Sari la conținut

Inmatriculare Cross


Postări Recomandate

din cite stiu io enduro/cross nu se inmatriculeaza mai ales daca posesorul nu are carnet de motor fiind de la sine stiut faptul ca politaii nu opresc motoare de noroi care circula pe strada

am intrebat odata un politai daca opresc (incearca) motoare si raspunsul a fost clar nu ptr ca nu vor sa opreasca oricum

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din cite stiu io enduro/cross nu se inmatriculeaza mai ales daca posesorul nu are carnet de motor fiind de la sine stiut faptul ca politaii nu opresc motoare de noroi care circula pe strada

am intrebat odata un politai daca opresc (incearca) motoare si raspunsul a fost clar nu ptr ca nu vor sa opreasca oricum

Stiu si sunt constient ca , crossurile nu se inmatriculeaza pe cale legala decat daca indeplinesc cateva criterii cum ar fi far, stopuri , semnalizari, oglinzi s.a , dar la primarie nu prea se tine cont de asta si stiu ca citisem candva un topic in legatura cu inmatricularea atv-urilor pe primarie ca autovehicul utilitar.

 

Eu ma intrebam insa daca se poate inscrie pe primarie un cross , ca moped sa nu trebuiasca permis de conducere la el. Obiectivul era sa ma dau cu el pe coclau, dar pana ajungeam acolo trebuie sa merg putin prin sat, pe strazile comunale.

 

Oricum am renuntat la idee deoarece mai astept cateva luni si imi iau direct un enduro mai mare si termin balciul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari tuturor.

 

1.

Se face o confuzie grava la cross cand se spune ca "nu are acte" !!!

Nu are "acte" (omologare) pentru a fi supus inmatricularii se confunda adesea cu actele de provenienta (factura sau contract V-C, etc.), fapt care creste simtitor sansele de a cumpara o motocicleta furata !!!

 

2. Si motocicletele de cross au serie (VIN si serie motor) care in 99,9% din cazuri te pot ajuta sa identifici corect piesele de schimb necesare.

 

3. O motocicleta care nu mai prezinta seriile de fabricatie are sanse maxime sa aiba "probleme legale" deoarece chiar daca nu se supun inmatricularii, in general sunt destinate folosirii in regim de circuit (hobby sau PRO), ele totusi sunt achizitionate initial in baza unor documente (factura sau contract) care este drept nu se transmit intotdeauna de la vanzator catre cuparator (persoane private).

 

4. Pe unele modele de cross scrie foarte explicit pe sasiu, esapament, sistem de aprindere.... ca sunt destinate exclusiv utilizarii pe circuite (si nu in mediul urban) din motive de poluare fonica, parazitare electrica, etc.....

 

5. In principiu o motocicleta de cross care indeplineste conditiile legale prevazute (sistem lumini - far - frane, nivelul zgomotului in linite legale, echipament electric corespunzator, poate fi supus omologarii - eventual individuale - in vederea inmatricularii).

 

6. Partea cu semnalizatoarele este relativa atata timp cat Politia considera semnalizare de schimbare a directiei si indicarea cu bratul ..... deh .... conteaza si la examen......

 

Deci bafta...

 

Dar sfatul meu (si nu numai - asa cum reiese din post-urile anterioare) inmatricularea unui nu este o solutie foarte buna deoarece folosirea lui pe drumurile amenajate este "obositoare" ca sa nu mai vb. de cutia de viteze..... deci ar merita luata in calcul achizitia unui enduro.....

 

Cat despre inmatricularea pe Primarie nu este posibila (deocamdata) decat motocicletelor si motoretelor cu cilindree de pana in 50 cmc si a vehiculelor utilitare de genul tractor, macara, masina de pompieri ..... si nu permite circulatia decat in limitele localitatii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, m-am lamurit ca nu se merita sa folosesti tipul asta de motor decat pentru ceea ce a fost el conceput si anume competitii si cross.

In primul rand din cauza fiabilitatii, apoi problemele de inmatriculare si nu in cele din urma sunetul foarte accentuat care "polueaza".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din cite stiu io enduro/cross nu se inmatriculeaza mai ales daca posesorul nu are carnet de motor fiind de la sine stiut faptul ca politaii nu opresc motoare de noroi care circula pe strada

am intrebat odata un politai daca opresc (incearca) motoare si raspunsul a fost clar nu ptr ca nu vor sa opreasca oricum

 

 

 

salutare si bine v-am gasit...

 

ai dreptate, sincer si pe mine ma batea gandul sa-i fac ceva o inmatriculare sau ceva "legal" deoarece eu de la garaj pana la terenul cu pricina merg pe strazi destul de circulate si mai tre sa tai si un bulevard, unde culmea pe colt sta mereu (cam de 2-3 ori pe sapt min) cap de creta si imi strica toata distractia cand vreau sa ies... (zona e metro berceni aviz amatorilor:D )

dar pana la urma pana porneste el masina eu sant deja pe camp :laugh: deci...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare si bine v-am gasit...

 

ai dreptate, sincer si pe mine ma batea gandul sa-i fac ceva o inmatriculare sau ceva "legal" deoarece eu de la garaj pana la terenul cu pricina merg pe strazi destul de circulate si mai tre sa tai si un bulevard, unde culmea pe colt sta mereu (cam de 2-3 ori pe sapt min) cap de creta si imi strica toata distractia cand vreau sa ies... (zona e metro berceni aviz amatorilor:D )

dar pana la urma pana porneste el masina eu sant deja pe camp :D deci...

E bine asa. Nu vin ei pe camp cu loganul dupa tine :laugh:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Salut, in legatura cu inmatricularea la primarie; asta se poate face cu o mica 'atentie', doar ca, ar fi indicat sa nu scrie nr de cm cubi pe motor, ca face politia gura daca te prind, ca primaria o inmatriculeaza ca si scuter, adica sub 50, si fiind in 2 timpi, nu stie tzaranu ca nu e scuter, ca tot cam ca drujba suna pentru el, si uin talonul pe care ti-l da primaria, iti va scrie numai seria de pe cadru, nu si cea de pe motor. An doua cunostinte care si-au inmatriculat la primarie o aprilia 125 cross, si un derbi tot de 125, doar ca avantajul la derbi este ca nu are nr de cilindree pe motor. Deci, da, se cam poate, dar nu are rost, crossu e pentru deal, nu asfalt, si daca da un bou in tine cu masina, si se fac cercetari, intrii aiurea in cheche. SI io am un rm 125, si trebuie sa merg putin cu el pe asfalt, din pacate, dar nu ma gandesc sa-l bag pe primarie, ca nu ma opreste nimeni. A, si inca ceva, dupe inmatriculare ca moped, iti mai da la primarie, in schimbul sumei de 100 Ron, un 'carnet de sofer'.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 years later...

Salut,

 

Stiu ca e vechi topicul dar anul trecut am trecut printr-o asemenea aventura.

Am cumparat prin 2012 un WR400F cu acte cu tot. Motorul a venit doar cu far si acelat destul de batran din cauza varstei.

 

Din cauza faptului ca locatia unde-l tin si drumurile de munte unde trebuie sa ajung am de mers pe asfalt intre 3 si 6 KM (daca raurile prin care trec nu sunt foarte mari dupa vreo ploaie trebuie sa merg mai putin pe asfalt si ocolesc drumurile asfaltate circa 1.5-2KM) am decis sa imi inmatriculez motocicleta.

 

Prima data trebuie sa treci de RAR.Ca sa treci de RAR, da iti trebuiesc intr-adevar toate luminile: far, stop si semnalizari. Sa fie si functionabile? Sincer nici macar nu a indraznit sa le verifice inginerul respectiv. In primul rand nu aveam baterie (WR400F are doar kickstarter nu si demaror si nici instalatie electrica). Raspunsul lui a fost: trebuie doar sa le ai pe motor ca sa apara in fotografia pe care o facem. Oglizi? M-am dus fara nici o oglinda pe motor. Nu i-a interesat.

Toba? pai daca i-ar fi dat drumul la motor (dupa ce ar fi dat la pedala de cateva ori ca s-o porneasca :D ) cred ca i-ar fi daramat usa de la garaj (exagerez dar toba pe care o am nu e cea originala si zgomotul e un pic mai mare fata de ce scrie in cartea tehnica).

Ideea e ca motocicleta trebuie sa corespunda intr-una din normele de poluare pe manual.


Singurele chestii verificate au fost franele care mi-au iesit in parametrii. In rest verificare serie caroserie si cam atat.

 

Apoi urmatoarele etape au fost:

1. inregistrare la impozit locat (nu se poate realiza fara omologarea RAR) -> aici trebuie tradus contractul de V-C daca e adusa din alta tara si restul de acte de ti le cer cei de la circa financiara.

2. Mers la ANAF si ceruta o dovada ca nu aveti nimic de platit la motocilceta: TVA, taxa de prima inmatriculare.

3. Actele pentru politie: asigurare (minim 3 luni de preferat), dovada inregistrarii la impozit, certificatul de omologare, declaratie cum aia adus motocicleta in tara (in cazul meu am adus-o in propria masina dar daca o aduceti pe platforma trebuie copie de la talonul platformei).

 

Oricum la politie am alergat cel mai mult, de fiecare data imi lipsea cate un act. M-am certat cu unul de la politie ca el vroia documentele in dublu exemplar ca sa-mi dea numere rosii .. in Decembrie .. deh, ce poti sa-i ceri :). Zbiera la mine ca ce o sa merg fara numere? I-am raspuns si eu frumos ca eu cu motocicleta IARNA pe zapada nu prea am cum sa ies.

 

Sper ca informatiile pe care le-am scris or sa fie de folos si altora.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...