Sari la conținut

Simson pe steroizi


moshulik
 Share

Postări Recomandate

Modificari pe care le-am facut eu la simsonul meu si i-au redat tineretzea de mult pierduta :

 

 

1 - Electrica refacuta in totalitate, de la zero, adica - montat alternator de masina in exterior, pe partea dreapta (ancorat printr-o piesa de profil "U" de surubul care tzine motorul in cadru in partea anterioara) si antrenat prin curea de cauciuc de o fulie montata in locul dinamului original. Cureaua iese din carcasa electricelor prin doua gauri date in capacul de aluminiu. De 2 ani merg asa si nu am avut nici cea mai mica problema (cu exceptzia fixarii alternatorului, a intinderii curelei). Se pune releu de 12V de masina (ideal de dacie, electromagnetic, nu electronic, e mai fiabil si se poate regla). Restul instalatziei se face dupa bunul plac - preferabil de inlocuit toate firele, decat se te conectezi la instalatia electrica deja existenta - oricum, e simplu, nu are semnalizari, deci sunt mult mai putzine fire. Mai trebuie si o baterie in sistem, pentru pornire, altfel alternatorul debiteaza suficient curent pentru a alimenta un bec de far si sistemul de aprindere, nu "trage curent" din baterie.

 

2 - Aprinderea - Electrica o data facuta, se poate trece si aprinderea pe sistem clasic - bobina de inductzie, condensator - se pastreaza magnetoul doar pentru rolul mecanic de actzionare a platinelor. In majoritatea cazurilor, magnetoul, dupa 40 de ani, se demagnetizeaza. Am mai vazut si exemple fericite de magnetouri bune, dar daca da semne de slabiciune, nu mai are nici o sansa de resuscitare magnetica (remagnetizarea daca tzine, nu tzine mai mult de o juma de an, un an...). Oricum, castigul este foarte, scanteia este mult mai puternica si la orice turatzii.

 

3 - Setul motor - Simsonul original are 247cmc si raport de compresie de 8:1. Datorita uzuri, setul motor nu mai tzine compresia - cilindrul este uzat, segmentzii la fel, pistonul mai putzin. Solutzii - ideal ar fi gasirea unui piston de skoda s100 (alezaj 68, tot cat simsonul), dar la cota de reparatzie 2 sau 3 , incat sa se poata face marirea cilindrului la cota asta, apoi cumpararea segmentzilor la cota 2 sau 3. In cazul meu, nu am gasit asa ceva - piston de 68,... mm, deci o cota de reparatzie normala, peste 68.00 mm. Am facut rost in schimb de un piston de skoda 120 - alezaj 72mm si am majorat cilindrul la 72mm, apoi i-am luat si segmentzi noi noutzi pentru piston. Aici trebuie analizat inainte cilindrul daca se preteaza la operatziunea aceasta. Daca cilindrul este original, atunci el consta intr-o camasa de fonta de 3mm, imbracata ulterior in aluminiu - indiciul este ca si partea de cilindru care intra in carter are fusta de aluminiu. In cazul asta, nu merge majorarea, ci trebuie scoasa de tot camasa de fonta si presata alta camasa - care poate proveni dintr-o camasa uzata de skoda s100 sau una buna de skoda 120. In fine, majorarea merita, deoarece se castiga putere, din 3 surse : - set motor nou - nu pierde compresie pe la segmentzi, apoi capacitatea cilindrica a crescut de la 247cmc la 275cmc si mai ales raportul de compresie a crescut - marirea capacitatii cilindrice cu pastrarea volumului camerei de ardere duce din calcule la obtinerea unui raport de compresie de 8.7:1 (de la 8). Deocamdata nu am scos fierul la teste serioase, deci urmeaza sa vad cat de importante sunt efectele negative - suprasolicitarea ambielajului si probleme de incalzire - aici am in plan montarea unui ventilator actionat electric (am vazut ca la Tula exista chestia asta).

Oricum, toata lucrarea la setul motor se justifica (pe mine m-a costat cam 700 de mii, cu tot cu alezat+honuit , set de segmentzi (pentru 4 pistoane, deh, de skoda) noi noutzi, rectificarea chiulasei si a suprafetelor de etansare de la cilindru, dar intr-un final, motorul este de nerecunoscut, trage foarte bine din turatzii joase, urca rapid in turatzii inalte, ce sa mai, alt motor...

Aviz amatorilor care vor sa se apuce de chopperit simsonul - parerea mea e ca intai trebuie facut functional, apoi estetic. Mai am pe acasa vreo doua pistoane de skoda 120 (murdare, folosite, dar fara uzura) si segmentzii pentru ele (doar am luat tot setul). Cine e interesat, astept PM.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da.. i-am remediat si "voblajul" :banana:)))) . Se apucase in ultima vreme sa "vobleze" iar. De data asta era de vina pana de cauciuc de pe fatza. Oricum, atat de tare e cauciucul, ca era de-abia sesizabila pana aia. I-am schimbat camera si e beton. Pana consta intr-o valva legata cu colier :blbl:))) Deh.. colier.. trebuia cu sarma .... Ce sa mai, prefer sa pun segmentzi si sa-i scot de 3 ori degeaba decat decat sa repar pene de cauciuc, e cea mai nenorocita operatziune...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ei... rezultate excelente. Azi a fost prima zi de mers (cam 12 km de oras, cu blocaje de trafic cu tot) si dopata s-a comportata excelent. Are compresie, eu nu mai am depresie :banana:))) . Cu incalzirea nu prea e relevanta analiza, deoarece azi a fost destul de frig, dar oricum, dupa asa traseu de oras, puteam sa tzin mana pe chiulasa cam 1-2 secunde. La 30 de grade de vara nu stiu cum o face, in orice caz, clar ca nu se compara regimul termic la care merge acum cu fierbatorul de ulei care era inainte, cand avea segmentzii uzatzi si piston mic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...