Sari la conținut

Schimbarea Pinioanelor Pentru Treapta A Treia Si A Patra La Nipra


mas oyama
 Share

Postări Recomandate

va salut!

In ideea de a face ceva indraznet(alti au facut-o), as dori sa aflu parerile voastre, inainte de a face aceasta modificare!

si anume:

de la citiva tovarasi de breasla am aflat ca se poate modifica rapoartele la treapta a patra prin inlocuirea pinioanelor desigur, cu raport diferit, pentru trenul fix cu 22 dinti in loc de 20 ,originali si pentru trenul mobil cu 25 dinti in loc de 26.

se va capata in acest fel un plus de viteza si motor mai putin turat.

ma intereseaza sa dea si in anumitee situati peste 100-120, mai mult ma intereseaza sa nu am motor supraturat la viteze pina-n 100km/h.

avind in vedere ca roata mea pe spate e de 17" nu am prea mari sanse sa dau peste suta dar macar sa nu fie asa turat motorul de sa cred ca vrea sa scuipe pistoanele afara si sa topeasaca chiuloasa :bigstar:

 

si ar mai fi schimbarea pinioanelor si pentru a treia, pentru mersul in oras.

care spune:

- in locul pinioanelor de a 3-a se vor pune cele de pe a 4-a si in locul celor de-a 4-a se vor pune de-a "5-a" care sunt tot de a 4-a doar cu rapot modificat, cele prezentate mai sus.

aici intervine o problema!

pe trenul mobil se poate inlocui- schimba, insa pe cel fix unde pinioanele sunt presate si imbinarea iintre 3-4 se face prin intermediul unor umeri este imposibil, deci pinionul de pe a patra pe trenul fix nu se poate pune in locul celei de-a 3-a.

in cazul acesta vor mai calca dinti pinioanelor uniform?

nu se va produce uzura cu mult inainte de termen?

ce factori intervin care sa afecteze integritatea cutiei?

avantaje dezavantaje?

in imagine 1 trenul fix cu pinionul atasta si cel care urmeaza a fi schimbat si a adoua imagine presarea pinionului cu 22 dinti.

post-9005-1199891155_thumb.jpg

post-9005-1199891355_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 95
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

eu am incercat si varianta cu modificarea rapoartelor la treapta a4-a si iti spun ca merge, functioneaza.

ca sa schimbi si pinioanele la treapta a 3a nu poti decat in cazul in care schimbi trenul fix, nu poti folosi pinionul de a4a actual imperecheat cu cel de la a3a actual de pe trenul fix pt ca este o formula de calcul si la astea se tine cont de raza, distanta intre axe.... etc (e in cursul de mecanisme).

ce am incercat eu

rata mea este pe 19, cea originala.

am schimbat si rapoartele din grup cu unul de solo

am schimbat rapoartele vitezei a 4-a

ce am observat, mie nu mi-a placut aceasta varianta, pt ca trebuie s-o turez ff mult in a 3-a pt ca a 4 sa poata face fata, trag prea tare de motor.

cu a 4a modificata a fost atunci cand am folosit grupul de atas.

acum la tine se schimba din start problema, tu avand aceasta roata pe 17, deci transmisia finala fiiind alta.

eu cred ca o sa fii multumit de schimbarea raportului la vit a 4a, bineinteles plus grupul de solo.

daca ai vreun prieten care poate sa te ajute poti incerca prin tatonare, eu am ales calea cea mai scumpa, am 2 cutii de viteza si 2 grupuri si le-am tot combinat.

succes

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu grup solo,cauciuc de 400 si pinioane de a 4 schimbate castigi cam 20%.poti face un calcul cat pierzi cu roata de 17 fata de cea de 19(in procente)si cat castigi cu treapta a 4 a schimbata si cu grup de solo ,facand diferenta iti poti da seama de castig (in procente)de aici rezultand si nr de ture reduse fata de o dnepr stock

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai povestit, am facut-o eu cand aveam nipra.

Mentionez ca avea cutie model vechi dotata si cu schimbator la mana.

Perechea originala de pinioane de a IV-a am pus-o in loc de a III-a si pentru a IV-a am confectionat la un strungar-frezor meserias alte pinioane cu raport mult (prea mult) mai mare, ~20-25% fata de a IV-a veche(nu mai tin minte exact calculele).

Problema a fost, cred eu, ca din cauza raportului prea exagerat nu mai lua a IV-a decat la schimbatorul de mana.

In rest, dupa ce reuseam s-o urca in viteza 4 fugea nipra ca nebuna, cred ca atingea 140-150 km/h.

A...si inca ceva grupul cardanic era de atas.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai povestit, am facut-o eu cand aveam nipra.

Mentionez ca avea cutie model vechi dotata si cu schimbator la mana.

Perechea originala de pinioane de a IV-a am pus-o in loc de a III-a si pentru a IV-a am confectionat la un strungar-frezor meserias alte pinioane cu raport mult (prea mult) mai mare, ~20-25% fata de a IV-a veche(nu mai tin minte exact calculele).

Problema a fost, cred eu, ca din cauza raportului prea exagerat nu mai lua a IV-a decat la schimbatorul de mana.

In rest, dupa ce reuseam s-o urca in viteza 4 fugea nipra ca nebuna, cred ca atingea 140-150 km/h.

A...si inca ceva grupul cardanic era de atas.

 

nu stiu cum e cuita cu schimbator la mana, dar la cutia niprului MT11 din 92 este imposibil sa inlcouiesti pinioanele de pe 3 cu 4, diferenta de diametru, nu mai calca dinti unul peste altul nici macar nu se ating.

asa ca ramin doar cu a 4-a modificata!

asta am constat azi, dupa ce m-am chinuit vre-o 8 ore s-o pun la loc si tot nu am reusit.

nu am reusit sa pun partea din spate peste ceea din fata nu stiu din ce cauza trenul fix sta decalat fata de gaura in care tre sa iasa in rulment cu 5mm am incercat sa-l trag da capatul care intra in transmisie e inclinat mult fata de axa.

 

--- Mesaj completat în 13 Jan 2008 22:10 -------------
am reusit in cele din urma sa pun totul la locul lui,aproape totul!

trenurile sunt bine asezate aliniate, intimpin insa o problema , si anume:

cind pun capacul la loc, si incep sa string suruburile care inchide cutia, mi se blocheaza cu totul, nu merge demarorul nu se invirte trenul fix, trenul mobil, de schimbat vitezele se schimba da nu pot invirti nimic,cum destring suruburile cum isi reviine la normal.

suspect ar fi:

-un pinion pozitionat pe cutie chiar pe mijloc la partea de sus(privita de sus in jos ca si cum ar fi scoas dupa motor, si asezata cu fata in jos) este o ureche(umar) prinsa in doua suruburi pe cutie pe care se aseaza acest pinion si care cred ca face legatura intre demaror si tren fix si/sau tren fix si mansarier- demaror, nu stiu exact; sub acest pinion vine pusa o saiba(intre pinion si umar) si e probabil ca aceea saiba sa fi alunecat in momentul cind am pus capacul(s-o ia dracu ca era sa-mi rup degetele ) sau poate ca nu are ce cauta saiba aceea acolo, da nu as crede ca am pus totul la loc dupa manual si doar saiba si pinionul au ramas pe dinafara, defapt are si semne de uzura cum a stat, invirtit pinionul pe ea.

 

va rog dativa cu parerea care stiu despre ce e vorba!

 

--- Mesaj completat în 13 Jan 2008 22:13 -------------

nu stiu cum e cuita cu schimbator la mana, dar la cutia niprului MT11 din 92 este imposibil sa inlcouiesti pinioanele de pe 3 cu 4, diferenta de diametru, nu mai calca dinti unul peste altul nici macar nu se ating.

asa ca ramin doar cu a 4-a modificata!

asta am constat azi, dupa ce m-am chinuit vre-o 8 ore s-o pun la loc si tot nu am reusit.

nu am reusit sa pun partea din spate peste ceea din fata nu stiu din ce cauza trenul fix sta decalat fata de gaura in care tre sa iasa in rulment cu 5mm am incercat sa-l trag da capatul care intra in transmisie e inclinat mult fata de axa.

 

<small>--- Mesaj completat în 13 Jan 2008 22:10 -------------</small><br/>am reusit in cele din urma sa pun totul la locul lui,aproape totul!

trenurile sunt bine asezate aliniate, intimpin insa o problema , si anume:

cind pun capacul la loc, si incep sa string suruburile care inchide cutia, mi se blocheaza cu totul, nu merge demarorul nu se invirte trenul fix, trenul mobil, de schimbat vitezele se schimba da nu pot invirti nimic,cum destring suruburile cum isi reviine la normal.

suspect ar fi:

-un pinion pozitionat pe cutie chiar pe mijloc la partea de sus(privita de sus in jos ca si cum ar fi scoas dupa motor, si asezata cu fata in jos) este o ureche(umar) prinsa in doua suruburi pe cutie pe care se aseaza acest pinion si care cred ca face legatura intre demaror si tren fix si/sau tren fix si mansarier- demaror, nu stiu exact; sub acest pinion vine pusa o saiba(intre pinion si umar) si e probabil ca aceea saiba sa fi alunecat in momentul cind am pus capacul(s-o ia dracu ca era sa-mi rup degetele ) sau poate ca nu are ce cauta saiba aceea acolo, da nu as crede ca am pus totul la loc dupa manual si doar saiba si pinionul au ramas pe dinafara, defapt are si semne de uzura cum a stat, invirtit pinionul pe ea.

 

va rog dativa cu parerea care stiu despre ce e vorba!

am reusit in cele din urma sa pun totul la locul lui,aproape totul!

trenurile sunt bine asezate aliniate, intimpin insa o problema , si anume:

cind pun capacul la loc, si incep sa string suruburile care inchide cutia, mi se blocheaza cu totul, nu merge demarorul nu se invirte trenul fix, trenul mobil, de schimbat vitezele se schimba da nu pot invirti nimic,cum destring suruburile cum isi reviine la normal.

suspect ar fi:

-un pinion pozitionat pe cutie chiar pe mijloc la partea de sus(privita de sus in jos ca si cum ar fi scoas dupa motor, si asezata cu fata in jos) este o ureche(umar) prinsa in doua suruburi pe cutie pe care se aseaza acest pinion si care cred ca face legatura intre demaror si tren fix si/sau tren fix si mansarier- demaror, nu stiu exact; sub acest pinion vine pusa o saiba(intre pinion si umar) si e probabil ca aceea saiba sa fi alunecat in momentul cind am pus capacul(s-o ia dracu ca era sa-mi rup degetele ) sau poate ca nu are ce cauta saiba aceea acolo, da nu as crede ca am pus totul la loc dupa manual si doar saiba si pinionul au ramas pe dinafara, defapt are si semne de uzura cum a stat, invirtit pinionul pe ea.

 

va rog dativa cu parerea care stiu despre ce e vorba!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

concluzie!

ajung la trepata a 3-a, accelerez!

urca in ture, un pic o turez sa-mi pot face intrarea in a 4-a.

schimb in a 4-a aici un pic se "bilbaie" urca incet in ture(nu am turometru sa va pot spune exact) dau gaz si dusai!

nu ma dau tare dupa viteza, da ma lasat masca!

nu am apucat sa ies la drum lung sa pot sai dau gaz(nu ma prea omor) da sunt sigur ca modificarea a meritat.

acum!

luind in considerare ca acest test s-a efectuat cu roata de 17" ,s-a simtit "bilbiala" la schimbarea din 3 in 4 , cu roata de 19" s-ar bilbii si mai urit care nu cred ca e tocmai placut, adica la fiecare schimbare din 3-4 tre accelerat excesiv sa poata face trecerea cit de cit!asta ar fi dezavanajul, avantajul ar fi o viteza de craoziera mai mare ,cu care linistit se poate merge peste 110km/h, zic eu!

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator gabrielradulescu

:moto: din "experientza mea" de niprist , EU ZIC SA-I DAI MUCII IN A TREIA si sa mergi relaxat la 100 km/h in a-4-a :) , AH : SI PUNE-I ROATA DE 19" LA LOC sa te tii dupa japoneze...sau macar sa nu ajungi cu o ora intarziere fatza de amicii cu japoneze :moto: poate la "o tzigara distanta"... DAR NU O TZIGARA SI O CAFEA CA E PREA DE TOT :blbl:

 

ma bucur ca ai reusit sa faci ceva cu pinioanele alea ! (dnepr ar fi bun... daca ar avea rapoarte CORECTE in cutie...pentru sosea... ca de coclauri sunt cum trebuie)

SUCCES IN CONTINUARE!

:lol:

post-26162-1209508018_thumb.jpg

post-26162-1209508028_thumb.jpg

post-26162-1209508039_thumb.jpg

post-26162-1209508051_thumb.jpg

post-26162-1209508060_thumb.jpg

post-26162-1209508070_thumb.jpg

post-26162-1209508087_thumb.jpg

Editat de gabrielradulescu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mi-am luat si eu pinioane de a 4-a si dupa cum arata vremea se pare ca o sa le montez in vacanta de 1 mai. tinem legatura.

 

nu ai cum sa le depresezi tu!

sa ma fuck in ele de nu am cautat o presa calumea pina au reusit sa mi le de-a jos de trenul fix.

ma apuca risul cind le aratam trenul fix si le spune-am ce doresc, citez

" da asta de pe cei? de pe tank?"

:)

am reusit in cele din urma la un strungar care isi facuse el o presa pentru el, si te asigur ca si cu aceea presa ne-am chinuit.

o presa mecanica mare ori una hidraulica ar fi ceea mai indicata.

masoarea inaite de a le scoate de unde si pina unde intra , eu am facut doua drumuri!

daca nu ai mai desfacut cutia te sfatuiesc sa iti tragi la xerox manualul de nipru cel putin partea ce urmeaza lucrata, ori duci caculatorul cu tine in garaj, ca de nu ai mai desfacut nici o data iti ia ceva timp sa te prinzi ce si cum vine acolo la locul ei!

 

indicat ar fi deasemena sa fi luat si trenul fix nou si faceai modificarea pe ala!nu se stie niciodata!

spor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc mult, ma descurc nu sint chiar novice, si mi-am luat o cutie pt distractia asta ca sa nu o stric pe a mea. bafta.

imi cer scuze ca te-am ofensat , nu vroiam decit sa ajut! am trecut prin multe si stiu cit de bine pica un sfat!

iti doresc spor, si sa ne auzim pe iceea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...
mi-am luat si eu pinioane de a 4-a si dupa cum arata vremea se pare ca o sa le montez in vacanta de 1 mai. tinem legatura.

 

 

Pana la urma cum a iesit? Ai reusit sa montezi pinioanele modificate? Cum merge nipra cu ele?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator DARK-RIDER-82

Pentru treapta a-4a este foarte buna schimbarea raportului de la 1,3 la 1,19... practic ai viteza mai mare cu 10-20 km/h pentru aceeasi turatie pe care ai fi avut-o daca aveai raportul de 1,3 pentru treapta a-4a! :D

Succes!

 

concluzie!

ajung la trepata a 3-a, accelerez!

urca in ture, un pic o turez sa-mi pot face intrarea in a 4-a.

schimb in a 4-a aici un pic se "bilbaie" urca incet in ture(nu am turometru sa va pot spune exact) dau gaz si dusai!

nu ma dau tare dupa viteza, da ma lasat masca!

nu am apucat sa ies la drum lung sa pot sai dau gaz(nu ma prea omor) da sunt sigur ca modificarea a meritat.

acum!

luind in considerare ca acest test s-a efectuat cu roata de 17" ,s-a simtit "bilbiala" la schimbarea din 3 in 4 , cu roata de 19" s-ar bilbii si mai urit care nu cred ca e tocmai placut, adica la fiecare schimbare din 3-4 tre accelerat excesiv sa poata face trecerea cit de cit!asta ar fi dezavanajul, avantajul ar fi o viteza de craoziera mai mare ,cu care linistit se poate merge peste 110km/h, zic eu!

:kiss:

SI??! pana la urma cum sta treaba ? merge/functioneaza OK, sau ba?

 

mai intrati si voi pe forum , ca nu e Interzis :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

va salut!

In ideea de a face ceva indraznet.....................................................................................cu 22 dinti.

...ma uimesti d-le, eu n-am modificat nimic(am fugit max 155 pt perioada scurta de timp, ca sa nu stric motorul), roata e pe 19' si fug 120 lejer timp indelungat, canicula in jur, testat pe autostrada, ce vrei mai mult? ...grup solo original!! vrei mai mult? :D ia-ti japoneza, recire cu apa! Morala?: niciodata boul la caruta, n-a avut viteza calului, nici calul n-a carat la deal, ce-a dus boul, altfel....!!

Din pacate nu poti face un submarin sa zboare nici un avion sa sumerseze prin pacific :) Inainte de a cumpara o motocicleta, gandestete ce vrei de la ea, altfel o iei pe urmele lui dark rider!!! Nu-mi raspunde imediat, asteapta 10 zile! Mult succes in continuare! :kiss:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator DARK-RIDER-82

:D CARE urme? :D

adevarul este ca eu n-am stiut niciodata cu ce viteza ma deplasez... nu mai aveam bord din a doua zi dupa ce am facut actele pe numele meu...

 

mai bine il lasi cum e el , cu toate ca este binevenita schimbarea raportului la treapta a-4a!

Parerea mea!> scade si consumul/turatia motorului la drum intins! nu poti sa zici ca la 120km/h nipru se simte "bine"... ai calca rau in strachini Domnule Cristi! Si asta numai daca tin cont de specificatiile Producatorului de la Kiev... care zice asa: pentru un Dnepr cu grup conic de 8/37 viteza maxima admisibila este de 100 km/h pentru 3 minute! (sau 5...?! :-) )

 

am tot ce tine de motocicleta DNEPR si nu zice nicaieri ca poti sa mergi cu 120km/h "lejer"... pentru un Dnepr standard chiar si cu grup conic 9/35 , viteza de 100km/h e dificila... chiar greu de mentinut! si am mers si pe Dnepr in stare originala , nu doar "tunarita" aia a mea... din care s-a ales ~aproximativ praful si pulberea...vrei ceva informatii despre DNEPR domnule Cristi? :-)

 

Asta daca mai este DNEPR in stare originala, ca se pot face multe la motorul de dnepr, daca ai finantze si chef! la prima vedere poate sa arate ca un dnepr original da' cine stie ce-i in motorul tau? numai tu! deci> e discutabila viteza de 120km/h "lejer" :P eu unul nu o cred!

Editat de DARK-RIDER-82
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...ma uimesti d-le, eu n-am modificat nimic(am fugit max 155 pt perioada scurta de timp, ca sa nu stric motorul), roata e pe 19' si fug 120 lejer timp indelungat, canicula in jur, testat pe autostrada, ce vrei mai mult? ...grup solo original!! vrei mai mult? :P ia-ti japoneza, recire cu apa! Morala?: niciodata boul la caruta, n-a avut viteza calului, nici calul n-a carat la deal, ce-a dus boul, altfel....!!

Din pacate nu poti face un submarin sa zboare nici un avion sa sumerseze prin pacific :D Inainte de a cumpara o motocicleta, gandestete ce vrei de la ea, altfel o iei pe urmele lui dark rider!!! Nu-mi raspunde imediat, asteapta 10 zile! Mult succes in continuare! :D

 

DL. CRISTI am eu impresia sau va place sa va luati de mine? :)

ma bucur ca reusesc inca sa uimesc lumea cu toate astea nu sunt primul si nici ultimul care are modificarea facuta!

155 cu nipru?fantezie pentru mine, se mai anunta cineva cu viteze astronomice la nipra?

nu m-as fi apucat sa modific daca ar fi mers asa cum descrieti ca merge dinsa.

pai cu Dark rider am fost "coleg de banca"! :P

hai ca-s obosit si nici chef de "basadeala " nu am.

Noroc!

 

:) CARE urme? :D

adevarul este ca eu n-am stiut niciodata cu ce viteza ma deplasez... nu mai aveam bord din a doua zi dupa ce am facut actele pe numele meu...

 

mai bine il lasi cum e el , cu toate ca este binevenita schimbarea raportului la treapta a-4a!

Parerea mea!> scade si consumul/turatia motorului la drum intins! nu poti sa zici ca la 120km/h nipru se simte "bine"... ai calca rau in strachini Domnule Cristi! Si asta numai daca tin cont de specificatiile Producatorului de la Kiev... care zice asa: pentru un Dnepr cu grup conic de 8/37 viteza maxima admisibila este de 100 km/h pentru 3 minute! (sau 5...?! :-) )

 

am tot ce tine de motocicleta DNEPR si nu zice nicaieri ca poti sa mergi cu 120km/h "lejer"... pentru un Dnepr standard chiar si cu grup conic 9/35 , viteza de 100km/h e dificila... chiar greu de mentinut! si am mers si pe Dnepr in stare originala , nu doar "tunarita" aia a mea... din care s-a ales ~aproximativ praful si pulberea...vrei ceva informatii despre DNEPR domnule Cristi? :-)

 

Asta daca mai este DNEPR in stare originala, ca se pot face multe la motorul de dnepr, daca ai finantze si chef! la prima vedere poate sa arate ca un dnepr original da' cine stie ce-i in motorul tau? numai tu! deci> e discutabila viteza de 120km/h "lejer" :P eu unul nu o cred!

 

in carte, manul scrie:

viteza maxima constructiva - 90km.

mie nu-mi tre nici o dovada ca nici asa nu cred,al e motor de 750 si nu se stie!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

......adevarul este ca eu n-am stiut niciodata cu ce viteza ma deplasez...

Gabi, daca tu crezi ca sti atat de multe despre motorul acesta, de ce nu o mai ai p'a ta, de ce n-ai mers cu ea ca la carte? Eu intradevar nu merg ca la carte :D , dar totusi merg! Fac km pe sosea, nu in jurul casei!

 

...............am eu impresia sau va place sa va luati de mine?...............

..scuze, d-le! Nu te cunosc si nu am nimic cu tine, e motorul tau si faci ce vrei cu el! Stiu insa destule motoare modificate in "bine" care acum zac aruncate sau care fac drumuri de cativa km in jurul casei. N-am avut ocazia pana acum sa cunosc pe cineva care a facut modificari, cu care sa pot schimba pareri, sa aflu o anume imunatatire :P . Singurele nipre "functionale" vazute(si asta doar pe la intruniri). , nu aveau modificari majore doar carburatoare, roti, ceva ciopareli pe la cadru, termometre, turometre, etc. In schimb pe sosea, la drumuri lungi am vazut nipre normale(ce-i drept foarte rar, se pare ca sunt pe cale de disparitie). Si acum legat de viteza: parerea mea ca acest tip de motor nu-i facut pt viteza, nu-ti ofera nici siguranta atunci cand depasesti o anume viteza, fiecare insa are stilul sau de conducere, deasemeni puterea motorului nu te ajuta foarte mult fiind un motor de forta (cu cuplu mare), te ajuta in schimb la drumuri grele si merge pe orice fel de drum, insa mersul intr-un oras aglomerat nu-i prieste(mai ales pe canicula), se chinuie(am patit-o o data, am postat la vremea respectiva). De regula la drumuri lungi, in hoinareli plec insotit de cunoscuti, atunci nu fug, merg ca si ceilalti, impreuna cu tot grupul. Am facut referire la viteza nu ca sa laud nipra(120/h nu-i viteza), am dorit sa fac cunoscut faptul ca poate! Poate, in conditii grele pt ea(aici ma refer la temperatura f ridicata din acea zi), iar 120/h era momentul depasirii trirurilor (in urma carora nu poti merge din cauza prafului) si alte cateva momente, in schimb viteza cu care am rulat mai tot timpul a fost 100/h. Am scris toate acestea pt ca vorbeai de modificari! Departe de mine gandul de a-ti reprosa ceva! Repet: faci ce vrei, e motorul tau si daca vei reusii spunene si noua ce si cum! Citesc in general toate informatiile legate de nipre. Succes in continuare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gabi, daca tu crezi ca sti atat de multe despre motorul acesta, de ce nu o mai ai p'a ta, de ce n-ai mers cu ea ca la carte? Eu intradevar nu merg ca la carte :D , dar totusi merg! Fac km pe sosea, nu in jurul casei!

 

 

..scuze, d-le! Nu te cunosc si nu am nimic cu tine, e motorul tau si faci ce vrei cu el! Stiu insa destule motoare modificate in "bine" care acum zac aruncate sau care fac drumuri de cativa km in jurul casei. N-am avut ocazia pana acum sa cunosc pe cineva care a facut modificari, cu care sa pot schimba pareri, sa aflu o anume imunatatire :P . Singurele nipre "functionale" vazute(si asta doar pe la intruniri). , nu aveau modificari majore doar carburatoare, roti, ceva ciopareli pe la cadru, termometre, turometre, etc. In schimb pe sosea, la drumuri lungi am vazut nipre normale(ce-i drept foarte rar, se pare ca sunt pe cale de disparitie). Si acum legat de viteza: parerea mea ca acest tip de motor nu-i facut pt viteza, nu-ti ofera nici siguranta atunci cand depasesti o anume viteza, fiecare insa are stilul sau de conducere, deasemeni puterea motorului nu te ajuta foarte mult fiind un motor de forta (cu cuplu mare), te ajuta in schimb la drumuri grele si merge pe orice fel de drum, insa mersul intr-un oras aglomerat nu-i prieste(mai ales pe canicula), se chinuie(am patit-o o data, am postat la vremea respectiva). De regula la drumuri lungi, in hoinareli plec insotit de cunoscuti, atunci nu fug, merg ca si ceilalti, impreuna cu tot grupul. Am facut referire la viteza nu ca sa laud nipra(120/h nu-i viteza), am dorit sa fac cunoscut faptul ca poate! Poate, in conditii grele pt ea(aici ma refer la temperatura f ridicata din acea zi), iar 120/h era momentul depasirii trirurilor (in urma carora nu poti merge din cauza prafului) si alte cateva momente, in schimb viteza cu care am rulat mai tot timpul a fost 100/h. Am scris toate acestea pt ca vorbeai de modificari! Departe de mine gandul de a-ti reprosa ceva! Repet: faci ce vrei, e motorul tau si daca vei reusii spunene si noua ce si cum! Citesc in general toate informatiile legate de nipre. Succes in continuare!

 

 

 

 

....exista si cazuri mai speciale.....stiu motor(si banuiesc ca-l stie toata tzara.....nipra Jack Daniels) care nu mai e nipru...are alte carburatoare, alt vibrochen modificat( pistoanele nu mai bat deodata ci unul dupa celalalt) si echilibrat alte axe cu came alte supape si a facut cu el in jur de 13000 Km fara sa schimbe nimic...a fost cu el pana la Murmansk si inapoi si acum cateva zile sa intors din a 2-a calatorie din Kiev... si dupa 4 ani abia acum sa defectat motorul mai serios(supapa rupta joc in ghid)... desi cu toate astea nu sustin schimbatul rapoartelor in cutie....alti au patit-o mai rau

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

....exista si cazuri mai speciale.....stiu motor........( pistoanele nu mai bat deodata ci unul dupa celalalt) ....................................

Interesant! ..ce-i cu istoanele?, cum adica unul dupa altul?, nu inteleg!ce vrei sa spui? Tu crezi ca la boxerul original bat(exploxie) simultan ambele pistoane sau poate la altceva faci referire?

Daca ai facut modificari, da-ne amanunte la ce ai obtinut, ce schimbari au survenit in performanta motorului?

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu sunt modificari facute de mine ....eu sunt mic copil in ale` mecanicii....nush exact cum bate boxeru stiu doar ca a refacut vibrochenu omu` si are alta bataie decat cea originala.....motorul nu e al meu ci al unei cunostinte .....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator DARK-RIDER-82
Interesant! ..ce-i cu istoanele?, cum adica unul dupa altul?, nu inteleg!ce vrei sa spui? Tu crezi ca la boxerul original bat(exploxie) simultan ambele pistoane sau poate la altceva faci referire?

Daca ai facut modificari, da-ne amanunte la ce ai obtinut, ce schimbari au survenit in performanta motorului?

:P :D AUUU domnu' Cristi!!!! las-o dreaqului! pistoanele la Dnepr de exemplu (ca-i boxer) "urca" spre chiulasa in acelasi timp!!!! era si o imagine Gif. care iti arata asta ! m-am jucat cu pedala cu cilindrii scosi , si este evidenta treaba: AMANDOUA AJUNG LA CHIULASA IN ACELASI TIMP! Si nu mai am Dnepr pentru ca nu imi mai permit sa-l conduc, sa-l intretin , nu imi mai place sa "surubaresc" , DAR recunosc ca este motor bun atata timp cat il exploatezi cum scrie la carte! daca te-ai abatut putin de la manual incep sa rasara probemele... :P NU m-am dat mare cunoscator de Dnepr sau altele boxer , dar am observat , am constatat si am invatzat cum sa ma port cu el! dar , din pacate eu vroiam mai mult de la el...asa ca personalitatea mea , nu s-a potrivit cu a lui... o dovada in sensul asta este ca am incercat sa modific raportul la treapta a-4a dar am cedat... in acel moment m-am hotarat sa inchei subiectul asta numit "Dnepr" si sa ma ocup de altele!(Dnepr-ul imi ocupa mare parte din timp...!)

 

eu ma retrag din discutia asta! parerea mea este ca e buna schimbarea raportului la a-4a , DAR , ia ganditi-va la urmatoarea idee: cum ar functiona Dnepr cu o transmisie gen "CVT" ca la scutere? sunt unii care au apelat la asta din nevoie: vezi link-ul in semnatura mea! au pus motor diesel si transmisie COMET CVT! cel mai bun raport pentru viteza mare era de 0.8:1 :D

Va salut respectuos pe TOTI! (incerc sa imi pastrez contul... mai am o abatere si mi-l sterge admin-ul...):P

 

uite aici ceva detalii, dar cred ca se stie treaba asta... ce a facut acel motociclist cu pistoanele sa arda pe rand benzina, este greu de crezut , pentru ca motoarele boxer sunt considerate cele mai echilibrate motoare cu ardere interna pentru ca masele pistoanelor+biele...etc >tot aansamblul care se misca cand functioneaza motorul , sunt egale!!! si asta se stie de prin 1920-1930 probabil ca vibrochenul avea o contragreutate care sa echilibreze motorul/masele pistonului care ajungea primul la chiulasa! celalalt piston fiind "jos" aproape de vibrochen/mijlocul motorului! http://en.wikipedia.org/wiki/Flat_engine

oricum sunt off-topic! :D modificarea treptelor de viteza e ceva normal... depinde ce vrei de la motorul respectiv si ce putere are/cuplu!

Editat de DARK-RIDER-82
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu sunt modificari facute de mine ....eu sunt mic copil in ale` mecanicii....nush exact cum bate boxeru stiu doar ca a refacut vibrochenu omu` si are alta bataie decat cea originala.....motorul nu e al meu ci al unei cunostinte .....

Pacat d-le! ..in cazul asta raman doar vorbe.. :D Totusi a-s sta de vorba pe aceasta tema, cu "cunostita" d-tale daca ar fi posibil!

 

.........eu ma retrag ...................

Si bine faci! :P Totusi nipra ti-a "bagat" ceva mecanica in cap, pacat ca ai fost superficial cu tine si cu ea... Respetele mele d-le!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...