mishu_dark Postat Octombrie 20, 2007 Share Postat Octombrie 20, 2007 am gasit ochestie interesantahttp://www.imfsoft.com/hardware/produkty/jawa-cz-trabant-ignition.asp ,,si cica merge la mai multe tipuri de motoare ij, jawa ,cz oare ar merita investitia???? --- Mesaj completat în 20 Oct 2007 10:37 -------------dativa si voi cu parerea poate ii mai intereseaza si pe altii o aprindeere calumea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Octombrie 20, 2007 Share Postat Octombrie 20, 2007 Sal..! Merita sigur! Ma-m uitat si eu pe site-ul ala, scapi de platina si celelalte, scanteia este mai buna iar momentul este dat de calculator dupa o diagrama pe care ti-o trimit pe CD, dupa cum am vazut pe schemele lor, functie de temperat motor, turatie, sarcina etc. In final vei avea turatie mai mare, deci putere cu un consum mai mic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Octombrie 20, 2007 Share Postat Octombrie 20, 2007 ohoooo...super tare...bravo ma Axi asa te vreau, fa-te si tu util forumului chiar ma gandeam sa adaptez aprindere electronica de trabant la jawasaki bravo care mai are ceva documentatie despre aprinderi electronice in genul, pt jawre, sa posteze aici, ca poate facem un topic util eu ma gandeam sa adaptez de minsk rotor si stator, si sa modific pe un singur senzor...bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Octombrie 20, 2007 Share Postat Octombrie 20, 2007 merita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
c0zmin Postat Octombrie 20, 2007 Share Postat Octombrie 20, 2007 ohoooo...super tare...bravo ma Axi asa te vreau, fa-te si tu util forumului chiar ma gandeam sa adaptez aprindere electronica de trabant la jawasaki bravo care mai are ceva documentatie despre aprinderi electronice in genul, pt jawre, sa posteze aici, ca poate facem un topic util eu ma gandeam sa adaptez de minsk rotor si stator, si sa modific pe un singur senzor...bafta trebuie facult alt rotor... ceea ce e cam foarte greu... zi-mi mai multe despre electronica de trabant... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Octombrie 20, 2007 Share Postat Octombrie 20, 2007 trebuie facult alt rotor... ceea ce e cam foarte greu... zi-mi mai multe despre electronica de trabant... trebuie doi senzori Hall si se pastreaza rotorul original.Ah!si mai trebuie doua napolitane[bine practic trebuie doua CDI-uri ptr. ca montajul de stabilizare a tensiunii ptr. far e in plus,deci daca ai putea face dupa schema napolitanei un montaj doar ptr. aprindere te-ai scos doar cu o napolitana].e necesara si o flansa ptr. adaptare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
c0zmin Postat Octombrie 20, 2007 Share Postat Octombrie 20, 2007 (editat) trebuie doi senzori Hall si se pastreaza rotorul original.Ah!si mai trebuie doua napolitane[bine practic trebuie doua CDI-uri ptr. ca montajul de stabilizare a tensiunii ptr. far e in plus,deci daca ai putea face dupa schema napolitanei un montaj doar ptr. aprindere te-ai scos doar cu o napolitana].e necesara si o flansa ptr. adaptare. un senzor hall nu da scanteie cu o napolitana de minsk, are alta schema aprinderea (mi-a zis cineva ce face asemenea senzori) Editat Octombrie 20, 2007 de c0zmin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Octombrie 20, 2007 Share Postat Octombrie 20, 2007 (editat) exact, kyvacka, la asta m-am gandit...nu senzor hall, da la cat am surubarit la minsk cunosc aprinderea si e eficienta... ce ar fi daca as pune doi senzori la 180 de grade, de minsk, cu rotorul statorul, si, evident doua napolitane? mai am o nedumerire, si anume: adaptez sa zicem doua came pe care sa le citeasca senzorul(varianta cu un sg senzor), si, sa imi dea scanteie in acelasi timp la ambele bujii....am mai auzit aceasta varianta, dar...inteleg ca un piston va avea parte de scanteie la pms si celalalt va fi jos, dar, la cel de e jos, cand da scanteia "moarta" nu exista riscul sa aprinda carburantul care tocmai intra in camera de ardere? Eu asa ma gandeam....un singur senzor, apoi bobina cu doua iesiri, dar sa nu ma lovesc de aceasta problema.... @c0zmin: uite, eu am de trabant niste platini noi, da stiu ca bunicu avea aprindere pe 12v electronica, asa ca o sa il intreb de ceva mesteri in trabanturi si aprinderi electronice(a avut trab trab toata viata lui) Oricum, nu am inteles niciodata cum de se deregleaza jawele astea asa repede la platini, atata timp cat ai reglat totul ceas si ai si strans cu inbus si seaiba grover de unde e buba?din alimentarea de la un carburator, din ambielaj, etc??cu impuscatu cunosc treaba, deci nu e grav, da dereglarea dom'le, dereglarea --- Mesaj completat în 21 Oct 2007 02:03 -------------clar, dupa rasfoiala mintii si a netului, ma apuc cat de curand de constructia unei aprinderi electronice pe senzor deci, daca aveti ceva cunostinte in domeniu electronic, luati doua siteuri super bune: APRINDERE ELECTRONICA(pe senzor, cu scheme) iar pt o buna intelegere a unor componente electronice si felul in care se monteaza, renumitul ALL DATA SHEET(unde gasiti "manualul" pt majoritatea pieselor electronice) cei care sunt in paine, cunosc.... asadar, sper sa iasa ceva(mi-a venit ideea, pt ca am un senzor de prezenta in camera si functioneaza ca un intrerupator, evident) spor la treaba Editat Octombrie 20, 2007 de Mr_ORL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Octombrie 21, 2007 Share Postat Octombrie 21, 2007 @ORL: se deregleaza foarte usor platina din uzura. se freaca ciocanelul de cama si se micsoreaza distanta. se micsoreaza distanta, se micsoreaza unghiul dwell. se micsoreaza unghiul dwell se modifica avansul. si nu numai din ciocanele care oricum nu sunt 100% la fel sa se uzeze egal (asa macar s-ar modifica avansul la fel si nu ar mai primi socuri setul motor) se uzeaza si platinile de la socuri (mecanic), nu numai de la arcul electric ( adica prin impuscare). vezi gotronic, sunt fiabile aprinderile si nu te mai chinui. iar pretul este mic, crede-ma. doar sa ai grija sa ai incarcarea bna ca sub 9 v pe baterie nu mai merg de obicei. sau daca merg merg post. atat. dar daca te gandesti cu 9 v deja merge prost motorul si cu mama platinilor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Octombrie 21, 2007 Share Postat Octombrie 21, 2007 ...pe langa aceasta, dezavantajul cel mai mare este inertia platinei care la turatii mari nu poate fii controlat, oricit de bune ar fi componentele mecanice.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mishu_dark Postat Octombrie 21, 2007 Autor Share Postat Octombrie 21, 2007 deci pana la urma merita 110 eu + transport sau altele mersi fain cred ca pana la urma o sami iau Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
victor_boss Postat Octombrie 22, 2007 Share Postat Octombrie 22, 2007 sal. Se poate monta la o planeta? un cilindru? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Octombrie 22, 2007 Share Postat Octombrie 22, 2007 (editat) @ORL: se deregleaza foarte usor platina din uzura. se freaca ciocanelul de cama si se micsoreaza distanta. se micsoreaza distanta, se micsoreaza unghiul dwell. se micsoreaza unghiul dwell se modifica avansul. si nu numai din ciocanele care oricum nu sunt 100% la fel sa se uzeze egal (asa macar s-ar modifica avansul la fel si nu ar mai primi socuri setul motor) se uzeaza si platinile de la socuri (mecanic), nu numai de la arcul electric ( adica prin impuscare). vezi gotronic, sunt fiabile aprinderile si nu te mai chinui. iar pretul este mic, crede-ma. doar sa ai grija sa ai incarcarea bna ca sub 9 v pe baterie nu mai merg de obicei. sau daca merg merg post. atat. dar daca te gandesti cu 9 v deja merge prost motorul si cu mama platinilor. stressule tata, n-ai cumva gradele pt unghiu' dwell la jawa?sau kyvacka....ceva unghi imi trebuie sa stiu cum trebuie sa dea scanteile, ca sunt pus pe fapte mari, si o sa fac aprinderea pe fototranzistor...schema electrica e simpla, si nu mai e bataie de cap cu modificari la strung, senzori magnetici si alte aberatii....fac o paletuta taiata, pe care sa citesc cu "leduletu" magic multam mult @victor boss: din cate stiu, pe monocilindru in genul respectiv merge aprinderea si napolitana de minsk(sau voschod)....daca nu merge, tot nenea stress te ajuta, ca-i expert in ij-uri si modificarile de rigoare Editat Octombrie 22, 2007 de Mr_ORL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Octombrie 22, 2007 Share Postat Octombrie 22, 2007 n-am stat niciodata sa masor unghiul dwell dar cred ca se poate deduce cu un comparator si cu distanta platinilor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Octombrie 22, 2007 Share Postat Octombrie 22, 2007 stressule tata, n-ai cumva gradele pt unghiu' dwell la jawa?sau kyvacka....ceva unghi imi trebuie sa stiu cum trebuie sa dea scanteile, ca sunt pus pe fapte mari, si o sa fac aprinderea pe fototranzistor...schema electrica e simpla, si nu mai e bataie de cap cu modificari la strung, senzori magnetici si alte aberatii....fac o paletuta taiata, pe care sa citesc cu "leduletu" magic multam mult @victor boss: din cate stiu, pe monocilindru in genul respectiv merge aprinderea si napolitana de minsk(sau voschod)....daca nu merge, tot nenea stress te ajuta, ca-i expert in ij-uri si modificarile de rigoare aprox. 67 grade Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ghost Postat Octombrie 22, 2007 Share Postat Octombrie 22, 2007 eu in locul vostru as zice pass ....... stiu ce vorbesc ....cautati o aprindere cu convertor (ridicator de tensiune) si atunci chiar o sa vedeti diferenta!!! ..... doar nu credeti ca aprinderea aia da o tensiune mai mare pe bujie .....mai constanta poate dar nu mai mare ca si tensiune/intensitate!!!!! ...pe o platina curata pot sa am 0ohmi ...... pe un tranzistor tot timpul o sa 0,6V pierduti ........altfel privita problema: daca bateria e de 12V, cu respectiva aprindere o sa am un impuls de maxim 11,4V,...............pe o aprindere 'adevarata' cu ridicator o sa am un impuls de 200-300V ....sunt o gramada de scheme la indemana tuturora de aprinderi cu ridicator, o scanteie sau multiscanteie cu preionizare ....am facut cand eram copil la dacie si diferenta e fantastica, trebuie sa ma credeti pe cuvant! ps: punem pariu ca nu va costa mai mult de 40lei o astfel de aprindere! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mishu_dark Postat Octombrie 22, 2007 Autor Share Postat Octombrie 22, 2007 ohoooo...super tare...bravo ma Axi asa te vreau, fa-te si tu util forumului chiar ma gandeam sa adaptez aprindere electronica de trabant la jawasaki bravo care mai are ceva documentatie despre aprinderi electronice in genul, pt jawre, sa posteze aici, ca poate facem un topic util eu ma gandeam sa adaptez de minsk rotor si stator, si sa modific pe un singur senzor...bafta sal am incercat sa pun eu ceva manuale da se pare ca nu a mers astai mesul meu daca stie careva sa le puna pe forum ne vedem pe mess si vi le dau sa le uploadati mishu_dark ,,am incercat sa pun eu ceva manuale da se pare ca nu a mers ,, nu prea m-am priceput eu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Octombrie 22, 2007 Share Postat Octombrie 22, 2007 (editat) sal am incercat sa pun eu ceva manuale da se pare ca nu a mers astai mesul meu daca stie careva sa le puna pe forum ne vedem pe mess si vi le dau sa le uploadati mishu_dark Baga-le la topicul despre jawe ai sub spatiul unde postezi, un camp, cu browse, apoi upload...Trebuie sa existe asta....Eu nu am cum, pt ca sunt in carantina si nu pot pune attach-uri @ghost: Stiu ce vrei sa zici!Faza e ca momentan sunt pe 6v(banuiesc, desi sper sa ma insel) si o sa trec pe 12v, dar problema nu este cu tensiunea, ca nu imi trebuie deocamdata un ridicator, ci sa elimin platina intr-un mod mai original si eficient, montand un senzor optic....ar fi mult mai putin de munca decat senzor magnetic, modificare la strung, si alte nebunii, si cred eu, mult mai eficient Ideea e ca am vb cu colegii electronisti de la service de la munca si au zis ca ma ajuta si ca se poate asta(dar trebuiesc multe calcule, sa se potriveasca perfect cu avansul)!Pe dacie s-a incercat si merge de minune, dar nu stiu cum s-ar comporta la turatiile la care ajunge un motor in 2 timpi!Sper sa vedem pana in primavara, cand vreau ca motorul sa fie pus la punct 100%(am si altele pe cap, deci, cam greu cu timpul)... @stress: multam de sfaturi, man te astept pe la bucale sa bem, ca te stiu alcoolist @kyvacka: multumesc mult ....o sa verific si pe viu treaba cu unghiu dwell, cand o sa desfac motoru... asadar, 67 de grade cu aproximatie se plimba ciocanelul cu aprinderea deschisa pt ca pistonul sa urce si sa coboare cei aprox 2,5-3mm(avans-pms)....am zis bine?nu de alta, dar, daca vorbim de aprindere, sa dam cumva o definitie a unghiului dwell ca poate altii se uita ca matza-n calendar, cum si eu m-am uitat prima data Editat Octombrie 22, 2007 de Mr_ORL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robert bk350 Postat Octombrie 22, 2007 Share Postat Octombrie 22, 2007 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Octombrie 23, 2007 Share Postat Octombrie 23, 2007 (editat) Baga-le la topicul despre jawe ai sub spatiul unde postezi, un camp, cu browse, apoi upload...Trebuie sa existe asta....Eu nu am cum, pt ca sunt in carantina si nu pot pune attach-uri @ghost: Stiu ce vrei sa zici!Faza e ca momentan sunt pe 6v(banuiesc, desi sper sa ma insel) si o sa trec pe 12v, dar problema nu este cu tensiunea, ca nu imi trebuie deocamdata un ridicator, ci sa elimin platina intr-un mod mai original si eficient, montand un senzor optic....ar fi mult mai putin de munca decat senzor magnetic, modificare la strung, si alte nebunii, si cred eu, mult mai eficient Ideea e ca am vb cu colegii electronisti de la service de la munca si au zis ca ma ajuta si ca se poate asta(dar trebuiesc multe calcule, sa se potriveasca perfect cu avansul)!Pe dacie s-a incercat si merge de minune, dar nu stiu cum s-ar comporta la turatiile la care ajunge un motor in 2 timpi!Sper sa vedem pana in primavara, cand vreau ca motorul sa fie pus la punct 100%(am si altele pe cap, deci, cam greu cu timpul)... @stress: multam de sfaturi, man te astept pe la bucale sa bem, ca te stiu alcoolist @kyvacka: multumesc mult ....o sa verific si pe viu treaba cu unghiu dwell, cand o sa desfac motoru... asadar, 67 de grade cu aproximatie se plimba ciocanelul cu aprinderea deschisa pt ca pistonul sa urce si sa coboare cei aprox 2,5-3mm(avans-pms)....am zis bine?nu de alta, dar, daca vorbim de aprindere, sa dam cumva o definitie a unghiului dwell ca poate altii se uita ca matza-n calendar, cum si eu m-am uitat prima data gresit!dwell e unghiul la centru pe care il parcurge platina inchisa[asta fiind o masura de care depinde nivelul de inmagazinare al energiei in infasurarea primara a bobinei;teoretic cu cat platina sta mai mult inchisa cu atat acest nivel este mai mare,dar practic la un moment dat bobina atinge nivelul de saturare dupa care inchiderea platinei in continuare provoaca doar un consum suplimentar si o incalzire a bobinei].o bobina auto 12v atinge mult mai repede acest prag decat una moto de 6v de unde si avantajul montarii aprinderii pe 12v cu bobine auto pe moto,avantaj care insa nu e fructificat la maxim daca nu se reduce cumva si unghiul Dwell[prelucrarea atenta a camei originale sau inlocuirea ei sau reducerea distantei dintre platini].acesta are la auto o valoare de 50-55 grade.bineinteles ca odata cu cresterea turatiei timpul efectiv de care dispune bobina ptr. inmagazinarea energiei scade asa ca la 7000-8000 rpm intensitatea scanteii scade mult[sub 6-7000 v la o aprindere clasica]astfel ca e posibil ca in cilindri in conditii de presiune ridicata aceasta sa nici nu se mai produca.unghiul Dwell ramane constant asa ca acest inconvenient nu se poate remedia decat electronic. Editat Octombrie 23, 2007 de kyvacka Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Octombrie 23, 2007 Share Postat Octombrie 23, 2007 multam fain kyvacka!gasisem o definitie pe net(mai dau si eu cu gugalu)care spunea in mare, da am preferat sa dau crezare la ce spun cunoscutii...asadar, era invers! super explicatie in principiu, m-am gandit...verific intai varianta cu minsk style, pt ca am de unde lua imprumut naploitane si senzori, si nu dau banu degeaba decat dupa proba @robert: super filmuletul, man Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mishu_dark Postat Octombrie 23, 2007 Autor Share Postat Octombrie 23, 2007 primu manual --- Mesaj completat în 23 Oct 2007 15:05 -------------draci beti ca nu merge care stiti sa bagati niste manuale tehnice de jawa pe forum ,,mishu_dark,, asta-i adresa de mess ca mie numi iese sa le uploadez Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Octombrie 23, 2007 Share Postat Octombrie 23, 2007 platoul din filmuletz este al meu, din cate stiu este singurul din romania! eu l-am cumparat ca sa stimulez clientii romani sa cumpere o aprindere ieftina si eficienta, nicidecum ca sa o folosesc ca o aprindere performanta. este cu avans static, isi face treaba foarte, foarte bine fatza de platina, de fapt orice aprindere electronica face treaba mai buna decat platina. eu am folosit mai intai aprinderea de jawa de la imfsoft, e buna, foarte buna dpdv al reglajului avansului, acum am o aprindere facuta in india, un cdi care este net superior oricarui produs de pe piatza la ora actuala. este si programabila. dar costa. eu unul am dat 800 de euro cu totul pe ea. de fapt 797 euro. dar eu sunt pasionat, vreau sa mearga motorul mult si bine, la mine nu exista "merge si asa", la mine exista numai "ce e mai bun este pentru mine". m-am saturat de lucruri proaste sau mediocrii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Octombrie 25, 2007 Share Postat Octombrie 25, 2007 (editat) am gasit ochestie interesantahttp://www.imfsoft.com/hardware/produkty/jawa-cz-trabant-ignition.asp ,,si cica merge la mai multe tipuri de motoare ij, jawa ,cz oare ar merita investitia???? <small>--- Mesaj completat în 20 Oct 2007 10:37 -------------</small><br/>dativa si voi cu parerea poate ii mai intereseaza si pe altii o aprindeere calumea man, ia uite: 7K81JaeRHoc arata fain, si e marfa ca e programabila....da cam scumpa!!!Recunosc, e prea smechera si ea si softu!Stai cu laptopu pe motor, ca la americani Intrebarea este: trimit astia in Romania?daca stau bine sa ma gandesc, merita pretu @stress: aia pare aprindere cu senzor de la gotronic!!!E draguta, dar avand in vedere costurile, o sa imi faz zilele astea una cu senzor optic!Nu costa prea mult, si merita incercarea Editat Octombrie 25, 2007 de Mr_ORL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robert bk350 Postat Octombrie 25, 2007 Share Postat Octombrie 25, 2007 (editat) platoul din filmuletz este al meu, din cate stiu este singurul din romania! eu l-am cumparat ca sa stimulez clientii romani sa cumpere o aprindere ieftina si eficienta, nicidecum ca sa o folosesc ca o aprindere performanta. este cu avans static, isi face treaba foarte, foarte bine fatza de platina, de fapt orice aprindere electronica face treaba mai buna decat platina. eu am folosit mai intai aprinderea de jawa de la imfsoft, e buna, foarte buna dpdv al reglajului avansului, acum am o aprindere facuta in india, un cdi care este net superior oricarui produs de pe piatza la ora actuala. este si programabila. dar costa. eu unul am dat 800 de euro cu totul pe ea. de fapt 797 euro. dar eu sunt pasionat, vreau sa mearga motorul mult si bine, la mine nu exista "merge si asa", la mine exista numai "ce e mai bun este pentru mine". m-am saturat de lucruri proaste sau mediocrii. salut "stress"-ule si eu as fi avut mare interes la o aprindere ca a ta.dar domnu GELU din TG mures,mi-a explicat ,ca dupa ce ti la trimis si ai montat si functioneaza,a pierdut toate schitele de la senzori.eu as fi avut nevoie doar de un singur senzor.asta e ,raman cu aprinderea tranzistorizata.sa ai noroc de aprindere. :cheers:eventual ,daca ai alta aprindere si il mai ai pe cel "gotronic",as fi interesat sa il cumpar.dar banuesc ca ai vanduto. asfalt uscat Editat Octombrie 25, 2007 de robert bk350 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.