Sari la conținut

Problema Ij-56 12volti


bach
 Share

Postări Recomandate

Dupa ce am reusit sa-i schimb "imbracamintea" giorsului ruginit aflu acum cu stupoare ca el se incapataneaza si nu mai vrea sa porneasca.......am incercat sa scot bujia sa dau o pedala sa vad daca da scanteie...nimic.......misc cheia cu scopu de ai lua contactu sa nu pierd din baterie nimic si vad ca da scanteie bujia...pun contactul la loc(tot de la cheie) alta scanteie.....nu-mi pot explica fenomenul la pedala nimic dar cand misti cheia da scanteie fie ca pui sau iei contactul.........care ati mai intampiinat problema sariti cu ceva sfaturi ca nush de unde sa-l apuc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa ce am reusit sa-i schimb "imbracamintea" giorsului ruginit aflu acum cu stupoare ca el se incapataneaza si nu mai vrea sa porneasca.......am incercat sa scot bujia sa dau o pedala sa vad daca da scanteie...nimic.......misc cheia cu scopu de ai lua contactu sa nu pierd din baterie nimic si vad ca da scanteie bujia...pun contactul la loc(tot de la cheie) alta scanteie.....nu-mi pot explica fenomenul la pedala nimic dar cand misti cheia da scanteie fie ca pui sau iei contactul.........care ati mai intampiinat problema sariti cu ceva sfaturi ca nush de unde sa-l apuc

 

 

vezi ca nu-i reglata platina... sta tot timpul inchisa. Cand ii iei contactul intrerupi circuitul si deci iti da scanteie. :)

 

aa.. si daca nu sta tot timpul incisa inseamna ca-ti face scurt pe undeva pe la sistemul de aprindere... adica aceiasi chestie :P

Editat de c0zmin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

are dreptate c0zmin - firul de la bobina la platina atinge de cadru pe undeva....

verifica asa :

- dai jos rezervoril si te uiti acolo ca borna ( - ) a bobinei sa nu atinga de rezervor sau de cadru.

nici una din bornele bobinei nu trebuie sa atinga de metal, pozitioneaza corect bobina si izoleaza acolo

- jos unde se leaga firul pe platina - vezi sa stea legat bine la platina mobila si vezi sa nu atinga de masa nici firul nici platina aiurea (saibe izolatoare de textolit, cu rol de distantier - le ai la locul lor ?)

- asigura-te ca izolatia firului e intacta pe toata lungimea lui.

- asigura-te ca platinele se departeaza corect si complet atunci cat trebuie si atat cat trebuie.

 

 

trebuie sa porneasca, daca nu o face mai vedem dupa aia ce si cum

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca problema e alta nu firele.....am observat ca nu se deschide platina deloc cand actionezi pedala de pornire...un vecin a spus ca sa tocit textolitul pe care il impinge axul in miscarea lui de rotatie.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca problema e alta nu firele.....am observat ca nu se deschide platina deloc cand actionezi pedala de pornire...un vecin a spus ca sa tocit textolitul pe care il impinge axul in miscarea lui de rotatie.....

pai uita-te la ultimul punct spus de mine.

refa distanta la platina ca ai se regleaza

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand umbli la platina ai de facut 2 lucruri:

1- reglat distanta

2- reglat avansul. neaparat in ordinea asta.

 

1- platina e compusa din 2 parti - platina fixa si platina mobila. Textolitul ala de pe platina mobila urmareste o cama, care are un singur punct cel mai departat decentrul axului. Incepi prin a demonta bujia ca sa se invarta motorul usor de tot. Daca bujia e scoasa poti invarti cu o cheie de 11 de surubul care tine cama.

Cauti punctul cel mai inalt, portiunea in care cama nu se mai departeaza deloc de centru si o lasi in pozitia aia.. (la tine distanta fiind mica va trebui sa slabesti intai platina fixa.)

Platina fixa are 2 surubele. unul care o tine spre mijloc si unul in spate care o va misca cand rotesti de el. Slabesti de ala dinspre mijloc si misti din al 2-lea pana cand intre contacte sunt 0,4mm. foloseste o lera pt operatiunea asta, nu o fa la ochi. Un posesor de dacia te paote ajuta pana aici ca e operatiune identica si acolo. Dupa ce gasesti pozitia strangi bine surubelul de fixare.

 

2 - reglarea avansului - treaba mai delicata, posibil sa nu iti iasa din prima. Incepi prin a gasi punctul de reglaj - dai usor la pedala si te uiti la sensul de rotatie al motorului. Il tii minte. Bagi o surubelnita prin gaura bujiei (la ij 56 nu merge cu comparator) si invarti in sensul de rotatie al motorului cu cheia de 11 ca la reglajul distantei, incercand sa gasesti punctul in care pistonul mai are 3,5-4 mm de urcat pana la pms (punctul mort superior, adica punctul in care s-a ridicat la maxim). simti asta cu ajutorul surubelnitei, trebuie sa te misti usurel acolo si cu finete.

Cand ai gasit punctul de avans lasi motorul asa, Slabesti platoul pe care sunt montate platinile (3 surubele il fixeaza pe alternator), pui contactul, sprijini bujia de cilindru, si misti de platou pana ce de scanteie la bujie,

Atentie, platoul il misit in asa fel incat sa vina la "intalnire "cu cama adica misti de platou in sens invers sensului de rotatie al motorului pana cand da scanteia. In momenntul in care a facut plici strangi platoul, pui bujia si va porni.

 

Daca iti da lovituri in pedala sau porneste invers inseamna ca ai avansul prea mare (nu ai ghicit corect punctul ala cu 3,5 - 4 mm inainte de pms) si va trebui sa refaci reglajul. Nu merge cu avans mare ca strici mootorul

Nu tine contactul inchis prea mult timp cand nu merge motorul ca strici bobina

 

 

sper ca te-am lamurit pana aici, daca e ceva neclar mai intreaba. Oricum printeaza asta sa ai cu tine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

×
×
  • Creează nouă...