Sari la conținut

Bateria


Postări Recomandate

CE anume este nesanatos ptr.regulator?

 

Sa scoti borna in timp ce merge motorul!

 

Ce se intampla de fapt, incat ai schimbat 2 baterii pana acum?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In momentul pornirii si chiar si pana la o anumita turatie (undeva sub cea normala de relanti, la unele chiar cea de relanti), sursa de alimentare pentru scanteie este bateria de acumulatoare. Dupa acel prag, crescand turatia, releul conjunctor-disjunctor cupleaza cealalta sursa de alimentare angrenata de insusi motorul motocicletei (dinam, alternator).

Daca scoti o borna cand motocicleta functioneaza la relanti, este posibil 99% sa se opreasca, curentul furnizat in momentul respectiv de alternator/dinam fiind nul sau insuficient pentru a tine in viatza scanteia si CDI-urile, nu mai vorbim de faruri si alte consumatoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In momentul pornirii si chiar si pana la o anumita turatie (undeva sub cea normala de relanti, la unele chiar cea de relanti), sursa de alimentare pentru scanteie este bateria de acumulatoare. Dupa acel prag, crescand turatia, releul conjunctor-disjunctor cupleaza cealalta sursa de alimentare angrenata de insusi motorul motocicletei (dinam, alternator).

Daca scoti o borna cand motocicleta functioneaza la relanti, este posibil 99% sa se opreasca, curentul furnizat in momentul respectiv de alternator/dinam fiind nul sau insuficient pentru a tine in viatza scanteia si CDI-urile, nu mai vorbim de faruri si alte consumatoare.

 

 

Ce ai spus tu este dar nu general valabil. Depinde de tipul instalatiei electrice.

La prima vedere, asa ar sta lucrurile. Pe unele motoare chiar asa se si intampla, cum ai spus.

Insa cand vine vorba de alternatoare cu inductor magnetic (si nu electromagnetic cu excitatie variabila), lucrurile sunt un pic mai delicate.

La aceste tipuri de instalatii trebuie ca in permanenta sa existe o sursa de tensiune etalon (12V-baterie) si cu o capacitate electrica ( nu ma refer la capacitatea energetica masurata in Ah) capabila sa absoarba energii care ajung la cateva zeci de volti.

Si daca nu exista acest tampon de energie (anume bateria) circuitul regulator nu mai functioneaza in parametri, putandu-se autodistruge si sa atraga in aceasta reactie in cascada si alte dispozitive.

 

Concluzie:

 

NU SE DECUPLEAZA BATERIA IN TIMPUL FUNCTIONARII MOTORULUI!!!!!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...