-
Număr conținut
373 -
Înregistrat
-
Ultima Vizită
Metode de contact
-
Website URL
http://www.linux360.ro/~csdexter/blog/
-
Skype
csdexter
Profil
-
Sex
Male
-
Locatie
București/5, România
-
Carnet moto din
2009
-
Motocicleta
H-D XL1200T
-
Club
Astept sugestii :-)
Informații profil
-
Motociclete detinute
Yamaha Virago XV535, H-D Sportster SuperLow XL883L, Yamaha Royal Star Venture XVZ13TF, Honda CTX1300AE
-
Interests
Riding into the sunset
Vizitatori Recenți Profil
495 citiri profil
csdexter's Achievements
Newbie (1/14)
-
Mersi frumos, sa fie. N-am vazut pana acuma poza de CTX1300 (inclusiv alea oficiale) care sa semene cu realitatea -- fie sunt photoshop-ate, fie sunt facute cu obiective care distorsioneaza (probabil intentionat). Cel mai bine e sa o vezi in persoana sau sa stai pe ea -- se "simte" total diferit decat in poza.
-
Semanam ca doua picaturi de apa, si eu sunt un concept interesant ;-) Serios vorbind acum, a fost vorba de sentiment. De Virago am auzit in timp ce faceam scoala pentru motor, m-am dus acasa si m-am uitat pe 'net sa vad si eu "ce e aia Virago de 535?" si cand am vazut-o, mi-am dat seama ca aia vreau sa calaresc si asa am si facut. Cand am intrat in reprezentanta la H-D, m-am uitat prin jur si personajul de acolo incepuse sa vorbeasca cu mine si sa-mi explice ce feluri de motoare face Harley si la un moment dat l-am intrerupt si i-am zis "O vreau pe aia!". M-a luat cu "dar aceea vine in mai multe variante si culori, pot sa va arat ..." asa ca i-am zambit si i-am explicat "nu m-ai inteles, tocmai ai inchis vanzarea asta: o vreau pe aia :D". La fel cu Venture-le si la fel si cu CTX1300 acum -- si n-am fost dezamagit sau regretat niciodata. Pozele sunt aici, n-am avut ocazia pana acum sa fac o sedinta foto cum se cuvine, asa ca sunt facute cu telefonul si nu de cea mai izbutita calitate.
-
Am trecut de la Virago 535 la Sporster SuperLow 883 si de acolo la Royal Star Venture ... si apoi la CTX1300. Venture-le avea tot ce-mi doream, minus prea multe kilograme (daca te pune cineva sa faci poligonul cu el, e ca si cum te-ai duce la sala) si minus faptul ca era un design vechi de 20 de ani. CTX1300 raspundea tuturor cerintelor mele, am urmarit acest model din Noiembrie anul trecut cand a fost anuntat si, cu oarecare dat din coate si batut cu pumnul in masa, am reusit sa-l achizitionez acum 2 saptamani si sunt foarte multumit. Este cu 60Kg mai usor ca Venture, pe cantar, si cu mult mai mult la mana/manevrat. Poti face poligonul cu CTX1300-le folosind doar doua degete de la o singura mana Designul si tehnologia de pe el sunt contemporane si exact asta am vrut. Pretul a fost de 18000EUR, iar in Irlanda asta include si inmatricularea (pe care aici, conform legii, o face dealer-ul pentru vehicule noi iar numarul sta "lipit" de vehicul pana il casezi).
-
Daca ajuta pe cineva, eu sunt posesor de CTX1300 si va pot raspunde la intrebari "la persoana I", cum ar veni (adica nu din auzite sau din ghicite). Pentru inceput, cateva lucruri esentiale: CTX1300 si CTX700 nu au decat numele in comun. Motociclete diferite, motoare radical diferite etc. N-au nici in clin, nici in maneca. CTX1300 are motorul de pe ST1300: 4 in V la 90 de grade, longitudinal, racire cu apa, transmisie pe cardan etc. CTX1300 are numai cutie manuala clasica (ambreiaj si schimbat cu piciorul) cu 5 trepte. Nu sunt (cel putin oficial si cel putin momentan) planuri pentru o varianta DCT. Ambreiajul este hidraulic. CTX1300 are furci inversate pe fata si amortizoare clasice pe spate. Numai preincarcarea este reglabila, in 5 trepte, la amortizoarele de pe spate. Furcile sunt ceva nou pentru ca amandoua au arc si ulei dar una are numai mecanismul de amortizare a cursei directe iar cealalta are numai pe cel de amortizare a reculului. Nu exista nici un fel de control automat sau electronic al suspensiei la CTX1300 Franele sunt combinate: fata actioneaza 3 pistoane (2 pe dreapta, 1 pe stanga) din 6 pe fata si 1 din 3 pe spate; spatele actioneaza celelalte 2 de pe spate si celelalte 3 de pe fata. Exista un repartitor in circuitul de pe spate astfel incat sa nu te arunce atunci cand calci pedala puternic. Modelul cu ABS (adica, in Europa, singurul model disponibil) este integral (i.e. ABS-ul controleaza ambele frane). Modelul european este echivalentul modelului Deluxe american: vine cu ABS, TCS, semnalizatoare automate, manere incalzite si sistem audio. Spre deosebire de Deluxe-le american, modelul european are partile de metal gri metalizat (deci nu negre). TCS-ul lucreaza ca la BMW: reduce avansul si, daca e necesar, omite comanda injectoarelor pentru a reduce puterea transmisa la roata din spate si a recapata aderenta la sol. Sistemul audio are intrarea prin Bluetooth (A2DP + AVRCP) sau USB (Mass storage device, MP3/WMA/AAC) si iesirea prin Bluetooth (A2DP) sau difuzoarele din dotare. Alte intrebari? :-)
-
Poate intereseaza pe cineva, apropo de frana fata, e recall oficial: http://www.motorcycle-usa.com/599/17276/Motorcycle-Article/Suzuki-Recalls-More-Than-200-000-GSX-Rs.aspx Asfalt uscat!
-
Daca-mi permiteti, o idee din public: daca bateria are 12V iar bordul se aprinde cand pui contact, urmatorul pas logic (avand in vedere schema electrica de la Virago) ar fi: se aude pompa de benzina cum ticaie sau nu? Daca nu, atunci aprinderea crede ca butonul de stop e pe "stop" (deci fie buton murdar, fie fir rupt). Daca da, atunci butonul de stop merge bine, dar aprinderea crede ca motorul e in viteza cu cricul lasat. Daca becul de punct mort (verde) se aprinde/stinge atunci cand scoti/bagi intr-a intaia, circuitul ala e OK. Daca nu, atunci fie e becul ars, fie e firul rupt, fie e contactul de punct mort de pe motor stricat etc. Daca circuitul de punct mort e OK, atunci e fie butonul de start, fie releul de start, fie releul de siguranta (primul controleaza demarorul si are siguranta principala infipta in el, al doilea se asigura ca nu poti porni daca esti in viteza cu cricul pus). Ia-le pe rand si trebuie sa gasesti care e buba ;-)
-
Si trebuie facuta si observatia ca carburatorul de Virago (si de motociclete in general) nu seamana cu ala de Dacie si, ca atare, cand o pornesti calda (si mai ales daca a stat in soare sau e cald si afara, nu numai motorul), merita sa incerci prima oara cu socul inchis la capat si cu acceleratia deschisa la 1/4. Daca cineva vrea si explicatia tehnica, o dau cu mare placere da' am zis sa nu va fac capul calendar din prima :-) @Dexter
-
Asa dupa cum scrie si in manual, uleiul de furca este 10W. Unii oameni fac un amestec 10W cu 15W 2:1 ca sa intareasca furcile pentru drumurile noastre pline de gropi. Am mers cu un asfel de amestec si a fost binevenit, face bine mai ales cand mergi prin oras prin gropi, pe piatra cubica si peste linii de tramvai -- nu se mai afunda asa repede si asa mult. Tot asa dupa cum scrie in manual, cantitatea este 228cm^3 sau, altfel masurat, cu furca complet asamblata (mai putin capacul superior si siguranta acestuia) si pusa pe motor si cu motorul sprijinit natural (adica pe rotile lui) si drept (adica nu pe cricul lateral), 176mm sub capatul tubului de furca (adica de la santul unde intra siguranta care tine capacul si pana la suprafata uleiului trebuie sa fie 176mm). @Dexter
-
Sau sa folosesti un incarcator inteligent, conceput pentru asa ceva -- ala poate fi lasat 24/7 conectat la baterie si se ocupa singur de ea, fara sa trebuiasca sa-ti aduci tu aminte sa-l mai scoti din priza ;-) @Dexter
-
Eu personal am impins motorul ala incoace si incolo scos din viteza si merge ok asa ca daca as fi avut vreodata nevoie sa-l pornesc impins, as fi aplicat principii biciclistice: as fi stat in stanga lui, l-as fi impins scos din viteza si apoi m-as fi urcat pe scarita din stanga si continuam sa imping cu celalat picior. Asa, puteam usor sa bag in viteza din mers fara sa pierd viteza. Nu, nu e usor si nu recomand nimanui sa "try this at home" dar, pe de alta parte, oricine a avut bicicleta si facea faza asta pe bicicleta n-ar trebui sa aiba nici o problema cu a o aplica la Virago. Iar cu ambreiajul, asa cum au zis si antevorbitorii mei, e normal pentru tipul de ambreiaj de care vorbim. Compara cu frei-ul de la Trabant pe care, atunci cand sunt rolele noi, nu poti sa-l invarti cu mana in nici un sens si ai putea jura ca e blocat -- cu toate astea, motorul il invarte fara probleme atunci cand esti in a IV-a si mergi la vale :-) @Dexter
-
Sa-mi fie cu iertare, daca nu cumva s-a schimbat situatia logistica (si tocmai am verificat: nu), ce ti-am dat eu mai sus este pe stoc si livrabil la poarta D-tale :-) Nu de alta, dar n-am obiceiul sa dau raspunsuri inutile ;-) @Dexter
-
150/80 15M/C 70V exista de exemplu asa (Dunlop K555) sau asa (Metzeler ME880 Marathon). Sper sa-ti fie de folos, @Dexter
-
A se nota ca dimensiunile date de producator sunt 3.00-19 49S pe fata si 140/90-15M/C 70S pe spate. A se nota, de asemenenea, ca producatorul specifica in cartea tehnica a motocicletei chiar si modelele exacte de cauciucuri intentionate a fi montate pe motocicleta, si anume: Bridgestone L303A (fata) + G508 (spate) sau Dunlop F14G (fata) + K425 (spate) -- lucru interesant fiind ca la aceste modele de cauciucuri (de fata, in special) producatorul lor le da dimensiunea in catalog exact ca cea din cartea motocicletei: "3.00-19". In fine, a se nota ca conform legii in vigoare (asa stramba cum e ea si asa coruptibil cum e organul de control), montarea unor anvelope cu alte specificatii dimensionale decat cele din talon este interzisa (si o sa va creeze probleme cel putin la RAR). "90/90-19" si "100/90-19" sunt alte specificatii dimensionale decat "3.00-19". Evident, sunteti cu totii majori si vaccinati si liberi sa faceti cum doriti, eu am vrut doar sa va arat si cum sta treaba oficial. @Dexter
-
Sau, alternativ, schimba-ti tehnica de pilotaj de la "cu piciorul pe frana" la "cu piciorul langa frana" (stiu ca aproximativ 50% din instructorii din tara predau prima schema, restul a doua). Motocicleta in cauza (a lui viperfx15) am calarit-o si eu si are comenzi avansate din acelea din metal masiv cu drugi cilindrici unde pui piciorul. Tot din cauza cizmei (si a felului in care functioneaza articulatia plantei), nici eu nu puteam sta cu piciorul pe frana (iar instructorul meu nu mi-a predat, in mod special, nici una dintre tehnici) asa ca stateam cu varful cizmei proptit in pedala (si cu arcada piciorului pe scarita, proptita in tocul cizmei). Ca sa calc frana nu faceam decat sa ridic varful cizmei 1cm si sa-l duc in fata inca 1cm -- s-a dovedit a fi mai mult decat suficient pentru traficul din oras si afara. La motorul pe care il am acuma, pedala de frana are "talpa" patrata si mica iar lungimea si pozitia bratului fac, iarasi, imposibil statul pe ea tot timpul. Asa ca acuma stau cu varful cizmei in linie cu pedala (pedala in stanga cizmei) iar cand trebuie sa pun frana, doar ridic varful 1cm si ma duc 2cm spre stanga (spre interior). Fiecare cu stilul sau, iar de obicei comenzile avansate (exceptie alea foarte scumpe) nu [mai] au reglaj pentru inaltimea pedalei de frana, precum comenzile originale. @Dexter
-
Eu zic ca sunt avansate si mi se pare chiar foarte interesanta ideea de a [re]folosi comenzile stoc (si scaritele) plasandu-le mai in fata pe o bara care imita prinderile originale :-) Super tare (inginereste vorbind)! @Dexter