Sari la conținut

Raliul Faraonilor


Postări Recomandate

Pilotii Vectra Racing Team Marcel Butuza, Romeo Duicu si Alexandru Garbacea au decis sa

concureze in Raliul Faraonilor, cu scopul de a se antrena pentru editia 2008 a celui

mai dificil rally-raid din lume, Dakar.

 

In perioada 29

septembrie -7 octombrie trei din pilotii romani, care vor concura in Dakar, se

afla in Egipt pentru a participa la Raliul Faraonilor, cea mai lunga etapa din

Campionatul Mondial de Rally-Raid al categoriei moto.

Raliul debuteaza

astazi, 29 septembrie, cu verificarile tehnice urmand ca pe 30 septembrie sa se

dea startul in raliul care masoara 2500 km. Vor fi sapte probe speciale care ii

vor duce pe cei 104 concurenti de la categoria moto pana in Siwa, celebra zona

de oaze situata la granita Egiptului cu Libia.

 

Despre Raliul

Faraonilor: etapa in Campionatul Mondial de Rally Raid al categoriei moto in 2007 se desfasoara a 10-a editie. cel mai cunoscut rally-raid din lume dupa Dakar.

 

- Marcel Butuza, Romeo Duicu si Alexandru Garbacea sunt primii romani care iau startul in acest raliu se concureaza in intregime pe nisip, pilotii avand parte de iarba camilelor si dune

asemanatoare cu cele de pe traseul Dakar-ului.pentru ca se desfasora in toamna este folosit ca antrenament pentru Dakar, echipele de uzina testand aici o parte din materialul de concurs care va fi utilizat in ianuarie la Dakar.

 

Marcel Butuza (

locul 9, in clasamentul general al Cupei Mondiale de Rally-Raid cu 25p)

 

“Aceasta este cea

de a treia etapa a Cupei Mondiale in care i-au startul in acest sezon, dupa

Tunisia si Sardinia, insa este cea mai importanta avand in vedere dificultatea

Raliului Faraonilor si putinul timp ramas pana la Dakar. Nu va fi o competitie

usoara, pentru ca vom avea aproximativ 2500 de kilometri de parcurs pe nisip,

insa sper sa obtinem un rezultat bun chiar daca noi am venit aici pentru

antrenament.”

 

Romeo Duicu ( debutant in Dakar 2008)

 

“Am ales sa

concurez in Raliul Faraonilor pentru ca nu am mai mers pana acum pe nisip si

este un bun prilej pentru a ma antrena. Scopul nostru este sa fim in forma

pentru Dakar, si cum eu voi fi unul din debutantii romani din acest an, trebuie

sa ma antrenez cat mai mult”.

 

Alexandru Garbacea (debutant in Dakar 2008)

 

“Nu va fi de loc

usor acest raliu, chiar daca pentru mine este practic a doua etapa de Cupa

Mondiala la care particip dupa Sardinia. Vreau sa termin in ianuarie cel mai

dificil rally-raid din lume si desi am mai fost la antrenament in Tunisia anul

trecut, impreuna cu Marcel Butuza si Mani Gyenes, cele 7 zile din Raliul

Faraonilor vor cantarii foarte mult in programul meu de antrenament pentru

Dakar 2008”.

 

Pentru a putea urmarii live evolutia pilotilor romani din Raliul Faraonilor, trebuie sa accesati

incepand de pe 30 septembrie sectiunea tracking de pe site-ul www.jvd.it

 

Nr de concurs:

Marcel Butuza – 8

 

Alexandru

Garbacea – 82

 

Romeo Duicu – 84

 

Revin cu poze ca satelitul merge prost.

 

Mai multe pe www.motomedia.ro ca nu stiu daca am timp sa le pun si aici

 

--- Mesaj completat în 01 Oct 2007 17:55 -------------
Progres considerabil in a doua zi

Raliul Faraonilor

Ziua 2 Baharija

-Sitra

Lungime proba speciala:

321.43

Legatura: 0

 

Aflati in Raliul

Faraonilor la antrenament pentru Dakar 2008, Marcel Butuza, Romeo Duicu si

Alexandru Garbacea au progresat considerabil in clasament. Liderul Vectra

Racing a terminat ziua pe locul 8, in timp ce Romeo si Alex au reusit sa termine in primii 50 de concurenti, chiar daca sunt pentru prima data intr-o competitie in desert.

 

Dupa ce a terminat prima zi cu al 11-lea timp, o data cu intrarea in dune Marcel Butuza a

inceput sa recupereze terminand a doua zi cu al 8-lea timp si urcand pe locul 9

in clasamentul general.

 

Veniti in Egipt

pentru a invata sa ruleze pe nisip, Romeo Duicu si Alex Garbacea s-au descurcat

bine in cei peste 140 de km cu dune, reusind sa navigheze fara dificultate si

sa obtina al 40-lea respectiv al 47-lea timp al zilei.

 

A treia zi va fi

una dificila, pe multi kilometri urmand sa se ruleze pe asa numitele dune

sparte si pe platouri cu foarte multa piatra. Periculoase vor fi dunele care au

in componenta piatra; in proba speciala de maine acestea intinzandu-se pe o

distanta de peste 60 de km.

 

 

 

Marcel Butuza (locul 9 mondial, locul 9 in clasamentul general al raliului): “Astazi am avut

un ritm mult mai bun si am reusit sa fiu mai aproape de pilotii de uzina. Acum

ma despart 32.53 de km de liderul clasamentului general, Marc Coma si aceasta

este o distanta foarte buna, avand in vedere ca eu sunt pilot privat. Maine

sper sa ma mentin in primii 15, desi noi nu mergem aici pentru a obtine un

rezultat ci pentru a ne antrena”.

 

 

 

Romeo Duicu (debutant in Dakar 2008): “Astazi a am fost pentru prima data pe dune si faptul

ca am reusit sa termin cu al 40-lea timp mi-a dat incredere, ca in Dakar ma voi

descurca mult mai bine decat ma asteptam. Rezultatul final pentru noi nu

conteaza atat de mult, cat invatarea modului de abordare a urcarilor si

coborarilor de pe dune - practic pentru

asta am venit aici”.

 

 

 

Alexandru Garbacea (debutant in Dakar 2008): “Am mers peste 140 de km pe dune unde este

foarte greu sa navighezi si am reusit sa nu ma pierd ci chiar sa termin in

primii 50. Este impresionant, cum am reusit sa depasesc atat eu cat si Romeo

oameni care nu se aflau pentru prima data la o competitie in desert. Maine o sa

mergem foarte mult pe piatra sparta pentru ca sunt km intregi de dune care au

in componenta pietre, asa ca o sa ne antrenam nu doar pentru portiunile din

Mauritania si Senegal ale Dakar-ului ci si pentru partea din Maroc”.

 

 

 

Proba speciala

NR.3 Sitra - Siwa

 

Lungime PS1: 333.68

 

Lungime PS2:

55.30

 

Lungime totala:

388.98

 

 

 

Pentru a putea

urmarii live evolutia pilotilor romani din Raliul Faraonilor, trebuie sa

accesati sectiunea tracking de pe site-ul www.jvd.it

 

Nr de concurs:

Marcel Butuza – 8

 

Alexandru

Garbacea – 82

 

Romeo Duicu – 84

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu a patit nimic.A ajuns cu bine.Sistemul de urmarire cedeaza din cauza caldurii :blink: Marcel a terminat pe 10.Revin cu datele oficiale.Imi pare rau ca nu va pot pune poze.Suntem pe satelit si toata lumea asta face. Se trimit poze si comunicate de presa. Aveti cateva poze pe siteul oficial

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu a patit nimic.A ajuns cu bine.Sistemul de urmarire cedeaza din cauza caldurii :blink: Marcel a terminat pe 10.Revin cu datele oficiale.Imi pare rau ca nu va pot pune poze.Suntem pe satelit si toata lumea asta face. Se trimit poze si comunicate de presa. Aveti cateva poze pe siteul oficial

 

Asa facea sistemul de urmarire si la Dakar. Nu ne mai luam dupa el.

Bravos! tine-ne la curent!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:kick: Bafta baietilor !!!Si vrem cat mai multe informatii!!si eu mi-am facut griji pt Alex cand am vazut ca de la 8si20'sta pe loc!!! :blink: !!tehnica asta....mai crapa!!ce sa-i faci!! :blink:
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce moto au cei 3 ? LC8?

 

Marcel are 690, Alex si Romeo 525 cu kituri Meca System - www.mecasystem.fr. La Romeo am un mic dubiu ca s-ar putea sa nu fie exact ce au scris organizatorii - eu stiam ca merge cu 660. Cum e Nitescule?

N-ai ce sa faci cu LC8 acolo

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, impresionant, mai ales evolutia lui Romeo , care in 2001 mergea pe o Aprilia Tuareg de 125 si abia in 2002 si-a luat primul motor mai adevarat - Yamaha TT600 evident !! si s-a apucat de competitii. Bravo si bafta :blink: sa vedem ce fac la Dakar :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dunele incep sa nu mai fie o probleme pentru debutantii din Dakar 2008

Raliul Faraonilor

29 sept-7 oct

PS: Sitra –Siwa

02 octombrie

Lungime Proba

Speciala: 333.68 km

Chiar daca se afla pentru prima data intr-o competitie care se desfasoara pe nisip Romeo

Duicu si Alex Garbacea, pilotii Vectra Racing care vor debuta in Dakar 2008,

progreseaza de la o proba speciala la alta. Romeo a ajuns la finis-ul zilei cu

al 35-lea timp, iar Alex cu al 43-lea, ambii urcand pozitii importante in

clasamentul general al raliului.

Marcel Butuza si-a pastrat ritmul si astazi si a reusit sa ramana aproape de pilotii de uzina

KTM, terminand al 10-lea proba speciala si ocupand locul 9 in clasamentul

general.

 

Etapa care a mutat caravana celei de a 10-a editii a Raliului Faraonilor in oaza de langa

localitatea Siwa (aflata nu departe de granita Egiptului cu Libia), a fost una

dificila, dunele de la inceput si zonele cu multa piatra punand probleme concurentilor.

Insa maine, cand se va concura in bucla Siwa-Siwa, obstacolele specifice

acestei regiuni se vor inmulti. Pe langa asa numitele dune sparte si piatra,

dupa 115 km de la start pilotii vor avea de traversat dune foarte inalte, in

timp ce dupa 100 de km de la aceste dune se va ajunge intr-un canion in care este

foarte mult nisip.

 

Marcel Butuza (locul 9 mondial, locul 9 in clasamentul general al raliului):"Traseul de astazi

nu a fost usor si eu am incetinit ritmul, dupa ce in nici 100 de km de la start

l-am intalnit pe Jose Manuel Pellicer cazut langa motocicleta. Eram pe un platou

cu foarte multa piatra ascutita de vant si a mers mult prea tare. El a plecat

primul astazi pentru ca a castigat etapa de ieri si in urma cazaturii si-a rupt

clavicula. Suprafata pe care am rulat astazi a fost de multe ori inselatoare si

cu greu iti dadeai seama cat de tare este nisipul din fata ta. Ruta aleasa de

organizatori pentru acest an este complexa; intr-adevar parcurgerea specialelor

din Raliul Faraonilor reprezinta un antrenament bun pentru Dakar.

 

Romeo Duicu

(debutant in Dakar 2008): " A fost mult mai greu astazi pe dune decat ieri si

am gasit multi piloti blocati in nisip. Este foarte greu sa urci pe o duna si

sa nu stii ce este in spatele ei, sunt situatii cand imediat cum incepi sa

cobori ti se afunda motocicleta in nisip si dureaza pana o poti scoate. Am

pierdut ceva timp pentru ca impreuna cu Alex si alti cativa piloti am incercat

sa ocolim o duna foarte inalta si am revenit pe traseu dupa 8 km. Totusi, in

final am facut al 35-lea timp al etapei, in a treia mea zi de rulat pe nisip".

 

Alexandru

Garbacea (debutant in Dakar 2008): " Astazi mi-a fost destul de greu sa

navighez dupa ce am cazut, cred ca la 200 de km dupa start, si mi s-a stricat

GPS-ul. A fost o zona cu multa piatra si chiar nu stiu cum am pierdut controlul

motocicletei. Ma bucur, insa, ca nu m-am accidentat si ca motocicleta nu a avut

probleme si am putut continua. Am mers aproape jumatate de cursa fara GPS doar

dupa road-book si a fost greu sa ajung la punctele de control marcate pe GPS.

Sper ca maine sa nu mai am probleme cu navigarea si sa termin cu bine cei

347.61km".

 

 

Proba speciala

NR.4 Siwa-Siwa

Lungime Proba

Speciala: 347.61

 

Pentru a putea

urmarii live evolutia pilotilor romani din Raliul Faraonilor, trebuie sa

accesati sectiunea tracking de pe site-ul www.jvd.it

 

Nr de concurs:

 

 

Marcel Butuza – 8

 

Alexandru

Garbacea – 82

 

Romeo Duicu – 84

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Marcel are 690, Alex si Romeo 525 cu kituri Meca System - www.mecasystem.fr. La Romeo am un mic dubiu ca s-ar putea sa nu fie exact ce au scris organizatorii - eu stiam ca merge cu 660. Cum e Nitescule?

N-ai ce sa faci cu LC8 acolo

525 amandoi.A lui Romeo putin modificata :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Marcel a mers mai rau azi. Nitescu, ce s-a intamplat?

A picat pe 11 la general, dar una peste alta e super bine - are in fata piloti de uzina (Coma, Viladoms) sau piloti care merg in raliuri de ani de zile (Ulevalseter, Graziani, etc)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte tare frate! Alex a terminat azi pe 14 :friends: . Pentru cei ce nu-l stiu, Alex s-a apucat de 2 ani de sportul asta - multa vointa si un fizic potrivit -> iata unde a ajuns - a terminat etpaa la 1h12min de Marc Coma!!!!! Asta l-a propulsat pe 30 la general, ceea ce e o superperformanta pentru un debutant. Marcel a ajus la 2 ore dupa Alex ... cred ca a avut ceva probleme. Romeo a terminat cu penalizari mari -> sigur a avut si el probleme. Pacat.

Nitescu? ne luminezi?

 

Later edit: Acum m-am uitat pe lista de start de maine si Romeo nu e :laugh: Se pare ca a avut o problema mai grava si a abandonat. Sper sa fie doar motoru ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...