Catre cei mai priceputi in instalatiii electrice:
Am urmatoarea problema: Mi s-a ars becul de la farul fata, dupa cateva saptamani de cautat un bec de far (mai ciudat de altfel 12V, 35/36.5 W Stanley) am gasit un bec de scuter cu acelasi soclu 12V, 35/35W No Name , l-am montat si in1 secunda mi l-a prajit. Zic, a fost prost, hai sa ma mai risc sa cumpar unul ca nu e asa de scump. Il montez si pe asta si fix dupa o secunda... prajit.Acum, am chemat un prieten mai priceput si cu un aparat de masura am vazut ca la bec am tensiunea ~18V. Concluzia pe care am tras-o noi a fost ca de vina este releul -regulator de tensiune.L-am verificat cu motorul pornit si am gasit tensiunea ~15 V , insa cu motorul oprit rezistenta ramane nemodificata 1.
Problema este ca nu stiu daca de vina este releul regulator de tensiune sau statorul care este jos , la motor , pe partea stanga , in baie de ulei.
Astept pareri/sfaturi de la altii care au mai avut problema asta, sau de la cei priceputi .
Precizez ca modelul asta nu are bloc de lumini, farul se aprinde doar cu motorul pornit, iar becul original avea decat o singura faza .
Cineva mi-a sugerat sa pun un bec de 24 V si 35 W. Fac vreo prostie?