ekkemu Postat Martie 24, 2008 Share Postat Martie 24, 2008 Salut, Am nevoie de un sfat. Ce presiune ar fi recomandata sa am in roti daca ma duc offroad/enduro: noroi, frunze, iarba, iarba cu noroi, macadam, drumuri de pamant sau pietris ocazional si si o bucata de asfalt pana acasa (pe care as putea sa le mai umflu eventual sau sa merg mai incet). Am XT 600, cauciucurile sunt ca in poza (nu stiu exact care-i modelul). http://ekkemu.tla.ro/main.php?g2_itemId=523 http://ekkemu.tla.ro/main.php?g2_itemId=601 Multumesc, Adi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ketemeu Postat Martie 24, 2008 Share Postat Martie 24, 2008 Salut, Am nevoie de un sfat. Ce presiune ar fi recomandata sa am in roti daca ma duc offroad/enduro: noroi, frunze, iarba, iarba cu noroi, macadam, drumuri de pamant sau pietris ocazional si si o bucata de asfalt pana acasa (pe care as putea sa le mai umflu eventual sau sa merg mai incet). Am XT 600, cauciucurile sunt ca in poza (nu stiu exact care-i modelul). http://ekkemu.tla.ro/main.php?g2_itemId=523 http://ekkemu.tla.ro/main.php?g2_itemId=601 Multumesc, Adi Cu asa cauciucuri este recomandat sa nu prea ajungi pe noroi, frunze, iarba cu noroi, sa ajungi cat mai rar pe macadam, pietris si pamant. Astfel pentru ce ramane baga presiunea recomandata de producatorul motocicletei (aprox 1,9 bari fata si 2 bari spate). Toate sfaturile pica in cazul in care vrei sa te chinui, sa mergi foarte incet si in nesiguranta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ekkemu Postat Martie 24, 2008 Autor Share Postat Martie 24, 2008 Noah, bun, mersi de trecere. Dar, nu aia e ideea. Eu vreau sa stiu cu motorul si cauciucurile pe care le am, cum sa fac sa fie cat mai bine. De ajuns pe noroi, frunze, iarba cu noroi si alte cele o sa ajung sigur, ca imi place, insa momentan nu vreau sa schimb cauciucurile Am citit postul acela despre cauciucurile de offroad, am vizat deja urmatoarea pereche pe care o sa mi-o iau, insa momentan ma duc cu ce am. Vroiam sa stiu daca e recomandat sa mai scad presiunea, gen 1.5 pe spate, sau ceva de genu ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CostinTudor Postat Martie 24, 2008 Share Postat Martie 24, 2008 am avut si eu un cauciuc de genul ala....mergeam cu presiunea 1....dar nu prindea DELOC pe noroi frunze .....Te chiunui degeaba...pe iarba cazi direct daca e umeda...pe namol nu ai sanse...numai sa te dai pe forestiere sau pietris... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MacLeod Postat Martie 24, 2008 Share Postat Martie 24, 2008 Nu cred ca daca vei scadea presiunea se va face lumina. Profilul acela lucreaza cel mai bine la presiunea normala adica 2 -1.8 bar, exact cum a spus si Ketemeu. Presiunea se pune in momentul in care ai un cauciuc profilat care la un 0.6 bar face presiune si mai buna. Bafta, si la pornirile pe care cred ca le ai iti vei lua cat de curand ceva mai usor numai pt pietris, iarba, noroi:D Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ekkemu Postat Martie 24, 2008 Autor Share Postat Martie 24, 2008 Mnoah, cam descurajante comentarii. Mi-o mai pierit din entuziasm, dar ideea e ca am fost pe noroi ieri cu ele, bine nu ceva SF, dar destul de adanc si si pe iarba sau iarba uda cu noroi, si s-o comportat binisor, adica numa chiar pe noroi am derapat ceva, pe iarba mergea brici. Incercam eventual sa caut acea presiune optima pt astfel de situatii cu cauciucurile mele, dar am inteles ca asa, pe la 1.9 pot sa scot din ele tot ce pot ele sa ofere asa ca asta voi face Nu cred ca o sa-mi pun crampoane pe XT, eventual imi iau alt motor special pt asta, daca o sa reusesc sa mai iau credit. Mersi de sfaturi si pareri. Salut si numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
boieru' Postat Martie 25, 2008 Share Postat Martie 25, 2008 (editat) Sal! Poate ca ma bag si eu ca musca, dar am si eu o parere. Atata timp cat ai vointza, potzi sa realizezi orice. Stiu ca fug ca draku pe ud, pe iarba, dar unde mai e farmecul? Te grabeste cineva? Vrei sa mergi cu suta printre copacii din padure si sa ratezi peisajul? Parerea mea e sa o iei incet, batraneste, sa ai timp sa alegi traseul din mers, nu sa tragi de gaz cu ochii inchisi. La Afrikana mai aveam putzin si aveam slick-uri, si tot m-am bagat cu ea prin noroaie. E drept ca patineaza si ca mai luam trante. Dar asta e... Exista si lucruri bune. Am invatzat sa cad ca un maestru. Usor-usor o sa invatz sa si merg bine. Nu trebuie sa te descurajezi pentru ca ai auzit alte pareri. E diferentza intre motocicletele lor si a ta. Ale lor sunt create special pentru asa, in timp ce a ta e un "soldat universal". Trebuie doar sa invetzi sa luptzi cu el. Si eu vreau sa imi mai iau o motocicleta mai usoara, si cu crampoane peste tot, dar vreau sa fac scoala pe Afrika. Si nu o sa renuntz la Vacutza asa usor. Poate doar pentru Milka (BMW 1200GS Adventure) Si ca sa iti raspund, parerea mea e ca sa le lashi mai moi putzin. Am mers cu ele umflate la presiunea indicata pe anvelopa (aprox 2,7 bar) si mi-a rupt mainile. Tzopaie rau, si simtzi toate socurile in articulatzii. De obicei, cand ies in teren le las cam la 1,5 bar. Si se comporta bine. Acum am Anakee pe ea, care sunt considerate cauciucuri de strada, si totusi a mers destul de bine. Am ramas uimit cand am vazut cu ce viteza mergeam prin noroaie, fara sa fuga spatele. Si pentru ca nu vreau sa imi rup gatul cand ies iar pe sosea, am dat 50 de ron pe un compresor mic auto, cu alimentare la priza de 12V (bricheta), pe care il tzin pe moto, si cand ma satur de dat pe dealuri, refac presiunea in pneuri fara nici o problema. P.S. Sper sa nu se supere baieztii cu albinutze ca m-am bagat si eu cu bondarul in seama. Sa te uitzi la imagini din calatoriile moto sa vezi pe unde m-am bagat cu Afrikana. Editat Martie 25, 2008 de boieru' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ekkemu Postat Martie 25, 2008 Autor Share Postat Martie 25, 2008 Nu m-am descurajat, de mers tot o sa merg pe unde vreau, stai calm. Mersi oricum de sustinere. Cred ca o sa incerc si eu cu 1.6, oricum duminica am avut 2.2 ca nu mai stiam cat zice manualu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ketemeu Postat Martie 25, 2008 Share Postat Martie 25, 2008 Nu m-am descurajat, de mers tot o sa merg pe unde vreau, stai calm. Mersi oricum de sustinere. Cred ca o sa incerc si eu cu 1.6, oricum duminica am avut 2.2 ca nu mai stiam cat zice manualu Un compromis excelent pentru ce vrei tu este Mitas E-09. Cumpara fata+spate. /index.php?...=86250&st=0 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ekkemu Postat Martie 25, 2008 Autor Share Postat Martie 25, 2008 Da, le aveam si eu in vizor (Mitas E09), citisem Topic-ul acela la care mi-ai dat link zilele trecute. Probabil ca alea vor fi urmatoarele pe care o sa le am. Desi nu stiu, probabil va trebui putin timp sa ma obisnuiesc sa merg pe sosea cu ele, mai ales fata mi se pare ca va fi putin ciudat. Vom vedea. Multumesc inca o data de sfaturi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FILICA Postat Martie 25, 2008 Share Postat Martie 25, 2008 Salut, una peste alta, la un enduro "normal" (eu am un xr 400) am inteles ca presiunea de baza este 1 atmosfera. e corecta informatia? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ekkemu Postat Aprilie 4, 2008 Autor Share Postat Aprilie 4, 2008 (editat) Noah, ca m-am pus sa citesc manualul de la XT 600-le meu si am gasit in el un tabel. Ii cam slabutza informatia, ca zice sub 90kg si peste 90 kg o cu totul alta valoare. Insa oricum, pt off-road zice 1.5 bar, deci e clar ca trebe lasata semnificativ mai jos. Oricum ar fi, 2.2 cat bagam io e prea mult! Deci tabelul e din manual de XT 600 E! Nu stiu cum si daca se aplica si la alte motoare. Editat Aprilie 4, 2008 de ekkemu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vlad S Postat Aprilie 5, 2008 Share Postat Aprilie 5, 2008 Salut Am auzit ca ai iesit cu Pitzi pe offroad si ca ai ramas impotmolit de cateva ori....da cauciucuri cum ai tu pt ce noroaie pe langa Cluj orice ai face nu is de ajuns si trebe niste cauciucuri adevarate de offroad. Eu am Continental Twinduro si chiar daca fata de ale tale is cramponate mai bine, dupa cativa metri is pline de noroi si faci patinaj artistic cu motocicleta. Deci cel mai bine ii ori sa te dai numa cand ii uscat, ori niste cauciucuri mai bune(pt noroiu de pe dealurile astea mitas c04(spate) si c11(fata) din ce imi spunea Pitzi). Bafta si offroad uscat pt dorintele enduristice Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ekkemu Postat Aprilie 5, 2008 Autor Share Postat Aprilie 5, 2008 Da da, am ramas de cateva ori in noroi si cauciucurile m-o ajutat fix zero. Insa ultima data cand am ajuns in noroi o fost pt ca mi-o fugit fata pe o muchie. Poate ca daca aveam 1.5, 1.6 bar nu-mi fugea Oricum, stiu ca ai dreptate si tocmai de aia o sa incerc sa rezolv problema si sa-mi iau alt motor pe care sa pun cauciucuri speciale de off. Ramane de vazut ce si cum reusesc. Salut Adi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MAD_7 Postat Aprilie 6, 2008 Share Postat Aprilie 6, 2008 cu 1,5 nu prea ajungi departe la enduro.ori iti pui mousse ori ai o presiune intre 0.6 si 0.9,depinde de sol.bineinteles conteaza cit ii de uzat cauciucul.respecte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.