ZIDU' Postat Decembrie 7, 2007 Share Postat Decembrie 7, 2007 @lupalb - discutia noastra se intinde pe doua topicuri paralele ca la sah simultan. DE asta e relativ dificile de urmarit Poate face vre-un admin curat si face un mare topic - compilatie cu discutii despre dinam jumatatea aialalta e aici : /index.php?...mp;#entry976409 si se discuta pe ambele in acelasi timp in completare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bach Postat Decembrie 7, 2007 Share Postat Decembrie 7, 2007 te pot eu scapa de problema.....simplu.....imi dai motoru si nu mai iti faci griji iti garamtez.......... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Decembrie 8, 2007 Share Postat Decembrie 8, 2007 @lupalb - discutia noastra se intinde pe doua topicuri paralele ca la sah simultan. DE asta e relativ dificile de urmarit Poate face vre-un admin curat si face un mare topic - compilatie cu discutii despre dinam jumatatea aialalta e aici : /index.php?...mp;#entry976409 si se discuta pe ambele in acelasi timp in completare ampermetru[apropo am desfacut unul si e o chestie foarte simpla si relativ ieftin de produs in serie mare,de altfel o gramada de moto si auto pe dinam,sau chiar alternator,dispuneau sau mai dispun de asa ceva]de pe cutia electrica de Jawa e cu dublu sens cu zero la mijloc si are gradatii din amper in amper.are un ac cu putin fosfor pe varf astfel ca indicatiile lui sunt vizibile si noaptea .in opinia mea e o scula mult mai buna decat un simplu bec.sa explic: 1.in pozitia de repaus[0 sau la mijlocul scalei-pozitie care se poate regla fin dintr-un mic surubel;un fel de calibrare daca vrei,ca sa nu dea indicatii eronate]el imi arata ca contactul este luat[sa zicem ca si cum becul ar fi stins cu motorul oprit].in plus daca nu oscileaza sau nu deviaza spre - eu pot sa fiu sigur ca nu am nici un scurtcircuit in instalatie sau ca contactele conjunctor-disjunctorului nu au ramas lipite.un bec se mi poate arde.in acest caz ...sugus[scuza-mi exprimarea academica]! 2.in momentul cand pun contactul[apare evident un consum de electricitate deci trece un curent oarecare prin ampermetru]acul deviaza spre- aratandu-mi ca apare respectivul consum si in plus[ceea ce un bec de doi lei nu poate]imi arata si ct de mare este curentul consumat[spre exemplu daca deviatia este mica,adica se misca un pic de pe zero,eu stiu ca contactele ruptorului sunt deschise,daca ele sunt inchise atunci curentul va fi mi mare ,la fel si deviatia(sa zicem doua gradatii)si eu voi sti lucrul asta.asta m-ar putea ajuta de exemplu la reglartea avansului fix,ptr. ca in momentul cand contactele se deschid chiar si 0,00001mm acul revine spre zero automat.nu exista nici un fel de reactie intarziata ca la un bec de exemplu.eu o sa pot lasa pozitiile aprinse ct vreau odata ce stiu ca contactele sunt deschise ptr. ca stiu ca nu mi se va arde bobina de inductie ramasa sub tensiune. 3.dau la pedala si motorul porneste[din prima pedala,of course].ei,daca dinamul isi face trebusoara lui acul o sa devieze automat spre +[din nou magnitudinea deplasarii e functie de curentul debitat si va creste cu turatia pana la o anumita valoare].daca saracul de el si-a pierdut magnetismul si s-a dus la culcare eu o sa vad ca acul se incapataneaza sa ramana sub zero si o sa-mi dau seama imediat ca ceva nu e in regula.daca totusi o ia si deviatia lui spre + e minima chiar daca turez motorul atunci o sa stiu ca ceva nu e in regula[fie cu periile,fie cu releul,fie cu vreun contact oxidat etc.].atunci cand in mers acul imi coboara sub zero si cand accelerez un pic mi tare urca spre + normal o sa stiu ca contactul conjunctor-disjunctorului ramane inchis chiar si atunci cand dinamul nu debiteaza mai mult sau cel putin egal cu bateria.in concluzie arcul de rapel al armaturii trebuie nitel intarit ca sa invinga forta de atractie a solenoidului releului astfel incat cuplarea contactelor sa se faca la o tensiune ceva mai mare spre a nu avea parte de consum din baterie pe dinam la turatii joase. 4.daca eu pornesc farul[cel mai mare consumtor la o moto veche]mpermetrul o sa imi arate consumul sau.cu motorul pornit si in viteza de croaziera[tr. a 4 a si 60 km/h sa zicem]eu o sa stiu daca dinamul imi baga destul sau daca nu cumva merg mai mult pe baterie.atata timp cat acul acela este peste zero spre plus totul este in regula. 5.daca chiar si cu farul pornit si motorul turat nu foarte tare[sa zicem sub 2000 ture]acul se duce totusi catre maxim spre plus eu o sa stiu ca releul de curent maxim nu prea isi face treaba ptr. ca el ar trebui sa intervina si sa puna excitatia la masa ptr. o clipa limitand astfel un curent prea mare daunator dinamului. cred ca e de ajuns ca sa iti demonstrez avntajele nete ale ampermetrului fata de un simplu bec[care are rol pur informativ repet].e drept ca trebuie sa le si stii interpreta ptr. ca altfel te uiti doar ca boul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Decembrie 8, 2007 Share Postat Decembrie 8, 2007 Nici un ac cu fosfor nu bate la vizibilitate un bec pe timp de noapte. poate - culmea - ziua pe soare. 1 - pret de productie - sa faci un dispozitiv mecanic calibrat si cu reglaje este extrem de scump. Crede-ma. Mai ales in anii 60 se faceau manual ca nu erau robotei sau chinezi. Prelucrarea lagarelor e dificila, echilibrarea acului, etansare ca mai intra apa in el - etc. 2 - reglajul avansului nu se face pe incarcare. ai scule pentru asa ceva. Daca instalatia e facuta corect in momentul in care pui pe pozitie din cheie bobina nu e alimentate deloc. Nu compara inertia unui sistem mecanic cu cea a unui sistem electric de mica puutere. In plus (recunosc, nu m-am uitat la chestia asta pe schema inca) daca aprinderea e legata in paralel cu ampermetrul(si trebuie sa fie ca altfel nu ai mai putea opri mobra din cheie ) pica solutia ta 3 - sincer - curentul din instalatia de incarcare nu e cel mai interesant lucru. Te intereseaza daca functioneaza sau nu. Situatiile astea sunt acoperite de bec (aprinderea lui coincide cu o deviatie mare a ampermetrului de care vb tu) La capitolul instalatie electrica prea mult sau prea putin inseamna belea - deci daca se aprinde in mers ai dat de dreaq, daca nu se aprinde cand ai motorul oprit - idem. Astea sunt si o parte din motivele pt care am zis ca trebuie sa alegi corect becul ala - sa se aprinda la un curent = dezechilibru de tensiuni- suficient de mic 4 - daca toti consumatorii sunt ganditi corect (apropo, motocicletele cu dinam de 45w au un bec de far de 25/25w daca bagati din ala de trabant nu o sa incarce niciodata cu farul aprins ca nu poate saraca) Motocicleta incarca de la ralanty sau imediat deasupra ralantyului Presupunand ca ai asigurata excitatia cum am zis eu si nu te bazezi doar pe remanenta. Am facut experimente pe masa folosind un dinam de nipru rotit cu bormasina intai la mine acasa si dupa ce a inceput sa urle prietena am siftat la valicaddy acasa 5 - Ai grija, controlull incarcarii la partea superioara ("sa nu bage prea mult") se face prin taierea excitatiei de masa, intreruperea ei. Abia la mobrele moderne cu excitatie magnet permanent se aface controlul incarcarii prin scurtcircuitarea fazelor alternatorului Nu trebuie sa imi demonstrezi mie avantajele unui ampermetru in general. Ca inginer cu pregatire buna in electrotehnica as vrea sa am la mobra tot soiul de aparate de masura plasate in diferite puncte din instalatie La sta noua mi-ar place si un osciloscop, sa vad cand tensiunea ondulatorie normala (da, puntea de diode ofera o tensiune ondulatorie la iesire, nu e perfect continua) se amplifica pt ca s-a bulit ceva pe la diode, Dar nu poti merge cu laboratorul dupa tine. In plus daca se strica o jucarie din asta in munti greu te prinzi si ai (cuvant urat) steagu - ex un ampermetru care sare de pe lagare la o groapa sau maia stiu eu ce. Pe cand un bec merge sau nu merge. Sa nu uitam ca utilizatorul normal de moto era atunci ca si acum, de alta specialitate - fara minime cunostinte de electrica. Inca un motiv pentru care au avut succes sistemele de genul: "cand bagi cheia ala trebuie sa se aprinda. Dupa ce pornesti trebuie sa se stinga si sa ramana stins. Daca nu se intampla asa mergi la mester si nu mai pleci la drum ca nu ajungi departe. Daca se aprinde pe drum - stingi luminile si opresti rapid in primul sat si intrebi de mester" p.s. ce imi place ca au reaparut discutiile de genul celor din 2003-2004 de pe forum, cand numai de chestii de soiul asta vorbea lumea, nu despre polis pentru carene Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.