Mihai Florea Postat Iulie 6, 2007 Share Postat Iulie 6, 2007 salut....de vreo saptamana am urmatoarele simptome la motor: 1..nu mai sta la relanti,mai ales seara cand am si luminile pornite,si chiar daca ai reglez relantiul la rpm mai mare,turatia nu ramane constanta,ci variaza de ex de la 1300 la 800-900....cateodata moare chiar dak e motorul incalzit...ma gandesc ca ar fi carbul de vina,deci azi m-as apuca sa-l curat...operatiunea asta am mai facut-o acum o luna jumate...deci destul de recent din pacate....2.motoru are un sunet din ce in ce mai evident de "tacanit"...e ceva legat de supape?lant de distributie?...asta fiindca tot acum tb sa-i fac si schimbu de ulei si poate o fi din cauza uleiului mai uzat?..3..motoru scoate si un sunet mai urat din toba...toba a fsot cu jumatate din sitele scoase de la 2000km si a inceput sa faca din ce in ce mai urat...credeti ca la 14000km ar putea sa se duca de tot si ultimele filtre din toba?daca da influenteaza negativ functionarea?...4..din experienta voastra care e reglajul optim la carb?adica la cate rotatii deschis tb sa stea aerul?si la ce nivel din cele 5 pt cui tb sa se afle normal?acum e pe 2 rotatii deschis aerul si pe nivelul 4 ca adancime cuiul pt jigler. alta simptoma care se manifesta de cand o am e ca dk dau gaz maxim brusc cand sunt la sub 4000rpm mai ales cand e pe liber...moare instant..e normal la monocilindric de 125? astept parerile voastre Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mihai Florea Postat Iulie 9, 2007 Autor Share Postat Iulie 9, 2007 helooouuuu?? ...chiar nimeni nu ma ajuta macar la reglajul carbului?am curatat carbul,nu mai moare in mers,dar tot nu urca pana la puterea maxima in sarcina.... chiar nimeni la 125 in 4 timpi nu stie care e reglajul optim la un carb? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iulie 9, 2007 Share Postat Iulie 9, 2007 Pt o functionare mai rotunda a motorului ai putea incerca sa schimbi si bujia daca nu ai facut-o recent Despre surubul de aer nu pot sa-ti spun la cate rotatii se deschide pt ca nu toate carburile sunt la fel. In general pt a regla aerul, cu motorul pornit si cald se invarte de surub pana se obtine un maxim de turatie . Cuiul de dozaj deobicei se pune la mijloc iar apoi in functie de cum se comporta motorul il mai cobori pt un amestec mai sarac sau il mai ridici pt un amestec mai bogat. Ca sa-ti dai seama de cum e amestecul te uiti la culoarea si aspectul bujiei dupa un drum mai lung in afara orasului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motormaster Postat Iulie 9, 2007 Share Postat Iulie 9, 2007 primul lucru: la carb surubul de aer desurubat la doua turatii,si acul in al doilea de sus.acest lucru este ceva general,si nu garanteaza mersul rotund,dar daca cu aceste setari parca isi revine tot trebuie reglat fin carburatorul,si dupa aceea e de preferat a nu se umbla la surubul de aer.despre infundare la carburatoare: de obicei se infunda jiglorul de relanti(acela mai subtire,prima dinspre motor)acesta fiind responsabil de turatiile joase si zona de tranzitie de la turatie mica la mijlocie.In legatura cu toba: la orice motocicleta,mai ales la cele in doi timpi,este proiectata o toba care la evacuare impune o anumita presiune gazelor,rezonanta gazelor fiind tot importanta.Cea mai buna optiune este un service in cazul de fata,dar cineva care are habar nu multiratelal dezvoltati de la tara... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mihai Florea Postat Iulie 10, 2007 Autor Share Postat Iulie 10, 2007 ms de sfaturi.....intre timp am demontat carbul,si am reglat plutitoarele fiindca nivelul era pe limita maxima,aproape de varsare....acum sta la 2/3....am fsot si la un vecin care le are cat de cat cu reglatu la carburi si mi-a pus cuiul pe nivelul 2 de sus..cum zice si motormaster...si apoi a pornit-o cu aerul inchis...si am dat drumu cate juma de tura pana a prins rpm cel mai mare...problema e ca de la 1 tura deschis ...oricat as da drumu..adica inclusiv 2...turatia scade in loc sa creasca..ori ramane aproape constanta..deci am zis hai ca o las la 1,5...m-am uitat la bujie si arata f bine culoarea,maro -bej...mi-a mers bine,n-am avut unde sa-i dau pana in a 5-a in cartier sa vad cum se comporta la ture mari si in sarcina maxima...later...am iesit pe centura...i-am dat vreo 100...si cand ajung la o intersectie...sta la 1300rpm relanti..si moare..subit...dau s-o pornesc..nimic..soc...nimic..fara..tot nimic...pedale..nimc..5-6 km a mers perfect.tin sa precizez ca ne-am uitat si dupa zone din care sa ia eventual aer fals dar n-am gasit nimic suspect....trag pe dreapta,mai dau juma de tura in plus la aer,si o ia...pornesc,mai merg 1 km...las moto in fata la pretena..zic hai s-o mai pornesc odata sa vad ca poa asa mere...iara nimic....noaptea cand sa plek aceeasi faza..n-a luat-o 15 min la electromotor si impins,am mai miscat putin de aer..si mi-a luat-o odata pe soc si nu m-am mai dat jos de pe ea pana aks...nush ce draq sa-i mai fac..o reglez odata bene...cu motru cald..merg nush cati km..si dupa cand s-o mai pornesc din nou iara face figuri:baldy: ....cu compresia nu cred sa am probleme..am doar 15miikm iar reglajele sunt foarte apropiate de ce mi-ati zis si voi...si totusi ?wtf? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Iulie 11, 2007 Share Postat Iulie 11, 2007 ia vezi tu legaturile electrice. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinpreotescu Postat Iulie 11, 2007 Share Postat Iulie 11, 2007 cum ai curatat carburatorul? dupa ce descrii tu mai sus, are circuitele interioare de aer si benzina colmatate. trebuie dat jos, demontat la ultimul surubel, scoase toate cauciucurile de pe el si bagat in decarburol pentru cateva ore. Apoi, trebuie suflat la compresor la cca 4-6 atmosfere, dar atentie, sa ai grija cand il suflii sa fie de-abia scos din decarburol, ca altfel dc se usuca, se pietrifica depunerile si nu mai ies la jet de aer. Deabia acum, in momentul in care carbu e perfect curat se fac reglaje. Ca regule generala: NU SE FAC REGLAJE LA CARBURATIARE CARE NU SUNT PERFECT CURATE!!!!! deci il montezi, verifici jiglorul de relanti sa fie ok, eventual eu mai trec prin ele cate un fir de ata, ca sa curete toate depunerile. Cuiul de la sertaras se regleaza pe pozitia de mijloc, nivelul plutitorului... asta doar din manual de service poti sa aflii, insa iti spun ca se intampla deseori ca nivelul benzinei din carburator sa depaseasca nivelul garniturii (evident cu carbu echipat-montat). Apoi pui surubul de aer la 2 ture deschis. Montezi, pornesti, incalzesti si vezi cum merge. abia apoi poti sa mai faci niste reglaje la aer. Oricum, mai verifica de 2-3 ori dupa aer fals. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mihai Florea Postat Iulie 11, 2007 Autor Share Postat Iulie 11, 2007 carb e extrem de simplu,si nu prea are cauciuce,si prea multe piese,iar gaurile mici de la jigler au fsot trecute prinf fir,iar la ochi nu se observa depuneri facut urmatoarele operatiuni -demontat complet carb -curatat -suflat -montat cui pt jigler la nivel 2 de sus constatari: -pornit cu aer inchis,reglat relanti cu aer inchis la 1500 ture.,si cu deschis din sfert in sfert de tura, ajungand la un 4000 final,dupa nu mai putin de juma de tura si un sfert,dupa 0,75 ture deschis.in continuare turatia ramane constanta~1 tura,la 1,5 scade aproape insesizabil,iar la 2 scade cu vreo 300 ture,in comparatie cu cazul in care reglez relantiul la 1500 rpm folosind 0,75 ture deschis aerul. deci aparent,fara a urni moto de pe loc,la mai putin de 1 tura deschis aerul pare ca ar fi reglajul perfect..porneste f bine si pe soc si fara,and so on.. am facut un test de drum...in oras se aude merge frumos dar problema e dupa ce sar de 7000rpm..in exterior vit max 105 km/h..la 8000....si ajunge greu...in a 3-a merge pana in 80km/h...max 9000rpm..iar rosu e abia de la 11000..in a 5-a nu trece de 8000,iar in a 4-a nu trece de 8500...am mia deschis jumatate de tura aerul si in treapta a 3-a a mai urcat inca vreo 400ture,adica vreo 5 km.h...in a 4-a 200 ture+3-4km/h,in a 5-a...insesizabil...apoi deschid aerul 2 ture..ajuns in a 3-a la 90km/h...pana pe la 10000rpm...pare o imbunatarire substantiala...in a 4-a urca pana la 100km/h...in a 5-a vit max cu un+10km/h=110km/h...pare ca asta e reglajul de max putere...dar aici apare problema..o las pe liber...sta pe la 1100 rpm relanti...cu 2 ture la aer..si te trezesti odata ca fazzz se opreste...pana acum doar seara am apcuat s-o probez full speed ,n-ar fi mare tragedie ca deh e noapte si releul de incarcare papa din putere la ture mici..dar nu mai vrea sa pornesca...cu sau fara soc..cald sau rece..si iar tb sa dau inapoi pana la juma de tura la reglaj de aer ca s-o pornesc... problema este de reglaj de finete la carb,fiindca e motor mic si chiar si 1cp in minus se simte mia ales dak sunt cu 2 pe ea in exterior cand bate vantu~90km/h...instalatia electrica functioneaza perfect . de cand am luat-o na- mai fost ca in fabrica..ala de la magazin cand mi-a dat-o s-a apucat sa-si bage surubelnita in reglajul asta de aer fiindca tot asa nu pornea,dar idiotul uita sa foloseasca socul..si nici bujia lor nu era buna.....dupa aia m-am prin si eu de idee...dar cam tarziu..cel mai mult m-am dus cu ea 100km/h in a 3-a in vreo 10700rpm si 120 in a 5-a aproape de 9000rpm...asa ca incerc de nush cand sa refac din nou reglajele cu care a mers asa...acum vreo 6000km...fiindca a mai fsot odatda infundat cu benzina lui patriciu de la petromidia si mi l-a curatat cineva si ciuciu...never be the same again Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.