hoinar Postat Februarie 23, 2005 Share Postat Februarie 23, 2005 Revin iarasi cun un topic despre motaore vechi, de data asta e vorba de un IJ 56. Ma gandesc pana la urma sa-mi iua una din asta, deoarece e destul de ieftina (era una de vanzare pe internet la 100 de euro-tipul zicea ca o da asa de ieftin pentru ca nu mai are nevoie de ea). Daca gasesc una in stare exclenta, cat ar trebui sa ofer maxim pe ea. Fiind asa de veche cedeaza usor sau cedeaza daca te crezi pe un cal breaz? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hoinar Postat Februarie 23, 2005 Autor Share Postat Februarie 23, 2005 Poza 2 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chrystyanyty Postat Februarie 23, 2005 Share Postat Februarie 23, 2005 mda... frumos exemplar... au inceput sa-mi placa si mie... daca gasesti fro unu si totusi nu il iei, poate-mi spui si mie...10X P.S. citeste pt preturi - /index.php?showtopic=15199 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rat_jawa Postat Februarie 24, 2005 Share Postat Februarie 24, 2005 Frumoase motoare shi asta este parerea mea care ma consider ahtiat dupa motaore vechi....tot ce va pot zice este ca am auzit despre ele ca sunt extraordinar de fiabile, iar daca totushi se intampla sa pice se potrivesc fara prea mari modificari piese de la suratele lor mai tinere (am vazut cilindru _ piston de planeta 5 montat pe un motor de '56 FARA MODIFICARi!!! s-a potrivit la fix). Singura chestie daca itzi iei una din asta este sa ii adaptezi un alternator de Planeta, pentru ca vechea instalatie pe 6v nu prea mai face fatza cerintzelor moderne.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hoinar Postat Februarie 24, 2005 Autor Share Postat Februarie 24, 2005 Am o intrebare maniaca. Cand se face verde si pornesc, pot sa depasesc "conservele" (am boala pe masinile din Bucuresti!). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rat_jawa Postat Februarie 24, 2005 Share Postat Februarie 24, 2005 hoinar....dupa cum spuneau si ceilalti prin alta parte a forumului....o clasica e o clasica....nu prea potzi sa depaseshti conservele la semafor oricat te-ai stradui.....daca vrei ceva care sa fuga shi char sa mai faca shi cate o wheelie din cand in candd ia-tzi o JAWA TS350 sau o Californiana Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Manuel Postat Februarie 24, 2005 Share Postat Februarie 24, 2005 K sa depasesti conservele la semafor,batrinu tau ij 56 are nevoie de niste modif(schimbari) q-lasa mai noua(are camera de ardere mai mik->compresie mai mare),un carb mai nou(cel putin k65 cu dif de 32,fii antena k sunt si cu dif mai mic,28,26)si sa-i adaptezi o aprindere de minsk sau voshod.fa astea si mai vb dupa aia!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Phoenix_Harley Postat Februarie 24, 2005 Share Postat Februarie 24, 2005 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Phoenix_Harley Postat Februarie 24, 2005 Share Postat Februarie 24, 2005 Le dai clasa la "conserve" la semafor cu IJ-ul '56 in starea in care este!!! Fara nici o modificare. Le dai clasa de nu se vad (ma refer si eu la o Dacie, un Oltcit, poate chiar si Cielo daca are sofer mai prost). Ma refer la demaraj, ca dupa aia daca e sa te intreci pe o distanta mai lunga este normal sa te depasasca, dar la cum de aglomerat este in Bucuresti nu mai au sanse. "q-lasa mai noua(are camera de ardere mai mik->compresie mai mare" Asta nu se poate deoarece Ij-ul '56 are (de la tat'-su, Ivan) raportul de compresie la limita, iar daca ii maresti ajungi la autoaprindere. Deci, chestia asta pica, domnule Manuel. Te intreb: -Ai avut Ij '56? -Ai dat cumva o pedala la un astfel de Ij ca sa vezi ce compresie are? Sincer nu cred ca ai dat "pedala" la un '56, sau daca ai dat, sigur acea motocicleta avea motorul facut varza. In mod normal '56 are o compresie foarte puternica si se da foarte greu la pedala. Nu crezi? Multi nu au crezut! Pana cand au dat o "pedala" si atunci s-au convins. Te astept cu ce-a mai mare placere si pe tine. Poate mergem si la o Nici cu aprinderea nu merge...ori ii lasi dinamul ei original, ori ii pui alternator de Planeta 5, iar in privinta carburatoarelor am auzit ca merg excelent cu carburator de Trabant (orice tip de Ij). Vreau sa incerc si eu varianta asta; deja m-am apucat sa fac adaptarile. Daca merge bine va anunt. Dar sa revin... Hoinar...de obicei nu cedeaza, dar depinde ce ii ceri sa faca (sa nu te crezi pe Hayabusa). De obicei (ma refer la orice motor) trebuie sa ii cunosti foarte bine, sa stii cam ce ii poate capul si astfel sa stii daca te bagi la o depasire mai riscanta, daca vrei sa pleci de la semafor inaintea Mertzanului din care se aude "rasunand melodios" Hadrian sau Guta. Cam asta ar fi... Numa' bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Phoenix_Harley Postat Februarie 24, 2005 Share Postat Februarie 24, 2005 A...inca ceva... Un IJ bun, cu numere noi ii gasesti cam intre 400 si 500 euro, dar ai sanse sa ii gasesti si la mai putin. Depinde. Nu vreau sa fac reclama...dar fac Am vazut pe forum unul complet reconditionat, albastru, cu piese noi in motor...etc. Cred ca sa merita... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hoinar Postat Februarie 24, 2005 Autor Share Postat Februarie 24, 2005 Ala l-am vazut si eu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Februarie 24, 2005 Share Postat Februarie 24, 2005 Nici cu aprinderea nu merge...ori ii lasi dinamul ei original, ori ii pui alternator de Planeta 5, merge chiar foarte bine cu din aia de minsk, dar e ceva de munca pana o pui. La 3 grade pleaca din maxim 2 pedale. Chestia cu lumina tine de rigleta. daca nimeresti o rigleta proasta ai lumina nasoala, daca ai noroc ai lumina alba fara probleme(am facut test cu 2 riglete pe acelasi motor si am vazut diferenta clara) A, si de ce nu ii spui omului despre aia care au ramas fara dinti dand la pedala la ij 56? Au fost destule cazuri in care motorul a dat explozie invers(in special daca are avans mare) si i-a aruncat omului propriul genunchi in gura, treaba soldata cu orice intre vanatai si dinti scosi . Treaba cu pozitia pt dat la pedala a fost primul lucru pe care mi l-a aratat un stapan mai vechi de ij 56 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Phoenix_Harley Postat Februarie 25, 2005 Share Postat Februarie 25, 2005 Da asa este daca ai avansul mare... Cand mi-am cuparat unlimul IJ '56, mosul zicea ca sa da greu la pedala si ca el nu mai poate ca e batran...vroia sa cheme un vecin mai tanar care avusese si el IJ, pentru ca se gandea ca eu nu stiu sa dau la pedala... Dar nu a fost nevoie pt ca i-am spus ca mai am una si stiu sa dau si eu la pedala... Oricum cu avansul mare mai este o problema...daca dai mai incet la pedala exista posibilitatea ca motorul sa pornearca invers...adica in loc de patru viteze in fata, facand invidios orice Nipru...va avea patru viteze in spate Stiu cazuri de oameni care au cazut rau din cauza asta...ma opreau oameni batrani pe strada si imi povesteau...dar erau mai prosti cei care cadeau...sa va spun si de ce...daca motorul porneste invers nu se mai stinge becul ala rosu, care iti indica daca incarca dinamul sau nu...cand pui contactul el se aprinde, iar odata pornit motorul se stinge...daca nu se stinge sunt probleme...ori nu merge dinamul, ori a pornit motorul invers... Asa ca baieti daca nu va merge becul ala trebuie sa il reparati... Numa' bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rat_jawa Postat Februarie 25, 2005 Share Postat Februarie 25, 2005 treaba cu pornitu' motorului pe dos am patzit-o shi eu cu primea mea motocicleta....un k175 . Eu nu aveam bec la incarcare da' oricum motoru' se auzea cam ciudat la ralanti. Oricum nu m-am prins ca ceva e in neregula pana cand nu am plecat de pe loc:) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Manuel Postat Februarie 25, 2005 Share Postat Februarie 25, 2005 ij 49,ij 56,minsk,voshoh,jupiter 5...56-le nu are prformantele planetei.si compresia difera la 56 fata de planeta(kre de fapt sunt la fel) pt k are diferit racu ala de pornire.cum mi-am dat seama?am pus la planeta o coroana de ambreiaj de ij 56(cu modif de rigoare)si surpriza... ia crescut compresia..canci...bratu fortei cu care actionezi mot pt a-l porni S_A MODIFIKT.Soo akolo e dif de compresie. de pornit se porneste f usor orice ij da tre sa "asezi" pist cu ajutoru decompresorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Manuel Postat Februarie 25, 2005 Share Postat Februarie 25, 2005 platina e cea mai mare prostie la orice motor.Nea Bosch a inventat aprindera el prin 1800 si ceva si noi ne kinuim tot cu platina.pune tu la un R1 platini si carb rusesti si mai vb.jap cistiga mult din electronik care gestioneaza mot.Pheonix Harley ne vedem la o bere,la ploiesti, k avem ce sa disc mai ales despre rusesti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Phoenix_Harley Postat Februarie 25, 2005 Share Postat Februarie 25, 2005 Parerea ta... se porneste usor orice Ij? Acest "minunat" decompresor a aparut la Ij din cauza faptului ca se da foarte greu la pedala si, dupa cum bine sii, ca sa porneasca, un motor in 2T trebuie sa aiba benzina in carter. Cum faci sa bagi benzina in carter? Dai frumos cateva pedale, fara contact, dupa care pui contactul si dai o pedala serioasa. Deoarece aceasta "minunatie" a tehnicii sovietice are o compresie foarte mare si orice pedala este un chin pentru motociclisti (daca este si unu' mai micut), au optat la varianta dacompresorului care te ajuta destul de mult cand o pornesti, dar si in alte situatii. Asa ca fara suparare, nu ma mai lua cu solutii din astea de tractoristi, ca aranjezi pistonul cu decompresorul si ca ai facut si a dres...si ai taiat si ai sudat...la la la. I-a si tu doau carti tehnice si fai o comparatie. Cum pornesti un '56? Daca este reglata cum trebuie (nu ciopartita de unu' care nu stie nici macar cum functioneaza un motor in 2T), ii dai niste benzina, pana da peste, daca este frig ii inchizi si aerul (din clapeta de la filtrul de aer), dai cam trei pedale cu decompresorul tras, ii pui contactul si dai o pedala serioasa trebuie sa porneasca. Asa trebuie sa porneasca! Solutii de mijloc nu exista. Nu vreau sa ma cert cu tine, dar cred ca voresti despre aceasta motocicleta in necunostinta de cauza. Cred ca vorbesti din auzite. Este o diferenta intre Planeta5 si si '56, chiar daca se nimeresc multe piese de la una la alta. Planeta are o turatie mult mai mare decat '56, dar in schimb are moment mult mai mare. Iti garantez ca '56 trage o Dacie fara sa comenteze! Garantat!!! Nu sunt povesti! Aceste motociclete au o putere incredibila. S-a intamplat de mai multe ori sa ma opreasa niste mosi si sa imi spuna: "Domne, astea sunt puternice domne! Legi plugu dupa ea si ara domne!" Si nu minteau. Am o poza la tara, facuta de unchiul meu prin '70, '71, in care un Ij '56 K Festival (asa se mai numeste, iar K este versiunea cu ataj) tragea din namol un TV, incarcat cu saci de de grau. Nu mint! Este adevarat. Am poza la tara, si am auzit povestea asta de la mai multi oameni din sat. Salutare si numa' bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Manuel Postat Februarie 25, 2005 Share Postat Februarie 25, 2005 cum am zis:vb la o bere la Ploiesti.poate facem schimb de trucuri"tractoricesti".multi se pricep mai bine la vorbe decit la modif.NO OFFENSE!! stii cum e FIECARE TINE LA PAREREA LUI. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Phoenix_Harley Postat Februarie 25, 2005 Share Postat Februarie 25, 2005 FIECARE TINE LA PAREREA LUI Normal! Ai drereptate. Ok. Ne vedem la Ploiesti la o bere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WHITE RAVEN Postat Februarie 25, 2005 Share Postat Februarie 25, 2005 Salve Mai oameni buni nu va mai certatzi . De vazut am vazut si io cum se porneste o Dacie trasa de un IJ festival de am ramas prost si asta se intampla acu vreo 3 ani cand aveam si io jupiterul 3. in concluzie IJ - urile sunt motociclete facute re Rusi pt ocazii speciale ( razboaie cu americani ) De obicei unde va intalnitzi in Ploiesti ca tare mi-ar placea sa stam de vorba intr-un weekend la o bere. BAFTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hoinar Postat Februarie 25, 2005 Autor Share Postat Februarie 25, 2005 Deci cand fac rost de bani (di cand ma vindec la picior), ma sui pe un IJ 56. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.