Comyny Postat Ianuarie 31, 2008 Share Postat Ianuarie 31, 2008 Salutare fratilor!!!Azi am facut bucatele jawa unui prieten...am dat tot jos dupa ea printre care si motorul.... am desfacut cilindrii (ca se auzea ceva ca zgarie in cilindrul drept) si am dat de o belea.Acu nu stiu sa zic cat de mare e beleaua... 1.cand am desfacut cilindrii a cazut rugina fina de pe prezoane in ambielaj....si 2. care e partea cea mai nashpa..,in cilindrul drept se vad vreo 5-6 zgarieturi ... eu zic ca sunt adanci cam de 0,05 mm si 0,1mm...zgarieturile eu cred k provin din cauza pistonului care s-a ciobit putin in cap . Tipul nu prea mai are bani de cilindrii si pistoane noi, si vrea sa stie daca se mai poate circula cu ea sezonul asta moto sau nu ...(pistoanele , segmentii si ambielajul sunt aproape noi), Va mutumes mult si sper sa ne ajutati in problema asta..Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocknroll Postat Ianuarie 31, 2008 Share Postat Ianuarie 31, 2008 Salut. Cu praful de rugina cazut in ambielaj nu e asa o mare problema. Se rezolva. Spalat bine in benzina, diluant si suflat cu aer sub presiune. Pentru siguranta repeti operatia de 2-3 ori. "Durerea" poate sa fie dincolo la piston-cilindru. Incerc sa-mi si sa-ti explic cauza si provenienta zgirieturilor. Uita-te atent la piston si segmenti sa nu fi "zburat" stiftul de fixare al unui segment s-au poate chiar o bucatica de segment. In cazul asta exista urme puternice pe piston de la stiftul s-au segmentul respectiv in sus spre capul pistonului. Spui ca pistonul e putin ciobit in cap. In cazul asta, deci pistonul cu urme de lovituri numai in cap, s-ar putea sa fie de la calamina s-au de la izolatorul de portelan al electrodului. Uneori rahatul ala de portelan crapa si efectiv sare, iar bucatelele fac ravagii pe suprafata cilindrului. La fel si calamina, daca este si incinsa devine dura si functie de marime produce si ea pagube. Uita-te atent la ambielaj, rotesti bielele pe rind si urmareste coliviile in care sint rolele de la rulment, sa nu cumva sa-si fi bagat coada cineva pe acolo si sa fi sarit o bucatica din ele care a fost apoi aspirata de motor. Si mai poate fi o cauza, neglijenta, ceva mic scapat in motor la montare. Daca zgirieturile sint intre si de la ferestre in sus si sint adinci de 0,1 mm i-mi pare rau ca o spun dar cilindrul respectiv este compromis. Va lucra dar cu "pierderi de putere" si va forta cilindrul celalalt. Personal as schimba cilindrul, pistonul si segmentii respectivi. Dar asta depinde, fiecare procedeaza nu numai cum crede, dar si cum poate, la urma fiind vorba si de bani. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Ianuarie 31, 2008 Share Postat Ianuarie 31, 2008 Salutare fratilor!!!Azi am facut bucatele jawa unui prieten...am dat tot jos dupa ea printre care si motorul.... am desfacut cilindrii (ca se auzea ceva ca zgarie in cilindrul drept) si am dat de o belea.Acu nu stiu sa zic cat de mare e beleaua... 1.cand am desfacut cilindrii a cazut rugina fina de pe prezoane in ambielaj....si 2. care e partea cea mai nashpa..,in cilindrul drept se vad vreo 5-6 zgarieturi ... eu zic ca sunt adanci cam de 0,05 mm si 0,1mm...zgarieturile eu cred k provin din cauza pistonului care s-a ciobit putin in cap . Tipul nu prea mai are bani de cilindrii si pistoane noi, si vrea sa stie daca se mai poate circula cu ea sezonul asta moto sau nu ...(pistoanele , segmentii si ambielajul sunt aproape noi), Va mutumes mult si sper sa ne ajutati in problema asta..Numai bine prietenul tau sa incerce o honuire manuala[folosind un lemn rotund cu diametru mai mic cu 2-3mm ca al cilindrului pe care sa prinda cu adeziv smirghel granulatie 100-120]a suprfetei de lucru a cilindrului respectiv.pe cat posibil operatiunea sa fie facuta uniform si cu multa rbdare.daca accesul la o masina de honuit este posibil este cel mai indicat.daca dup aceste operatii zgarieturile nu dispar atunci se impune alezarea cilindrului la o cota superioara si folosire unui piston si segmenti cota respectiva.daca compresia pe celalalt cilindru este in parametrii normli poti sa folosesti cilindrul acesta fara a-l mai aleza.daca insa compresia este slba atunci trebuie alezat si el ptr. ca diferenta ulterioara de compresie va duce la o uzura rpida si pronuntata atat a ambielajului cat si a cilindrului alezat [acesta fiind mi fortat decat colegul sau].o alezare cu o cota imediat superioara nu duce la cresteri spectaculoase ale cilindreei si implicit raportului de compresie asa ca diferentele intre doi cilindrii buni la cote diferite nu sunt semnificative.singura problema ar fi majorarea usoara a masei pistonului la cota majorata,dr daca stii de unde sa inlaturi material in exces poti sa il aduci si pe acesta la masa celuilalt sau foarte aproape[o diferenta de 4-5 grame la un astfel de motor este nesemnificativa].chiar daca ambele pistoane pot fi refolosite eu as sugera totusi amicului tau ca sa isi cumpere macar segmenti noi si sa faca un rodaj de minim 500km.bnuiesc oricum in cazul cilindrului belit o tolernta piston-cilindru mult prea mica ceea ce a dus la o usoara gripare a pistonului[daca si pe acesta sunt zgarieturi fine verticale atunci asta e cauza mai mult ca sigur].cu cilindrii si pistone noi mergi de multe ori la risc pentru ca nu mai poti avea incredere in ziua de azi in clitatea pieselor de comuniste.sper ca am fost de ajutor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Comyny Postat Ianuarie 31, 2008 Autor Share Postat Ianuarie 31, 2008 Va multumes mult pentru sfaturi.Maine ma duc sa-l mai ajut la curatat tobele si alte nimicuri si o sa incerc sa-i fac o poza la pistonul cu pricina si la zgarieturile de pe cilindru ca sa puteti sa va dati seama.Eu unu sper din suflet sa nu fie chiar asa de grav pt ca acum,in primavara, aveam multe planuri si drumuri de batut cu jawele .Tipul spera sa-l tina macar sezonul asta moto ca apoi la iarna care o sa vina isi schimba cilindrii+pistoane+segmenti . Pana atunci lipsa de banii Revin maine cu ceva poze, si cu adancimea exacta a zgarieturilor...sa vedem poate mai e ceva de facut...pana atunci multa bafta!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.