draagood Postat Iulie 1, 2007 Share Postat Iulie 1, 2007 Salut. Avand in vedere ca am un IJ J3, consider ca am voie sa postez o problema tehnica aici, mai ales, avand in vedere ca pe "coltul comunistelor" se gaseste partea priceputa a motociclistilor. Am o honda CB400 (am facut un post in care spuneam ca am probleme cu boninele, ei bine nu am, sunt bune). 1. cand se incalzeste se opreste si trebuie sa stau vreo 5 minute sa porneasca. Dupa ce s-a incalzit prima data si s-a oprit, urmatoarele opriri sunt mai dese. Daca dau la automat se invarte motorul (deci nu este calat), dar daca ii dau la kick (ca am si d'ala) se simte ca merge mai greu motorul. O teorie ar fi ca pistonii pe care ii are nu ar fi prea buni (au fost turnati) si atunci cand se incalzesc se dilata si merg mai greu pe camasa (de gripat nu se gripeaza). pareri... 2. dupa ce am schimbat bujiile mergeau toti pistonii (are 4), dupa ce am mers putin cu ea, la pornire am observat ca pistonul 1 nu se incalzeste (mai exact pun mana pe teava de esapament care iese din el si este rece). 3. este posibil ca o functionare defectoasa a carburatoarelor sau un dereglaj al distributiei sa duca la o incalzire exagerata la motorului si implicit la oprirea lui din motive de supra incalzire? Cum este faza cu amestecul sarac si incalzirea motorului? Stiu ca trebuie sa pun carburatoarele pe aparate, dar inainte de asta, instinctul de animal mecanic ma obliga sa stiu cat mai multe. La problemele prezentate am si eu teoriile mele, dar sunt sigur ca sunt altii care se pricep mult mai bine, deci mii de multumiri pentru ajutor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rat_jawa Postat Iulie 2, 2007 Share Postat Iulie 2, 2007 pistioanele turnate pot fi o problema. Du-te la reprezentanta honda si cumpara-ti un set de pistoane noi cu tot cu segmenti, vei vedea o mare diferenta calitativa. faptul ca unul dintre cilindri nu functioneaza poate insemna ca e bujia ancrasata, e fisa defecta sau e bobina intrerupta, ori o combinatie intre toti factorii de mai sus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinpreotescu Postat Iulie 2, 2007 Share Postat Iulie 2, 2007 1. pistoanele sunt f stranse pe cilindrii. 2. lipsa ardere cilindru 1, cauzata de lipsa scanteie, lipsa compresie sau lipsa amestec carburant. 3. da, este posibil. 4. amestec sarac= motorul se supraincalzeste, pana se caleaza sau se sparg pistoanele. sfat: da carb jos, desfa-le bucatele, scoate tor ce e plastic sau cauciuc de pe ele si baga-le o noapte in decarburol. Apoi chemi un mester cu scule sa ti le monteze si sa ti le regleze. Dupa asta mai vezi dc mai e vreo pb. bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iulie 2, 2007 Share Postat Iulie 2, 2007 pana sa faci toate astea pune mana si fa jocurile la supape asa cum trebuie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat Iulie 2, 2007 Share Postat Iulie 2, 2007 se poate sa torni pistoane si la o Honda ?! eu credeam ca la japoneze daca s-a dus o piesa(oricare ar fi ea) , te duci fuga la reprezentanta (cum asta e honda, La HONDA si ai luat-o!eventual o si montezi la ei... sa mai ai si "ceva" garantie pentru lucrare)... incredibil! (unde le-ai turnat?de curiozitate te intreb) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draagood Postat Iulie 2, 2007 Autor Share Postat Iulie 2, 2007 Nu le-am turnat eu, tipul de la care am luat-o le-a facut...(ma rog, el s-a dus sa le toarne). Cineva imi spunea ca daca vreau niste pistoni buni sa ii torn din unii de Simson. Faza este ca la fonta conteaza foarte mult tratamentul termic, deci degeaba ii fac eu din niste pistoni de simson super smecheri daca tratamentul termic ulterior nu este bun. Cei mai buni pistoni sunt aia lasati cativa ani in mediu deschis sa imbatraneasca fonta....dar cine are atata rabdare . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_83 Postat Iulie 2, 2007 Share Postat Iulie 2, 2007 (editat) Ati vazut "World fastest indian"? Cel mai bun tratament termic e calirea. Pistoni sau pistoane??? Editat Iulie 2, 2007 de kama3 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iulie 2, 2007 Share Postat Iulie 2, 2007 daca ati sti voi cate japoneze au pistoane turnate pe la noii..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draagood Postat Iulie 2, 2007 Autor Share Postat Iulie 2, 2007 nici eu nu stiu...pistoni sau pistoane...Nu zic ca filmul nu a fost facut dupa niste fapte reale, dar faza cu calirea era trasa de par. Fonta este un material casant iar o racire violenta l-ar pocni instantaneu. In cazul fontei, calirea se face prin aducerea de la o temperatura inalta la temperatura joasa intr-o perioada lunga de timp.....cat despre calirea aia in cazanul cu apa...orice metal feros racit in haul ala se decaleste instantaneu. Cine stie ce metode de calire avea mosulica in realitate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iulie 3, 2007 Share Postat Iulie 3, 2007 unde dreaq aveti voi pistoane de fonta? toate sunt facute din aluminiu. Pistoane de fonta erau la motoarele foarte foarte vechi - ww1 sau pe acolo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Iulie 3, 2007 Share Postat Iulie 3, 2007 1.1 pistoane originale ca asta nu e Ij Jupiter sa se dilate pistoanele necontrolat pana caleaza apoi sa dai cu smirghel sau sa-ti iei un set nou de la Tunaru sa constati ca face la fel. 1.2 te duci la Clavi, la Rabinu, la cine sti, sa monteze pistoanele. Zi exact cum se opreste? Se taie curentul? 2. s-a stricat bujia, ce bujii ai luat, de care trebuie? Oricum daca motorul se incalzeste peste masura ar fi fost bune unele mai reci. 3. distributia o auzi ca bate. Nu se opreste motorul de la lanturi vechi sau jocuri mari la culbutori, poate in relanti fiindca motorul functioneaza neregulat, dar in ture el se chinuie acolo, nu mai deschide si inchide supapele chiar cand trebuie, functioneaza dar cu randamentul mai scazut. Si da merita sa iti reglezi si distributia si carburatia la un mecanic, dar asta dupa ce mecanicul iti desface in fata ta setul motor sa vezi situatia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rat_jawa Postat Iulie 3, 2007 Share Postat Iulie 3, 2007 faza cu pistoane turnate se numeshte tziganie, sau carpeala romaneasca, ia-o cum vrei tu, dar un motor japonez nu e dacie, drept urmare, nu se repara ca dacia.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Iulie 3, 2007 Share Postat Iulie 3, 2007 depinde unde si din ce torni pistoanele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat Iulie 3, 2007 Share Postat Iulie 3, 2007 eu stiu ca la sg. se zice "piston" , iar la plural "pistoane" ma oftici cu exprimarea ta... si nu mai turna pistoane ca iese un c.a.cat !nu ai bani de piesa originala japoneza, dezmembreaz-o , da-o dreaqu ca nu-i mij ! SPER CA NU TE-AM DERANJAT CU POSTUL MEU! CIAO! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draagood Postat Iulie 3, 2007 Autor Share Postat Iulie 3, 2007 1. se opreste ca si cum i-as lua curentul. Inainte de a se opri o simt ca nu mai trage asa tare. Pot sa o tin putin pornita atunci cand trage sa se opresca "necajind-o" putin cu accceleratia, dar in final se opreste. La relanti merge rotund si nu se simte ca un piston nu ar merge (cred ca atunci cand plec cu ea si o duc in turatii pleaca si primul piston). Cand o turez se tureaza fra probleme, nu se aud batai in tacheti, am verificat si ajunge ulei pana in capac la culbutori. Cand se opreste nu se aude nici un zgomot ciudat, de frecare sau altceva, iar daca dau la automat motorul se invarte, doar ca nu mai porneste decat dupa un timp de la 2-3 la 5 minute. Cand porneste merge de parca nu ar fi nici o problema. Cand se incalzeste nu se simte nici un miros de incins. 2. nu eu am facut treaba cu pistoanele si nu as face treaba asta nici la ij macar. Un piston ptr. ea costa in jur de 20 de dolari deci pot sa fac efortul asta si daca nu rezolv problema din reglaje o sa fac tot ce trebuie "sa o pregatesc de distante lungi". 3. "pistoane", s-a notat, nu ma supar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat Iulie 3, 2007 Share Postat Iulie 3, 2007 asta-i calare... pistoanele se dilata foarte mult(mai mult decat trebuie...cred) si eu am patit la Nipru! cand era "rece" de abia pornita , pai bai nene mergea de ma miram si eu cum dreaqu.... DAR , dupa 30km parcursi(in functie de cat de cald era afara...) GATA , nu mai tragea... si treaba asta era valabila chiar si stand pe loc daca faceam reglaje... ACUMA , EU STIU?! la a mea am nimerit-o cand "o durea" ceva, dar la japoneze ...NU MA BAG CA HABAR NU AM(poate doar imi dau cu parerea!) AH UITAM : e racit cu aer motorul cumva? daca era cu lichid s-ar fi vazut daca "urca" apa foarte mult am patit-o cu FZR-ul unui amic la intrunire la ploiesti... a fost aproape de liniuta rosie da' nu avea treaba mergea "jigodiutza batrana" BAFTA LA REZOLVAT PROBLEMELE DE PRIN MOTOR! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rat_jawa Postat Iulie 4, 2007 Share Postat Iulie 4, 2007 se CALEAZA. sunt pistoanele turnate din materiale de kko. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draagood Postat Iulie 8, 2007 Autor Share Postat Iulie 8, 2007 Am desfacut motorul si am gasit urme clara de frecare pe pistoane in zonele in care dilatarea este mai mare. Am alta problema acum, am rup un segment. Va tin la curent cu mersul treburilor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat Iulie 8, 2007 Share Postat Iulie 8, 2007 drumul catre reprezentanta HONDA devine o certitudine... l-ai rupt tu? sau era rupt? ca si eu am rupt de-a segmenti la nipru....(in prima faza , ca dupa nici nu m-a mai durut capu de segmenti pistoane ) numa' sa porneasca atat trebuia(eventual la a 2-3-a pedala) BAFTA! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.