christensen Postat Martie 20, 2008 Share Postat Martie 20, 2008 (editat) Buna Deschid acest subiect pt a realiza un sistem de aprindere cat mai perfect!de un timp nici nu mai pot dormi...tot la aprindere ma gandesc...o groaza de scheme am gasit pe net si daca aceasta ar reusi as fi foarte multumit....daca nu caut altul! Am cautat pe forum dupa asemenea aprindere dar nu am gasit ceva concret doar vorbe si afaceri! Nu doresc sa devina acest topic ca si multe altele genul 'am eu de vanzare de ce sa te chinui' sau 'aduc la pret redus de afara' ... nu sunt interesat, doresc sal realizez eu!De aceea am deschis acest topic ca sa aflu cat mai multe informatii despre acesta aprindere! - daca a realizat cineva? - poate sa mai adauge 'un cuvant' pt a intelege mai bine. In link gasiti tot ce trebuie! Am gasit ceva interesant il puteti traduce in engleza. Am mai atasat si ceva scheme(luate de pe link),cum am vazut aprinderea se conecteaza inaintea punti redresoare pe alternator dar pe ce bobine?etz 250 are 3 bobine stator si 1rotor,cum vad pe stator este unul conectat.dar cu senzorii de 12 respectiv 36 grade ce sunt?ce senzori se utilizeaza? Editat Martie 20, 2008 de christensen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Martie 21, 2008 Share Postat Martie 21, 2008 Am mai atasat si ceva scheme(luate de pe link),cum am vazut aprinderea se conecteaza inaintea punti redresoare pe alternator dar pe ce bobine?etz 250 are 3 bobine stator si 1rotor,cum vad pe stator este unul conectat.dar cu senzorii de 12 respectiv 36 grade ce sunt?ce senzori se utilizeaza? Nu numai ETZ are 3 bobine, ci toate alternatoarele. Poti lua alimentarea de pe oricare din cele 3 bobine, ele sunt egale ca putere si tensiune, altfel nu ar mai fi trifazic. Rotorul este excitatia, prin care releul regulator controleaza tensiunea debitata de alternator. Daca ai sa mai studiezi putin ai sa vezi ca cele 2 perii de pe alternator sunt conectate la releul regulator Senzorii de 12 respectiv 36 grade sunt magnetici (senzori Hall) si sunt folositi pentru determinarea turatiei motorului, si implicit a avansului care trebuie sa creasca o data cu turatia. Principiul e simplu: timpul intre impulsurile generate de cei 2 senzori e invers proportional cu turatia motorului ceea ce determina marirea avansului Acum putem merge sa ne plimbam? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
christensen Postat Martie 22, 2008 Autor Share Postat Martie 22, 2008 (editat) mersi pt raspuns! 12, 36 grade fata de ce?cand pistonul ii complet sus ori in punctul ideal de aprindere(2,5...3mm la etz..cred!)! Editat Martie 22, 2008 de christensen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soti Postat Martie 22, 2008 Share Postat Martie 22, 2008 (editat) 12°-36° fata de punctul maxim,dar te complici prea mult deoarece gradele respective sunt pentru Yamaha XT 400,la ETZ an mod sigur ai alte valori an grade si alta informatie ce trebuie s-o scrii an PIC.Ancepi prin a-ti construi versiunea cu avans fix(versiunea Fixed) apoi ,an timp poti sa upgrade-zi. Editat Martie 22, 2008 de Soti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Martie 22, 2008 Share Postat Martie 22, 2008 De obicei cei doi senzori de la aprinderile japonezelor mai vechi se foloseau pe rand, adica la turatii mici cdi-ul folosea informatii de la un senzor iar la turatii mai mari pe cele de la celalalt senzor. La japonezele moderne ( o data cu dezvoltarea electronicii digitale si a microcontrolerelor ) se foloseste un singur senzor. Prima schema pe care ai atasat-o e probabil de la o motocicleta cu magnetou, care pe langa bobinele alternatorului mai are o bobina de inalta tensiune care incarca condensatorul din cdi. Tu la MZ nu ai o astfel de bobina deci pentru a obtine aceasta tensiune trebuie sa construiesti un ridicator de tensiune ( oscilator + transformator ridicator) Daca vrei sa obtii si un avans reglabil in functie de turatie mai trebuie sa folosesti un microcontroler pe care sa-l programezi astfel in cat sa citeasca turatia motorului si sa declanseze scanteia cu anumite intarzieri in functie de turatia motorului si pozitia arborelui. Un astfel de montaj a mai fost realizat de unii uzeri de pe forum , dar din cate imi amintesc mosulik avea un topic in care descria pas cu pas incercarile si rezultatele pe care le obtinea . Acest sistem nu e o chestie chiar simpla de realizat mai ales daca tii neaparat la avans variabil si aprindere de tip cdi. O varianta mai simpla ar fi avans fix ( nu presupune programare) si tci in loc de cdi ( scapi de bobinat transformator , castigi spatiu, simplitate si rezultatele sunt aproape la fel de bune ca in cazul cdi) Primul pas ar fi inlocuirea platinei cu un senzor optic sau magnetic ce comanda o aprindere de tip tci, daca-ti iese chestia asta bine ( mai ales partea mecanica de prindere a senzorului) si se dovedeste fiabila poti trece mai departe la avans variabil Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
christensen Postat Martie 23, 2008 Autor Share Postat Martie 23, 2008 (editat) am inceput sal fac, de ce ar diferi de la yamaha la etz? este o versiune de soft pt 2t! am sa incep sal fac pe acela fix vad cai simplu!dar cum vad nu un sg senzor are, ci 2 la aceasi amplasare ca si cel programabil. --- Mesaj completat în 23 Mar 2008 21:14 -------------modulul ridicator de tensiune nu reprezinta probleme..am mai multe scheme CDI si scot partea ridicatoare/putere si o adaptez la aceasta.(cu trafirile va fi mai complicat..nu am mezul torodial dar se rezolva si cu unul din piata). atasez cateva scheme. mai am gasit cateva scheme am sa ma uit peste ele si le voi posta. Editat Martie 23, 2008 de christensen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
misha' Postat Martie 24, 2008 Share Postat Martie 24, 2008 de ce ar diferi de la yamaha la etz? este o versiune de soft pt 2t! Pentru ca yamaha nu are acelasi motor cu etz-ul ( nici macar la cilindree) . Fiecare motor are propria curba de avans pentru o functionare optima , sansele ca doua motoare diferite sa aiba aceiasi curba de avans sunt extrem de mici spre inexistente. Tu probabil la etz nu ai de unde sa faci rost de curba de avans dar poti obtine una din incercari. Pleci de la avansul fix recomandat de producator pe care-l scazi la turatii mici si-l cresti la turatii mari. Producatorul probabil recomanda un avans dat in mm adica la cati mm inainte ca pistonul sa ajunga la PMS trebuie declansata scanteia. Pentru a realiza un sistem de avans reglabil functie de turatie cu ajutorul unui micro controler trebuie sa transformi acea valoare data in mm intr-o intarziere exprimata in ms si sa introduci intarzieri mai mari la turatii mici respectiv mai mici la turatii mari ( am presupus ca senzorul iti da semnalul pe care trebuie sa-l intarzii inainte ca pistonul sa ajunga la pms) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
misha' Postat Martie 24, 2008 Share Postat Martie 24, 2008 (editat) Mesajul de mai sus l-a scris binox de pe contu meu Editat Martie 24, 2008 de misha' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
christensen Postat Martie 24, 2008 Autor Share Postat Martie 24, 2008 Acesta gradatie ma va ajuta mai pt a vizualiza pozitia senzorului. ma gandesc sal prind pe un motoras electronic de vreo mx. 1500rpm si sa fac teste cat timp ii trebuie sa 'ajunga' scanteia la bujile de la preluarea de catre senzor a informatiei. daca cineva imi mai poate da niste indicatii miar prinde bine cas incepator si acuma starang informatiile. momentan vreau sa testez cu un sezor hall fix si sa partea de putere la care pot atasa cu usurinte o alta parte de comanda. --- Mesaj completat în 25 Mar 2008 18:13 -------------Am inceput sa fac teste pt inlocuirea platinei cu ceva mai performant, 2 variante: 1.senzor optic(optocuplor) 2.senzor magnetic(HALL) Din motive de performanta si incredere am ales senzorul HALL. Partea de putere nu o mai descriu am postat cateva scheme, iar de altfel se poate utiliza o alta parte de putere (ce ati utilizat pt montajul cu platina). Am ales alimentarea pe 5v ca fata de 12v(care lam vrut folosi prima oara!) dar daca tensiunea la baterie scade sub 12v...ce ma fac? Modulul de putere este comandat de 5v. Acuma am facut doar o schema in mare, pt a observa/testa functionarea senzorului. Acest montaj il voi folosi si la simularea rotatiei arborelui. Un motoras am scos dintro imprimanta si pe rotita dintata am atasat un magnet. Magnetul din difuzoare pt casti am vrut sa folosesc dar nu am gasit asa ca am dezmembrat un CDROM vechi si am scos cei 2 magneti din jurul cititorului(sunt extremi de puternici si inguste!se merita). Momentan se usuca lipiciul cu care am lipit de rotita, dar cand va fi gata am sa fac poze eventual un filmulet cu el in functiune.... Aceasta reprezinta partea de comanda dar usor se poate adapta pt partea de putere/inalta tensiune! Atasez schema.Pe iesirea senzorului este prezenta tensiuna de 5v(cea de la alimentare) iar cand ajunge magnetul in dreptul campului de actiune, pe iesirea senzorului va fi prezenta tensiunea de 0V(adica masa), cea ce comanda tranzistorul PNP iar la randului poate comanda o alta serie de tranzistori de putere(NPN). R1- 1.2k R2- 150ohm R3- 1.2k R4- 150ohm Un led C1- 4.7nf C2- 4.7nf C3- 4.7nf Q1 - BC556 sau alt PNP. Senzorul HALL(magnetic) - TLE 4905 Un magnet. --- Mesaj completat în 25 Mar 2008 20:14 -------------poze, in curand va veni si filmuletul. --- Mesaj completat în 25 Mar 2008 20:18 ------------- Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.