Sari la conținut

Rally-Raid


Postări Recomandate

sefu, n-ai cumva regulamentul de rallyraid sa-l postezi aici, impreuna cu una din conditiile particulare ale unei atape de campionat din Ro.

Ar fi super benefic pentru mine, sa nu mai zic ca poate si pentru altii.

Poate ai si lista semnelor conventionale de pe roadbook.

Cred ca e momentul ca cineva sa incerce sa ridice ceata de pe acest subiect, ca lumea nu e prea dumerita ce e cu sportul asta, si-l confunda cu etapele de F1, GP, si alte chestii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hi hi... nu cred ca face nimeni confuzia cu F1, Moto GP. Poate ti s-au oferite niste exemple la un moment dat si nu le-ai inteles. :D

 

Merita sa citesti la site-ul ala si sa vezi ce este de fapt sportul pe care tu il confunzi cu un picnic de duminica.

Scrie acolo ceva de genul "cel mai dur sport pe motocicleta" (nu uita ca mari campioni au murit in rally-raid din cauza accidentelor la viteza mare).

 

Dragos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

orice activitate este atat de dura atat cat si-o face practicantul. Maneta /pedala de gaz e la fiecare in mana / picior. Cine are talent de sinicigas e rugat sa nu moara in fatza mea, sa fiu nevoit crestineste sa-l car la spital, ca nu-mi place.

Iar fiind un sport de mase, fiecare merge cum vrea / poate / il duce mintea. Sa stii (si sunt sigur ca stii, doar te faci ca ai uitat) ca de la prima editie si pana acum, inclusiv la pa-dak au participat si foarte multi oameni de pe strada. Nu uita ca startul e luat de mii de vehicule, si fiecare se da cat vrea. Doar "profesionistii" firmelor constructoare sunt impinsi de la spate de interes, restul chiar se dau de placere, adica de duminica cum spui tu.

Din scurta dar foarte frumoasa mea participare la Bacau, cu exceptia clubului gazda, unde cred ca erau ceva interese de clasamant / pecuniare, absolut toata lumea s-a dat de placere. Ti-am spus, unii oprisera la un mic si-o zeama, altii i-am gasit la un butic ca le era sete/foame, eu dadeam emailuri pe gprs, dar cea mai frumoasa a fost atmosfera de prietenie si camaraderie pe care n-am mai simtit-o decat in sportul aeronautic. Nimeni nu se dusmanea cu nimeni, toata lumea statea seara la aceeasi mare masa, s-a baut la greu, unii s-au dus si la "disco", de-au venit mai spre dimineata. Repet, asa cum a spus si dl. Popa (cel care a facut traseul si a avut grija de toti ca un tata), important este sa participi, sa vii intreg si fara pagube materiale si sa te simti bine. Locurile de podium de multe ori sunt stabilite de norocul in navigatie, nicidecum de puterea motorului sau dibacia pilotului.

Crede-ma ca nu incerc sa-mi fac educatia citind website-uri, prefer sa ma sui in masina, sa pun forbicul pe remorca, sa ma incriu in concurs si sa ma simt bine. Hai si tu, indiferent ce motor ai (except speeder) si o sa vezi cu ochii tai.

internetul e bun cand e bun, in cazul asta nu-i un exemplu foarte fericit.

Atunci cand se amesteca sportul cu banii, banul castiga mereu, in detrimentrul ideii de sport, intotdeauna, ba chiar si la fotbal.

Ca mor marii campioni la rallyraid e problema lor: tu sau eu le fortam mana sa mearga cu 200 prin desert, cand puteau sa mearga cu 120, ca tot campioni ieseau, si erau si acum printre noi, sa mai invatam si noi de la ei, ca au mai multa experienta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sunt total de acord cu Dan!Am fost la multe competitii si concursuri de motocross,de enduro,de viteza,super-bike... si sustin cele scrise mai sus : niciunde nu este o atmosfera precum cea de la o etapa de Raly-Raid!!Aici e ca o mica familie ce se intalneste in weekend se distreaza ,povestesc,si se mai dau si cu motorul...

Se face asemanare intre Rally-Raid si Rallye ce sunt doua lucruri total diferite.Ca sa citez pe cineva "aia de la rallye se dau de joi pana sambata pe acelasi traseu de zeci de ori iar duminica ,cand e concursul intra in primul parapet sau se rastoarna in prima curba"... la rally e total diferit... traseul e necunoscut ,te bazezi doar pe stiinta ta si pe inca doua lucruri importante : Roadbook-ul si TripMasterul fara de care esti mort(si Dan poate sustine asta).

 

Nimeni nu se dusmanea cu nimeni, toata lumea statea seara la aceeasi mare masa
lucru pe care rar l-am vazut in competitiile de orice fel din Romania...

 

@Soso&Floo voi vorbiti din auzite sau chiar ati fost la un astfel de concurs???Destul de ciudata comparatie soso

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu-mi mai povesti de road book. In prima zi mi-a cazut de 18 ori (il tineam inghesuit intre sa si rezervor), odata l-a luat vantul si l-a dus in vale cam 300m. A trebuit sa ma intorc dupa el, si sa-l scutor de noroi si de apa. Credeam ca-mi bag p...si ma intorc la hotel.

A doua zi a cazut de doar 7 ori, ca ma invatasem sa-l pun sub k.ur.

La fiecare pagina opream, dadeam pagina cu manusa in mana, incercam sa memorez toata pagina si plecam mai departe. Despre trip foloseam couter-ul electronic al forbicului, pe functia de jurnalier, avand mereu de calculat ca 1 km a lui nea Popa egal cu 1 km si 40 m de-ai mei.

Fireste ca primul lucru in prima seara a fost sa ma interesez de unde sa-mi iau derulator si trip.

Dar cu toate astea a fost super, indiferent ce zic pafaristii........

Editat de Dan Popescu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Simbolurile de pe Roadbook nu le-am gasit dar este un program ce face roadbook-uri http://www.4x4-explorers.com/Roadbooks/ acolo cred ca sunt si simbolurile....

 

Fireste ca primul lucru in prima seara a fost sa ma interesez de unde sa-mi iau derulator si trip

 

Si data viitoare cand mergi la concurs...Iti spune tipu' asta ce sa iei cu tine...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

n-ai cumva regulamentul de rally-raid sa-l postezi aici, impreuna cu una din conditiile particulare ale unei atape de campionat din Romania.

am mai postat aici |~~~~~~~~~| poate gasesti ceva interesant

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Soso&Floo voi vorbiti din auzite sau chiar ati fost la un astfel de concurs???Destul de ciudata comparatie soso

Eu am participat acum 2 sau 3 ani la etapa de la Cluj cind aceasta asa zisa competitie era la inceputuri. Erau chiar si participanti, nu mai stiu exact, la moto vreo 20-30 si la auto 10-20 inclusiv camioane de Dakar. Eu am participat cu un obosit de SWM 350 din 82 ( Honda era defecta in garaj) la care pt a suplini caii morti a trebuit sa pun un pinion mare pe spate asa ca fugea maxim 80. La prolog care stabilea ordinea de start am venit pe 6 sau 7 la egalitate de timp cu un coleg de club. Pe proba speciala PS1 am venit deodata 4 din clubul nostru insa pt ca nu poti intra in punctul de control oral decit cite unul am fost departajati de cite 1 zecime de secunda, la urmatorii care erau celebrul trio Somo-Zsolt-Laurentiu(atunci erau inca prieteni si mergeau impreuna,asta asa ca sa vezi doar un exemplu ca atmosfera nu e asa roz...), le-am dat 8 minute, ei fiind calare pe EXC-uri. Le-am dat cu ceasul de la gara cu o mirtoaga, nu pt ca as fi un fel de campion (la vremea respectiva erau mult mai rapizi decit mine) ci pt ca nu am gresit deloc la orientare, terenul fiindu-mi cunoscut. Asta insa nu e inca nimic, pe PS2, dupa ce am innecat intr-o baltoaca biata mirtoaga care avea filtrul de aer foarte jos si caseta gaurita, am fost depasit de "trio". Dupa cam 2 km fortind prea tare intr-o curba am sarit afara, totusi am reusit sa redresez ca sa nu cad in ripa. Asa am observat un coleg de club care zacea la baza unui brad cu motocicleta peste el. Era in imposibilitate sa se miste pt ca avea genunchiul fracturat (a fost nevoie de transplant osos pt reparatie). L-am scos inapoi in drumul forestier si am asteptat pina a venit fratele lui care a avut grija de el in continuare, in total cam 30-40 min. Dupa alti 20-30km motorul a inceput sa dea rateuri si la scurt timp am rupt o scarita intr-un bolovan ascuns in iarba. M-am oprit a vad ce pot repara. Ceilalti concurentii roiau in jurul meu ,unde ma oprisem trebuia sa fie un control orar care a fost suspendat fara sa fie anuntat. Il cautau de mai bine de 1 ora,tot avantajul lor disparuse. M-am hotarit sa abandonez, motorul dadea semne vadite ca vrea sa se opreasca, asa ca fara sa stiu am pornit in directia unde era sosirea, ascunsa dupa o padurice de brazi la cam 2 km. Daca nu m-as fi oprit din nou sa schim bujia data de un coleg de club as fi nimerit fix in sosire si as fi batut cursa.

Concluzii: nu trebuie sa fii foarte bun pilot, nu trebuie super motor, e suficient sa ai noroc si sa stii sa navighezi. E prea periculos,se merge blana pe un teren total necunoscut, adeseorit dupa un road book gresit sau incomplect, in plus nu poti sa te concentrezi la pilotaj ca trebuie sa fii cu ochii in harta. Ce se organizeaza de Vigref e cacao pt motociclete, traseul trebuie sa fie accesibil pt masini cu o punte motrice.

Eu am participat ca sa fac pe plac celor din club, insa a fost prima si ultima data. Intre timp s-au lamurit si ei.... e prea "extrem"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok eu nu am participat la nici o competitie pana acum din lipsa unui motor competitiv,iar acum din cauza unei accidentari dar ce spui tu Floo mi se pare deplasat..

-->E prea periculos,se merge blana pe un teren total necunoscut, adeseorit dupa un road book gresit sau incomplect<-- La fiecare concurs exista "deschizatorii de traseu" ce pornesc dimineata mult inaintea concurentilor si cu un roadbook verifica traseul sa fie corect,verifica modificaturi in traseu (copaci cazuti,surpaturi de teren..),si inchizatorii de traseu ce vin in urma concurentilor.

-->Ce se organizeaza de Vigref e cacao pt motociclete, traseul trebuie sa fie accesibil pt masini cu o punte motrice.<-- pai vezi? aia e Rallye,din probele speciale ce ai povestit sunt maxim 80,90 km pe cand in concurs in doua zile se parcurg peste 400 de km in care se pot intampla multe...din ce am citit eu ,cel putin in speciala a doua ai ramas pe ultimele locuri,daca ai plecat deodata cu colegii tai si dupa curba nereusita ai gasit pe tipul cu genunchiul,banuiesc,ca era ultimul altfel ar fi oprit cineva sa il ajute.La navigatie intradevar cu cat e viteza mai mare cu atat creste riscul sa te pierzi din cauza neatentiei la roadbook...si aia te costa timp pretios

Cat de extrem poate fii nust..de exemplu baietii de la Bucuresti. Au ajuns vineri dimineata cand se dadea startul,au concurat,au terminat concursul(fara roadbook,fara nimic-s-au tinut dupa jeepuri) :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dan popescu> ba, nu stiu cum se face, da' tu si cu ATVu' tau ati iesit cel mai bine in poze, tati ! o sa-ti trimit cateva mai mici , asa, ca de mail si dupa ce se publica o sa-ti dau cd'ul sa-ti faci postere cu tine  :D

vezi in pozele alea sa nu se vada >100kg (care este!!) ca nu mai place fetele sa se dea cu nenea campionu', initial in spate pe sa, final in fatza, tot pe sa.

Nu's de ce, dar forbicu pare ceva mai mic cu mandea pe el !!! Si in video parca trage mai greu? cred ca-i era si lui foame.

email

dan@dial.kappa.ro

saru'mana

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...