Sari la conținut

Acum sa vedem cine stie


Postări Recomandate

PACIENT ZXR, -1.Nu stiu daca este dinam sau alternator...unii spun ca e dinam ca nu are carbuni sau perii de colectare a curentului, altii spun ca este alternator ca pleaca trei fire din el si nu mai stiu ce.

2. Regulator de tensiune.3. Cutia cu sigurante si cica ar mai fi si niste diode pe acolo ( oricum sunt un caltabos de fire care intra si pleaca din eugenia aia)

SIMPTOMA ba incarca , ba nu incarca.

COMENTARII: Pleci cu mandra - incarca- ( se vede pt ca mi-am instala un volmetru termic in bord ca sa stiu cu cine am de-a face) mergi ce mergi..poate incarca toata ziua, poate dupa 4 semafoare nu mai incarca. tot ce trebuie sa faci este sa opresc motoru si sa ii dau cheie imediat...poate incarca poate nu incarca. mai dai o cheie si trebuie sa incarce. Intr-o plimbare de o zi imi face cam de 4-5 ori. Ce am mai realizat eu este ca regulatorul de tensiune care se afla sub sa incepe sa se incalzeasca uneori se cam incinge,pt la un moment dat imi transpira buca si picoaru pe partea aia. Se incinge si isi si revine. O alta simptoma este ca atunci cand realizez ca nu mai incarca incepe si se aude un sunet ciudat in cutia cu sigurante si alte minuni , parca ar fi niste scantei .

CE ARE? CINE STIE? CE TREBUIE SCHIMBAT?

Un electrician mi-a verificat alternatoru..si arata beton..e ca nou..nu are nimic...nu freaca..nimik...Mi-a verificat si regulatoru de tensiune si cica si ala ar fi bun?

Nu mai stiu ce sa fac. Firele au fost date jos si recablate ca din fabrica, deci masa ciupituri nu am..CE SA FIE?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dupa simptome, pare un contact imperfect undeva

oricum, de "volmetru termic" io n-am auzit...

Cum este acu de la baterie de la Dacie..si mai este un ac pe arc de cealalta categorie ca nu ma pricep care se misca de il ia dracu la vibratii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cici, spune-le ca sunt anumite zone unde nu are putere ...de ex. unde il tineai tu pana sa il pui pe borna minus a bateriei..poate ajuta cu ceva :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cici, spune-le ca sunt anumite zone unde nu are putere ...de ex. unde il tineai tu pana sa il pui pe borna minus a bateriei..poate ajuta cu ceva :huh:

pantera bate campii...nu o bagati inseama

Pantera : :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dupa simptome, pare un contact imperfect undeva

oricum, de "volmetru termic" io n-am auzit...

Sa fie contactu imperfect in cutia cu sigurante unde mi se aude sunetu dubios...pt ca pe fire nu mai are cum?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

contactul imperfect poate apare la conectarea firelor cu diverse dispozitice (prin "papuci") sau, daca exista montaje electronice, se pot desprinde terminalele unor piese de pe cablajul respectiv, iar astea se vad numai cu lupa si cu mare atentie. eu am patit asa ceva la alternatorul unei nove, avea in interior o semipunte din 3 diode, turnata in rasina din care ieseau 3 terminale. e, unul din acestea era desprins, dar in interiorul semipuntii, sub rasina. mi-a luat 2 luni de zile si nu-stiu-cate demontari ale alternatorului si altor parti din instalatia electrica pana sa-i dau de cap...

banuiesc ca motorul tau are instalatia electrica destul de complexa, daca nu te pricepi cat de cat la asa ceva, mai bine suni un prieten (cunoscator) ... :huh:

daca ar fi ca la comuniste, 5-6 fire, ar mai merge consultatie pe net, dar asa...

oricum, sfatul meu e sa verifici cat poti de bine contactele (sa fie bine facute, ferme) si firele la care ai acces

mai ales in cutia de sigurante, daca zici ca face un sunet ca de scantei...

nu stiu cum arata panoul cu sigurante la tine, insa iti pot spune ca, de ex. la dacia, panoul de sigurante care este de plastic, are pe o parte lamela elastica ce tine siguranta, iar pe cealalta un papuc tata care se conecteaza cu restul instalatiei. cele 2 piese metalice (lamela si papucul) sunt prinse impreuna printr-un nit, iar intre ele se gaseste peretele panoului (de plastic). in cazul unui contact imperfect, ansamblul sus-mentionat se incalzeste puternic (mai ales daca sunt cuplati ceva consumatori pe siguranta respectiva) iar partea de plastic se topeste si se deformeaza iar contactul intre elementele metalice nu mai este de calitate ... de aici incolo, simptomele sunt la fel ca la tine...

sper ca m-am facut inteles, in principiu

succes

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intr-o prima iteratie, poti sa desfaci tot ce inseamna papuci/conectori/alea-alea, si sa dai cu un spray WD-40 pe ei. Asta nu numai ca ii curata de jeg/oxidare, dar ii si protejeaza pe viitor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut, trebuie sa existe o siguranta care este pusa pe incarcare, acolo se poate sa fie problema..........insa trebuie verificata cu un aparat de masura, tensiunea care iese din alternator si tensiunea care iese din regulator..............pe sub buca, in partea stanga este aprinderea electronica, regulatorul este prins pe sasiu in fata telescopului, este o cutie cu aripioare de racire..........te rog verifica nivelul in baterie, si asta poate fi o cauza

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am dat tot jos tot cablajul si l-am luat la mana pe tot, fire, papuci ,mufe in bord , in tot felu de cutiute, am dat cu sprei de contact. Am facut toate cele de mai sus.

Iar cutia de sigurante, care nu are decat sigurante pt far(lunga si scurta), stop pe frana, si ventilator nu este ca cea de la dacie...Mie mi se incinge regulatorul de tensiune care este capsat si turnat. Nu il pozti desface.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut, trebuie sa existe o siguranta care este pusa pe incarcare, acolo se poate sa fie problema..........insa trebuie verificata cu un aparat de masura, tensiunea care iese din alternator si tensiunea care iese din regulator..............pe sub buca, in partea stanga este aprinderea electronica, regulatorul este prins pe sasiu in fata telescopului, este o cutie cu aripioare de racire..........te rog verifica nivelul in baterie, si asta poate fi o cauza

Da, asa este , regulatorul de tensiune este prins pe sasiu acolo unde ai spus. O sa mai incerc sa masor cele spuse de tine dar cred ca le-am mai masurat odata si e totul ok.Bateria este noua nouta si este de buna calitate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iar siguranta de incarcare nu este....decuplarea o face regulatorul acela.

am sa mai verific azi odata dar asa am vazut eu, .....o siguranta pe incarcare.........................totusi, trebuie masurat ca tensiunea pe baterie sa fie undeva la 14,1-14,5V ..............daca exista tensiunea asta inseamna ca incarca............daca nu, masoara exact pe firele ca ies din regulator....undeva tensiunea se pierde

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Functionarea sistemului de incarcare este asa:

Rotorul este un magnet mare care se roteste in jurul a trei bobine de pe stator (plus senzorii de aprindere, dar ei nu au treaba aici). Se obtin trei faze cu tensiune alternativa care ajunge la 100 Volti sau chiar mai mult. De aici pleaca cele trei fire la modulul redresor/regulator (adica ala care se incinge la tine). Rolul lui este sa redreseze cele trei faze si sa reduca voltajul la valoarea standard de 14 Volti. Redresarea e clasica (punte de diode), dar regularizarea e altfel decit la masini, pentru ca nu ai control asupra producerii de curent (excitatie). Asa ca exista niste tranzistori de putere care trimit surplusul de curent/tensiune la masa....de-aia se incalzeste uneori destul de tare si are aripioare de racire.

Problema la tine vine din modulul regulator/redresor, care nu poate fi desfacut (in principiu). Daca totusi reusesti si gasesti piesa respectiva la magazin, atunci e bine. Daca nu, trebuie schimbat (e cam la fel la multe motociclete, depinde doar de puterea pe care o gestioneaza).

Ar mai fi contactul respectivului modul la masa. Verifica daca nu cumva a ruginit prinderea pe cadru, curentul care trece prin acel loc e destul de mare...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Functionarea sistemului de incarcare este asa:

Rotorul este un magnet mare care se roteste in jurul a trei bobine de pe stator (plus senzorii de aprindere, dar ei nu au treaba aici). Se obtin trei faze cu tensiune alternativa care ajunge la 100 Volti sau chiar mai mult. De aici pleaca cele trei fire la modulul redresor/regulator (adica ala care se incinge la tine). Rolul lui este sa redreseze cele trei faze si sa reduca voltajul la valoarea standard de 14 Volti. Redresarea e clasica (punte de diode), dar regularizarea e altfel decit la masini, pentru ca nu ai control asupra producerii de curent (excitatie). Asa ca exista niste tranzistori de putere care trimit surplusul de curent/tensiune la masa....de-aia se incalzeste uneori destul de tare si are aripioare de racire.

Problema la tine vine din modulul regulator/redresor, care nu poate fi desfacut (in principiu). Daca totusi reusesti si gasesti piesa respectiva la magazin, atunci e bine. Daca nu, trebuie schimbat (e cam la fel la multe motociclete, depinde doar de puterea pe care o gestioneaza).

Ar mai fi contactul respectivului modul la masa. Verifica daca nu cumva a ruginit prinderea pe cadru, curentul care trece prin acel loc e destul de mare...

Da ai dreptate si electricianu care s-a uitat la ea a spus la fel...dar scoate 43 V nu 100 si il stabilizeaza la 14,5 V la 4000 de ture cu faru aprins ( el se aprinde oricum la pornire) Nu are 3 bobine , are o multime...cred ca sunt 12 care intr-adevar se invart in jurul unui magnet. Dar cu toate astea ai dreptate, de masa care vorbesti care trebuie sa fie prins el de cadru este perfecta ( face masa) Piesa am gasit-o la Milu pe forum dar au mai spus unii inainte ca e de la baterie si am cumparat baterie. Tu spui ca e de la regulator...o iau si pe asta tu sigur zici ca e asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropo de bobinele de faze: e adevarat, sint mai multe ca sa fie distribuite egal, dar legate cite trei (trifazat).

Deoarece regularizarea curentului/tensiunii se face cu tranzistori, e posibil sa mearga o vreme si apoi sa se incinga si sa o ia razna. E doar o parere.

Sfatul meu este sa probezi modulul regulator inainte sa-l cumperi, eventual cu altul de la alt motor. Nu pot sa fiu sigur ca el e de vina, dar asa pare din ce spui tu. Daca masa e OK, problema e interna. Zilele trecute am vazut o chestie asemanatoare la un motor electric controlat cu tranzistor de putere (in loc de releu) si se impuscase tranzistorul (miniexplozie) si facea flama urit de tot.

Mai verifica si cele trei faze care ies din alternator, sa scoata tensiuni egale. Dar asta doar de curiozitate, ca nu sint ele de vina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa-mi dau si eu cu parerea:

Verifica sa nu ai vreun scurt undeva..

Din ceea ce zici tu: Ba incarca ba nu incarca, ar putea fi regulatorul ( se si incinge pe deasupra), ar putea fi un contact imperfect (ba incarca/ba nu incarca) dar ar putea fi si un scurt(se incinge regulatorul, se aud niste scintei). Intradevar, electronica cind se incinge poate face din astea, dar eu zic ca daca ajunge sa se incinga asa de tare ar putea fi un consum exagerat undeva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

te rog nu arunca banii degeaba, masoara ce tensiune iese din regulator si cea care intra........

.........masoara cand incarca si masoara cand nu incarca

......pune tensiunile aici

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

te rog nu arunca banii degeaba, masoara ce tensiune iese din  regulator si cea care intra........

.........masoara cand incarca si masoara cand nu incarca

......pune tensiunile aici

Inainte de a pune masuratorile care intra in regulator si care ies , postez urmatoarele:

In principiu cand incarca, incarca 14, 5 la baterie pe borne masurat in turatie.

Dar in mers pe volmetru aplicat in bord arata ca incarca in turatie de la 1000 la 4-5000 de turatii 14,5 V iar de la 5000 rot/min in sus, cam la 7-8 mii intr-a 6 -a scade la vreo 12-13, aproape de tensiunea initiala a bateriei.

Cand nu incarca la relantii sau pana in 4000 , ori nu incarca deloc ori incarca 0,5 in plus fata de tensiunea baterie.

Urmeaza sa masor la intrarea si iesirea firelor din releu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...