Sari la conținut

Adam

Membru
  • Număr conținut

    15
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Despre Adam

  • Rang
    Nou venit pe forum!

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    Macin
  • Carnet moto din
    1985
  • Motocicleta
    BMW K 1600 GTL
  • Numar Moto
    TL 25 AAR
  • Club
    NU

Informații profil

  • Motociclete detinute
    SUZUKI INTRUDER C 1800 R, BMW R 1200 RT

Vizitatori Recenți Profil

Blocul vizitatori recenți este dezactivat și nu este arătat altor utilizatori.

  1. Am avut si echipamente de ploaie si manusi watherproof, dar pana seara eram razbiti bine. Ati vazut echipamentele intinse la uscat. Dar cred ca m-am plans si eu cam mult. Pana la urma despre aste este vorba in fi biker , sa poti indura si lasa pe locul doi tot felul de astfel de neajunsuri (ploaie, caldura, uneori praf...) si sa te bucuri de acel sentiment de libertate si vezi tot ceea ce te inconjoara, din alta perspectiva. Unii ne intreaba de ce nu mergem noi cu masina in "excursii", cu tot confortul...? Cred ca nu este cazul sa raspund aici. Asa ca, celor cu adevarat pasionati de aceasta forma de a te bucura de viata le doresc kilometri cat mai multi, prin tot atatea locuri frumoae care asteapta sa fie descoperite si cel mai important, fara "evenimente"! Mai atasez cateva poze, .....
  2. Salut! Cred ca am trecut prin toate tarile din Balcani, prin unele si de doua ori (in excursii diferite). Daca in prima excursie (cam in 2008, parca), am trecut prin Serbia, Bosnia Hertegovina, Croatia, Slovenia, cu intoarcere prin Austria, Ungaria, in alta excursie ne propusesem sa mergem prin Alpi, Austria, Italia, spre "Riviera Franceza". Dar am avut parte de o vreme rea, numai ploaie si frig (prin Alpi) asa ca dupa de am traversat vestitul Grosglokner (nu e cu s ci cu simbolul ala ..), am decis sa coboram pe coasta Dalmatiei spre Balcani, la caldura. Si asa am ajuns iarasi in Bosnia apoi ne-am hotarat sa incercam si Albania (inca aveam idei preconcepute legate de aceasta tara), dar am fost foarte placut surprinsi si de trasee si de peisaje dar si de oameni si chiar de "indulgenta" militienilor care erau la fel de multi ca la noi. am ajuns si in Muntenegru unde am putut vedea cele mai frumoase femei din Europa. Cine a mai fost sunt sigur ca va poate confirma. Dupa alte excursii, prin Europa ( una in Italia, Alta Polonia..., in 2013 prima in Turcia), am decis sa facem toate tarile din Balcani, asa ca am coborat prin Bulgaria, Grecia si le-am luat la rand, inclusiv Kosovo, Albania iarasi cu niste trasee super, virajate, cu asfalt foarte bun si cu preturi foarte atractive. (mult , bun si ieftin!). Ca sa redau traseele, cronologic, ar trebui sa fac recurs la memoria grupului, nu ne-am notat nimic si nici inainte nu am planificat nimic scris dar nu este greu sa iti faci un traseu, in functie de ce urmaresti. De regula, includem si obiective de vizitat. Dar aici tine de fiecare .
  3. Am mai intrebat colegi din grup, sa nu va dau un raspuns eronat si cred ca am cheltuit undeva peste 2000 EUR.
  4. Salut! A fost o intreaga aventura dar s-a rezolvat pana la final . Problema a aparut pe cand ne aflam la vama dintre Serbia si Croatia, dupa ce alimentasem de la o benzinaria nu prea aratoasa. Romi, colegul nostru care a avut probleme, alimentase cu benzina de 99 iar noi, ceilalti, cu 95. Cat am stat in vama, fiind o coada destul de mare si o caldura insuportabila, colegul se mai si juca tot pornind motorul si turandu-l. La un moment dat nu a mai pornit si asa s-a linistit. Dupa ce am trecut vama am tot incercat sa-i dam de cap dar degeaba,scotea flacari pe evacuare si se oprea. Atunci, asa cum se vede si in filmulet, am remorcat-o pana la prima benzinarie, de unde am cautat o firma de remorcare, am urcat-o pe platforma pana la cel mai apropiat oras (cam 85 km), se chema Slavonski Brod. Am gasit un service BMW, al carui patron era si biker, doar ca fiind weekend, era inchis. Am luat legatura prin tel. si la recomandarea lui am lasat motoreta in parcare si am plecat in oras unde am stat doua zile. Luni, la prima ora eram acolo. Ca sa nu o lungesc prea tare, problema era la rampa de injectoare si asa ceva nu aveau pe stoc. Trebuia comandata dar venea intr-o saptamana asa ca omul, fiind foarte de traba a luat legatura cu un alt client al lui care avea acelasi model de motor, la el in service dar pentru alt motiv si l-a rugat sa ne dea rampa lui, colegul a platit una noua care urma sa vina si sa fie montata la motoreta acestuia. A mai durat inca o zi apoi am fost buni de drum. Peripetii au fost mai multe, inclusiv schimbare de traseu dar la final, un alt coleg, pe cand ne apropiam de vama, la Ruse a calcat pe o pavea cu roata fata care s-a deformat si nu a mai putut merge. A chemat o duba din Romania si asa a incheiat excursia. Atasez si niste poze, nu mai stau sa le sortez, sunt doar o parte... IMG_2733.MOV IMG_2734.MOV
  5. Salut! Nu as putea sa sa spun exact cat ne-a costat aceasta excursie dar cert este ca preturile sunt mai mari ca la noi. Dar daca iti doresti sa mergi e bine sa ai un buget consistent. Si ca sa nu fiu acuzat ca fac doar contra reclama am sa atasez si niste poze mai "atractive". Scotia are niste peisaje cum nu am mai intalnit nicaieri pe unde am umblat. Relieful este diferit, vegetatia... Daca nu ai mai facut astfel de iesiri eu nu as recomanda sa incepi chiar cu asta, Balcanii sunt o destinatie de vis. Si cum ar zice Costin: "Mult, bun si ieftin"! Si mai era intrebarea, pe unde am trecut? Am trecut cu feribotul pe la Calais. La intoarcere am vrut sa trecem prin tunel dar ne-au respins de la "poarta" ca nu aveam rezervare, care rezervare trebuia facuta cu doua saptamani inainte, asa ca inapoi la feribot. Ok si acum cateva poze!
  6. Cred ca am ramas un pic dator cu o explicatie legata de "insatisfactia" mea sau a noastra , cu privire la aceasta experienta in UK. In primul rand a fost destul de lung traseul dar asta nu ar fi fost cea mai mare problema. Chiar daca ne asteptam la temperaturi mai scazute si ceva precipitatii (ne pregatisem cu echipamente adecvate), am avut "noroc" de ploaie toata perioada si de dimineta pana seara, cu mici variatii. A trebuit sa ne "papurim" cu tot felul de pungi si manusi de "ciolofan" de prin benzinarii, inclusiv saci menajeri si tot ne razbea pana la piele, In aceste conditii, asteptam seara sa ajungem la un hotel sa ne uscam si sa ne incalzim dar, neavand rezervari cazarea devenea o mare problema. Si atunci cand gaseam cazare nu mai era nimeni la bucatarie, si tot asa. Debutul a fost in prima seara, cand am trecut canalul. Am decis sa mai mergem 56-60km, sa nu fie aglomerat in zona portului. Dar oriunde mergeam, nimic. Intr-un final, am gasit pe Booking un camin studentesc in care ne-am cazat dupa miezul noptii. Tot la capitolul cazare mai mentionez doar un episod. Trebuia sa ajungem in orasul Inverness, unde urma se ne intalnim cu un amic al unui coleg din grup, un tip deosebit care merita toata stima noastra. Despre el, un pic mai incolo. Mergeam de dimineata doar pe ploaie, apa ne ajunsese in toate locurile, degetele de la maini si picioare erau deja crete frigul ne patrudea tot mai tare pe masura ce se insera. La un moment dat colegul isi suna amicul sa ii spuna cand ajungem si sa-l roage sa ne rezerve o cazare in oras. Am mai tras noi cateva ore prin frig si ploaie si am ajuns in oras dar cum ploua cu galeata am oprit in parcarea unui supermarket Lidl sau ceva. Am dat sa intram dar tocmai inchideau asa ca am stat afara sub copertina de la intrare pana cand colegul l-a sunat pe amicul sau. Dar surpriza, nu a gasit cazare si noi eram terminati. In final am gasit la un hotel foarte scump dar neavand locuri pentru toti a trebuit sa insistam foarte mult pentru un pat suplimentar... Cum mai aveam de stat o zi in acel oras am cautat cazare din prima clipa dar nimic. Nici unde am stat nu mai era nimic. Acum este momentul sa va spun cate ceva despre amicul colegului nostru, pe numele sau Gabi Tomescu, fotograf profesionest, ca si colegul nostru Dragos care vazand in ce situatie eram a exclamat :"nu am vazut grup mai dezorganizat ca voi"! Dreptate avea... dar ma departe omul ne-a luat si ne-a pus propria lui casa la dispozitie si a doua zi ne-a dat si pe colegul lui (Gabi avea in oras si un foarte bun salon de tatuaje unde era coleg si cu Zoltan Tamas Zoli) Zoli, alt baiat deosebit, care era si motociclist si care ne-a fost ghid pe cele mai frumoase trasee din Scotia. Asta a fost parte care chiar a meritat. In legatura cu benzina, tin sa precizez ca nu lipsa benzinariilor era problema ci ca inchideau seara, nu mai aveau program. Puneam pe GPS, ne setam rabdarea si dozarea benzinei si cand ajungeam era inchis. si tot asa, apelam la "barja si furtunete". Si inca un aspect si ma opresc. Noi avem asa in obisnuinta ca atunci cand ajungem la orice cazare, dupa un dus meritat, coboram la o bere la o terasa sau macar receptia holtelului. Ei bine, aici era problema. Seara nu mai gaseai nimic. Atunci am incercat sa luam o bere de la benzinarie. Am ramas blocati cand am vazut ca pe raftul cu bauturi alcoolice era trasa gratia si incuiata. Ne intrebam, ce cautam noi acolo cand in partea noastra de lume este super din toate aceste puncte de vedere. Si m-a mai surpins ceva neplacut (poate mi s-a parut mie), un gen de aroganta bazata mai ales pe ce au fost odata dar cand le trage gratia peste bautura...?! Dar poate sunt eu prea carcotas. Si ar mai fi si alte experiente neplacute. Pana la urma tot compatriotii nostri ne-au facut excursia placuta. Le multumesc ! Pe subiect! Si compatriotii nostri deosebiti! Zoli cu casca si Gabi cu masina !
  7. Ok. Am sa incerc sa sintetizez pe cat e posibil si sa prezint un scurt istoric. Am ajuns in acest "punct" (10 ani de motociclism, in jur de 120 000 km, in opt excursii prin toata Europa si multe altele prin tara...), datorita a doi oameni (In principal). Unul este fiul meu Costin, care conduce VFR-ul (mereu fara benzina). Costin, dupa ce a muncit o vara intreaga in USA si-a luat un Hornet, cu care dupa aproape un an a cazut si si-a rupt o mana si un picior. In primul moment dupa accident mi-a spus sa ii dam foc (Hornetului), la cateva ore, cand i-a mai trecut durerea a zis ca este mai bine, totusi, sa-l reparam, ca la un timp dupa ce si-a revenit, cateva luni sa ma convinga sa-mi iau si eu motor.(permis aveam din 1985, daca nu ma insel. Si asa am devenit posesorul unui Suzuki Intruder C 1800 R. Acum intervine cel de al doilea om care a avut influienta in ceea ce a urmat si este chiar motivul pentru care ma aflu aici si va povestesc. Despre el stiu ca i se spunea RADUCU, si i-am intalnit povestirile pe un forum cu Suzuki-sti. Povestea atat de frumos (aici aveti dreptate...) dspre o excursie pe coasta Dalmatiei, pe la Dubrovnik, parcul national Plitvice, apoi pestera de la Postolnica (nu sunt sigur ca asa se scrie)... In fine, m-am apucat si am facut o schita de traseu (pe urmele lui Raducu) si impreuna cu fiul meu si un alt prieten si coleg de breasla am pornit la drum. A fost atat de frumos ca de atunci, in fiecare vara (mai putin cea trecuta, din motivul precizat), am tot calatorit. Ii multumesc lui Raducu si colegilor din grup ( intre timp s-au mai alaturat doi, uneori trei). Acum o precizare legat de ce ma intrebati voi, cu pregatiri, programari... Nu stiu daca procedam in modul cel mai practic dar in afara unui traseu general (care nu este musai sa fie respectat), nu facem nici un fel de rezervari la hoteluri si alte alea. Totul decurge natural, la instinct, rezistenta si ce ne rezerva drumul. Chiar daca uneori mai greu, intotdeauna am gasit cazare (mai putin UK!) Imi vine in minte, acum, o situatie chiar din prima excursie cand, negasind cazare in Dubrocnik ( in August noi ne imaginam ca vom gasi), a trebuit sa ne intoarcem in Bosnia (vamesii se uitau ciudat ca ne intoasesem asa devreme) si undeva intr-un orasel cu un singur motel , la ora 23 si, ne-au facut de mancare, ne-au dat de baut si deoarece nu aveau decat o camera cu doua locuri, ne-au adus o saltea cu lenjerie cu ce trbuie si a asezat-o pe los, ne-a adus restul de bautura in camera...Super! Poate gasesc poze si pun cateva. Dar sa nu o mai lungesc, la unele din excursii am reusit sa facem cate un filmulet sinteza, unul dintre colegi fiind si fotograf profesionist. Mai avem material de montat, de la ultima excursie, in Turcia, care este o tara si o destinatie pentru motociclisi pe care o recomand. Colegul Kosh poate sa confirme. Daca ati vazut sau veti vedea filmuletele si veti dori detalii specifice, o sa incerc sa raspund. Pana atunci, numai bine !!! Pentru mai multa usurinta, puteti vedea pozele si pagina mea de facebook.
  8. Daca vei merge in UK va trebui sa stii ca e destul de dificil spre imposibil ca dupa o numita ora sa mai gasesti cazare, mancare, nu mai zic de bautura si evident benzina. Sigur asta nu cred ca este suta la suta valabil (partea cu benzina) si in marile orase. Noi evitam sa mergem prin astfel de orase, evitam autostrazile asa ca... Apoi, VFR-ul, consuma cel mai mult, comparativ cu celelalte motoare din grup asa ca "barja" cum o numea un coleg mai sus, salva situatia. Dar, ca o concluzie, nu as mai merge in UK nici platit. Si nu din cauza costurilor (cele mai mari , comparate cu celelalte calatorii), ...dar. ma rog, nu asta intrebai tu. Partea cu benzina am mai trait-o si in alte excursii, imi amintesc de Sicilia, dar era unul din aspectele care dau farmec acestor plimbari.
  9. Sa stii ca imi dadea un anumit "confort" si din aceasta perspectiva. Aveam range-ul cel mai mare din tot grupul. Acum, cu GTL-ul s-a mai restrans un pic, consumul este mai mare si rezervorul ceva mai mic, insa plusurile sunt evidente asa ca nu ma plang.
  10. The adventure....10 days in 10 countries motorcycle road trip
  11. Motorcycle road trip in Balkans
  12. Around Turkey in 12 days motorcycle road trip
  13.     Din pacate, vara trecuta nu am mai putut pleca (vina mea, am ramas fara permis pe trei luni), insa am ramas datori cu filmuletul (sinteza) pentru excursia din 2017 (Turcia).Sper sa-l realizam cat de curand si sa-l postam, pentru cei interesati. Am fost pentru a doua oara, cu aceeasi placere.

    Deasemenea, Balcanii sunt  super.

    Recomand tura prin toate tarile din Balcani, noi am fost chiar de mai multe ori.

×
×
  • Creează nouă...