Sari la conținut

Howto


moz
 Share

Postări Recomandate

Ca tot s-a discutat de ridicari pe o roata am o intrebare:

Cum se trec obstacole de inaltime mica (<0,5m) de ex un sant mic, sau un trunchi de copac, din start mic, intr-un o distanta de 1 m? De trecut obstacole in viteza am mai trecut dar inca nu imi ies astea din scurt, unde nu ai timp pentru avant. Care e tehnica pe care o folositi.

In speranta ca nu deschidem alt flame astept un raspuns. Apoi am putea dezbate pentru trecutul peste obstacole mai mari, asta daca nu aflu pe pielea mea la cursul lui Patrick. :D

Editat de MacLeod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta daca nu aflu pe pielea mea la cursul lui Patrick. :D

 

acolo o sa inveti f repede schema :kiss:

 

Uite cum am invatzat eu de la patrick si de la greg...

 

In principiu trebuie se face asa: impingi in scaritze si ghidon si cand pe reboundul amortizoarelor tragi de ghidon, te lasi putin pe spate, deschizi usor gazul (in functie de motor si de transmisie uneori trebuie sa te mai joci si cu ambreiajul; la 525 ajunge gazu :hug: ). Trebuie sa fii in viteza corecta. E important sa fii cu mana pe ambreiaj - daca tragi prea tare gazu motocicleta tinde sa vina pe spate si atunci tragi ambreiajul. Daca apuci sa bagi mana in gaz ca disperatu tragi degeaba ambreiaju :D.

Ideea e ca ori de cate ori ai ocazia sa exersezi sa-ti iei doua bete, le pui pe jos la o distanta oarecare si apoi te joci pana-ti iese perfect sa ridici fata la primul si sa o pui jos la al doilea.

 

la copac e asa: aceeasi schema ca mai sus ca sa ridici fatza. Roata fatza trebuie sa loveasca copacul pe la 3/4 din grosime (zic grosime pentru ca e culcat). Fatza trece de lemn si tu trebuie sa-ti lasi repede greutatea pe fatza ca sa descarci spatele care, de obicei, loveste in lemn si trece din inertie. Daca ramai pe spate iti iei un sut in fund. Cand spatele se apropie de lemn nu mai tragi de gaz - mai ales cand lemnul e ud iti fuge spatele in lateral. Dupa ce inveti schema asta bine treci la pasul 2: dupa ce fatza loveste copacul mai dai un gaz mic ca sa ai mai mult avant ca sa treaca si spatele. mie mi se pare prea complicat.

Daca copacul e prea mare ocolesti! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...E important sa fii cu mana pe ambreiaj - daca tragi prea tare gazu motocicleta tinde sa vina pe spate si atunci tragi ambreiajul. Daca apuci sa bagi mana in gaz ca disperatu tragi degeaba ambreiaju :kiss:.

..........

intr-adevar e f. important sa tii mana pe ambreiaj dupa ce ai dat un gaz si ai ridicat fata peste copac. In caz contrar, daca roata spate prinde aderentza, ti se va opri motorul(avand viteza f. mica si neadaptata in cutie) si se cheama ca esti calare pe situatie :kiss:. daca se intampla asta cand esti fix pe copac e ok, stai cu picioarele pe el, dar e misto cand dai sa treci si cu roata spate si ai picioarele la juma de metru de pamant si ti s-a oprit motorul :what:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la 525 ajunge gazu :what:

NU rade, ca nu e chiar asa :kiss:, cateodata mai are nevoie si de ambreaj, ca sa nu i se urce la cap.

Daca copacul e prea mare ocolesti! :kiss:

tocmai de aceea vreau sa invat, pt ca nu vreau sa ocolesc obstacolele ci sa le trec.

 

Ok asta am lamurit.

 

Alta chestie, care imi creaza probleme: abordarea santurilor deja formate.

Presupunem ca nu ai pe unde sa o iei, singuru loc e un sant deja format in care intri.

Stiu ca o data intrat pe acest sant e mai bine s astai in vagauna aia decat sa incerci sa scoti motoru fie pe stanga fie pe dreapta.

Intrebare e cum reusesti sa ti linia santului? Si 2 se face mai bine din stand pe sa sau in picioare.

 

PS. Distractie celor care ies in WE sa faca impachetari cu parafina :kiss:

Editat de MacLeod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ideea e ca pe sant sa te lasi cat mai mult pe spate ca fata sa fie mai usoara sa poti sari peste eventualii bolovani,craci,radacini..interesant este totusi sa eviti santurile ptr ca e stiut ca acolo se strang mereu obstacole care de cele mai multe ori sunt acoperite cu frunze...un vanticel de toamna sau primavara niveleaza santul de iti vine sa de duci gloante..si la jumatate..surpriza..bolovanul sau vreo radacina spalata de ape... :what: :kiss: ...deci mare grija pe sant..ca jentile sunt scumpe...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A stricat cineva vre-o janta pana acum? Ma refer la motoare relativ noi, nu de 20 de ani?

numa la noi in batatura 3 bucati..2 au putut fi refacute a 3-a a platit-o casco...

 

 

@gizmo cum ai ajuns la concluzia ca doar pensionarele isi strimba janta ca au "osteoporoza"..

ale mele au fost fie virgine,fie foaarte minore..:what: :kiss:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma refeream la faptul ca roata care s-a invartit 15 ani, a strans mai multe pe cocoasa si e normal sa cedeza la un moment dat mai ales daca nu s-a avut grija de ea.

 

teoretic o data pe an trebuie facuta o mentenanta la spite..reglata roata cu un comparator..etc..la noi e cineva care face dar dureaza 5 ore sa o regleze la sutime...e munca de chinez batran..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

acolo o sa inveti f repede schema :wave:

 

Uite cum am invatzat eu de la patrick si de la greg...

 

In principiu trebuie se face asa: impingi in scaritze si ghidon si cand pe reboundul amortizoarelor tragi de ghidon, te lasi putin pe spate, deschizi usor gazul (in functie de motor si de transmisie uneori trebuie sa te mai joci si cu ambreiajul; la 525 ajunge gazu :crack: ). Trebuie sa fii in viteza corecta. E important sa fii cu mana pe ambreiaj - daca tragi prea tare gazu motocicleta tinde sa vina pe spate si atunci tragi ambreiajul. Daca apuci sa bagi mana in gaz ca disperatu tragi degeaba ambreiaju :crack:.

Ideea e ca ori de cate ori ai ocazia sa exersezi sa-ti iei doua bete, le pui pe jos la o distanta oarecare si apoi te joci pana-ti iese perfect sa ridici fata la primul si sa o pui jos la al doilea.

 

la copac e asa: aceeasi schema ca mai sus ca sa ridici fatza. Roata fatza trebuie sa loveasca copacul pe la 3/4 din grosime (zic grosime pentru ca e culcat). Fatza trece de lemn si tu trebuie sa-ti lasi repede greutatea pe fatza ca sa descarci spatele care, de obicei, loveste in lemn si trece din inertie. Daca ramai pe spate iti iei un sut in fund. Cand spatele se apropie de lemn nu mai tragi de gaz - mai ales cand lemnul e ud iti fuge spatele in lateral. Dupa ce inveti schema asta bine treci la pasul 2: dupa ce fatza loveste copacul mai dai un gaz mic ca sa ai mai mult avant ca sa treaca si spatele. mie mi se pare prea complicat.

Daca copacul e prea mare ocolesti! :lol:

 

-am facut numeroase incercari de genul asta peste movile de pamant, unele mai mici, altele mai mari, urmarind in principiu tehnica de mai sus...sunt convins ca tehnica este buna dar cred ca se aplica motoarelor in 4 timpi deoarece nu mi-a iesit mare lucru, plus ca trantele m-au demoralizat oarecum :burnout:. cineva cu 2 t?...la cuplu mai mic se face la fel?.

- in momentul in care ai o movila sau o denivelare mare in fata ca sa nu o sari si sa vii in roata din fata ca bou' trebuie dat gaz la urcare cu tupeu sau trebuie ajutat motorul si din pozitia corpului?

multumuri anticipate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...