Jump to content

ZAQ

Membru
  • Content Count

    40
  • Joined

  • Last visited

About ZAQ

  • Rank
    Incepator

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    NT/IS
  • Carnet moto din
    2008
  • Motocicleta
    Yamaha Majesty 250
  • Numar Moto
    NT ** ***
  • Club
    still searching...

Profile Fields

  • Motociclete detinute
    Aprilia Scarabeo 125

Recent Profile Visitors

110 profile views
  1. Salut. Are cineva de aici modelul de Majesty 250 cu bordul nou cu turometru?
  2. ZAQ

    BURSA LOCALA

    Vand o prelata luata azi din Lidl, e prea mare pentru scuterul meu de 250, e din fâș din ala argintiu moale ca la Oxford deci ar trebui sa fie decenta calitativ. Mărimea L: cca. 235 x 80/60 x 128/98 cm (lungime x lăţime x înălţime) O sa incerc si M-ul si nu vreau sa raman cu asta in casa, nu o pot returna la magazin pt ca am rupt ambalajul. 30 ron, in Iasi. Costa 40 in magazin. 0757370doi67
  3. Era un baiat de treaba, linistit... pacat de viata pe care o avea inainte. Nu stiu cat s-a spart el in figuri, curba aceea e destul de periculoasa, e de ajuns putina viteza in plus ca sa nu te mai poti tine de ea... RIP Mihai
  4. Observ diferente mari in ceea ce priveste actele si procedura de inmatriculare de la judet la judet, chiar de la localitate la localitate. Eu de exemplu acum doua saptamani am inmatriculat motorul cam intr-o ora jumate, timp in care am platit la CEC taxa de talon, am fost la mine in comuna cu fisa de inmatriculare sa platesc impozitul si sa o iau in evidenta, am facut dosarul la o tanti de incredere si in ultimele 10 minute de la inchiderea ghiseului m-am pus si eu la coada. Dosarul perfect, am platit placuta cu nr preferential iar peste o ora jumate mi-au zis sa vin sa il ridic. Aventura inmatricularii a fost mai lunga din cauza RAR-ului, care a durat o saptamana... cand a facut poze inginerul a observat ca motorul avea alta serie decat cea din talon, si a zis ca trebuie sa se faca omologare de la Bucuresti, ca trebuie sa mai platesc 180 ron si sa astept o saptamana. Asadar pe mine RAR-ul m-a costat 350+180 lei... 530 total, enorm din punctul meu de vedere. Mai mentionez si ca la primarie la mine in comuna nu am avut nevoie de acte traduse, le-am aratat contractul de vanzare-cumparare in italiana pe care sa vada data (ca sa imi puna si amenda ca nu l-am declarat in 30 de zile) si cam atat; mi-a stampilat fisa de inmatriculare, am dat banii si fuga in oras la ghiseu la politie. Asta dupa ce doamna care mi-a facut dosarul se apucase sa faca copii la acte si sa ma trimita sa le traduc si autentific ca imi trebuie asa la primarie; apoi a vazut pe buletin ca sunt din Alexandru cel Bun (9 km de Piatra neamt) si a zis "Aaaa, stai ca nu-ti trebuie traduceri, acolo mergi cu ele asa, daca erai din Piatra aici la primarie iti trebuiau traduse". Deci faza cu tradusul e un rahat de formalitate care ne costa 100 ron degeaba doar pentru ca amaratii din primarie nu au chef sa citeasca o data. Inca o chestie importanta mai ales pentru motoarele pe care le luati din Italia: Aveti grija ca atat pe talonul motorului cat si pe actul de proprietate (cel albastru) sa se regaseasca numele italianului de la care ati luat-o! Altfel la politie va respinge dosarul si va zice ca trebuie sa mergi inapoi in Italia cu actele, sa cauti vanzatorul, sa mergi cu el nu stiu unde si sa iti puna nu stiu ce timbru pe act. Chiar m-am uitat la cel de la ghiseu cand analiza fugitiv actele, exact la chestia asta s-a uitat! Sa regaseasca numele ultimului de pe talon si pe actul de proprietate... doamna care mi-a facut dosarul a zis ca din februarie a primit politia directiva asta... acum probabil ca nu se aplica peste tot, ci fiecare sectie cu obiceiurile ei, cert e ca la Piatra Neamt e in vigoare, inclusiv la masini, asa ca atentie. Dupa cum vedeti e important si ca persoana care va face dosarul sa aiba experienta, uneori va poate salva de cheltuieli si drumuri inutile.
  5. SURPRIZA: la Piatra Neamt NU SE CERE CERTIFICAT TVA, cel putin NU INCA. Ieri am fost si mi-am luat numar provizoriu si am intrebat-o pe doamna care mi-a facut dosarul daca am nevoie la inmatricularea definitiva de certificatul ala eliberat de ANAF cum ca nu datorez tva pentru vehicul si mi-a spus ca nu, la politie la Piatra Neamt nu se cere deocamdata. Sper sa confirm la fata locului, ar fi bine sa scap de tarasenia asta si sa nu fie nevoie sa mai traduc si legalizez actele, si-asa RAR-ul costa cat costa, de ANAF mai aveam nevoie.
  6. Vei plati o amenda in schimb la primarie cand te duci sa o bagi pe rol, daca te prezinti la ei dupa mai mult de 30 de zile de la data cand ai cumparat-o. Cuantumul amenzii e in jur de 20 lei (amenda asta mi se pare stupida si nedreapta, dar ne-am obisnuit cu legea, nu-i asa?)
  7. Vai de mine, NU MAI FACETI RCA LA CARPATICA!! Cu polita de la ei te poti sterge la f**d. Platesti mai putin pe ea insa daca ai vreun incident ai pus-o. Iti tergiverseaza dosarul cat pot de mult iar in final iti refuza despagubirea pe motiv ca "accidentul nu s-a produs in conditiile descrise de participanti", sau chiar "accidentul nu s-a produs". Sute, mii de dosare de la Carpatica au fost astfel "solutionate", am si eu caz in familie, nu iti vine sa crezi ce debilisme debiteaza aia in motivarea refuzului de acordare a despagubirilor. Apoi te invita frumos sa suni la sediul lor central de la Sibiu, unde ti se zice amabil de cateva ori DA iar dupa cateva telefoane insistente la ei iti racnesc de-a dreptul ca NU. Te invita sa ii dai si in judecata daca nu iti convine. Polita rca de la Carpatica e o bomba cu ceas in buzunarul vostru. Doamne fereste sa aveti vreun incident, sa loviti in trafic ceva, o sa va doara buzunarul si o sa va pierdeti vremea prin tribunale, daca va permiteti. Escrocii de la Carpatica nu va vor despagubi nici cu 1 leu. Vin cu exemplu din moto: acum 2-3 ani un motorist a lovit in Piatra Neamt un taxi (nu stiu ce masina, model nou oricum, paguba vreo 150 milioane). Constatarea incidentului a fost facuta de politie, insa cu toate astea Carpatica, la care era asigurat motoristul, a dat aceeasi solutie: accidentul nu s-a produs in conditiile relatate.
  8. Unii parca ati aflat abia ieri ca pamantul e rotund. Cum sa fie nevoie de RAR ca sa iti faci asigurare pt numere provizorii? Pai eu imi pun numere rosii tocmai pentru a ma deplasa cu motorul la RAR in vederea autentificarii! Numerele provizorii sunt usor de obtinut, nici o ora nu dureaza, daca nu e coada la inmatriculari. Te duci frumusel cu actele la o ghereta din aia de intocmit dosare, in 10 minute iti face tanti dosarul tot, iti face ea si asigurarea (doar ca dai vreo 20 lei in plus), iar cu dosarul te duci frumos la politie la inmatriculari, stai la rand, dai dosarul, iei numarul si te cari acasa sa il montezi pe trotineta. Daca vrei sa scutesti cativa banuti, ii zici lu tanti va vrei dosarul fara asigurare, si te duci singur la sediul unei firme de asigurari (nu dealer) si iti fac ei polita. Si cu asta basta. Ultima oara tin minte ca numarul provizoriu m-a costat 77 lei (intocmit dosarul, asigurarea, numarul).
  9. Am un maxi scuter de 250 pe care trebuie sa il inmatriculez curand, am la el talonul cu stampila de radiere din Italia si certificatul de proprietate, si mai am o hartie stampilata de la service-ul de unde scuterul a fost luat, insa hartia asta este pe numele unui prieten de-al meu, de la care eu am cumparat ulterior motorul (hartia e de fapt o donatie pe numele lui). Presupun ca la politie daca prezint hartia asta normal ca nu e in regula, ca nu e pe numele meu. Daca prezint doar talonul si certificatul iarasi cred ca nu e suficient. Ce ar trebui sa fac? Prietenul este in Italia, nu am cum sa merg cu el la notar pentru o vanzare-cumparare. La birourile astea de intocmit dosare mi-ar face oare o vanzare cumparare daca am copie dupa buletinul lui?
  10. Luarea motorului de acolo in scopul "conservarii" nu s-ar chema furt. Furtul e definit ca "Luarea unui bun mobil din posesia sau detentia unei persoane in scopul insusirii pe nedrept". Or in acest caz, scopul insusirii pe nedrept nu exista, cu alte cuvinte, nu exista intentia celui care ia motorul de a si-l insusi pe nedrept. Atunci cand intentia lipseste, elementele infractiunii nu mai sunt intrunite. Eu cred ca motorul ala e ori blestemat, ori binecuvantat Altii se dau jos de pe mobra, intra in magazin si peste 5 minute nu o mai gasesc. Altii o tin sub balcon la bloc, cu 3 lanturi pe ea, ghidon blocat si husa securizata si intr-o dimineata nici pe aia n-o mai gasesc... iar motorul asta sta in strada de atatea luni. Incredibila tara in care traim...
  11. Eu nu inteleg unde va cere voua declaratia asta de intrare in tara, nu mai este nevoie de asa ceva din moment ce suntem in UE si prezinti la inmatriculare un motor din Italia pe al carui talon se vede clar: carte anulata pentru export intr-o tara UE. Eu am inmatriculat in 2009 un motor, adus in tara intr-un microbuz. Nu mi-au cerut nicaieri NICI UN FEL DE DOCUMENTE privitoare la data si mijlocul de transport cu care l-am adus in tara. Mai mult, cred ca nici dupa contract de vanzare-cumparare nu se uita intotdeauna astia de la politie. Eu am avut o hartie cu stampila de la service-ul italian de unde l-am cumparat, iar la hartia asta nici nu s-au uitat la politie cand am facut dosarul, efectiv au dat-o deoparte. Talonul cu stampila de radiere si certificatul de proprietate sunt vitale, restul documentatiei cred tine de noroc si de practicile proprii fiecarui birou de inmatriculari, ca asa e la noi in tara. Peste o saptamana-doua trebuie sa imi mai inscriu un maxi scuter, sunt curios de ce surprize o sa am parte.
  12. Stie cineva o statie ITP din Piatra Neamt care are stand pentru moto? asta in afara de RAR-ul de la Savinesti... nu vreau sa ma risc sa merg pana acolo cu itp-ul expirat. Thanks
  13. Eu merg cu Motul 5100 10W40 ester si e super (desi cam scump). Inainte nu eram pretentios la uleiuri si bagam din ala romanesc SuperLub 15W40 pana m-am lamurit cum sta treaba cu el (consumam mai multa benzina, motorul era mai lenes la accelerari bruste, dimineata pornea mai greu etc). Daca vreti sa va protejati motoarele, e preferabil sa bagati in ele lubrifianti specializati. Toamna si primavara bagati uleiuri multigrad nu mai mari de 10W40, daca vreti sa porniti mai usor dimineata si sa scutiti electromotorul si bateria de eforturi inutile (desigur, conditia e sa aveti si compresie buna). Dupa cum probabil stiti, litera "W" vine de la "Winter" dupa clasificarea SAE (Society of Automotive Engineering), si cu cat aceasta e mai mica, cu atat uleiul este mai performant in conditii de mediu rece (de exemplu,vascozitatea mai slaba permite ridicarea mai rapida din baia de ulei). Nu uitati si ca vascozitatea cinematica a uleiului trebuie sa aiba o valoare cat mai mica daca doriti performanta de la motorul vostru (uleiurile 0W30, 5W30, 5W40 au o vascozitate cinematica de 3.8 mm cubi/s la 100 de grade C, in timp ce 10W40 sare de 4.1 mm cubi). Cat despre diferenta dintre uleiurile auto si moto, parerea mea e ca merge si un ulei auto, insa numai daca e de calitate. De exemplu, un ulei BMW 0W30 se preteaza excelent la un moto 4T. Daca vreti sa faceti economii la portofel dar in acelasi timp sa aveti in motor un ulei cat de cat specializat, incercati uleiurile moto de la German Oil, care acopera mai multe categorii moto si palete de riding (speedway, super cross, grand prix formula). Detalii: http://jb.jfnet4.de/index.php?c=P&g=15 . Uleiurile astea se gasesc si pe la noi si au preturi destul de mici.
  14. Desi nu am motor ci maxi scuter de 125 inmatriculat legal la politie (si A-ul), in general ma saluta motociclistii si ii salut. Unii ma saluta, vazand ca mobra mea e mai mare decat un scuter normal, altii nu observa si nu raspund la salut. In fine, evit in orice caz salutul in viraje periculoase sau zone
  15. Doamne, cate accidente intr-un singur weekend... iti vine s-o lasi naibii de motoreta. Sa ne rugam pentru baiat sa se faca bine, Doamne-ajuta...
×
×
  • Create New...