ionut007 Postat Iunie 20, 2007 Share Postat Iunie 20, 2007 (editat) Treaba sta in felul urmator.. acum o luna, o luna jumate am schimbat uleiul si filtrul. Schimbul l-am facut la Adi "Senila", service-ul si showroom-ul in Floresti (cum mergi din Cluj spre Oradea). Am facut de atunci 2000 - 2500 km, nu mai mult.. (ultimul drum a fost weekendul asta la timisoara si inapoi) si luni dimineata cand ma duceam cu motorul la spalat pe drum becul rosu de la ulei aprins. (spalatoria e la max 1 km de mine). Ajung acolo, verific uleiul.. e ok, la nivel, o spal .. si direct cu ea in floresti la Adi. Pe drum la inceput se mai aprindea in turatie.. dupa care (dupa ce s-a incalzit un pic) gata, nu s-a mai aprins becul.. pe cand am ajuns in floresti era ok. Mecanicul de acolo mi-a recomandat sa schimb uleiul, pentru ca uleiul care-l avusesera inainte (un omw moto la butoi, adus din austria) a avut ceva probleme. Zis si facut, am schimbat uleiul.. si cel care era in motor era extrem de subtire, parca era apa. Intre timp a venit si Adi.. care mi-a zis ca la motoarele racite cu aer, pe caldurile astea nu prea ai ce sa le faci ca se incalzesc cam cat vor ele.. si la temperaturi foarte mari se cam duce uleiul.. Acum am pus agip racing full sintetic 10w50, la recomandarea lui Adi, care mi-a zis ca daca si cu asta vor fi probleme atunci ii bai cu motorul, si acum sper sa nu mai am probleme . Sincer, din tot ce exista in peisajul service moto in cluj Adi e unul din putini pe care-l pot recomanda. Am si eu niste nelamuriri.. poate sa fie dus motorul.. sau pur si simplu de la uleiul ala a fost toata faza? (adica are rost sa ma apuc sa caut un motor nou sau pot sa stau linistit) Ati mai patit chestii similare, mai ales detinatorii de motoare racite cu aer, si daca da cum le-ati rezolvat. Am uitat sa precizez.. e vb de o motocicleta yamaha xj diversion de 600 din 93 cu care am facut in ultimul an 7000 km fara probleme (pana acum) Editat Iunie 20, 2007 de ionut007 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
orestte Postat Iunie 20, 2007 Share Postat Iunie 20, 2007 baga un 15w50....... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinpreotescu Postat Iunie 20, 2007 Share Postat Iunie 20, 2007 parerea mea: becul de pe bord "citeste" presiunea uleiului. Deci dc s-a aprins, inseamna ca presiunea a scazut sub limita critica. Daca zici ca uleiul era la nivel normal si avea doar 2500km, asta inseamna ca nu e din cauza ca l-a "papat" Ca regula, presiunea la ulei e mai mare atunci cand uleiul este mai rece, deoarece e mai vascos la temp joase. Acum tu zici ca becul s-a aprins in mers, asta inseamna ca uleiul era cald, deci mai putin vascos. Altceva, atunci cand sunt probleme la instalatia de ungere care pot aprinde becul gen pompa de ulei uzata sau circuit de ungere colmatat (infundat) atunci becul se aprinde la turatie joasa (relanti), atunci cand pompa "baga" presiune mai mica. Asa ca eu zic ca problema e cauzata de vascozitatea scazuta a uleiului pe care l-ai folosit. Acum, mai trebuie sa fii un pic atent la un aspect: producatorii moto recomanda anumite tipuri de ulei in functie de varsta motorului si de temperatura ambianta la care ruleaza motorul. Deci tu ar mai trebui sa afli cu exactitate nr de km ai motoretei si sa-i pui ulei adecvat, recomandat de producator in manualul de intretinere. Bafta!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Iunie 20, 2007 Share Postat Iunie 20, 2007 din cate stiu eu, la diversion, senzorul de ulei nu detecteaza presiunea de ulei din circuitul de ungere, ci nivelul din baia de ulei este posibil ca, din cauza vascozitatii diferite a noului ulei, sa se fi intamplat ceva (temporar) cu senzorul respectiv ce-i drept, motorul se incinge ca draku pe caldurile astea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
metaxa Postat Iunie 20, 2007 Share Postat Iunie 20, 2007 salut, eu am un bandit din 2002 (racire aer- ulei) si nu am avut probleme de genul asta cu un motul 10w40. Este mult mai indicat pe caldurile astea sa ii pui un 15w50 bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iunie 21, 2007 Share Postat Iunie 21, 2007 din cate stiu eu, la diversion, senzorul de ulei nu detecteaza presiunea de ulei din circuitul de ungere, ci nivelul din baia de ulei este posibil ca, din cauza vascozitatii diferite a noului ulei, sa se fi intamplat ceva (temporar) cu senzorul respectiv ce-i drept, motorul se incinge ca draku pe caldurile astea... In plus, daca e racire pe aer, pe caldurile astea iti recomand un Motul 7100 ester 20W50... NU, nu este prea "gros" si datorita factorului mic de vascozitate este mult mai stabil!!! Sau daca preferi o alta firma ... insa sa fie o "firma"... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristian78 Postat Iunie 22, 2007 Share Postat Iunie 22, 2007 Anul trecut , la recomandarile unor "mecanici", am pus un ulei mai gros (15w50 semisintetic). Rezultatul a fost cam asa: - motorul nu mei era asa ager (mai ales pana se incingea bine) - becul de ulei a inceput sa se aprinda la relanti cu motorul cald. Am schimbat uleiul cu un 10w40 semisintetic (cum spune in carte), si problema s-a rezolvat. NU RECOMAND DECAT CE SPUNE IN MANUAL!!! PS: Legat de senzorul de presiune, surprinzator , la acelasi model de motocicleta (in cazul meu Suzuki GS500) senzorii de presiune difera: senzorul meu avea indicele 2.5p , iar senzorul de pe motorul unui prieten era de 1.5p . Schimband senzorii intre ei ambele motoare pareau sa fie in parametri -> de unde deduc faptul ca presiunea mea era undeva intre 1.5 si 2.5 . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Antonionut Postat Octombrie 23, 2021 Share Postat Octombrie 23, 2021 Salut sunt nou și nu ma pricep am problema la atv cf moto 800 mi se aprinde un senzor de presiune asa am înțeles ce e de facut Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cinezicealae Postat Octombrie 24, 2021 Share Postat Octombrie 24, 2021 Eu cred ca ala e senzor de nivel, la fel ca la mine si daca pui ulei cat scrie in carte, se mai aprinde cateodata cand demarezi sau inclini motorul. Mai ales daca schimbi si filtrul. Mi-au zis si mie baietii pe aici si asa e. I-am mai pus putin ulei si nu mai face asa. 7100 10w50 am pus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.