marius45jml Postat Noiembrie 18, 2007 Share Postat Noiembrie 18, 2007 (editat) Am observat ca modelele noi de scutere au furca pozitionata in fata axului rotii, iar modelele vechi au furca exact pe axul rotii. Si mai sunt si cele care au furca in spatele axului rotii...........intrebarea este care dintre aceste pozitii este cea mai convenabila pentru evitarea unui voblaj in momentul franarii, mai exact cand "ingheata" roata fata. Am atasat 3 poze cu cele 3 situatii de pozitionare a furcii. Editat Noiembrie 18, 2007 de marius45jml Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
N3cks Postat Noiembrie 18, 2007 Share Postat Noiembrie 18, 2007 Am observat ca modelele noi de scutere au furca pozitionata in fata axului rotii, iar modelele vechi au furca exact pe axul rotii. Si mai sunt si cele care au furca in spatele axului rotii...........intrebarea este care dintre aceste pozitii este cea mai convenabila pentru evitarea unui voblaj in momentul franarii, mai exact cand "ingheata" roata fata. Am atasat 3 poze cu cele 3 situatii de pozitionare a furcii. Nu stiu acum sa iti spun. Ar trebui sa imi amintesc ceva fizica de mai de mult.... Am sa incerc sa aflu... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marius45jml Postat Noiembrie 18, 2007 Autor Share Postat Noiembrie 18, 2007 Logica mea imi spune ca pozitia furcii in fata axului ar fi mai indicata (poza cu Atlantic), dar unii au alta parere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
N3cks Postat Noiembrie 18, 2007 Share Postat Noiembrie 18, 2007 Logica mea imi spune ca pozitia furcii in fata axului ar fi mai indicata (poza cu Atlantic), dar unii au alta parere. La prima impresie da... si mie. Cum zici tu, insa e acolo ub joc de unghiuri si parghii. Ar trebui calculate cumva si sa reiasa forta ce actioneaza asupra ghidonului in momanetul voblajului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaiand Postat Noiembrie 18, 2007 Share Postat Noiembrie 18, 2007 Situatia din prima poza este cea mai buna maxiscuteru' ala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
davinci_aerox Postat Noiembrie 18, 2007 Share Postat Noiembrie 18, 2007 eu am un aerox si e prins exact pe ax k in poza 3 si orikt de tare as frana nu am parte de nici un voblaj dar la un moment dat fuge fata knd o blochezi lucru normal Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaiand Postat Noiembrie 18, 2007 Share Postat Noiembrie 18, 2007 eu la Scuter nu am nici una din cele 3 ... am roata libera pe o parte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Reverse Postat Noiembrie 18, 2007 Share Postat Noiembrie 18, 2007 Marius , voblajul nu apare pe franare De fapt , la scutere nu apare voblajul ... Cand vii tare pe frana sau cand iei o groapa tare ai senzatia ca iti fuge ghidonul , de fapt "vine" spatele peste tine ... In orice caz nu este voblaj , iar primul caz prezentat de tine este cel mai eficient ptr evitarea situatie despre care vorbim . --- Mesaj completat în 18 Nov 2007 17:58 ------------- eu la Scuter nu am nici una din cele 3 ... am roata libera pe o parte Si pe partea cealalta ce ai...? Genius .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marius45jml Postat Noiembrie 18, 2007 Autor Share Postat Noiembrie 18, 2007 Deci eu cand pun frana si "ingheata" roata fata si incepe ghidonul sa joace.......nu e voblaj? Si atunci voblajul asta nenorocit cand apare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Noiembrie 18, 2007 Share Postat Noiembrie 18, 2007 Marius , voblajul nu apare pe franare De fapt , la scutere nu apare voblajul ... Cand vii tare pe frana sau cand iei o groapa tare ai senzatia ca iti fuge ghidonul , de fapt "vine" spatele peste tine ... In orice caz nu este voblaj , iar primul caz prezentat de tine este cel mai eficient ptr evitarea situatie despre care vorbim . Corect! @marius45jml: La tine este posibil ca unul dintre telescoapele fata sa fi ramas cu mai putin ulei sau sa fie mai uzat decat celalalt. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Reverse Postat Noiembrie 18, 2007 Share Postat Noiembrie 18, 2007 Corect! @marius45jml: La tine este posibil ca unul dintre telescoapele fata sa fi ramas cu mai putin ulei sau sa fie mai uzat decat celalalt. In afara de asta , marius , ai putea sa ai janta lovita rau sau descentrata ... eu la jetforce nu simteam nimic in mers , era foarte smooth dar cand frana puternic imi vibra tare si chiar se misca destul de vizibil ghidonul ... LE : mi-am adus aminte , o alta cauza ar fi discul putin stramb Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marius45jml Postat Noiembrie 18, 2007 Autor Share Postat Noiembrie 18, 2007 Daca stau sa ma gandesc bine cred ca de la placute sunt, tre' sa le schimb...........in ultima perioada scartaie ingrozitor si franarea nu mai e cine stie ce. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vladlx Postat Noiembrie 19, 2007 Share Postat Noiembrie 19, 2007 Discul e stramb,de aceea tremura asa!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nightmare_cristy Postat Noiembrie 19, 2007 Share Postat Noiembrie 19, 2007 Si pt ca ai intrebat cand apare voblajul: de exemplu ai o motocicleta ceva mai puternica (de obicei speed). Atunci cand accelerezi puternic roata de pe fata se ridica putin de la sol (chiar daca tu nu simti). Cand roata revine pe sol e posibil ca aceasta sa nu mai fie aliniata cu roata de pe spate si asa apare voblajul. CEA MAI MARE PROSTIE CAND SE INTAMPLA ASTA ESTE SA FRANEZI!!!!!!!. Daca franezi se va accentua voblajul si te va arunca de pe motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
davinci_aerox Postat Noiembrie 19, 2007 Share Postat Noiembrie 19, 2007 knd apare voblajul se accelereaza ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marius45jml Postat Noiembrie 19, 2007 Autor Share Postat Noiembrie 19, 2007 Ok...m-am lamurit...........deci la scutere nu avem voblaj , iar pozitia furcii pt. o franare mai "sigura" este cea din poza cu Atlantic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
VladuL Postat Noiembrie 23, 2007 Share Postat Noiembrie 23, 2007 Ok...m-am lamurit...........deci la scutere nu avem voblaj , iar pozitia furcii pt. o franare mai "sigura" este cea din poza cu Atlantic. Nici cand il dam pe o roata si aterizam cu roata putin virata? Sau alea sunt un fel de opturi artistice Bafta la noua achizitie, sa fie cu furca in fata axului! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marius45jml Postat Noiembrie 24, 2007 Autor Share Postat Noiembrie 24, 2007 Unde ma vezi tu pe mine sa ma dau pe-o roata cu Gopop-ul? Poate doar daca ii pun o contragreutate in spate de 50 kg. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.