Sari la conținut

Motor Nipru


rat_jawa
 Share

Postări Recomandate

salut,

 

unii dintre voi s-ar putea sa ma injure, altii ar putea spune ca sunt nebunm, dar treaba sta in felul urmator:

 

Aveam prin garaj un motor de nipru defect (cilindri praf, pistoane calate, un cuzinet s-a invartit in biela, vilbrochen defect).

asha ca m-am apucat sa il modific:

-pistoane de oltcit

-alt sistem de ungere (pompa de ulei de suzuki gsxr)

-filtru de ulei extern, radiator (inca nu shtiu sigur)

-aprindere electronica cu senzor inductiv (...de tico)

 

atat deocamdata :finger:

 

 

cateva poze mai jos

(scuze pt calitate, sunt facute cu telefonul)

post-4183-1196237469_thumb.jpg capacul pe care se monteaza pompa de ulei dupa ce l-am polizat

post-4183-1196237481_thumb.jpg am astupat gaurile de prindere al vechii pompe de ulei

post-4183-1196237492_thumb.jpg pregatit pentru montarea pompei de suzuki

post-4183-1196237501_thumb.jpg pompa pusa la pozitie

post-4183-1196237510_thumb.jpg spatele capacului

post-4183-1196237520_thumb.jpg pompa dezasamblata

post-4183-1196237528_thumb.jpg piton de oltcit modificat

post-4183-1196237535_thumb.jpg piston + biela

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai verificat inaltimea pisotnulu, sa nu ajunga vreo supapa in el? Sau exact in asta constau modificarile?

daca te uiti atent in poze, pistoanele au fost frezate in cap, tocmai ca sa nu loveasca supapele in ele, deasemenea am alezat buchile bielelor pentru ca boltul de oltcit este putzin mai mare decat cel de nipru.

cilndri au fost alezati deasemenea...

 

Cand voi face asamblarea definitiva voi echilibra pistoanele si bielele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesant!

Pompa Iton ...mai fiabila decat cea cu roti dintzate...

Cum ai reusit sa pastrezi distanta axial corecta intre pinionul pompei si cel de pe arbore ...pt. este foarte critica...Si cum ai rectificat suprafata de asezare a pompei , pentru ca pinioanele sa fie coplanare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

foooarte bine k te-ai apucat....acu si io ma bag asa "fara sa stiu nimic" si vin cu intrebarea aia stupida(??)dupa ce am citi "inscrisurile" de "deasupra"....:doamne,cite probleme isi fac unii cind vad ca altii isi imbunatatesc putin motorasu'...apucate ,frate,si fa si tu ceva si vei vedea k toate se rezolva usor putin sa te duca memeaca,nu tre sa fii inginer.

 

Andrei,daca te hotarasti am o aprindere de tico.

 

inginerii,comentatzi!!!

 

:finger:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bai rotite-miscatoare (vs Manu), mai taci cu prostiile si da si tu idei sa mai vada si altii ca sunt sigur ca stii, sau trebuie sa ne rugam de tine? si cu inginerii vezi ca te alerg.vezi ca ma tot minti cu pinionul ala, da-l odata in lucru si sa iasa cu 54 de dinti.

andrei au mers bine cilindrii aia sau a trebuit sa-i mai modifici?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bai rotite-miscatoare (vs Manu), mai taci cu prostiile si da si tu idei sa mai vada si altii ca sunt sigur ca stii, sau trebuie sa ne rugam de tine? si cu inginerii vezi ca te alerg.vezi ca ma tot minti cu pinionul ala, da-l odata in lucru si sa iasa cu 54 de dinti.

andrei au mers bine cilindrii aia sau a trebuit sa-i mai modifici?

iti garantez eu ca stie, dar nu vrea sa zica, si in plus, nici fata nu-l ajuta. :finger: nu vrea sa dea totul mura in gura, ci sa gandeasca si altii, asa cum a gandit si el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesant!

Pompa Iton ...mai fiabila decat cea cu roti dintzate...

Cum ai reusit sa pastrezi distanta axial corecta intre pinionul pompei si cel de pe arbore ...pt. este foarte critica...Si cum ai rectificat suprafata de asezare a pompei , pentru ca pinioanele sa fie coplanare?

 

pai aici e "shpilu". Pompa asta de ulei are sensul de rotatie invers decat ce originala de nipru, drept urmare, antrenarea pompei de ulei se va face prin intermediul unui lantz de transmisie (de la un honda cub 50) si doau pinioane de axa cu came (tot de la honda cub50). Bineintzeles lantzul va fi scurtat si pinioanele vor fi modificate. Raportul de transmisie va fi 1:1 cu arborele cotit. Suprafata pe care sta pompa a fost planata cu o mashina de frezat.

Deasemenea am renuntzat la filtrul centrifugal de ulei.....o sa desenez o schitza:).

 

 

Andrei,daca te hotarasti am o aprindere de tico.

 

:finger:

 

am shi eu o aprindere pe care o tzineam de rezerva pentru damasul meu :baldy:

 

 

andrei au mers bine cilindrii aia sau a trebuit sa-i mai modifici?

 

cilindri au mers la fix :baldy: sunt dator cu multa bere

 

 

--- Mesaj completat în 29 Nov 2007 10:19 -------------
am facut o schita...nu shtiu daca intzelegetzi ceva din ea, dar voi incerca sa va explic

 

in locul filtrului centrifugal de ului voi confectiona o piesa pe care se va monta pinionul de antrenare al pompei de ulei. Ea va avea la interior o gaura care va corespunde cu canalul de ungere al arborelui cotit.

 

uleiul va ajunge in arborele cotit prin intermediul unei conducte de cupru moale cu fitting-urile aferente, aceasta conducta se va infileta intr-o piesa in forma de "pahar" montata pe capacul din fata al motorului.

Etansarea se va face prin intermediul unui semering din cauciuc fluorurat 35x50x7. Sper sa obtzin o etansare buna :(.

 

cam atat deocamdata, pentru ca ashtept sa vina pinioanele:)

post-4183-1196323808_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

f bine. Pompa aia de Suzuki e prea tare, sistemul vechi cu roti dintate de la Nipru, si-a incheiat socotelile acum 60 de ani. Am aflat de la cineva ca si cuzinetii de Olcit s-ar potrivi pe fus.

Daca reusesti sa adaptezi totul sa tina si la tavalealanu are de ce sa nu mearga mai bine.

Manuel, tot un inginer a inventat si piulita, tu doar o folosesti si o adaptezi.

 

--- Mesaj completat în 29 Nov 2007 10:24 -------------
rat Jawa, fa exact cum au facut ucrainienii la KMZ. Au adaptat filtrul fara mari modificari. Locul unde se infileteaza filtrul, parca de la primele Nipre K650, a fost facut pt filtru extern.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am aflat de la cineva ca si cuzinetii de Olcit s-ar potrivi pe fus.

 

rat Jawa, fa exact cum au facut ucrainienii la KMZ. Au adaptat filtrul fara mari modificari. Locul unde se infileteaza filtrul, parca de la primele Nipre K650, a fost facut pt filtru extern.

 

s-ar putea sa se potriveasca , problema este ca din cate shtiu eu cuzinetzii de oltcit sunt dintr-o bucata, pentru ca oltcitul are un soi de ambielaj in loc de vilbrochen....

 

nu am vazut nici o poza cu nipru k650...merci de pont, o sa studiez:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am intzeles :finger: , dar nu shtiu daca imi permite roata shi aripa, ma gandeam mai degraba la asha ceva: post-4183-1196325640_thumb.jpg, dar cred ca voi folosi un filtru de motocicleta, nu unu de mashina

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

man, nu am timp acum sa-ti arat, dar cauta tu pe net, si gaseste Nipre model nou. Eventual uita-te in manualul on-line de Dnepr, tre sa-l stii. E vreo diferenta intre filtre de la auto la moto? Ca daca nu, baga filtru de aro sau de belina ca e prea ieftin :finger:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E vreo diferenta intre filtre de la auto la moto? Ca daca nu, baga filtru de aro sau de belina ca e prea ieftin :finger:

 

diferentza ar fi de gabarit, ala de moto e mai mic, dar cred ca pot pune un filtru de tico, pt ca seamana cu ala de moto

 

P.S. http://www.ural-zentrale.de/index.php?cPath=45&tab_id=1 uite ce am gasit....shi au pretzuri bune, dar nu shtiu daca livreaza in romanica...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bai rotite-miscatoare (vs Manu), mai taci cu prostiile si da si tu idei sa mai vada si altii ca sunt sigur ca stii, sau trebuie sa ne rugam de tine? si cu inginerii vezi ca te alerg.vezi ca ma tot minti cu pinionul ala, da-l odata in lucru si sa iasa cu 54 de dinti.

andrei au mers bine cilindrii aia sau a trebuit sa-i mai modifici?

fac si io ce pot cuu...mintzitu :duel:

:finger:

 

--- Mesaj completat în 29 Nov 2007 16:27 -------------

 

Manuel, tot un inginer a inventat si piulita, tu doar o folosesti si o adaptezi.

 

<small>--- Mesaj completat în 29 Nov 2007 10:24 -------------</small><br/>

mai Radule ,tot ce m-a intrebat Andrei i-am spus,de scris aici nu mai scriu,dau idei ,k tot ce am mai scris nu s-a inteles,depinde de cit de iscusit e omu si tot io am cazut rau k nu i-a iesit"aluia" treaba.

 

zic "inginer" k sa nu zic "meserias"..stiti voi,vorba vine...

acu sa fac putin pe mine.."el" a inventat piulitza io,noi,voi "am" perfectionat-o.

 

de folosit o folosesc "ceilalti"....aia care... vai de ce sa modofice/imbunatateasca?

:baldy: :baldy: :( :lol: :lol: :) :P :crack: :drums:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Manuel, vino la intrunirea de comuniste la anul si bei o bere cu noi.

 

abia astept..k ma maninca palma sa iau o planeta sau un nipru sa modific iar la ele k nu am stare,am alte idei/prostii in cap acum...pentru ele.

 

:finger:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator gabrielradulescu

salutare! ce stie MANUEL si nu o spune este ca atunci cand pui pistoane de Oltcit TRS 1300 cu alezaj 79,4 mm compresia creste peste 8,5 cat este maximul pt. un motor racit cu aer(mai ales chiulase racite cu aer de DNEPR)...si,chiulasa se va incalzi foaarte tare PREA TARE ...cilindrii dupa vreo 10 mii de km vor fi VARZA...(dilatare excesiva a pistonului> uzura foarte mare in cilindru(daca mai pui si segmenti buni goetze se duc dreaqului si mai repede...),+supape+scaune de supapa+ghiduri facute praf)

Ma mir ca te mai dai "injiner" bai manuele... cred ca de-asta taci si nu zici totul despre modificarea motorului de nipru...(si urmarile modificarilor)! chiar iti place sa-i vezi si pe altii ca "o musca"...se ard cu modificarile la nipru... :lol: DE FAPT ... DACA OMUL VREA SA MODIFICE , LASA-L NENE SA MODIFICE! DAR SA STII CA NU O SA FIE DIFERENTE PREA MARI LA MOTOR...EVENTUAL POATE DOAR IN BUZUNARUL TAU :D ... VEZI CA POTI SA-I PUI SI COMPRESOR MECANIC LA ADMISIE , EVENTUAL UN TURBO :blbl: VEZI CA MAI ERA UNUL CARE VREA SA PUNA TURBO PE NIPRU... DIN "SURSE SIGURE" AM AFLAT CA TOT MOTORUL A AJUNS IN BECI, IAR CADRUL CU ROTI CU TOT E AFARA IN "AER LIBER" DE CATIVA ANI :blbl: ... AICI NU MAI COMENTEZ NIMIC... :)

 

 

cel mai bine e sa-l lasi original(repara-l cu piese originale...cat de cat originale...)! motorul de nipru nu e facut pt. performanta! este motocicleta utilitara(spune-mi tu ce inseamna asta)!(mai era o vorba : "OMUL ESTE SINGURA FIINTA CARE NU REUSESTE SA INVETE DIN PROPRIILE GRESELI" :lol:

CIAO :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare! ce stie MANUEL si nu o spune este ca atunci cand pui pistoane de Oltcit TRS 1300 cu alezaj 79,4 mm compresia creste peste 8,5 cat este maximul pt. un motor racit cu aer(mai ales chiulase racite cu aer de DNEPR)...si,chiulasa se va incalzi foaarte tare PREA TARE ...cilindrii dupa vreo 10 mii de km vor fi VARZA...(dilatare excesiva a pistonului> uzura foarte mare in cilindru(daca mai pui si segmenti buni goetze se duc dreaqului si mai repede...),+supape+scaune de supapa+ghiduri facute praf)

Ma mir ca te mai dai "injiner" bai manuele... cred ca de-asta taci si nu zici totul despre modificarea motorului de nipru...(si urmarile modificarilor)! chiar iti place sa-i vezi si pe altii ca "o musca"...se ard cu modificarile la nipru... :lol: DE FAPT ... DACA OMUL VREA SA MODIFICE , LASA-L NENE SA MODIFICE! DAR SA STII CA NU O SA FIE DIFERENTE PREA MARI LA MOTOR...EVENTUAL POATE DOAR IN BUZUNARUL TAU :D ... VEZI CA POTI SA-I PUI SI COMPRESOR MECANIC LA ADMISIE , EVENTUAL UN TURBO :blbl: VEZI CA MAI ERA UNUL CARE VREA SA PUNA TURBO PE NIPRU... DIN "SURSE SIGURE" AM AFLAT CA TOT MOTORUL A AJUNS IN BECI, IAR CADRUL CU ROTI CU TOT E AFARA IN "AER LIBER" DE CATIVA ANI :blbl: ... AICI NU MAI COMENTEZ NIMIC... :)

cel mai bine e sa-l lasi original(repara-l cu piese originale...cat de cat originale...)! motorul de nipru nu e facut pt. performanta! este motocicleta utilitara(spune-mi tu ce inseamna asta)!(mai era o vorba : "OMUL ESTE SINGURA FIINTA CARE NU REUSESTE SA INVETE DIN PROPRIILE GRESELI" :lol:

CIAO :D

 

Aici te insheli putzin.....

1. Compresia nu creshte atat de mult, pentru ca pistoanele de nipru au fot putzin modificate

2. Manuel a avut un nipru cu aceeashi modificare, pe care l-am vazut, cu care am mers, pot sa te asigur ca dupa 6000 km motorul torcea la fel de frumos ca in prima zi

3. La o asemenea modificare se folosesc chiloase de la motorul MT9/MT10, chiuloase care au camera de ardere putzin mai mare shi mai bombata, deci raportul de compresie ramane aproximativ acelashi.

4. Pistonul de oltcit nu se dilata asha tare ca shi cel de nipru (aliaj mai bun, alta metoda de turnare)

5. Segmentzii folositzi nu sunt Goetze, am luat nishte segmentzi mai slabutzi, tocmai ca sa fie mai moi

6. Ce treaba au supapele shi ghidurile cu modificarea asta???

 

Daca tu ai incercat sa modifici shi nu tzi-a ieshit aia e treaba ta.....s-ar putea sa nu imi reusheasca nici mie.

RETINE un lucru....motorul de pe motocicleta mea este complet original, cel la care lucrez acum era un motor defect (o biela praf, vilbrochen praf, cilindrii foarte zgariatzi, etc,etc), destinat pentru fiare vechi, asha ca imi permit sa ma joc....in cel mai rau caz pierd nishte bani shi atat.

Dupa ce il termin, il pun pe motocicleta, daca imi place cum merge il pastrez, daca nu, il montez la loc pe cel original.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator gabrielradulescu

einstein , omule, MOTOARE RACITE CU AER , DAR FORTAT(DECI CU O TURBINA ... ca la mobra... :) :lol: NU LIBER CU AER CUM ESTE LA NIPRU!)

 

ce limba vorbesti manuele? sau nu mere tastatura? :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru a scadea raportul de comprimare la un motor racit cu aer e de ajuns sa ridici pistonul de pe carter, fie cu garnituri fie cu distantieri si sa maresti lungimea tijei impingatoare a supapei (daca nu se poate prelua lungimea din sistemul de reglaj al jocului termic).

Tehnica e folosita de mult timp la motoare VW racite cu aer la fel ca cel de Nipru. Calculul nu e deloc greu de facut.

FIY, Porsche avea motoare racite cu aer cu raportul de comprimare de peste 10.

 

nu e cazul, te asigur! Dupa calculele mele, cu chiuloasele de MT9, cu pistoanele de oltcit putzin frezate in cap, shi cu nishte garnituri mai grose sub cilindri compresia ar trebui sa se incadreze in parametri normali :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e de ajuns sa ridici PISTONUL de pe carter, fie cu garnituri fie cu distantieri

cred ca ai vrut sa zici CILINDRUL, caci altfel nu-mi explic, cum ridici un piston cu garnituri. ii las pe altii sa faca treaba asta. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...