Jump to content

Scarabel

Membru
  • Content Count

    154
  • Joined

  • Last visited

About Scarabel

  • Rank
    Incepator

Contact Methods

  • Yahoo
    tradaut_ir@yahoo.com

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Botosani
  • Carnet moto din
    18.04.2011
  • Motocicleta
    Honda Silverwing FJS400D 2008

Profile Fields

  • Motociclete detinute
    Aprilia Scarabeo 50cc 4t 2007, Yamaha Majesty 250cc 2002

Recent Profile Visitors

573 profile views
  1. Ma bucur pentru tine. Sper sa fie ceea ce trebuie si sa impartasesti cu noi pareri pe viitor. Sa ne vedem cu bine la drum!
  2. N-am mai scris de mult in acest "jurnal" si cred ca te timpul s-o fac. Maxi-ul a ajuns intre timp la 84500 km si "still counting". Pentru ca il mai folosesc si acum preponderent in interes de serviciu , i-am adaugat niste handguard-uri chinezesti care isi fac foarte bine treaba (de plastic), in combinatie cu manerele incalzite pe care le aveam montate de mai mult timp sunt geniale. I-am pus tot de la chinezi si un telescop nou de sustinere a seii, e alta viata acum ca nu imi mai cade saua peste maini cand vreau sa pun ceva inauntru. Si chestia care face cu adevarat o diferenta incredibila in materie de confort si zgomot e deflectorul reglabil de parbriz tot de aliexpress... acum pot sa merg si cu viziera ridicata fara niciun stres. Reversul monedei e ca incurca putin la vizibilitate sistemul ala de prindere ca e chiar in campul vizual dar te obisnuiesti. Mai e si chestia ca daca e ceata trebuie sa mergi cu el coborat la maxim ca se abureste la greu si nu mai vezi nimic prin el. Am mai avut probleme cu senzorul de la cricul lateral ca de cateva ori a refuzat sa invarta motorul la pornire si am crezut ca iar sunt de vina carbunii de la electromotor uzati dar cu putin WD40 s-a rezolvat. Am facut aceste mici imbunatatiri pentru ca am de facut frecvent drumuri de 250-350 km pe zi prepondent in afara orasului la ore imposibile dimineata devreme si mai ales ca e frig si ceata cum e acum aceste chestii chiar ajuta. Dara mergi mai mult in oras, nu prea merita dupa parerea mea ca pierzi pe alte planuri, spre exemplu handguard-urile lungesc putin ghidonul si nu te mai poti strecura asa usor la semafor printre masini. Am rezolvat si cu prinderile rupte la carena frontala care tine farul. In trecut am incercat tot felul de solutii cu lipiciuri chiar si cu topit ABS dar tot nu au tinut. Asa ca am adoptat solutia romaneasca cu doua corniere de metal prinse simetric de o parte si de alta a scuterului si acum totul e solid. A trebuit sa gauresc carena ceea ce iar putea speria pe potentialii cumparatori daca ar fi sa-l vand vreodata dar nu cred, scuterul asta la mine "moare". Sa ne vedem cu bine la drum!
  3. Salut! Stiu ca il vand cam cu 13000 lei ca e de mai mult timp la vanzare. E un model reusit estetic ca motorul e identic cu Silver Wing de 400 generatia 2006-2008. Oricum, ABS-ul este un plus evident. Daca vrei sa citesti chestii tehnice despre acest model, verifica review-ul inceput de mine la care au mai contribuit si altii intre timp. Oricum, motorul e bulletproof, al meu a ajuns intre timp la 84500 km si "still counting".
  4. Salut! Capacul de sub sa de la baterie nu cred ca il poti gasi cu usurinta in Romania, poate doar la cineva care dezmembreaza. Eu am comandat variator complet din Italia la un pret foarte bun (45 EURO + 10 Euro Transport) de la un tip care dezmembreaza din Acerra (Napoli), Sandro il cheama. poti discuta cu el prim mesaje pe WhatsApp in limba engleza (sau italiana daca stii) la numarul +393203714960. Daca iti convine sa comanzi de la el si are, sa ma anunti si pe mine ca am uitat sa comand ceva de la el data trecuta si impartim transportul. Bafta!
  5. Salut! Nu prea cred ca vei primi multe sfaturi pe aici, mai degraba cauti forum-uri dedicate acestui model pe afara si te descurci cat de cat cu Google Translate. Bafta!
  6. Pai in manualul de reparatii pentru SW spune ca se masoara rezistenta intre cele 3 fire de la stator care trebuie sa se incadreze intr-un anumit interval si NU trebuie sa existe continuite intre cele 3 fire. La mine exista continuitate, ca si dovada o bobina era neagra. Nu specifica in manual si masurarea tensiunii intre fazele statorului la ralanti sau in turatie. Daca te simti in stare sa schimbi tu statorul daca e defect, merita sa-ti cumperi un multimetru mai bun... daca schimbi la un service, nu prea merita. La mine releul era bun si e bun si acum, doar statorul era problema. Bafta!
  7. Salut! Nu am mai masurat tensiunea pe care o scot fazele noului stator pe care l-am inlocuit (era oricum SH) dupa montaj, doar tensiunea la baterie care e de 14,1-14,43 V. Nu m-a mai interesat sa o masor odata ce curentul de incarcare a revenit in parametrii normali. Bafta!
  8. Salut! Pe langa verificarile generale pe care le faci la orice motor SH pe care vrei sa-l cumperi (aspect general exterior, pornire la rece, mers la cald, etc.), iti recomad sa verifici daca ghidonul se invarte lin, fara nici cel mai mic blocaj, cu roata fata ridicata complet de pe sol - daca simti ca ceva nu e in regula, de vina sunt rulmentii la jug la care manopera de inlocuire e destul de costisitoare fiind multe piese de dat jos pentru a ajunge la ei, pretul lor fiind cam de 200 lei (AllBalls), vezi sa nu existe scugeri de ulei mai ales pe langa firele care ies din motor de la stator, carenele sa fie prinse ferm, fara prinderi rupte sau lufturi suspecte, mai poti verifica incarcarea care ar trebui sa fie de peste 14 V la relanti si in sarcina, ar fi bine sa desfaci capacul de la transmisie sa vezi in ce stare se afla variatorul, cureaua si ambreiajul (daca ai cu ce, proprietarul ar trebui sa fie de acord daca nu are nimic de ascuns). Ca sa vezi daca ansamblul transmisiei este cat de cat ok, ar trebui ca la 100 km/h turometrul sa nu indice mai mult de 5500 rpm iar la 120 km/h - 6500 rpm. Viteza maxima ar trebui sa urce la peste 160 km/h (daca ai unde sa testezi acest lucru). Cam astea ar fi in mare. Indiferent de decizia ta de cumparare, ar trebui sa revii si sa scrii impresii despre maxi. Bafta!
  9. Salut! Ulei de motor poti incerca ceva sintetic sau semisintetic 10W40. Poti cumpara aceste consumabile cu piesele de care a nevoie de la www.motorush.ro, aveau preturi mai bune decat in alte parti. Vezi ca dezmembreaza multi aceste modele pe olx, acolo poti lua cablu de km ca sa nu cumperi piesa noua. In schimb, bucsile sa le cumperi neaparat noi. Bafta.
  10. Salut! Prima data ar trebui sa-i schimbi bujia - vezi sa fie codul care trebuie (poti pune eventual bujie iridium) si ulterior toate fluidele si filtrul de aer (ala se poate spala ca e din burete dar dupa un anumit numar de spalari se inlocuieste). Pune si bateria pe redresor ca sa fie incarcata complet inainte de a mai incerca sa il pornesti. Oricum, daca vezi ca nu porneste dupa 3-4 incercari nu mai da la automat, scoate bujia si curat-o sau inlocuieste-o (ineci motorul si mai adaugi si bezina in ulei). Bafta.
  11. Salut! Nu stiu daca o sa gasesti manulul de reparatii pentru modelul tau dar pentru Majesty-ul 125/150 cc se gaseste destul de usor pe net, am inteles ca la majoritatea pieselor sunt identice, inclusiv la carburator. Bafta!
  12. Salut baieti. M-ar bate si pe mine gandul sa trec la un Suzuki V-Storm de 650 cc dupa ce am condus din 2010 pana acum numai maxiscutere. Maxi-ul e destul de satisfacator pentru mine acum dar as vrea moto pentru a efectua depasirile mai repede si pentru variatie. As avea un buget aproximativ de 4000 EUR si as dori un model cat mai "dotat", cu ABS daca se poate. Problema pentru mine e la inaltime, am doar 1,72 m si nu as ajunge cu picioarele bine pe jos. E exclus sa-l tin pe varfuri pentru ca am avut un accident acum 2 ani cu maxi-ul care mi-a indoit laba piciorului drept spre interior si nu pot sta pe varfuri, trebuie sa pun tot piciorul pe sol ca sa am stabilitate (si acum ma mai resimt). Voi calatori destul de mult si cu pasager deci e de inteles de as dori aceste lucruri. Am inteles ca exista kit-uri (oase) de coborare pentru acest model dar nu stiu cat l-ar cobora si daca nu cumva afecteaza ciclistica. As dori ca modelul pe care il voi achizitiona sa aiba neaparat si cric central pentru ca locuiesc la bloc si nu am incredere sa las moto parcata pe cricul lateral perioade indelungate de timp (legata de un stalp cu antifurt). Am inteles ca daca montez kit de coborare as trebui sa tai din cricul central si din cel lateral dar nu stiu cat. De asemenea, daca mai exista si alte modalitati de coborare eficiente pentru acest model va rog sa-mi spuneti. Astept parerile voastre pertinente in acest sens. Va multumesc.
  13. Cred ca se impune sa scriu din nou in acest "jurnal". Am incheiat sezonul asta cu 71500 km. Probleme majore nu am avut in afara de faptul ca a trebuit sa mai dau drumul la piulita care strange rulmentii la jug (pe care i-am schimbat anul trecut cu AllBalls conici) ca iar ghidonul vira greu si rula "ca pe sine" - adica unde voia el. Acum merge bine. Am inlocuit ambreiajul original de SW400 cu ambreiajul de SW600 pe care il achizitioneasem mai demult (cu cateva priese aftermarket montate pe el) si e mult vioi scuterul in sensul ca demareaza mai repede de pe loc si la viteze mici daca trag de acceleratie mai tare. Dupa 90-100 se plafoneaza si trage ca la fel ca si cand avea montat ambreiajul original. Am schimbat si cureaua de SW600 cu o alta aproape noua ca se largise, se simte si mana ca si-a piedut din "fermitate", probabil se si ingustase. Cu ocazia asta am observat ca variatorul de SW600 pe care l-am montat acum aproximativ 10000 km (care era practic "nou" la momentul instalarii) incepe iar sa faca "santuri" pe fulii, in special pe cea dinspre capac... parca au facut din "branza" variatoarele de Silverwing cei de la Honda, nu altceva. Cred ca se uzeaza din cauza aramidei (kevlarului) cu care sunt intarite (ranforsate) curelele ca sa nu se rupa, se observa destul de usor pe fulie ca santul a aparut aproape de marginea superioara (cand este "inchis" de tot variatorul), in dreptul "cusaturii" de pe curea (si da, cureaua pe care am montat-o anul trecut era originala Mitsuboshi, adica cea recomandata de producator). Nu patineaza cureaua pe variator pentru ca fulia variatorului care tine rolele nu prezinta acel sant asa pronuntat ca cealalta (chiar daca se simt si pe aceasta oarecare urme de uzura). Ideea este ca nu mi se pare normal ca variatorul de SW600 montat ca nou (original) sa se uzeze doar dupa 10000 km, fiind instalat pe modelul de Honda Silverwing 400 care evident e mai slab ca motorul de Honda Silverwing 600 cu aproximativ 11-12 cp.
  14. Salut! Poti incerca sa vezi daca rulmentii la jug sunt uzati, asta e una dintre problemele cele mai intalnite la acest model care schimba mult comportamentul ansamblului fata. Cu ocazia asta schimbi si uleiul din furca si simeringurile daca se impune. Vezi mai multe detalii in topicul deschis de mine: /index.php?/topic/715082-review-honda-silverwing-fjs400d-400cc-2008/ Oricum, nu te astepta la un comportament extraordinar al ansamblului fata, e rudimentar comparativ cu alte modele.
  15. Cred ca ar trebui sa mai astepti sa se aseze sabotii pe oala, depinde si cati km ai parcurs cu scuterul pana acum si in ce conditii (de la inlocuirea pieselor). Este posobil ca si cureaua sa necesite o perioada in care sa se aseze bine pe fulii... daca dupa rodarea pieselor mai simti ca inca patineaza, poate fi de vina si arcul mare central al ambreajului care s-a uzat. Bafta!
×
×
  • Create New...