Axa cu Scame Postat Septembrie 4, 2003 Share Postat Septembrie 4, 2003 Am facut rost de un releu electronic de trabant(tip vtsz8536), dar nu stiu cum sa il conectez la sistemul meu...are tot 3 iesiri + masa. Iesirile pe el sunt marcate asa: "DF","61" si "D+".Releul original de jawa e legat ca in schema de mai jos....stie careva care iesire e care ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Raduuuuuuuuuu Postat Septembrie 4, 2003 Share Postat Septembrie 4, 2003 eu inca am trabant pe 6v si pot sa-ti spun ca D+ si DF merg la dinam la borna + si la cealalta borna care nu este minusul. Sigur nu ai decat 3 contacte? Releul e negru sau albastru? Sa fiu mai sigur o sa ma uit in schema electrica si o sa-ti spun. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BED2BONE Postat Septembrie 4, 2003 Share Postat Septembrie 4, 2003 Axa trimite si mie pozele cu zundapu' si alea de la casa poporului care le-am facut la pro-bike party pe adresa de email migul01@yahoo.com.Iar cu problema asta cu releu sory da nu stiu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex M Postat Septembrie 6, 2003 Share Postat Septembrie 6, 2003 Daca vrei sa pui releu de trabi pe jaw®a : D+ merge la peria + a dinamului (D) DF (excitatia statorului) la M iar aici trebuie sa faci o mica modificare : firul care era M se leaga la masa iar cel ce era comun cu D se leaga la M (vorbeam de capetele bobinei statorului) iar daca avea rezistenta de limitare aceasta se dezleaga din circuit. PT jaw®ele vechi care au +la masa cele de mai sus nu sunt valabile! Succes!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex M Postat Septembrie 6, 2003 Share Postat Septembrie 6, 2003 61 la + bateriei B Masa releului la masa motocicletei! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Septembrie 9, 2003 Autor Share Postat Septembrie 9, 2003 multam tuturor de indicatii...pana acum am dibuit io corespontenta...d+=D, 61=b si DF=M...l-am conectat da nu merge deloc... AlexM, nu am incercat smecheria aia de zici tu ..practic am inteles ca trebe sa schimbi sensul curentului de excitatie pe stator, nu?Deci jos la dinam deconectez firul care venea la M si il pun la masa....si pe cel de la D il mut la M...asta inseamna ca ca borna Da dinamului ramanelibera? nu prea mai pricep... rezistenta de limitare e pe releu,nu pe dinam, iar sistemul este cu - la masa O alta faza....am auzit ca releul ast ade trabant merge doar la peste 20 de amperi, si dinamul meu nu dezvolta atata....si cica de aia nu mere... Cristi_M, releul il am de la Easyrider(ciprian cu cz-ul).Tre sa-l intreb de unde l-a luat.Miercuri la arc daca vii... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex M Postat Septembrie 23, 2003 Share Postat Septembrie 23, 2003 D + nu ramane libera fiindca e legata la peria + (doar firul statorului ce era comun cu peria se leaga la M)Adica reglarea curentului de excitatie se va face prin variatia potentialului + (cel original varia minusul) Releul nu merge peste 20 A ci pana la 20A deci cu atat mai bine pt jawa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Septembrie 23, 2003 Share Postat Septembrie 23, 2003 Axa, adu miercuri la Arc releul electromecanic original si un aparat de masura, ca sa ti-l diagnosticheze moshu. Releul meu electromagnetic de pe Simson e de Dacie, e de 12V si la inceput era defect, in sensul ca alternatorul dadea curent doar peste o anumita turatzie (destul de mare). Problema era ca se intrerupsese (arsese) contactul catre rezistentza de balast numarul 1 (pentru turatzii mici). E foarte probabil sa se fi intamplat acelasi lucru si la tine. Principial, releul electromagnetic functioneaza astfel : Pe masura ce creste turatzia, daca statorul (in cazul dinamului tau), respectiv rotorul (in cazul alternatorului) ar fi excitate cu acelasi curent constant, atunci tensiunea culeasa de pe rotor (in cazul tau), respectiv stator (in cazul meu) ar creste pur si simplu liniar pana la 230 de voltzi si mai bine (crede-ma ca am incercat, legand direct iesirea alternatorului la borna de exictatzie). Asadar aici intervine rolul releului, care leaga in serie cu borna de excitatzie diverse rezistente de balast, in functzie de tensiunea "citita" la iesirea masinii electrice. Rezistentza de balast numarul 1 are ZERO ohmi, adica e o linie simpla ce conecteaza iesirea alternatorului/dinamului la borna de excitatzie. De aici apare avantajul unui releu electromagnetic fatza de un releu electronic. Anume, o motocicleta cu releu electromagnetic va putea fi pornita impinsa chiar si in lipsa bateriei, deoarece orice curent rezultat din magnetizarea remanenta a rotorului/statorului se va amplifica in bucla inchisa, pana la "amorsarea" generatorului respectiv (in ipoteza opririi celorlalti consumatori - bec, bobina de inductzie etc...). In cazul releului electronic, insa, schema electrica a acestuia va inseria intotdeauna intre iesire si excitatzie o jonctiune PN (de la un tranzistor), care are nevoie de o tensiune de prag de 0.7V, deci nu se inchide bucla de reactzie pozitiva. Sper ca m-am facut inteles cat de cat... Avantajul teoriei de mai sus rezulta in metoda mea cu care pornesc Simsonul meu impins (care acum are aprinderea pe bobina, nu mai e pe magnetou), atunci cand bateria e moarta-moarta. Se pune contactul, care conecteaza bateria in sistem si alimenteaza si bobina de inductzie, se elimina toti ceilalti consumatori (far, becuri de pozitzie), apoi se ia la impins, progresiv, din viteza 3-2-1, pentru ca alternatorul sa se tureze suficient. La un moment dat, alternatorul "musca" din bucla de reactzie pozitiva si incepe sa livreze curent. Momentul acela are loc atunci cand platina se deschide (se elimina bobina din sistem ca si consumator), deci tot curentul ramane in sistem pentru inchiderea buclei de reactzie, nefiind necesar deci un intrerupator suplimentar care sa elimine bobina pana la stabilirea reactziei, apoi reconectarea bobinei.... Acuma... ce nu mi-e mie clar... Trabantul are dinam sau alternator ??????? M-am uitat pe www.trabi.ro si intr-adevar, se pare ca are dinam. Esti sigur ca releul este bun ? S-ar putea ca partea de releu sa fie buna, dar daca e bulita partea de conjunctor-disjunctor (borna B de la releu cred), bateria nu sta conectata in circuit si de-aia nu mere. Ai putea incerca sa-i dai un impuls cu o sarma, de la borna plus a bateriei la borna D+ a releului (pe iesirea dinamului practic). Un alt mod de a testa dinamul in primul rand este sa il deconectezi din sistem, sa iti mearga motorul pe baterie, sa legi iesirea dinamului la excitatia sa si sa masori tensiunea de iesire. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.