bibanu Postat Ianuarie 10, 2008 Share Postat Ianuarie 10, 2008 De vreo 2 saptamani, de cand ies la zapada cu KTM-ul am observat ca nu trage asa cum trebuie. Adica dupa ce incalzesc motorul cu socul tras, imping socul al loc, dar cand vreau sa accelerez vine in nas , dupa care isi revine si trage ok. Am desfacut carburatorul si am crezut ca este plin de mizerii sau are jiglerele infundate , dar surpriza , totul era ok. Poate fi din cauza temperaturilor scazute? Ce se poate face? Cine a mai patit asa ceva? Please help, ma enerveaza treab a asta , mai ales ca nu ma mai pot da pe o roata din gaz Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adiy Postat Ianuarie 10, 2008 Share Postat Ianuarie 10, 2008 De vreo 2 saptamani, de cand ies la zapada cu KTM-ul am observat ca nu trage asa cum trebuie. Adica dupa ce incalzesc motorul cu socul tras, imping socul al loc, dar cand vreau sa accelerez vine in nas , dupa care isi revine si trage ok. Am desfacut carburatorul si am crezut ca este plin de mizerii sau are jiglerele infundate , dar surpriza , totul era ok. Poate fi din cauza temperaturilor scazute? Ce se poate face? Cine a mai patit asa ceva? Please help, ma enerveaza treab a asta , mai ales ca nu ma mai pot da pe o roata din gaz mi s-a intamplat si mie....odata a fost lantu de distributie atat de intins ca nu mai facea fata intinzatorul...a doua oara scaunele supapelor. la ktm parca sunt si taketi ca parca are o singura axa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DragosKTM Postat Ianuarie 10, 2008 Share Postat Ianuarie 10, 2008 aerul rece e mai dens = amestec prea sarac. Mai da-i benzina. Din surubul de amestec la ralanti (ala ascuns de sub carburator - iti trebuie surubelnita "dupa colt" sau scula speciala KTM sau surub randalinat (accesoriu original KTM), sau mai ridica cuiul din carburator o treapta. u Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moz Postat Ianuarie 10, 2008 Share Postat Ianuarie 10, 2008 trebuie sa schimbati acele si duzele din carburator in functie e temp de afara si altitudinea intre care circulati vedeti ca scrie in carea tehnica printre ultimile pagini , la mine e asha : Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bibanu Postat Ianuarie 11, 2008 Autor Share Postat Ianuarie 11, 2008 aerul rece e mai dens = amestec prea sarac. Mai da-i benzina. Din surubul de amestec la ralanti (ala ascuns de sub carburator - iti trebuie surubelnita "dupa colt" sau scula speciala KTM sau surub randalinat (accesoriu original KTM), sau mai ridica cuiul din carburator o treapta. u Multam, raman dator cu o bere sau un spritz pentru aerul mai dens . Astazi urmeaza reglajul! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moz Postat Ianuarie 11, 2008 Share Postat Ianuarie 11, 2008 Dar, reglajele la carburator nu trebuiesc facute dupa carte ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DragosKTM Postat Ianuarie 11, 2008 Share Postat Ianuarie 11, 2008 Bineinteles ca da. In tabelul pe care l-ai postat tu exact asta scrie: pe masura ce aerul este mai dens (altitudine joasa si frig) trebuie sa "imbogatesti" amestecul - surubul de aer mai inchis, jiglor de benzina mai mare, jiglor de aer mai mic, cuiul din carburator mai sus si/sau mai subtire. In aer rarefiat (altitudine inalta si cald) trebuie sa-l "saracesti" Si ca sa fiu si mai exact, in fapt nu imbogatesti sau saracesti amestecul, ci modifici cantitatea de benzina pe care o suge carburatorul, in asa fel incat sa mentii amestecul optim. Nu mai stiu exact cat zice la carte, dar parca amestecul optim este de 1:18 parti benzina:aer. Dar atentie! fiind vorba de o reactie chimica (ardere) discutam de un raport molecular. Un volum de aer (de exemplu 400cmc - un cilindru) rece (dens) contine mai multe molecule de oxigen decat acelasi volum de aer cald. Prin urmare, cand cilindrul aspira aer dens, trebuie sa-i dam mai multe molecule de benzina. Si invers. Clar ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ITS Postat Ianuarie 11, 2008 Share Postat Ianuarie 11, 2008 Bineinteles ca da. In tabelul pe care l-ai postat tu exact asta scrie: pe masura ce aerul este mai dens (altitudine joasa si frig) trebuie sa "imbogatesti" amestecul - surubul de aer mai inchis, jiglor de benzina mai mare, jiglor de aer mai mic, cuiul din carburator mai sus si/sau mai subtire. In aer rarefiat (altitudine inalta si cald) trebuie sa-l "saracesti" Si ca sa fiu si mai exact, in fapt nu imbogatesti sau saracesti amestecul, ci modifici cantitatea de benzina pe care o suge carburatorul, in asa fel incat sa mentii amestecul optim. Nu mai stiu exact cat zice la carte, dar parca amestecul optim este de 1:18 parti benzina:aer. Dar atentie! fiind vorba de o reactie chimica (ardere) discutam de un raport molecular. Un volum de aer (de exemplu 400cmc - un cilindru) rece (dens) contine mai multe molecule de oxigen decat acelasi volum de aer cald. Prin urmare, cand cilindrul aspira aer dens, trebuie sa-i dam mai multe molecule de benzina. Si invers. Clar ? Nu e clar! Pt. ca: Reglajul la un carburator se face pe bucati. Adica pe intervalul idle - 20% acceleratie deschisa te joci cu idle jet. (si nu cu acul de dozaj). Pe urmatoarele intervale 20%--60% respectiv 60%--100% te joci si cu acul de dozaj. Bineinteles ca ai dreptate ca din cauza frigului si a aerului mai dens are probleme doar ca eu nu cred ce trebuie sa umble neaparat la ac ci doar la idle jet(pentru ca are probleme cu segmentul de inceput al accelerarii). Ar trebui sa desfaca si bujia sa vada ce zice. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DragosKTM Postat Ianuarie 11, 2008 Share Postat Ianuarie 11, 2008 eu nu cred ce trebuie sa umble neaparat la ac ci doar la idle jet(pentru ca are probleme cu segmentul de inceput al accelerarii). Ar trebui sa desfaca si bujia sa vada ce zice. Asa cred si eu. De aceea am scris intai de idle jet si doar apoi de ac. N-am apucat sa detaliez ca se face in etape, ca doar daca nu se rezolva cu prima, te apuci si de a doua. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bibanu Postat Ianuarie 11, 2008 Autor Share Postat Ianuarie 11, 2008 Bujia a fost prima lucru pe care l-am schimbat , NGK iridium si dupa asta am dat jos carburatorul. O sa incerc sa imbogatesc amestecul de la reglajul de care spunea si Dragos si o sa vad cum merge. Ma mai gandeam sa acopar partial gura de aspiratie de la filtrul de aer ca sa nu mai patrunda atat de mult aer rece. Daca nu merge asa, nu mai desfac carburatorul pentru modificarea pozitiei acului pentru ca nu cred ca o sa mai merga sa mult pe vremea asta geroasa. in primavara ar trebui sa desfac iar carburatorul sa revin la setraile initiale.Multumesc mult de raspunsuri, o sa le analizez pe fiecare si o sa va spun ce am reusit sa fac. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DragosKTM Postat Ianuarie 11, 2008 Share Postat Ianuarie 11, 2008 Cand ITS zice sa te uiti la bujie, nu inseamna sa o schimbi. Bujia iti da indicii despre calitatea amestecului. O bujie care functioneaza intr-un ameste corect este curata, ceramica este alba si metalul are cularea normala. Daca este neagra, urata si afumata (cu funingine pe ea), inseamna ca amestecul este prea bogat. Daca ceramica este bej-maronie si lucioasa iar metalul albastrui si in general arata ca a fost incinsa, atunci amestecul este prea sarac. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atillas Postat Ianuarie 11, 2008 Share Postat Ianuarie 11, 2008 Cand ITS zice sa te uiti la bujie, nu inseamna sa o schimbi. Bujia iti da indicii despre calitatea amestecului. O bujie care functioneaza intr-un ameste corect este curata, ceramica este alba si metalul are cularea normala. Daca este neagra, urata si afumata (cu funingine pe ea), inseamna ca amestecul este prea bogat. Daca ceramica este bej-maronie si lucioasa iar metalul albastrui si in general arata ca a fost incinsa, atunci amestecul este prea sarac. dragos.cand vii la valcea sa imi reglezi si mie tatutule carburatorul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bibanu Postat Ianuarie 11, 2008 Autor Share Postat Ianuarie 11, 2008 M-am uitat acum la o etapa din WEC Suedia din 2006 si acolo aratau ce pregatiri aduc motocicletei pentru mersul pe zapada: Cilindrul era invelit intr-o husa din piele, filtrul de aer era acoperit cu o bucata de plastic foarte flexibil, toba de 2T avea si ea o protectie termica +un termostat suplimentar montat langa radiator si care deschide la 60 grade C, cauciucuri cu suruburi si mousse pe spate si camera pe fata +protectii de tip maneca pentru handguarduri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atillas Postat Ianuarie 12, 2008 Share Postat Ianuarie 12, 2008 M-am uitat acum la o etapa din WEC Suedia din 2006 si acolo aratau ce pregatiri aduc motocicletei pentru mersul pe zapada: Cilindrul era invelit intr-o husa din piele, filtrul de aer era acoperit cu o bucata de plastic foarte flexibil, toba de 2T avea si ea o protectie termica +un termostat suplimentar montat langa radiator si care deschide la 60 grade C, cauciucuri cu suruburi si mousse pe spate si camera pe fata +protectii de tip maneca pentru handguarduri. bibane....de vin fiert nu arata nimic nimic????? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bibanu Postat Ianuarie 12, 2008 Autor Share Postat Ianuarie 12, 2008 Parca, parca...........Cel putin David Knight zici ca acum, a venit din pub si a plecat in cursa , Eu stiu ce dreaku le-au pus aia in camelbag? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.