Sari la conținut

SCANDALUL DE LA HOLLISTER


Klaus
 Share

Postări Recomandate

Este o traducere facuta de mine din US Cycles, pozele nu le-am scanat din revista , le-am luat dee pe net pentrtu ca mi-a fost mai usor.

 

 

Povestea incepe intr-o frumoasa zi de de primavara din 1947, 4 iulie mai exact in Hollister, oras linistit la mai putin de 100 de km de Frisco, care se pregatea sa celebreze ca in fiecare an sarbatoarea nationala americana linistita.

Singurele lucruri care aduceau putina tinerete in acest oras retras, sunt cateva curse ale motociclistilor amatori care aveau loc pe ircuiturile improvizate si gentilomii motoiclisti din American Motorcycles Association vaniti sa organizeze aici traditionalul âGipsy Tourâ pentru a aduce fara indoiala un omagiu dragei lor tari.

Membrii AMA sunt cei ce mergeam pe HD si Indian si rulau frumusel la adapostul parbrizelor pe motoarele lor supraincarcate nationale. Cele doua marci de motoare americane lansau impreuna ideea de de a organiza concursuri vizand recompensarea masinilor cele mai frumos echipate. Ei sunt aproape 2000 si acestei ifre I se adaugainca 2000 de alti motociclisti veniti sa faca o petrecere de o alta natura.

Este vorba de bikeri independenti sau mai bine spus de ccluburi cu nume foarte evocatoare precum : Satanâs Sinners, Booze Fighters, Galloping Gooses, 13 Rebels, Winos, Satanâs Daughters, Yellow Jaket si altii. Acetia calareau Bobbere, stramoasele chopperelor, fara a fi prea echipate la capitolul tehnica, motoarele lor sunt reduse la strictul minim necesar pentru a rula, avand adesea ghidonul suprainaltat si alte transformari artizanale.

Pe scurt acestea sunt motoarele care aveau o adevarata personalitate ca si proprietarii lor. Aceasta zi de vara este deci foarte calda si gaturile bikerilor care au rulat toata ziua sunt uscate.

De asemena barurile si magazinele din Hollister, au batut toate recordurile in materie de cifra de afaceri. Aceste baruri au ramas rapid fara bere cerand sustinerea barurilor din localitatile invecinate.. Cativa bikeri totusi au ineput sa se imbetesi erau iritati de remarci ridicule strigate de oraseni (locuitori) : âIndepartati copii , nu se stie niciodata de ce sunt in stare acesti oameni, si de altfel, din ce bani au platit aceste mari motociclete⌠din trafic e droguri sau chiar mai rau?â

post-24-1100698791_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faptul ca cea mai mare parte a acestor motocilisti âsalbaticiâ , si-au riscat pielea salvand lumea de japonezi si germani, nu este evocat de nici unul dintre locuitorii incapabili din Hollister. Ah, binenteles, numerosii soldati au revenit din razboi fara sa devina âin afara legiiâ dar sa nu uitam ca sunt doua tipuri de oameni: cei care se bat deoarece li s-a dat ordin si cei care se bat pentru cauza lor: libertatea de exprimare si de a traii contra stupidelor reguli pe care societatea vrea sa le-o impuna.

Exasperati deci, circa 500 de motociclisti au inceput usurel sa faca o mare deyordine, efectuand curse interminabile pe San Benito Street, ducand cate o data motoarele pana in interiorul barurilor. Unii isi aratau fesele, altii isi goleau vezicile de berea digerata in public

post-24-1100698964_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ici colo batai izbucneu intre petrecareti si locuitorii numerosi, si âCalifornia Highway Patrolsâ, âCalifornia State Policeâ, si fortele locale intervenind pentru a pune capat debandadei, ( dupa diferite surse agentii de politie variau de la 200 la 500), doar politaii si locuitorii erau inarmati si a iesit ca un bilant: 50 de raniti (unii se ranisera in timpul urselor) , mii de stile de bere si alte resturi care inundau strazile din Hollister.

 

De partea bikerilor amenzile au fost de la 25 $ la 90 de zile de inchisoare pentru cei ce si-au aratat in public partile carnoase ale anatomiei lor. Dupa evenimente , cotidienele locale au incceput sa fabuleze. Partea mai interesanta venea pe 21 Iulieâ47 cand celebrul âLifeâ publica faimoasa poza a grasului murdar aratandu-si sticlele de bere pe Harleyul sau, totul fiind acompaniat de o poveste exagerata si aberanta care I-a bagat pe cei 4000 de motociclisti din Hollister in acceeasi oala spunand ca erau toti membrii unui singur club.

post-24-1100699307_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

America intreaga este terifiata pentru a si-a gasit un nou inamic dupa Pearl Harbor. Chiar politicienii si senatorii locali au profitat de aceasta miscare pentru a accentua partea de securitate in campaniile lor electorale, cum ca ei nu vor mai lasa niciodata un motociclist sa faca legea. In ochii marelui public totul a fost pus in acelas sac: AMA si-a anuntat rapid inoccenta afirmand ca ca in ansamblul motociclistilor americani doar 1% sunt derbedei si scandalagii.

Principalele MC californiene sau reunit pentru o mare conferinta si au votat pentru purtarea simbolului 1% in mai multe culori si obtional eticheta â in afara legiiâ si in sfarsit sa se uneasca mai bine impotriva noului dusman comun AMA. Este un pur gest de provocare dar si cel mai bun mod de a se diferentia de ceilalti 99% de inocenti.

In 1967 la 20 de ani de la Hollister in USA; statisticile aratau ca sunt 6 milioane de motocilisti , dupa savanta formula a AMA inseamna ca existau 60000 in afara legii.

post-24-1100699477_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca reportajul din revista este gresit si stie cineva altceva, sa spuna ca sunt si eu curios daca asta-i adeevarul. Am gasit acum pe net inca alte chestii, o sa le postez.

post-24-1100699703_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

William Forkner "Wino" pe un Harley Davidson JD "two cam" era fondatorul Boozefighters MC in "46 din L.A. Personaj al scenei moto Californiene imediat due dupa razboi , aproape toata lumea l-au facut parintele celor intamplate in 47 la Hollister. El a fost considerat de altfel primul biker din istorie ( asta asa ca tot nu intelegeau unii de pa aici ce inseamna biker)

post-24-1100700726_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va fi si despre HA cand imi voi recupera cartea si tot acolo voi gasii si alte chestii deespre Hollister pentru ca astea sunt din reviste.

Intradevar sunt teme super importante pe care ar trebui sa le stie absolut toti motociclistii fie chopperisti, speederisti, enduristi deoarece aici s-a facut istoria, de aici ne tragem din motocicletele vechi, cand se faceau curse la Daytona ded viteza, japonezii nici nuu se nascusera, germanii saracii abia faceau niste motoare mici pt.ca o duceau greu cu benzina, HD a fost pasul important pentru pornirea industrriei moto japoneze, nu mai stiu prin cee an a ajutat la construirea primei firme ded motoare japoneze la galbejiti. :cheers: Sunt lucruri care daca le-ar sti si speederistii de unde se trag ar privi cu o leaca mai mult respect ce au facut americanii si engelzii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

am filmul la postul asta pe cd

de pe discovery cred ca e outlaw bikers ii zice parca

daca il vrea cineva sa ma anunte si ii fac o copie

 

e documentat de la vietnam incoace pina la hells angels ce cum cine si dece

 

e beton reportajul

Editat de rfuchs
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...