Sari la conținut

Salutare Enduristi


shadowrider
 Share

Postări Recomandate

Salut rideri!

 

De ceva timp cochetez cu ideea ca pentru oras cel mai indicat este un enduro de 125cc.

 

Problema deja clasica este ca fondurile se rezuma la max 800 E.

Am gasit 4 variante de enduro si, nu ma pricep absolut de loc - practic habar nu am care ar fi cel mai potrivit ca raport calitate pret, fiabilitate etc. Toate sunt inmatriculate. Toate in stare buna de functionare - ma rog cel putin asa spun propietarii.

 

Poate ma ajutati voi - dati niste detalii pro sau contra modelelor respective - REPET - ESTE LUAT CU SCOPUL DE A-L FOLOSI 90% IN ORAS - POATE UN PIC SI PE DRUMURI DE TARA - NU LA CROSS, MUNTE.

 

 

 

1.SUZUKI TS 125 R

 

AN FABR: 1992

KM: 30000

PUTERE: 28 CP

PRET 850 E

 

2. CAGIVA ELEPHANT 125

 

AN FABR: 1990

KM: 25000

PUTERE: 18 CP

PRET 500 E

 

3. GILERA ( PIAGGIO)

 

AN FABR: 1990

KM: 29990

PUTERE: 24 CP

PRET 890 E

 

 

4.KAWASAKI KMX

 

AN FABR: 1992

KM: 26000

PUTERE: 25 CP

PRET 800 E

 

 

 

 

MULTUMESC :burnout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Modelele astea sunt in 2 timpi, au peste 15 ani de la fabricatie si sunt straineze.

Trebuie sa te informezi unde gasesti piese, manuale si cat costa.

 

Pentru oras si drumuri de tara isi face treaba si un Minsk ingrijit, la jumatate din banii aia. Piese se gasesc usor si sunt ieftine. Trebuie doar sa surubaresti la el din cand in cand si sa te inveti feelingul socialist al franelor si cutiei. Consum sub 2,4 %, rezervor de vreo 9 l. Eu zic ca merita, in ciuda aspectului foarte retro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai, din cate am auzit eu de la apropiati, astea comuniste sunt frumoase dar e de surubarit destul de frecvent si de mult, piesele desi sunt mai ieftine ...sunt mai slabe calitativ si cedeaza mai repede.

In afara de asta nu stiu unde le-as putea gasi, daca se mai gasesc.

Nu ma sperie ideea de a surubari - insa ma sperie ideea de o face mai tot timpul si de a ma plimba tot timpul cu o trusa de scule completa.

M-am dat pe minsk de 125 cc la scoala.

Nu am nimic cu ele dar parca tot o westica ma atrage.

 

Pe de alta parte dragonul meu mi-a aratat cam cat tre sa cheltuiesc cu o japoneza.

In afara de asta piesele pe care le pun, sunt mai scumpe dar sunt si de calitate si ma bazez pe ele ca sunt fiabile.

Motoarele din ani mai recenti sunt mai forjate dar sunt la un pret relativ acceptabil.

Ma gandesc ca si daca ar fi sa segmentez motorul si pus la punct , avand doar un piston, cheltuielile ar fi mai putine. :)

 

Ce nu am intrebat: CAM CARE AR FI CONSUMUL LA JUCARIILE enumerate mai sus?

Ma interesa daca la cele 4 pe care le-am gasit sunt sau nu fiabile sau care din ele ar fi mai rezistenta?

La care din ele s-au intinlit mai multe probleme si care ar fi ?

:burnout:

 

Pe mine m-ar atrage de ex: Cagiva Elephant - dar nu stiu nimic de ea si nu m-ar aranja sa pierd 500 E aiurea. Pretul mie cel putin nu mi se pare exagerat, actualul propietar afirmand ca merge bine.

:hurt:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Man, eu am avut Minsk. L-am pus la punct si nu am mai avut probleme.

Odata aranjat, merge ~25.000 km fara carpeli. Pentru o motoreta de oras e suficient. Si intr-adevar, la monocilindre e mai putina bataie de cap cu reparatiile, mai ales la 2T.

Trusa de scule completa la Minsk e un bat si o piatra cat pumnul. :burnout:

Piese aduce un nene la Dristor, ieftine rau. Mai e unul prin Giulesti. Sunt si prin tara care trimit ramburs.

Cablurile erau cam naspa, dar un SH de japoneza e fara moarte la ala, ca sunt forte mici.

Consumul la astea e mic. In general sub 3%.

Cagiva Elephant a avut un prieten si mai mult a reparat decat a mers. Era foarte nemultumit. Poate a nimerit el una uzata rau. Oricum, nu e o legenda de fiabilitate.

Greu de gasit ceva ieftin si bun.

Minskul nu e chiar asa naspa. Este o legenda vie:

http://www.motorlife.ro/istorii/minsk.htm

http://www.minskclubvietnam.com/

Si merge tunat cu bomfaieru:

k8Q2BE8ljZw

Editat de Sanchez
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Man, filmuletul cu tunarea minsk-ului e super! :)

Oricum banuiesc ca daca ma hotaresc la un minsk tre cumparat in forma originala si apoi "endurizat", ca sa si treaca de RAR.

Sunt curios la cat duce upgrade-ul. Din cate am vazut eu omul a luat asa:

- sa de suzuki :crack:

- rezervor

- aripa fata/ spate

- gume fata/ spate

- power filter - chiar are efect la minsk??

Intrebare - minsk-ul nu merge cumva cu, carburant: benzina amestec cu ulei?

 

Rezultatul la sfarsit arata bine de ce sa nu recunosc :crack:

Eu unul nu prea ma pricep la reparat motoare - dar daca intru in legatura cu cineva cunoscator invat- nu sunt antitalent.

 

Pe de alta parte akm citit cu atentie si rewiev-ul facut de americani despre modelele minsk si despre problemele intinlite si m-au cam :crack: , oricum tare faza cu recomandarea ca ar fi bine sa ai la tine : cele 2 cabluri, filtru de benzina, plus scule, bujii, smilgher... :hurt: :burnout:

Despre Cagiva, inca, caut date, ma documentez, incerc sa aflu ce si cum.

Probabil ca recomandarile ar fi spre o suza sau o honda de 125cc.

 

Nu ma grabesc asa de tare sa-mi iau ceva, pot sa mai astept pana apare ceva mai de calitate. :P

Stiu ca e de gasit ceva ieftin si bun, insa nimic nu este exclus. :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am chinuit o Yamaha DT125 din '97 pe toti coclaurii posibili, tinuta numai cu acceleratia in blana la deal, trantita la vale din copac in copac 50 de metri, mers cu ea prin rau kilometri intregi si la 25000 km merge impecabil, tocmai i-am schimbat bujia... era cea originala. In rest nu a vazut altceva in afara de benzina, ulei si filtru de benzina. Lichidul de racire e in continuare ala pus de fabrica. A mai facut cateva pene si acum dupa 4-5 ani de hard enduro a inceput sa ii curga un simering la furca. Am mai schimbat si un lant, e adevarat. RECOMAND Yamaha DT125. Poti vedea aici si o excursie facuta de cineva de pe forum cu modelul asta de moto.

 

Uite si niste linkuri cu mobra, la banii astia nici minsk nu iei.

 

http://www.moto.it/usato/usato03.asp?EID=1235881

 

http://www.moto.it/usato/usato03.asp?EID=1214358

 

Si pe mine ma bate gandul la un enduro mic, dar prefer un DR350.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Carenele, rezervorul, saua si codita au venit de la un DR dezmembrat.

Rotile de la un CZ parca.

 

Cu ulei in benzina merg toate motoarele in 2T. Unele fac amestecul automat, la altele torni in rezervor. Pe astea le cunosti dupa toba, care e gogonata ca o tartacuta si dupa sunet, care e paraitor.

 

Filtrul K&N a avut fara nici un dubiu, un favorabil efect vizual la Minsk. :burnout:

 

La motoretele de afara te costa transportul si starea tehnica nu se vede neaparat in poze. Ori stii pe cineva acolo de incredere, ori iei de aici pe probate. Nu e rentabil sa te duci special pentru o motoreta antica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la Minsk-ul din filmuletul de mai sus , am pus cabluri de japoneza . shaua , carena spate suportul de numar provedeau de la un Suzuki DR 650 RS , aripa fata de la un DR 250 , rezervorul de la o Honda nu stiu modelul . ghidon din dural cu intaritura . rotile , furca si bascula de la un CZ de cross . sunt 21 fata 18 spate . lantul facut din 2 lanturi de voshod .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Radule - e super DT -ul , si pe unde a ajuns... :burnout: :crack: , oricum daca rezista la drum de munte, prin oras nu ar tb. sa fie probleme.

Eu am cautat pe motoscout24.de si am gasit cateva, insa cu 400-500E mai mult decat astea din italia.

Oricum probabil ca, cu tot cu transport ajunge la un 700 E.

 

Sanchez: este adevarat ca, costa si transportul, oricum as apela la cineva - firma care aduce motoare - care este cunoscut pe piata, si care nu aduce motoare daramate.

Iti dai seama ca daca e sa-l iau de aici, ma duc cu enduristi cunoscatori :P , si o iau si eu la o tura ca, ceva ceva tot mai stiu si eu.

De acord cu tine ca nu merita sa ma plimb pana in germanica sau italica sa iau o jucarie d-asta, nici nu am de gand sa o fac. :hurt: Poate o sa aduca cineva una care arata si gfunctioneaza super bine si atunci e ok.

 

 

Metallbyker : wow, ce combinatii!

Oricum felicitari! a iesit super, nu mai seamana a minsk si la cate inlocuiri i-ai facut. :)

Dar cat te-a costat upgrade-ul ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu ti-am spus: ala pe care l-am chinuit eu (si nu numai eu) a rezistat (si rezista in continuare) eroic. Fara sa vreau sa jignesc pe nimeni, mi se pare ca daca ai toti banii de la inceput e mult mai bine sa iei un motor japonez (cu racire pe apa) care este net superior oricarui motor sovietic. Daca ai fonduri foarte limitate si ceva pricepere, iei un minsk si incepi sa il modifici. Totusi sa nu uitam, japonezul a gandit DT-ul in ansamblu ca motor de enduro. Minsk-ul nu e gandit pentru asa ceva, si degeaba ii inlocuiesti diverse piese daca la el partea cea mai fragila e cadrul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Minskul este o motocicleta pentru drumuri proaste, tarlale, baltoace. De fapt este o motocicleta buna de razboi. Solutiile constructive sunt unele dintre cele mai simple si ieftine. Daca n-ar fi fost asa, n-ar avea atata succes in lumea a 3-a. L-am bagat si eu pe tarlale si si-a facut treaba excelent.

Poze cu talibani pe minsk, cubanezi, si altii:

http://www.minskclubvietnam.com/international.html

Daca nu-l izbesti de obstacole si nu-l tii turat la maxim in permanenta, n-ai probleme cu el. Cadrul e subtire, dar nu se stramba decat daca e lovit. Prinderile de la motor au prostul obicei sa se fisureze, insa problema se rezolva solid cu o bere la orice mester dotat cu aparat de sudura, in 15 min.

Daca vedeti Minskuri neingrijite, nu inseamna ca asa sunt toate. Sau daca n-au roti mari si aspect enduros sa nu credeti ca nu se descurca in teren.

Uite poze cu al meu:

/index.php?...t&id=136314

/index.php?...t&id=136318

L-am vandut din mai multe motive si regret. Pornea la "sfert" de pedala, mergea ceas. Se dadea si pe-o roata.

Era foarte ieftin de intretinut. O cutie de viteze noua, completa era 120 lei, segmenti 10 lei, o chiulasa 55 lei, set complet garnituri 10 lei, gume noi 80 lei buc, camere 10 lei, discuri ambreiaj vreo 20 lei setul, lant vreo 30, leviere 7 lei buc, semnale 10 lei perechea, carburator cu totul 70 lei sau kit de reparatie la cativa lei. Cu 100 € schimbam tot ce avea uzura pe el. La astea japoneze cu banii astia nici kit de lant nu iei...

Singurele piese naspa au fost cablurile de pe care se desprindeau cilindrii aia din capete, dar mergeau adaptate orice alte cabluri - Jawa la 15 lei sau japoneze SH.

Ce sa mai... aproape pomana, si cu pinion de 15 prindea peste 100 la ora.

Poti sa gasesti la tara cu 5 mil unul daramat cu acte, mai bagi 5 sa zicem si-l faci ca nou. Nu ti-l fura nimeni, ca arata 'naspa' si reparatiile dureaza 2 dupa-amieze.

Am amic care a facut Transfagarasanu' cu Minskul. Fara probleme.

Tzaranoii oraseniti strambau din nas cand vedeau estetica asta retro, insa strainii, cunoscatorii si fostii posesori de Minskuri erau tare incantati sa-l vada. E o motoreta strict pentru deplasare, nu e pt impresie. Cred ca e cea mai ieftina solutie.

Daca vrei, iti fac legatura cu un amic, sa te duci si sa vezi un minsk ingrijit, pe langa Cotroceni. Nu e chiar asa groaznic. :burnout: Are si IJ si DR. Si nu da comunistele. Stie el de ce - cand se buleste ceva la Suzuki, nu asteapta o luna dupa piese si nu da un salariu intreg pe un rahat de piesa. Are cu ce sa se dea.

Pe mine m-a distrat documentarul ala de pe Viasat Explorer, cu englezoii plecati prin Rusia cu BMW-uri enduro d'alea serioase, cu motor boxer. A plesnit cadrul la unul si pentru ca nu gaseau unde sa-l sudeze au cumparat un IJ nou cu 1.000$ parca. Mergea Natasa mai sprintena decat vacile alora.

Editat de Sanchez
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adevarul e ca pana acumam vazut doar minsk-uri daramate. la scoala la nea Iancu erau unele prastie, ieri la arc a venit cineva cu unul care nu arata foarte bine, deci de asta nu mi-a lasat o impresie prea buna.

Chiar as vrea sa-l vad pe al prietenului tau din Cotroceni. Eu nu stau ff de parte si cand ies de la job pot sa trec pe la el.

Minsk-ul tau arata bine! :) :burnout:

Piesele - daca alea sunt preturile si acum - sunt suuper acceptabile! (eu am dat pe 2 garnituri la yama 600 mii.:P)

Oricum pe mine ma intereseaza o motoreta de oras - care sa coste cat mai putin - asta inseamna - consum de carburant, intretinere. In afara de asta ma intereseazasa ma dau cu ea pe orice tip de vreme si sa o fac zilnic - "si cand ma duc la paine", deci sa fie un fel de cal de povara - doar pt. oras. :hurt:

 

--- Mesaj completat în 09 Aug 2007 14:13 -------------
De MZ-ul de 250 - ce spuneti?

 

Minsk sau MZ noi se gasesc de vanzare? Unde?

Stiam ca acum ceva ani veneau basarabenii cu asa ceva la piata Obor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

MZ-urile alea in 2 timpi erau fiabile, dar piesele scumpe si greu de gasit. S-au mai fabricat o vreme la turci, la Kanuni.

Uite cu ce se ocupa MZ acum, la clasa 125:

http://www.mz.ro/modele/125.html

Minsk a trecut pe 4t, asta nu stiu unde se gaseste, dar era unul model nou pe forum cu km putini, de vanzare, mai demult, la 1000 €.

Alta 'bicicleta' serioasa e Sachs:

http://www.sachs-bikes.de/content/view/26/53/lang,en/

 

Vorbescu cu amicu' si daca e de acord, iti dau nr. de tel. Acum nu raspunde.

 

--- Mesaj completat în 09 Aug 2007 16:09 -------------
Am uitat sa zic, Minsku' are aprindere electronica. :burnout:

Editat de Sanchez
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vazut azi o aprilia de 125 de vanzare lapiata Crangasi. E un tip care are mai multe motoare expuse pe trotoar.

Din pacate enduroaica asta arata cam jalnic. Daca ar da-o in 300 E m-as baga, mai mult nu merita.

In general am vazut ca, toate motoarele pe care le are omul ala sunt cam terminate (vro 2 scutere sunt mai ok, in rest :))

 

Tuaregul din italia arata destul de misto, am vazut pe cineva care face transp si costa 350 E. Deci ar fi la 750.

Problema e : daca nu e chiar ok? Prefer sa gasesc una adusa deja aici ca sa o pot vedea, evalua si sa stiu pe ce dau banu. :burnout: :hurt:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu ma gandesc la ceva de enduro de 125, dar enduro, nu cross, ca sa pot merge si prin oras. Cred, de asemenea ca este motoreta ideala pentru oras, ca sa nu mai zic cata distractie iti ofera in coclau. Repet, enduro, nu cross, ca stiu eu ca sportul asta costa mult. Mi-am promis ca iau anul asta asa ceva.. dar... deocamdata am schimbat motorul si am luat un scuter.. asa ca am lasat-o pe alta-data...

bafta la achizitie..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci! Inca ma documentez.

Tot gasesc Aprilia Pegaso de 125 cc 25 cp - si una din variante arata ca scoasa din cutie! :lol:

Sper ca sa se inti8mple si achizitionarea unui 125, care va cunoaste din plin Bucurestiul - chiar si cand m-oi duce la paine - tot motorizat! :) :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...