Sari la conținut

ORFF

INACTIV
  • Număr conținut

    37
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Metode de contact

  • Website URL
    http://

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    B
  • Carnet moto din
    2005
  • Motocicleta
    H-H

ORFF's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. Tu n-ar trebui sa ai permis de nici un fel, mai ales de B.
  2. Auzi... scrii zeci de mesaje degeaba, cu un singur lucru de scos din ele: "purtati echipamentul!". Atat zici. Asta din postura de pasager care n-a scos niciodata cu.rul singur pe mobra in strada. Bine, am inteles ideea, toti care mergem in adidasi si tricou cand e cald, o sa ne blindam fiindca asa zice <pasager pe GSXF>. Acum ne lasi in pace? Sau macar incerci sa scrii altceva? Despre ideea cu lege obligatorie pentru protectii suplimentare in afara de casca, e o cretinitate. Zau? Mergem? Parca ziceai ca tu nu mergi! Cand o sa mergi, umple-te de toate protectiile posibile in oras, condu ce utilaj iti iei, fa cateva mii de km, vino si spune-ne ce comod ti-a fost si cum n-ai facut infarct la 50 grade ale asfaltului, plus un radiator de autobuz in stanga si altul de Q7 in spate. Si dupa ce faci kilometrii astia, apuca-te de forum. Pana atunci, aici sfaturile de la pasageri sunt tratate cum merita (ca hartia igienica, fiindca toti vorbiti in necunostinta de cauza). Ai 16 ani si te citeste maica-ta pe forum? Vrei sa vada ce baiat responsabil esti? Scrie o carte si public-o! Eu cand intru la accidente vreau sa citesc despre accidente sau sa vad ce mai zice cate un motociclist sau altul despre accident. Nu vreau un pasager care spameaza tot forumul cu <purtati echipament>. Du-te tare! (Si protejat!)
  3. ORFF

    Rossi de la Chiajna

    ma omoara curiozitatea: tu in ce circumstante faci wheelie?
  4. ORFF

    Accident Sos Oltenitei

    Daca va interesa, citeati unde vi s-a indicat: http://bucurestean.com/WP/2009/09/05/accid...i-auto-vs-moto/
  5. De curiozitate: respect pentru ce? Ca nu vad unde se incadreaza in context la ce ai scris
  6. ORFF

    Accident 14.08.2009

    Nimeni n-o sa zica: <Da, i-am dat cheile>. In situatii din astea, toti spun: <A luat cheile de pe masa, nu am stiut, dar nu vreau sa depun plangere>. Politia nu are dreptul sa se sesizeze din oficiu la furt. Daca nu depui plangere, nu se intampla nimic.
  7. Referitor la atitudinea Politiei fata de cazurile pe care (si modul in care) le rezolva, avem pareri diferite. Am recitit in urma si mi-am dat seama de unde ai fi putut sa ai opinia citata mai sus. Lucrez in presa, segmentul de senzational. Asta implica si multe accidente rutiere. Nu sunt incadrat nicaieri si nu mi-ar placea sa fiu. Am interactionat cu multi politisti, chiar si de pe forum. Ii vad cum trateaza situatiile si am acces putin mai departe decat cei care pur si simplu casca gura de pe trotuar. Mie mi-ar fi greu sa raman calm in unele situatii in care sunt ei pusi. Mai ales cand pe margine se afla si indivizi ca Disney, cu comentarii tampite si atitudini stupide, cand, de cele mai multe ori, nici nu sunt implicati in accident. Pentru cei care sustin ca se muta treceri, etc: Am fost martor asistent la un accident. Adica am semnat pe ce s-a masurat la fata locului. Si am asistat de pe margine la multe alte masuratori. Cand tu, ca parte implicata in accident, te duci sa semnezi procesul ala verbal cu multe pagini, fata-verso, ai deja trecut acolo numele martorului asistent. Nimic nu te impiedica sa-l retii si apoi sa il intrebi, in caz ca ti se pare ca s-a mutat ceva. Masuratorile, mai ales cu treceri de pieton, se fac de la bordura la trecere, de la semafor la trecere, de la un colt la trecere, etc. Apoi de la trecere la locul impactului, de la masina (unde a ramas ea cand a oprit) la locul impactului, de la masina la trecere, etc, etc. In conditiile in care trecerea se raporteaza la un colt de intersectie, la un semafor, eventual la o linie de tramvai sau refugiu, sau ce mai masoara ei, eu zic ca e dificil sa muti toate elementele astea odata cu trecerea, astfel incat sa "se pupe". Am scris toata poliloghia asta in speranta ca nu voi mai citi pe aici ineptii cu mutat treceri. Am vazut si accidente moto, cu motociclisti si motocicliste adunati ciorchine "in sprijin". Majoritatea inteleg sprijinul in aruncarea de comentarii de pe margine, cand victima e deja la spital, nu un suport material pentru familie sau o portocala dusa celui internat. Calitatea umana si intelectuala a motociclistilor a scazut dramatic in ultimii ani. Eu nu mai pot sa citesc aici exclusiv oameni ok si nu mai pot sa ii consider pe toti la fel. Stiu ce aud si ce vad la ei, pe strada si in spitale. @Disney, esti doar o mica revoltata impotriva unei intregi situatii cu care nu esti si nu poti fi la curent. Inversunarea ta impotriva lui Nightwolf e prosteasca. Nu stiu daca ti-a urat sa te imprastii. Dar nu cred, pentru ca ar insemna doar: mai multa munca pentru el. L-am vazut si pare a avea mai mult de 21 ani. As zice 25. Tu cati ai? Cate accidente ai solutionat si analizat, ca sa iti permiti sa emiti opinii? Sari ca pisica isterica pe un om care scrie aici doar ca sa va arate, din partea legala a problemei, diferite aspecte. Eu am vazut ca a oferit aici opinii pertinente si variante de solutionare pentru care ar fi trebuit sa platiti destul de mult unui avocat. S-ar putea ca el sa fi masurat mai multe accidente moto decat cati km ai parcurs tu in toata viata. Nu de alta, dar te vad mereu calare pe tastatura. Incearca sa gandesti inainte sa bagi degetul in butoane. Nu e nimic apreciabil la o proasta cu gura mare. Nu iti spun asta doar eu; ai vazut cati oameni ti-au raspuns. Multa sanatate MOTOCICLISTULUI ranit!
  8. ORFF

    Accident mortal in Oradea

    1. Din cate se intelege, accidentul nu e facut (PRODUS!) de ala fara permis. Ai putea spune "PATIT". 2. De unde este extras citatul tau cu ghilimele? Ma intereseaza pentru ca exprimarea ia o forma ironic-peiorativa, si as incerca sa raspund personal postului din care l-ai preluat. 3. Nu stiu cum ai dedus ca fac poc "MAI DES". Argumentatia absolut stiintifica pentru asta este ca nici tu, nici eu, nici altii nu stim CATI calaresc pe strazi moto, fara a avea permis. Intrucat nu sunt inregistrati nicaieri, ar putea fi chiar mai multi decat motociclistii cu acte. Personal, NU CRED ca asta e situatia, dar nu poti sti niciodata. Nu poti sti nici daca unii din cei care se lauda ca au permis, il au (doar nu ii verifici pe toti in buzunar). In cazul unor motociclisti despre care toata lumea "stia" ca detin permis, s-a demonstrat (in momentul accidentului mortal), ca nu aveau. Pana atunci, poate si tu si oricare altul, il "tineati in brate" drept posesor de permis. Ca sa n-o mai lungim, cred ca ai incercat sa "make a point" exagerand afirmatiile unora sau altora. Asta pt ca am cautat, si nimeni nu i-a numit "meseriasi" pe cei fara permis. Dar am inteles ca pe tine te deranjeaza in mod personal faptul ca ar exista posibilitatea ca unii sau altii chiar sa se descurce in trafic si fara actul ala pt care altii (inclusiv tu) s-au deranjat sa se duca pe la scoli moto si politie. Nimeni, vreodata, nu va putea demonstra ca persoanele fara permis fac POC mai des sau mai rar decat cei cu permis, pentru ca ei nu sunt inregistrati nicaieri. Orice incercare de statistica este, de la inceput, imposibila. Totusi, logica m-ar face sa cred ca cei fara permise au accidente mai rar, pentru ca circuli cu un morcov mult mai mare cand te stii in ilegalitate.
  9. Poate nu m-ai inteles, sau nu m-am exprimat bine. Vreau sa spun ca faptul ca nu avea permis nu inseamna nimic in producerea acestui accident (a contat viteza neadaptata la experienta riderului si lipsa echipamentului). La fel cum exista "infractori" care circula fara permis, dar in limita legala de viteza si cu respectarea tuturor regulilor de circulatie (tocmai in ideea de a nu avea de-a face cu politia!!!), exista si posesori de permis care circula fara casca, 120 kmh in interiorul localitatilor. Si unii, si ceilalti, sunt la fel de expusi accidentelor. In primul rand pentru ca strada nu devine un loc mai sigur in momentul in care tu FACI DOVADA ca ai cunostinte de legislatie (le poti avea, la fel de bine, si fara sa fi incercat vreodata sa dai examenul). In al doilea rand, pentru ca nimeni nu e singur, traficul e una din dovezile cele mai clare ca viata unui om depinde de atitudinea, starea, bunavointa, predispozitia (sau oricum altfel ai vrea s-o numesti) a celor din jur. Atata timp cat mor oameni cu permis, exclusiv din vina lor SAU fiind accidentati de altii, PC-ul nu e o garantie pentru nimic. Este o garantie ca, la un moment dat, o persoana avea cunostintele necesare pentru a circula pe strada. Recent citeam un forum unde mai multi posesori de permis recunosteau ca la chestionarul de examen nu prea ar mai lua nota de trecere. POATE strada ar fi un loc mai sigur daca TOTI posesorii de permis, de toate categoriile, ar fi retestati o data la doi ani. Sau macar la 3. Dar nu se intampla. In urma cu multi ani, intr-o intersectie se facea stanga cu ocolirea centrului imaginar, sau nu mai stiu care e formularea. Acum se face stanga "din scurt", adica inainte de centru. Si e mai bine asa cum e acum, pentru evitarea blocajelor. Cu toate astea, eu nu am vazut prea des soferi care sa aiba habar de regula asta sau sa o aplice. Deci ramane in picioare ce am spus. Se scriu pagini pentru infractorul pe 2 roti pentru ca netul e aproape gratis pentru orice agramat. Personalitatea mirobolanta a motociclistului nu a avut nimic de a face cu accidentul pe care l-a avut. Exista imbecili, agramati, jegosi, cocalari, care detin permis si nu au avut inca niciun accident. Prostii mai au si noroc. In unele cazuri, au si bani. Chestii care nu au legatura cu personalitatea. Eu nu cred ca accidentele se produc din lipsa permis. Accidentele se produc din greseli, pe care le poti face cu sau fara plastic in buzunar. Mai mult decat promovarea unui examen, in moto conteaza "intuitia" traficului. Anticiparea. Cunoasterea vehicolului pe care il conduci si o atitudine corecta fata de potentialul sau. Spun asta pentru ca poate exista situatia: individul X obtine permisul de conducere la 19 ani. Nu are bani de moto, circula cu tramvaiul / bicicleta pana la 26 ani, cand are suficienti bani sa isi ia ce si-a dorit: R1. Cu care iese in trafic, cu permis si toate actele in regula. Si moare in primul stalp. La ce i-a folosit permisul? Cu ce e el diferit, intre 4 scanduri, de minorul asta care a dat cu dintii de asfalt? Crezi ca maica-sa plange mai putin, gandindu-se ca avea, totusi, permis? Eu i-as pune pe toti, cateva luni, pe un circuit care simuleaza traficul. La sfarsitul experimentului, iti garantez ca ar ramane sa iasa de acolo si sa circule pe strada numai cei care merita si POT sa isi pazeasca pielea lor si pe a altora.
  10. ORFF

    Accident Apusului

    Hai sa iti zic eu o alta parte si mai comica. Eram la Udriste cu niste treaba o data si a venit un baiat cu moto de 125, caruia nu i s-a dat prioritate si se busise cu un ceva, Skoda parca. In afara de carena si scarita, nu mai stia ce sa scrie la avariile moto. I-am dictat eu ce banuiam ca putea sa aiba, din cum mi-a povestit ca a cazut: capat de ghidon, furca, recipient lichid frana, semnal, capac motor. Dupa care a venit un politist si a inceput sa-l intrebe: scarita pasager? ghidon indoit? maneta frana? maneta ambreiaj? prindere toba? cablu frana? cablu ambreiaj? far? Din astea, baiatul si-a mai ales cateva si le-a trecut acolo. In declaratie nu a folosit nicio cratima (desi se impunea, pe alocuri) si nu stia nici in ce intersectie avusese accidentul. Daca tot vorbim de capete de creta, mai stai in preajma accidentelor, sa vezi unde se situeaza si unii "motociclisti".
  11. De ce ti se pare aiurea? Si eu sunt de acord ca atunci cand s-a urcat, il cunostea si stia cu cine se urca. Daca nu iti pasa cu cine mergi, sortii de ce sa ii pese de viata ta? Erau amandoi majori dpv legal, iar fata a facut alegerea de a avea incredere intr-un COPIL dpv mental. Nu stia ca va merge pe autostrada? Eu cred ca stia. Credea ca o duce pe acolo ca sa mearga cu 70 kmh? Pe un motor de viteza? Un copil care nu a dat inca BACul? Imi pare sincer rau pentru victima, dar daca am putea imparti vina, ar reveni asa: vina pilotului pentru accident, vina victimei pentru propria moarte. Nu ar fi patit nimic daca mergea in spatele lor cu masina, sa ii vada pe flacai "in actiune". Motociclismul nu se invata pe forum. De pe forum ar fi putut invata o atitudine, un mod de intelegere a sportului asta. Care, oricum, reiese din postarile motociclistilor ante-2005. Dar la 18 sau 19 ani ai cu totul alte preocupari decat sa incerci sa descoperi esenta unui mesaj scris, poate, cu ironie de o persoana SATULA de pitpalaci forjatori, pitzi-pasagere, scuteristi cocalari si tot restul noilor specimene de indivizi aparuti pe 2 roti. Selectia naturala este activa, insa unii scapa la prima eroare majora. Altii, cum s-a intamplat acum, nu.
  12. S-ar umple parcarile Politiei de scutere furate din Italia, daca s-ar confisca toate utilajele celor prinsi cu ilegalul
  13. In primul rand, poate imi gasesti un citat de unde ai dedus ca Nightwolf este MOTO-politist. In al doilea rand, daca scrie in calitate de politist, poate ar trebui sa lase mistoul deoparte. POATE. Nu neaparat. In al treilea rand, eu nu am luat in gura nimic. Despre domnul procuror, nu stiu ce mesteca. Te rog sa studiezi mai atent cine a "sarit" la cine, si in ce forma. Eu mi-am expus o parere civilizata pe topicul cu decesul "motociclistului" de 17 ani, iar d-l PROCUROR a venit cu o replica ... sa zicem ... nedemna si nepotrivita. Nu am trimis nimanui injuraturi pe privat, nu mai face presupuneri hazardate. Daca limbajul sau opiniile mele te deranjeaza, pune-mi pile unde vrei. Nu traiesc pentru forum si nu imi creste un ou in plus cand stau la tastatura. Eu iti promit ca, oricat de civilizat ar incerca un utilizator nou sa fie, tot vor aparea "Fulguletzi" cu atacuri neargumentate si sustinatori din inertie. Ultimul, dar nu cel din urma punct de vedere este ca pe acest forum userii au statut egal indiferent de functia ocupata in militie sau procuratura. In timp ce Nightwolf reuseste sa fie, in majoritatea cazurilor, ponderat si decent, Fulguletz are grave lacune in aceasta directie. Sau comunicarea scrisa nu ii este punct forte, caz in care (banuiesc ca) ar fi indicata si o reorientare profesionala.
  14. Full-Gutza, esti fantastic de original! Cand o sa contribui la discutie cu alt scop decat bagarea in seama, o sa iti mai raspund.
×
×
  • Creează nouă...