-
Număr conținut
270 -
Înregistrat
-
Ultima Vizită
Profil
-
Sex
Male
-
Locatie
Bucuresti
-
Carnet moto din
1907 toamna :)
-
Motocicleta
Kawasaki Estrella 250
-
Numar Moto
B-68-KGU
-
Club
UniversMoto
Bunicul's Achievements
Newbie (1/14)
-
...Pai nu stiai ca si benzile desenate erau traduse? ...Si ca personajele d-acolo aveau oricum prea multe BMW-uri ? hihihi Serios acum, Aleko, sper sa pot scoate cindva un "album" cu cartoons-urile moto, care mai trebuie completate insa cu citeva episoade (doar vreo 25 fiind pina acum publicate). Daca SS-ista Frau Motor Presse ar fi catadicsit sa mi le si plateasca (fiindca mi-am consumat timpul cu ele moca) poate-ar fi continuat si in ziua de azi. Nu stiu dac-ar avea public, dar incercarea moarte n-are - macar din simplul motiv ca domeniul e "virgin" pe la noi. In fine, am mai multe proiecte "in sertar" (printre care si-un... anume gen de Ghid al Motociclistului - dar nu doar... tradus, ca lucrarea americaneasca recent aparuta - si cam rupta de realitatile traficului romanesc in primul rind). Si nici scris de unul singur (prietenii stiu de ce...). Pe moment, unele evenimente personale neplacute m-au tinut insa blocat cu proiectele moto, dar, vorba Terminatorului: I'll be back !!!
-
Vladdygo, Nu ti-am raspuns la nervi si nici in virtutea vreunui orgoliu, ci doar a principiului apararii unor idei - fiindca redactorii vin si pleaca, dar revistele ramin... macar in sertare ori in amintirea cititorilor, cu bune si cu rele. Inclusiv Univers Moto care, in astia 6 ani de aparitie - statistic vorbind si fara sa minimalizez cumva meritele celorlalte publicatii moto - a vindut totusi cele mai multe exemplare din Romanica. In virtutea apararii... macar a amintirii revistei asteia, uite ca-ti mai raspund si de asta data - chiar daca-i ultima. Mai clar: puteai in primul rind sa nu-ti pierzi timpul atacind "post-mortem" o revista, sau macar sa te iei si tu de alte alea decit de false probleme ori de mecla mea presupus puhava (apropo - am 74 de kile la 1,70 m - uite ca-mi pun si-o poza p-acilea, ca sa ma recunosti daca ne-om intersecta vreodata si sa stii macar pe cine-ai insultat cindva). Apropo de asta - e clar ca n-ai habar nici despre regulile unei confruntari verbale civilizate, in care nu-i deloc fair-play si nici macar logic sa aduci in discutie aspectul fizic al unei persoane, ci doar idei argumentate (oricum pun pariu ca-s mai frumushel ca tine ). In plus, observ ca ai in continuare (deloc justificate) indoieli apropo de capacitatea mea de intzelegere, "expertule" - ce naibilii sa intzeleg de fapt din aberanta ta logica? Exemplu: sustii ca n-ar fi nevoie de traduceri in revistele moto romanesti, fiindca gasesti d-alea straine prin benzinarii. OK, da' cum ramine atunci cu recunoscuta ta (si-a altora) ignorantza-n limbile straineze, ei? Sa-ti mai explic si ca importatorii dau extrem de greu (si foarte tirziu, cind nici nu mai prezinta vreun interes) motoare de calibrul asta la teste (ba n-au venit, ba nu-s asigurate, ba le e tirsheala sa nu se trinteasca), sau ca in orice caz n-aveam cum sa fac io atunci... comparative cu ele, fiind la momentul ala unicul redactor al revistei? Sau, apropo de marcile europene, dupa tine niste ragalii in competitzii, sa-ti mai repet inca o data ca Ducati (sau mai recent Aprilia) nu-s deloc mai prejos decit japonezele in C.M. Superbike? Ce spui tu despre o eventuala revista moto 100% independenta ar fi corect in principiu, daca n-ar fi si irealizabil, din pacate. Doar in Marea Britanie a rezistat, o vreme, o revista care cumpara pur si simplu motoarele si le "purica" nemilos. Ce spui insa despre plasticele BMW-ului e pur subiectiv (in plus, te pot anuntza ca VFR-ul 1200 e un flop la vinzari - deci concluziile comparativului cu K 1300 S sint absolut corecte). Si la capitolul "articole neverificate" esti total pe-alaturi - fiindca, daca MOTORRAD ti se pare, dupa 106 ani de existentza, o "sursa neverificata", chiar n-avem ce mai discuta. ... De fapt, stau si ma-ntreb: am avut oare ce discuta pin-acum ?! Iti urez oricum citi mai multi kilometri fara necazuri... si cu viteza cit mai mare pe motor - nu de alta, dar auzeam ca oxigenarea face bine la neuron...
-
Macar fiindca eu eram "redactorul ala bosorog cu figura puhava", uite ca trebuie sa-ti raspund, vladdygo - cu riscul de-a parea cistigator al unei medalii la Olimpiada Handicapatzilor in discutia cu tine, dar fara sa folosesc totusi apelativul "prietene", din motive evident prezente in agramata-ti postare. Postare mult mai incrincenata-n parti-pris-uri decit articolul pe care incerci sa-l "desfiintezi" - si oricum jalnica nu doar in forma, ci si-n fondul pseudoargumentelor ei. 1. Cum poti tu oare aprecia daca o traducere-i "obosita" sau "ad litteram"? Fiindca vad ca nu stapinesti nu doar limba romana, ci nici macar engleza (v. semnatura din profil - se scrie "through", nu "trough"). Daramite limba germana?! Nu mai (re)analizez acum paradoxul opiniilor celor care ridica-n slavi revistele occidentale, porcaind simultan publicatiile autohtone ce reproduc unele materiale de-afara (din multiple motive, "puricate" aici de nenumarate ori). 2. Nicio revista nu poate multumi pe toti, tot timpul, asta-i clar. Probabil ca nici o revista moto scrisa de Valentino Rossi n-ar fi pe placul unora. Iar faptul de-a fi posesor de Honda (motoare de altfel excelente, la modul general) pare sa-ti fi aplicat oricum automat pe mecla niste ochelari de cal. Fiindca altfel n-ai afirma atit de senin ca "...diferentele de performante reale, aspect si pret la care honda e cu mult superioara...", in conditiile cind BMW-ul K 1300 S e evident peste Honda VFR 1200 F la TOATE capitolele, cu exceptia pretzului - viteza, acceleratii, reprize, ba chiar si la consumul mediu (5,3 fatza de 5,9 l/100 km). 3. Observ cum azvirli cu vorbele la fel cum faci probabil cu cojile de semintze - altfel n-ai afirma ca marcile europene se claseaza in "concursuri" (competitzii moto voiai probabil sa spui) cel mult pe locul 5 ?! Hmmm... idiotu' de mine credea ca, de pilda, Ducati a reusit de-atitea ori sa se claseze in C.M. Superbike pe primele cinci locuri... Despre fiabilitatea motoarelor japoneze, nimic de zis la modul absolut - dar la modul relativ iar dai cu bita-n balta, fiindca iti pot aduce statistici clare care demonstreaza ca, din toate exemplarele fabricate vreodata, sint la ora actuala (procentual) mai multe BMW-uri in circulatie decit Honde !!! 4. As fi curios si de unde stii matalutza cu atita precizie ce motoare-au pipait (sau nu) minutzele mele puhave??? Sau ce motociclete si-a permis (sau nu) un bosorog ca mine in... mai multi ani de motociclism in orice caz decit numara virsta ta?! Ar mai fi destule de spus pe tema presei moto din Romanica, dar... hai PA acum, vladdygo, oricum ti-am acordat o nejustificat de mare atentzie - motivata insa nu de persoana si parerile tale aberante, ci mai mult de nevoia interioara de a-mi confirma mie-ma decizia de-a nu mai reveni vreodata in presa moto romaneasca, dupa 6 ani de lupte cu morile de vint. Sint totusi convins ca adevaratii motociclisti vor avea in continuare parte macar de-o revista moto de calitate (fiindca perfecta nu poate fi vreuna) si ca viitorii redactori sa fie la fel de receptivi ca fostii "bosorogi" la critici. Alea justificate si constructive, evident.
-
Stimate (ex)cititor alexincOO, Se pare ca esti un pic depasit de viteza evenimentelor, fiindca nr. 3/2010 a fost ultimul al revistei Univers Moto - care, din pacate, nu mai exista (subiect demult discutat - si chiar clarificat oarecum - in alt topic de-aici). Ce-i drept, deloc stimabila conducere a Motor Presse Romania n-a catadicsit sa informeze cititorii (si mai ales abonatii) despre incetarea aparitiei revistei. Motiv pentru care uite c-o fac eu acum pentru tine, ca ex-autor al numitelor editoriale "cu iz ipocrit". Zambesc nu doar fiindca, asa cum vezi la profilul meu, sint posesorul unui "enorm" Kawasaki Estrella 250 de 21 CP, ci si fiindca UM a fost poate singura revista injurata (de altii) pentru (citez din memorie) "prea multe teste cu 125-uri, in scopul racolarii de pushtime, ca tot nu va citeste altcineva". E clar ca niciodata nu poti multumi pe toti, dar, de la teste cu mai toate 125-urile actuale, Ninja 250 R ori WR 250 X si pina la articole de consiliere second-hand cu ZECI de modele de 250 ori 400 cmc (articole rarissime prin presa europeana, inclusiv la nemtzi), am facut tot posibilul sa contrabalansam prezentarile de "monstri mecanici", inevitabile in definitiv, din simplul motiv al cerintzelor - si implicit lansarilor de noi modele - din actuala piatza moto. Respect, FN
-
Nu-i cazul sa te uiti din lista asta (nu a lui Schindler, ci a lui... SS Schlegel din pacate ) tocmai pe tine! Si nu doar fiindca ideea revistei, ba chiar si a trade-mark-ului UNIVERS MOTO iti apartine... Asa ca... chapeau, Dane! Mesaj completat Multzam de urari, colega, si "open roads 4u2" iti urez - stii bine doar ca orice shut in fund poate fi un pas inainte !!! Nu stiu daca piatza o mai fi virgina (hmmm... si politica sustine acelasi lucru ), dar, serios vorbind acum, situatia nu prea roza a intregii prese tiparite pare sa aiba cauze mai complexe decit "atacul implacabil al netului". Cum insa nu cred ca vreunul dintre noi e comisionat de FeMeI intru lamurirea cauzelor Sfintei Crize, mai bine ne-agatzam, cum bine zici, de orice proiect plauzibil. Respect!
-
Kawasaki 500R (2009) vs Kawasaki 250R (2010)
topic a răspuns lui Bunicul în Ă�Âť---(ââ�Źâ��`BobbyĂ�´ââ�Źâ��)---Ă�Âťul Motociclete de viteza
Corect - deja clasicul Kawa GPZ 500 (fiindca despre el e vorbirea) A FOST un motor bun... cindva, dar conceptia lui care dateaza de peste doua decenii nu-l mai face, dupa mine cel putin, interesant. Si de fapt nu doar dupa mine, fiindca asta-i motivul pentru care nu se mai importa de ani buni in Europa. OK, nici Ninja 250R nu-i vreo racheta high-tech, dar testele confirma ca ciclistica lui e de calitate, motorul - economic si vioi cu conditia turarii suficiente (in limita a 33 CP, fireste) iar franele - destul de eficiente. -
Daca tot mi-am luat cartea de munca de la defuncta Motor Presse Romania, zic ca-i cazul sa-nceapa... jelania ! N-am insa, din pacate, nici urma de cuvinte frumoase-n traista vizavi de sus-numita firma - si asta nu doar din cauza incalificabilei absentze a oricarui anuntz oficial despre inchiderea revistei. Haosul administrativ si incompetentza managerilor firmei editoare par sa fie motivele deciziei MPI de renuntare la operatiunile din Romanica. Confirm in orice caz spusele prietenului (si fost redactor-sef pina-n 2007) Dan Nastase: Univers Moto era in orice caz PE PLUS din p.d.v. financiar-contabil si vindea cele mai multe exemplare - zic asta pur statistic, fara sa minimalizez cumva meritele concurentzei -, asa ca adevaratele cauze ale aberantei decizii (privita macar printr-o prisma pur economica) ramin si pentru mine un mister. Cel putin deocamdata, fiindca mai pot aparea informatii "de la sursa", adica din hatzisul conducerii germane a trustului. Personal, inca mai sper ca un intreprinzator destul de solvabil (si, evident, curajos) sa fie tentat de preluarea licentzei Univers Moto de la nemtzi.
-
Parerea mea, pe scurt: cu estetica personala, fiabila, usor de intretinut (cardan), dar... scumpa, grea (311 kg la plin, in ciuda multor componente din plastic cromat), cu motor elastic (30-165 km/h in viteza a cincea), dar cam anemic la modul absolut. Show-bike pur, care cred c-o sa aiba totusi succes la un anume segment de bikeri... solvabili (cam subtzirel insa la noi).
-
Indraznesc sa intru pe topicul colegilor de la MotoLife din simplul motiv ca abia acu' vazui postarea asta. Respect opiniile oricui (inclusiv ale stimabilului Emmpu), chiar daca nu tre'sa fiu neaparat de acord cu ele. Ce ma intereseaza insa-n expunerea unor opinii e... argumentarea lor - pe care, evident, o astept si-n cazul de fatza. Sint oricum absolut de acord ca presa moto actuala are unele hibe, indiferent despre care din cele 3 reviste se aduce vorbirea - minusuri de multe ori pe buna dreptate dezbatute si prin zona asta -, dar calificativul "jenant" cred ca-i suficient de dur ca sa merite si unele justificari. Macar din motivul ca-n UM chiulasa-i... chiulasa si nu "capul cilindrului", le astept... cu un oarecare optimism totusi. Cu respect maxim pentru toti cititorii - inclusiv cei mai "che-guevaristi" !!!
-
Teoretic (sau din p.d.v. al unui comparativ "clasic"), poate ca nici Honda VFR 800 n-avea ce cauta linga BMW-ul K 1300 S si Triumph-ul Sprint ST de 1050 cmc. E vorba insa de o confruntare a extremelor, fara excluderea variantelor de mijloc, in ideea c-or exista unii tipi solvabili care se gindesc totusi daca un "mega-sport-tourer" chiar merita o caciula de bani (pe linga altii care vor doar sa epateze la terasa din coltz). Sau si visatori falitzi care-s poate dispusi sa se indatoreze pentru asa ceva, cind de fapt cu mai putin de jumate din pretul unui K 1300 e posibil sa poata hali kilometri aproape la fel de eficient la ghidonul unui aparent modest ER-6f. Ierarhia finala era clar previzibila din start, dar nu asta era de fapt scopul testului, clarificat tot de la bun inceput: "Un simplu calcul ne poate convinge cit de eclatanta este diferenta de pret dintre BMW-ul K 1300 S testat de noi si sport-tourerul de clasa medie Kawasaki ER-6f: cu banii dati pe bavarez se pot cumpara doua ER-6f, iar diferenta de 3.510 euro ramasi ajunge pentru 3.500 litri de benzina Super 98 ? cantitate suficienta rularii fiecarei motociclete japoneze pe o distanta de circa 35.000 km. |ntrebarea implicita: care sunt granitele necesitailor devoratorilor de kilometri din viata reala?" Bafta maxima si kilometri fara numar!
-
Salut, Marc! Desi intrat pina-n git de vreo 5 luni intr-o criza mai mult de timp decit economica, o sa-ncerc sa-ti raspund pe scurt, in numele... hai sa-i zicem "entitatii" Univers Moto (ca "redactiei" e poate prea mult spus, desi Manuela face mai multe aici decit un "simplu" director de productie). Si poate, in paralel, raspund si criticilor unor cititori (straniu expuse insa pe topicul "nostru" apropo de revista... voastra !) In fine, unele critici sint universal valabile in peisajul presei moto romanesti - si implicit inevitabil cumva... absurdistane. Sincer acu': nimanui (nici noua, nici voua, nici concurentilor "motolaifari") cred ca nu i-au murit nici laudatorii, dar mai ales detractorii; ma mira doar aparitzia unora noi, dintre... NOI. Nu stiu oricum de unde-ai scos afirmatia ca "sinteti singurii care raspundeti criticilor cititorilor". ... Sa fi fost Dan Nastase "mutulica" vreodata? Sau Demostene, ori chiar JE ?! Alta chestie scrisa probabil sub impulsuri "vadimiste" : ca doar testele "voastre" SH sint elocvente, alilalte (pur "internautice" dupa tine) fiind bune de sters cel mult lantzu' cu ele. Mai jos, o sa dau un copy/paste la un reply de-al meu adresat unui cititor care avea aceleasi idei putine... dar fixe la capitolul "teste SH" (asta, apropo si de primul punct critic - ala cu ignorarea criticilor). Ce sa mai zic de implicita critica "prin ricoseu" adusa de tine traducerilor din UM ? Te rog chiar sa-mi aduci, daca asta ti-e convingerea, argumente vizavi de eventualele erori... fie ele MINUSCULE (care nu exista - d-aia le si scriu cu majuscule) din traducerile/adaptarile din UM. Nu mai intru acu-n istoria standardizarii terminologiei moto - operatiune facuta de UM si nu de altii si, ce-i si mai important, nu intru nici in vreo analiza critica a ORICARUI CONCURENT de-al nostru (chestie care observ ca nu-i deloc reciproca). Io zic ca, la fel ca-n cazul ministrilor care simuleaza de fapt c-ar conduce tzara de la televizor, ne-ar sta mai bine noua, astora din presa moto, sa ne dam cu presupusa mai mult prin revistele din propriile ograzi decit pe netul asta ametzit (OK, nu trebuie nici el total ignorat, dar nici luat drept barometru infailibil), fiindca-n definitiv "cifrele vorbeste" si nu stiu daca vreuna din revistele moto romanesti se poate lauda ca a zdrobit cumva definitiv concurenzta, simultan cu ruperea gurii tirgului. Nu cred asadar ca-i cazul sa ne laudam excesiv cu teste in viteza a II-a pe Amckart ori cu altele, la fel de "elocvente", facute la 30-40% din potentialul unui miar supersport pe traseul Bucuresti-Snagov-retur si in acelasi timp sa strimbam din nas la traducerea unor teste complexe si... complete preluate din Vest - si, by the way, facute de multe ori in colaborare cu piloti profesionisti. OK, idealul clar c-ar fi o revista moto 100% "romaneasca" - dar in globalizarea asta tare ma tem ca nimic nu mai poate fi "neaosh", fie si doar din motivul ca s-ar scrie in ea tot despre motoare japoneze, italiene, germane etc. Apropo de moto-patriotism - ce-ar fi sa ma bat si io o tzira cu caramida-n piept c-am scris de trei ori pin-acu', facind si unele proiecte proprii la tema, despre ideea unei motociclete romanesti, ei?! Si ca pe voi nici in pix nu va doare de asta ?! Serios acum, chiar m-am intins prea mult la taclale, draga Marque, asa ca mai pot doar sa-ti urez sa scrii la fel de misto ca pina acu' - da' te rog eu, daca se poate, mai mult in MOTOCICLISMO decit pe-aici, unde se pare ca o influentza oculta a pixelilor virusati (plus poate imposibilitatea de-a mai edita mesajele prea "rele") te mai incrinceneaza uneori. Succesuri maxime lui Motociclismo ! (na ca va facui si reclama...)
-
Pestele de la cap se impute..
topic a răspuns lui Bunicul în apriliabiker2004ul Revista Univers Moto
... La MotoLife? Sau la capshuni in Spania ?! Serios acum, orice problema de genul asta privita din exterior si nu dinlauntru e f. simpla doar aparent. Iar detaliile evolutiei situatiei de-a lungul anilor, ca si optiunile personale ale fiecaruia sint convins ca nu intereseaza pe nimeni. -
Pestele de la cap se impute..
topic a răspuns lui Bunicul în apriliabiker2004ul Revista Univers Moto
Multumesc de sustinerea morala, Kriminal ! Nu folosesc persoana I-a plural ("multumim") dintr-un simplu motiv care merge totusi mai sugestiv exprimat in niscaiva versuri (valabile de fapt si ca raspuns la postarea cu noima a lui Apriliabiker - iar ai dreptate adica, Serbane taica, la crize noi musai manageri "originali" orientati deviant nu doar cu secsu', ci si cu neuronu' blond !) Din zece negri mititei Ramasesera doar trei; Filip se facu britanic, Doi bagau efort titanic, Dar trase Schlegel cu tunu' De mai ramase doar... UNU ! Ghici ciuperca-ntr-un picior Cine-i fraieru' al chior !!! -
Sanatate maxima, Lavinius si curaj pentru revenirea cit mai rapida pe doua roti !!! P.S. Mica nelamurire: e adevarat ce-am auzit ? (ca soferul dubei a murit totusi, dupa 6 zile de coma?)
-
In nr. viitor Univers Moto (9/2008) o sa fie mai multe 125-uri la "consiliere second-hand". Stay tuned !!!