Marius Mihasan Postat Mai 18, 2007 Share Postat Mai 18, 2007 (editat) Salutare Desi am citit in mai multe locuri despre faptul ca pentru incepatori cel mai frecvent se cade pe drumul cel mai cunoscut, asta nu m-a ajutat prea mult. La 10-15 km/h am franat prost si am pus motorul jos, pe partea dreapta. Imediat ce l-am ridicat si am plecat cu el, am observat ca ghidonul nu e perfect perpendicular pe axul motocicletei cand tin roata dreapta ca sa merg inainte. Ghidonul in sine nu pare stramb, deci nu cred ca s-a indoit teava. Mai mult decat atat, pentru a tine roata dreapta, nu numai ghidonul in sine nu e perpendicular pe axul longitudinal al motocicletei, dar si piesa metalica triunghiulara care uneste cele 2 brate ale furcii unde vin telescoapele nu e perpendiculara pe acest ax. Daca indrept din ghidon aceasta piesa si o pun cum trebuie, si ghidonul si deci inclusiv mainile mele sunt la acelasi nivel, dar roata e usor spre stanga.. De asemenea, in dimineata asta am observat ca daca misc ghidonul pe loc se simte un click la un moment dat. Am mai citit pe site-ul celor de la Chain Gang si pentru partea cu click-ul am o explicatie cumva. Cum ramane insa cu directia stramba? Am vorbit cu baietii de la service si saptamana viitoare sper sa o duc la ei. Orice informatie legata de aceasta problema este binevenita, ca sa stiu ce sa le spun si eu, sa gasim mai usor problema. Eu unul oricat imi bat capul nu pot sa inteleg ce s-a intamplat. De unde decalajul asta? Si imi sta pe creier, nu imi iese din cap. Singurele explicatii pe care le gasesc sunt: - s-a indoit ceva. Dar ce? Nu am lovit nimic cu roata, doar ghidonul a lovit asfaltul pe partea dreapta, si nu foarte tare ca prima data a lovit piciorul meu si nu l-a rupt , doar o julitura usoara - ceva s-a miscat din pozitia initiala. Dar din nou intrebare ce? S-a miscat vre-un brat din ala al furcii fata de piesa triunghiulara si apasa mai mult pe roata unul fata de altul? Oricum, la drum nu vibreaza, nu simt joc se tine drept la drum, ia virajele bine ca si pana acum, nu simt nici o alta modificare exceptand asimetria de la maini si al piesei triunghiulare fata de bord si axul motocicletei (pe care de altfel o vad de 10 ori pe minut). Observatiile astea le-am facut bazandu-ma pe drumul scurt pe cere l-am facut prin oras, spre casa si facultate, facultate-service. Nu am iesit de cand cu evenimentul in afara orasului, dar daca trebuie o fac. Obiectul triunghiular de care vb l-am marcat cu rosu in figura atasata. Multumesc anticipat pentru ajutor Marius M Editat Mai 18, 2007 de biohazardousguy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Mai 18, 2007 Share Postat Mai 18, 2007 E greu de apreciat cit de tare ai cazut de fapt. Dar de obicei se misca putin piesele in juguri (piesa aia triunghiulara ) si in suportul ghidonului. E indicat sa desfaci ambele juguri (inferior si superior) si sa lasi amortizoarele sa revina la pozitia normala (acum sint putin sub tensiune de la cazatura). Stringi apoi jugul superior, iar la cel inferior faci paralelismul cu furca comprimata, sa fii sigur ca e totul aliniat. La ghidon la fel....desfa prinderea de pe inaltatoare si lasa teava sa revina pe pozitie, dupa care stringi la loc si ai grija sa se alinieze corect. PS daca ai cazut mai rau si ai indoit jugul....atunci e mai nasol si trebuie altul. Nu credeam ca BMW-urile astea sint asa fragile, dar vad ca asa e..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius Mihasan Postat Mai 18, 2007 Autor Share Postat Mai 18, 2007 (editat) Multam de promptitudine Asa ma gandeam si eu si asa spun si cei de la Chain Gang, ca ar trebuii din cand in cand desfacut usor totul si permis sa revina la pozitia normala. Si ei spun ca ar trebuii facut periodic mai ales la cele folosite mai mult la enduro. Cat despre cat de rau am cazut, poate e greu de apreciat, dar eu stiu ca nu a fost foarte rau. Am cazut cu bicicleta mult mai rau, la viteza mai mare. Stiu ca nu e aceeasi manacare de peste, dar am experienta bicicletei la capitolul cazaturi si crede-ma nu a fost rau. Eram in panta, si m-am asigurat prea mult la un drum din dreapta, ca aia ce vin de acolo au cedeaza trecerea si nu au vizibilitate. Cand am intors capul in fata, masina care era in fata mea era oprita. Am strans din reflex frana fata, a fost cred ceva nisip si am culcat-o pe dreapta. Deci mare branza nu a fost, doar neatentia mea. Multam din nou de ajutor, si asta o sa facem. Desfacem suruburile, poate chiar gresam rulmentii de la furca daca tot umblam si punem inapoi. Sper sa ajunga. Numai Bine, Marius M Editat Mai 18, 2007 de biohazardousguy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sohei Postat Mai 19, 2007 Share Postat Mai 19, 2007 deci motorul tau nu are absolut nimik si nu trebuie sa desfaci nici un jug ghidonul sta pe niste bucse de cauciuc destragi piulitele (2) cu cheia de 17 misti bucsele sa steie drept si pui ghidonul la loc ...nu desfa jugurile si alte tampenii...si cand le pui la loc sa nu strangi ca maniacul bucsele ca o sa iti iese cauciucul prin incheieturi ..,,intra pe mess ca stiu motorul asta pe din cap Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius Mihasan Postat Mai 19, 2007 Autor Share Postat Mai 19, 2007 (editat) deci motorul tau nu are absolut nimik si nu trebuie sa desfaci nici un jug ghidonul sta pe niste bucse de cauciuc destragi piulitele (2) cu cheia de 17 misti bucsele sa steie drept si pui ghidonul la loc ...nu desfa jugurile si alte tampenii...si cand le pui la loc sa nu strangi ca maniacul bucsele ca o sa iti iese cauciucul prin incheieturi ..,,intra pe mess ca stiu motorul asta pe din cap Ti-am trimis si cateva randuri si pe mess, dar scriu si aici pentru siguranta. La bucsele ce prind ghidonul de jug m-am gandit si eu. De acolo apare click-ul, de asta sunt sigur. Dar daca ar fi doar din ghidon, jugul ar fi perpendicular pe ax, nu? Ori el nu e, se vede cu ochiul liber ca nu e. Ca sa mai aflu ceva detalii, mi-am luat inima in dinti si am iesit asa cu ea vreo 20 de km in afara orasului. Roata nu bate, dar trage intr-o parte, destul de tare. Daca tin mainile pe ghidon nu se simte, dar daca le iau o simt cum merge spre stanga. Inainte de tranta nu tragea, mergea drept fara probleme. C-am atat, numai bine, Mariu M. Editat Mai 19, 2007 de biohazardousguy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
urcu Postat Mai 20, 2007 Share Postat Mai 20, 2007 ca stiu motorul asta pe din cap al meu dakar e la 6-7000 km si-l duc la service in garantie .desi motorul nu e cazut si nici fortat pe teren,am senzatia de nesiguranta pe directie , ba mai mult mi se pare ca ghidonul nu e drept.de la reprezentanta dau vina pe rulmentul conic care permite rotirea ghidonului. mi se pare aiurea explicatia ca rulmentul si-a facut fagas pe pozitia utilizata cel mai mult.aiurea pt ca-i vb totusi de bmw si km putini in exploatare normala. intradevar cu motorul suspendat si cu ghidonul liber ,acesta ,,agata,, pe pozitia mediana la rotire.e un defect cunoscut ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sohei Postat Mai 25, 2007 Share Postat Mai 25, 2007 al meu dakar e la 6-7000 km si-l duc la service in garantie .desi motorul nu e cazut si nici fortat pe teren,am senzatia de nesiguranta pe directie , ba mai mult mi se pare ca ghidonul nu e drept.de la reprezentanta dau vina pe rulmentul conic care permite rotirea ghidonului. mi se pare aiurea explicatia ca rulmentul si-a facut fagas pe pozitia utilizata cel mai mult.aiurea pt ca-i vb totusi de bmw si km putini in exploatare normala. intradevar cu motorul suspendat si cu ghidonul liber ,acesta ,,agata,, pe pozitia mediana la rotire.e un defect cunoscut ? nu prea au cum sa se strice rulmentii aia mai ales la 7000 de km al meu avea 30000si cu mine facuti vreo 20000..oricum ce ii sigur ca trebuie gresati, daca ei au joc trebuie sa iti joace si roata fata . mai poate sa fie si piulita care strange rulmenti de la juguri ...ii sub ghidon imediat, mai strange-o, rulmenti pot sa faca joc in 3 cazuri ,accident,proasta intretinere , si dat pe o roata , dar asta la modul no limit,eu iarna gresam rulmenti de la jug si de la roti ,cricurile,si cablu de ambreiaj sa ai grija sa nu strangi prea tare rulmenti ,daca o sa iti cumperi alti trebuie sa ai grija sa aiba cota care trebuie,si nu iti lua porcari ,eu am mers pe toate tipurile de teren si tare si incetul o data i-am strans mai tare ,iar despre tinuta de drum al lui f 650 ii discutabila,eu i-am schimbat uleiul din telescoape si i-am pus 15w de la motul si mi-a placut la nebunie diferenta ,iar de reprezentante....vai de capul lor ,la explicati care nu ai cum sa le verifici sunt asi ...poate sa mergi 50000 de km drept ,cand naiba mergi cu motorul drept mai mult de 1 km ,si pe drum drept nu ai cum sa mergi,te feresti de o gropa etc,plus ca motoarele nu prea merg drept pt ca isi mentin pozitia verticala din balans dreapta stanga(normal ca la viteza balansul este imperceptibil ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.