Sari la conținut

Releu Electronic De Incarcare 6v(trabant)


Axa cu Scame
 Share

Postări Recomandate

Am facut rost de un releu electronic de trabant(tip vtsz8536), dar nu stiu cum sa il conectez la sistemul meu...are tot 3 iesiri + masa.

Iesirile pe el sunt marcate asa: "DF","61" si "D+".Releul original de jawa e legat ca in schema de mai jos....stie careva care iesire e care ?

post-8-1062671074.gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vrei sa pui releu de trabi pe jaw®a :

D+ merge la peria + a dinamului (D)

DF (excitatia statorului) la M iar aici trebuie sa faci o mica modificare : firul care era M se leaga la masa iar cel ce era comun cu D se leaga la M (vorbeam de capetele bobinei statorului) iar daca avea rezistenta de limitare aceasta se dezleaga din circuit.

PT jaw®ele vechi care au +la masa cele de mai sus nu sunt valabile!

Succes!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multam tuturor de indicatii...pana acum am dibuit io corespontenta...d+=D, 61=b si DF=M...l-am conectat da nu merge deloc...

 

AlexM, nu am incercat smecheria aia de zici tu ..practic am inteles ca trebe sa schimbi sensul curentului de excitatie pe stator, nu?Deci jos la dinam deconectez firul care venea la M si il pun la masa....si pe cel de la D il mut la M...asta inseamna ca ca borna Da dinamului ramanelibera?

nu prea mai pricep...

rezistenta de limitare e pe releu,nu pe dinam, iar sistemul este cu - la masa

O alta faza....am auzit ca releul ast ade trabant merge doar la peste 20 de amperi, si dinamul meu nu dezvolta atata....si cica de aia nu mere...

 

Cristi_M, releul il am de la Easyrider(ciprian cu cz-ul).Tre sa-l intreb de unde l-a luat.Miercuri la arc daca vii...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

D + nu ramane libera fiindca e legata la peria + (doar firul statorului ce era comun cu peria se leaga la M)Adica reglarea curentului de excitatie se va face prin variatia potentialului + (cel original varia minusul)

Releul nu merge peste 20 A ci pana la 20A deci cu atat mai bine pt jawa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Axa, adu miercuri la Arc releul electromecanic original si un aparat de masura, ca sa ti-l diagnosticheze moshu. Releul meu electromagnetic de pe Simson e de Dacie, e de 12V si la inceput era defect, in sensul ca alternatorul dadea curent doar peste o anumita turatzie (destul de mare). Problema era ca se intrerupsese (arsese) contactul catre rezistentza de balast numarul 1 (pentru turatzii mici). E foarte probabil sa se fi intamplat acelasi lucru si la tine.

Principial, releul electromagnetic functioneaza astfel : Pe masura ce creste turatzia, daca statorul (in cazul dinamului tau), respectiv rotorul (in cazul alternatorului) ar fi excitate cu acelasi curent constant, atunci tensiunea culeasa de pe rotor (in cazul tau), respectiv stator (in cazul meu) ar creste pur si simplu liniar pana la 230 de voltzi si mai bine (crede-ma ca am incercat, legand direct iesirea alternatorului la borna de exictatzie). Asadar aici intervine rolul releului, care leaga in serie cu borna de excitatzie diverse rezistente de balast, in functzie de tensiunea "citita" la iesirea masinii electrice. Rezistentza de balast numarul 1 are ZERO ohmi, adica e o linie simpla ce conecteaza iesirea alternatorului/dinamului la borna de excitatzie. De aici apare avantajul unui releu electromagnetic fatza de un releu electronic. Anume, o motocicleta cu releu electromagnetic va putea fi pornita impinsa chiar si in lipsa bateriei, deoarece orice curent rezultat din magnetizarea remanenta a rotorului/statorului se va amplifica in bucla inchisa, pana la "amorsarea" generatorului respectiv (in ipoteza opririi celorlalti consumatori - bec, bobina de inductzie etc...). In cazul releului electronic, insa, schema electrica a acestuia va inseria intotdeauna intre iesire si excitatzie o jonctiune PN (de la un tranzistor), care are nevoie de o tensiune de prag de 0.7V, deci nu se inchide bucla de reactzie pozitiva.

Sper ca m-am facut inteles cat de cat...

Avantajul teoriei de mai sus rezulta in metoda mea cu care pornesc Simsonul meu impins (care acum are aprinderea pe bobina, nu mai e pe magnetou), atunci cand bateria e moarta-moarta. Se pune contactul, care conecteaza bateria in sistem si alimenteaza si bobina de inductzie, se elimina toti ceilalti consumatori (far, becuri de pozitzie), apoi se ia la impins, progresiv, din viteza 3-2-1, pentru ca alternatorul sa se tureze suficient. La un moment dat, alternatorul "musca" din bucla de reactzie pozitiva si incepe sa livreze curent. Momentul acela are loc atunci cand platina se deschide (se elimina bobina din sistem ca si consumator), deci tot curentul ramane in sistem pentru inchiderea buclei de reactzie, nefiind necesar deci un intrerupator suplimentar care sa elimine bobina pana la stabilirea reactziei, apoi reconectarea bobinei....

Acuma... ce nu mi-e mie clar... Trabantul are dinam sau alternator ???????

M-am uitat pe www.trabi.ro si intr-adevar, se pare ca are dinam.

Esti sigur ca releul este bun ? S-ar putea ca partea de releu sa fie buna, dar daca e bulita partea de conjunctor-disjunctor (borna B de la releu cred), bateria nu sta conectata in circuit si de-aia nu mere. Ai putea incerca sa-i dai un impuls cu o sarma, de la borna plus a bateriei la borna D+ a releului (pe iesirea dinamului practic).

Un alt mod de a testa dinamul in primul rand este sa il deconectezi din sistem, sa iti mearga motorul pe baterie, sa legi iesirea dinamului la excitatia sa si sa masori tensiunea de iesire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...