Sari la conținut

Vlad S

Super Membru
  • Număr conținut

    2.476
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Metode de contact

  • Website URL
    http://vladtrips.blogspot.com/

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    Cluj-Napoca
  • Carnet moto din
    A1 in iulie 2007 si A in martie 2009
  • Motocicleta
    Yamaha MT-09 Tracer 2016
  • Numar Moto
    CJ -- ---

Informații profil

  • Motociclete detinute
    Yamaha DT 125R 2000 (aprilie 2007->octombrie 2008); Honda NX650 Dominator 1995 (26.12.2008->09.03.2010); Honda XL650V Transalp 2001 (12.04.2010->11.10.2012); Yamaha FJR 1300 A 2003 (26.10.2012->20.09.2013); Yamaha TDM 900 2003 (20.02.2014->24.09.2014); Yamaha FJR 1300 A 2007 (06.11.2014->28.09.2016); Yamaha TDM 900A 2005 (10.03.2017->19.02.2021); Yamaha MT09 Tracer 2016 (25.02.2021->prezent)

Vizitatori Recenți Profil

3.304 citiri profil

Vlad S's Achievements

  1. Eu n-am zis că e „lemn”. Am descris doar experiența mea pe drumuri de munte foarte virajate, unde gabaritul și ampatamentul își arată limitările. Cât despre părerea lui Luigi (@l.u.v), o cunosc de vreo 10 ani (dinainte să am primul FJR). Inițial am crezut că poate exagerează (știind că era fan BMW la momentul respectiv), dar ulterior am înțeles la ce se referea. Oricum, sunt doar niște opinii, nicidecum un adevăr absolut. FJRul a fost o motocicletă care mi-a plăcut foarte mult și m-a impresionat (nu degeaba am avut două), dar în timp preferințele se rafinează. Tracerul cu care merg acum e mult mai potrivit pentru necesitățile mele, chiar dacă îmi lipsesc protecția la vânt sau cardanul FJRului. Probabil că un GS ar rezolva problema cardanului, însă îmi place fiabilitatea tipică Yamaha.
  2. Te înțeleg, după o perioadă apare o oarecare plictiseală. Mă gândeam că poate te-a deranjat ceva din moment ce îți doreai să rămâi tot în zona touring/ sport-touring. Oricum, e destul de greu de găsit ceva peste RT în categoria touring. Mă bucur că am intuit corect ce am zis în penultima propoziție din postarea anterioară. Să o stăpânești sănătos și să te bucuri de ea!
  3. Din punctul meu de vedere, răspunsul cel mai corect e „depinde”... De ce depinde? De așteptările fiecăruia dintre noi. Am avut două Yamaha FJR 1300A. Prima a fost un Gen 1 din 2003, utilizată un sezon în 2013, aproximativ 7.000 km. După o tură de peste 3.000 km în Alpi, la finalul sezonului, am vândut-o. A doua a fost un Gen 2, utilizată 12.000 km în sezoanele 2015-2016. După o altă tură în Alpi, la sfârșitul sezonului, am vândut-o. De ce? Ambele au fost motociclete foarte bune, fiabile, cu care n-am avut niciun fel de problemă. Au fost suficient de confortabile la drum lung. Însă sunt motociclete destul de grele, masive și care pe un drum mai virajat își arată limitările. Pe finalul urcării în Pasul Stelvio (versantul cu cele 48 de „ace de păr”) mă rugam să ajungem o dată sus fiindcă nu mai era distractiv de pe la jumătate (motocicleta era încărcată full și aveam pasager). Un alt minus cu care m-am confruntat a fost cel legat de poziția puțin aplecată, având o problemă la mâna dreaptă (îmi amorțea după o perioadă la mersul pe autostradă). Am încercat de câteva ori și BMW R1200RT (dacă îmi aduc bine aminte variantele 2013 și 2015/2016). Am fost plăcut impresionat cum se simte comparativ cu FJRul. Poziția de condus e mai dreaptă (asemănătoare cu motocicletele adventure). De asemenea, mi-a lăsat impresia că e mai manevrabilă în comparație cu Yamaha. Ce m-a împiedicat să trec la BMW au fost posibilele probleme de fiabilitate și care nu sunt printre cele mai ieftine de rezolvat. Am făcut un ride test și cu K1600GT. O motocicletă impresionantă, dar nepotrivită pentru necesitățile mele. Probabil mai apropiată de FJR decât de RT ca și abilități. Cele trei motociclete de mai sus se potrivesc, în opinia mea, cu touringul făcut preponderent în doi. În locul tău, m-aș gândi în primul rând ce fel de călătorii vreau să fac și la ce capitol mă interesează să exceleze motocicleta. Când am ales FJRul, în ambele cazuri, m-a interesat fiabilitatea și confortul. După încântarea inițială, gabaritul și limitările date de ciclistică m-au făcut să îmi regândesc opțiunile și mă întorc în zona all rounder 900-1000cc cu toate că am sacrificat cardanul (un mare plus pe partea de mentenanță și comoditate). Dacă aș trece cu vedere posibilele probleme de fiabilitate la BMW, probabil aș alege RT-ul pentru ciclistică și poziția pe motocicletă mai bune decât la FJR. Totuși, pentru drumurile de la noi (nu întotdeauna bune), poziția puțin mai înaltă și câteva kilograme în minus aș merge pe GS cu toate că sacrifici un pic la protecția la vânt. @anapurna ce te-a nemulțumit la RT?
  4. Eu am facut in iarna revizia la supape la 39.600 km si toate supapele de pe evacuare erau cu cotele depasite. Astfel, pot sa iti confirm ca e cat se poate de necesara respectiva verificare comparativ cu alte modele de motocicleta si iti recomand sa le faci mai repede (pe la 30.000 km).
  5. Salut, La fel ca și mine, ai prima generație de Tracer (MT 09, 2015-2017) și ai nevoie de parbrizul GIVI 2122DT (https://www.motomus.ro/accesorii/parbriz-yamaha-mt-09.html - e greșită poza de la ei de site). Totodată, ca să îl poți monta mai ai nevoie de kitul GIVI D2122KIT (https://www.motomus.ro/accesorii/parbriz-yamaha-mt-09.html). Modelul 2139DT este pentru Tracer 900 (2018-2020) și are alt sistem de prindere. După 6500 km mă declar mulțumit de parbrizul 2122DT de la Givi. Eu am 1.78 m și mă protejează bine la vânt cu el ridicat la maxim și cu șaua în poziția înaltă. Singurul minus e că văd peste el undeva la aproximativ 3-4 metrii în fața motocicletei. Astfel, la slalom printre gropi la viteze mici trebuie să mă uit prin el. Șaua mă cam incomodează și pe mine. N-am reușit să trec de 400km/zi fără dureri de posterior decât în perioada rece, când port un base layer și căptușeala pantalonilor. Următorul pas pe lista de investiții este o modificare a buretelui și o retapițare la Motovis în Ploiești. Și un sfat: folosește modul sport nu standard! Primii 2000 km am utilizat modul standard în ideea de a mă acomoda cu motocicleta, dar a fost o mare greșeală. Motorul se comportă mult mai plăcut în modul sport și, culmea, chiar consumă mai puțin...
  6. Având în vedere că posesorii de MT-09 au un grup de Facebook propriu (Yamaha MT-07/MT-09/MT-10 Romania), a fost creat un asemenea grup și pentru cei cu Tracer: Yamaha MT-09 Tracer 900 9 GT Romania. Cei care au Facebook și doresc să utilizeze această metodă alternativă de comunicare sunt bine veniți. De asemenenea, mai există și o comunitatea internațională Yamaha Tracer / Tracer 900 GT / Tracer 9 / FJ-09 Owners Group care are peste 10.000 de membri (mă gândesc că cei mai mulți o cunoașteți).
  7. Mersi Cristi! Mulțumesc! În legătură cu toba, mi se pare că se aude destul de tare chiar și cea stock. Având în vedere că fac ture de 4-600 km per zi nu mă atrage ideea de a se auzi mai tare de atât. Ești sigur? Prima generație (2015 - 2017) s-a numit MT-09 Tracer, modelul 2018 - 2020 s-a numit Tracer 900, iar generația nou lansată (2021) se numește Tracer 9. Greșeala mea e că nu am pus cratima la MT-09 (cale pe care rog am să rog un administrator să corecteze). Mersi oricum pentru gândurile bune.
  8. Mersi! Am citit întreg topicul și m-am pregătit ca în cazul în care sunt nemulțumit de răspunsul accelerației să apelez la serviciile tale pentru o resoftare de ECU. Deocamdată am făcut doar 150 km, dar răspunsul accelerației mi se pare foarte bun comparativ cu motocicleta precedentă (TDM 900). Să fi văzut acolo „snatchy throttle”... dar am învățat să trăiesc cu el. Pentru cei interesați, puteți citi mai multe detalii experiența mea cu Tracerul în topicul dedicat.
  9. Mulțumiri pentru urări! Luigi, e o realitate partea cu finisajele mai slabe calitativ. ABS-ul din care erau făcute carenele de pe TDM ori FJR era dublu ca grosime, sistemele de fixare erau mai sănătoase și erau mai puține zone tehnice expuse (zona jugului inferior, spatele bordului, etc.). Probabil și treaba asta aduce câteva procente în plus sau minus, după caz, la capitolul greutate. Legat de suspensii, aruncă o căutare pe Google și o să vezi o multitudine de articole și păreri pe tema asta (fără să conteze cum te dai). În schimb frânele în combinație cu niște plăcuțe adecvate au doar recenzi bune. Legat de comentariul cu urma de pe anvelopă, cine îi dă „capăt” la 8-11 grade pe asfaltul plin încă de urme de sare și nisip îi prezint felicitările mele scrise și îi urez mult noroc în continuare. Apropo, cred că am menționat pe undeva prin postare că au fost primi 150 km făcuți cu o motocicletă total nouă pentru mine, pe un drum public cu trafic, la începutul lui martie. Dacă cineva e dispus să riște, nu are decât, dar acasă am o familie care mă așteaptă să mă întorc de fiecare dată întreg și sănătos. Prin urmare, am învățat să merg mai încet și să mă bucur mai mult de peisaj decât să nu fiu depășit de nimeni și nimic. Dar...ce e rău în asta? Asfalt uscat, drumuri bune și lipsite de incidente!
  10. Salut! Mă alătur și eu cu un MT09 Tracer din 2016. Dacă aveți recomandări pentru o protecție de radiator la un preț bun (una Givi e în jur de 400 lei, pe AliExpress e plin de modele la aprox. 20$, dar e riscul mare să nu ajungă dreaptă), primesc recomandări. Salut Cristi, M-am mișcat destul de repede după vânzarea TDM-ului și am găsit probabil una dintre cele mai bune alternative. Legat de întrebările tale: 1) Suport de topcase - eu am mers pe varianta de la Shad (cu cutia SH58X) și sunt foarte mulțumit, dar nu știu dacă e compatibil cu cutiile originale. S-ar putea doar varianta de la Givi să fie compatibilă (uită-te puțin pe schițele de montaj să-ți faci o idee); 2) Crashbar - Givi (îl poți comanda la preț bun de la Motomus - adaugă-l în coș și după 30 de minute mai obți un extra discount de 5%); 3) Ai două opțiuni accesibile pentru motodelul nostru (2015-2015): a) Givi 2122DT - e mare, foarte mare, dar toată lumea îi laudă protecția (mai puțin în miezul verii - pentru zilele toride am un Puig Sport care e mai mic decât cel original Yamaha - îl poți comanda tot de la Motomus) b) Puig Touring - e aproximativ la fel de înalt precum cel de la Givi, dar e mai îngust și nu protejează brațele /umerii (personal, consider că arată mai bine, dar mă interesează o protecție cât mai bună în sezonul rece - îl poți comanda de la Louis/ cei care aduc de la Louis).
  11. Între timp a apărut și motocicleta care a înlocuit TDM-ul, o frumoasă Yamaha MT-09 Tracer 2016. Povestea ei poate fi citită dând click pe linkul din semnătura mea. Date referitoare la consum și costurile care le-am avut cu TDM-ul le găsiți aici: . Din păcate ai ratat momentul Mă bucur să văd că după 70.000 km de când a plecat de la mine TDM-ul încă merge foarte bine. Da, e o motocicletă foarte bună inclusiv după standardul zilelor noastre. Probabil că e puțin „analogică” în epoca electronică, dar oferă tot ce ar trebui pentru o experiență plăcută.
  12. După cum am promis pe un topic precedent(cel pentru fostul meu TDM), vreau să continui să prezint motocicletele deținute. Treaba asta nu are de a face cu mândria de a avea o anumită motocicletă, ci cu utilitatea prezentării experiența cu un anumit model. Deși azi comunitatea moto e considerabil mai mare comparativ cu momentul în care m-a prins pe mine microbul motociclismului, în continuare multă lume cumpără motociclete pe baza celor citite (inclusiv eu) și prea puțini reușesc să le testeze înainte de achiziție. Totodată, defectele tipice unui model sunt mult mai ușor de prevenit ori rezolvat pe baza experiențelor altora, precum și alegerea unui anumit accesoriu. La începutul anului eram destul de departe de a fi în punctul prezent, cel în care scriu acest topic. Eram foarte mulțumit după 4 ani alături de un frumos exemplar de TDM 900A din 2005 pe care am parcurs peste 25.000 km și mă pregăteam să-i aduc niște mici îmbunătățiri (mai multe detalii găsiți pe topicul dedicat). Totuși, stând și gândindu-mă, am realizat că circumstanțele sunt de așa natură încât dacă nu înlocuiesc motocicleta acum, probabil schimbarea ar mai fi putut avea loc abia peste câțiva ani. Și așa a apărut primul gând în această direcție. Dar nu eram sigur că vreau să fac acest pas, mai ales că în ultimii ani nu m-am gândit ce altă motocicletă aș vrea. De când am renunțat la off-road acum aproape 10 ani am schimbat 4 motociclete: două Yamaha TDM 900 (2003 și 2005) și două Yamaha FJR 1300A (2003 și 2006). După cum bine au subliniat @Gixu. și @Christian 1 pe fostul topic, poate că viața e prea scurtă să ai de două ori aceeași motocicletă și trebuie să încerci și ceva nou. Prin urmare, chiar dacă primul gând ar fi fost să îmi încerc norocul cu un FJR din a treia generația, mi-am amintit de părțile care nu m-au încântat la el (greutatea mare și manevrabilitatea tipică unei motociclete mari de touring) și de povestea aia cu „ciorba reîncălzită”. Cu toate acestea, experiența cu TDM-ul a fost departe de a avea a face cu gastronomia și tipul acesta de motocicletă all-round m-a convins ca utilitate și potrivire cu ceea ce-mi doresc eu. Doar că, conceputul „all-round” e destul de vag, în aceasta categorie fiind incluse o multitudine de motociclete cu diverse caracteristici (sportive, adventure, naked, etc.). Prin urmare, trebuie să alegi bine care caracteristică să fie predominantă. Și stând și gândindu-mă cât de bine m-am înțeles cu TDM-ul (scuze, cred că devin ușor obositor în legătură cu el) am zis că mi-ar plăcea o motocicletă în același stil, doar că ușor mai modernă/ recentă. Pe cât încet s-a dezvoltat conceptul în primele două decenii cu prima versiune a TDM 850 (apărut la începutul anilor '90 și primit cu reticență), pe atât de răspândit a devenit după 2010: Ducati Multistrada, Triumph Tiger, KTM SMT990, BMW S1000XR, Yamaha MT09 Tracer, Kawasaki Versys 1000 ș.a. Stând și citind review-uri și comparative, coroborat și cu bugetul destinat achiziției, au început să se restrângă tot mai mult opțiunile. Concomitent, se contura o părere în legătură cu Tracer-ul, o motocicletă derivată din naked-ul MT09, dar care încă avea o parte din ADN-ul crossover-ului TDM . Pe grupurile de posesori din întreaga lume sunt o grămadă de oameni încântați de model și de ceea ce oferă și care nu văd alternative mai bune. Cel puțin din punctul acesta de vedere seamănă cu fosta, dar cam așa e cu toți fanii unei anumite motociclete. Ok, asta să fie, calitatea Yamaha nu m-a dezamăgit în ultimii 10 ani, sper să nu fie cazul nici acum. A da... și tot procesul acesta de selecție a fost făcut în grabă, fără ride test și prea mult timp de gândire, cam în două săptămâni fiindcă trebuie să dau un răspuns cumpărătorului fostei (dacă nu aveam o alternativă rezonabilă, nu aveam suficiente motive să renunț pe lângă plictiseală). Și așa am ajuns la următorul capitol din poveste și anume cel referitor la achiziție. Cei care au mai schimbat motociclete de-a lungul timpului știu că primăvara este un anotimp bun să vinzi o motocicletă: cumpărătorul dornic de a începe noul sezon cât mai repede e dispus să renunțe mai ușor la târguială doar să se vadă plecat mai repede la drum, iar vânzătorii cunosc acest lucru și influențează ușor prețul. Prin urmare, nici n-am apucat bine să vând TDM-ul că deja și sunam să mă interesez de câteva Tracer-uri în Germania, căutând un exemplar din 2016-2017 cu kilometri rezonabili și cu câteva accesorii. În paralel, îl rugasem și pe Marcel (@Motologistic) să întrebe pe la dealerii pe care îi cunoaște dacă au ceva interesant în portofoliu (din păcate fără mare succes, multe motociclete fiind pregătite a fi scoase la vânzare cu câteva sute de euro în plus când va începe sezonul). Norocul a fost de partea mea și am găsit un frumos exemplar din 2016 cu 31.000 km, pe culoarea lava red, care venea dotat cu un kit de suspensie (Streetbox! - arcuri progresive și amortizor 460) de la Hyperpro. După câteva discuții și negocieri cu neamțul am „bătut palma” și am vorbit cu Marcel să meargă după el. O săptămână mai târziu, motocicleta ajungea la mine, fix în starea descrisă de Marcel (ocazie cu care îi mulțumesc și aici și îi recomand serviciile). Motocicleta este într-o stare foarte bună, singurul defect vizibil fiind o zgârietură pe handguard-ul stâng (un mic incident în care a fost scăpată la manevrarea pe loc). Vopseaua e într-o stare impecabilă, contrar celor citite cum că se zgârie foarte ușor. De asemenea, față de anumite serii produse în anul 2015 nu are nicio problemă cu rugina. Kitul de lanț a fost schimbat în urmă cu 2.500 km, deci este practic nou. De asemenea, bateria a fost schimbată recent. În prezent, a fost necesar doar un schimb de ulei și filtru, dar urmează să schimb și lichidul de frână, filtrul de aer, bujiile și să îi sincronizez admisia. În rest, pe parte de consumabile și întreținere nu necesită nicio investiție pentru sezonul actual. Ca și accesorii am reușit să mă informez și să îmi fac o listă cu cele necesare: 1) Parbriz - cel stoc nu oferă o protecție suficientă la înălțimea mea (1.78 m) nici pe setarea cea mai înaltă și cu șaua în poziția joasă (curentul de aer e fix pe vizieră. Motocicleta a venit cu un parbriz sport (mai scurt cu câțiva cm decât originalul) de la Puig, care în setarea cea mai joasă și cu șaua în poziția de sus îmi aruncă aerul pe piept, fără să fie zgomot la nivelul căștii. E un atu într-o zi toridă de vară, în schimb la 10 grade îmi doresc ceva ce să oferă mai multă protecție. Astfel, m-am orientat către un Givi 2122DT, care va ajunge în zilele următoare (o să revin cu impresii despre el). 2) Bagaje - având în vedere că în 4 ani am utilizat o singură dată cutiile laterale pe vechea motocicletă, am decis să nu investesc în așa ceva (pentru cei interesați, recomand setul de la Shad SH36 - se potrivește bine cu linia motocicletei și sunt mai accesibile comparativ cu Givi). În schimb, am dorit un topcase suficient de voluminos în care să poată intra bagajele necesare pentru o săptămână. Am remarcat de mai mulți ani Shad SH58X și am văzut că are recenzii foarte bune, fiind lăudată versatilitatea oferită de cele 3 dimensiuni reglabile (pentru o ieșire de o zi nu ai nevoie de un topcase foarte voluminos). În plus, consider că se încadrează foarte bine cu linia motocicletei (de gustibus...). În poza e setat pe dimensiunea XL (58L) și a încăput un tankbag SW-Motech Pro Trial și o cască Shoei Ryd cu sistemul de comunicație atașat, plus încă ceva mărunțișuri. În ultimii 8 ani am folosit un tankbag Held Funtour cu magneți de care am fost foarte mulțumit, dar care a zgâriat puțin rezervorul de-a lungul timpului. În toamnă am achiziționat un SW-Motech Pro Trial (pe care îl pomeneam anterior), avantajul sistemului constând în faptul că gențile sunt rigide și se prinde de un inel atașat bușonului de la rezervor și nu au nevoie de alte puncte de contact. Inelul are aceeași prindere ca și în cazul TDM-ului, astfel că nu au fost necesare alte investiții. În plus, mi se pare că se potrivește bine cu linia motocicletei. 3) Alte mărunțișuri pe care o să le prezint după ce le voi monta. Joi am reușit să fac prima tură (un pic peste 150 km) cu Tracer-ul și a fost WOW! E cu totul altceva decât m-am obișnuit în acești ani, în primul rând din punct de vedere al greutății. Menționam mai devreme că FJR-ul era greu (mai ales pregătit de un drum lung sare peste 300 kg - nu e chiar distractiv prin Alpi), dar nici TDM-ul nu e chiar ușurel. Versiunea cu ABS are 226 kg cu plinul făcut, la care adăugând restul accesoriilor ajungi la aproximativ 240 kg. În comparație, Tracer-ul pregătit de drum (fără accesorii) are 210 kg... manevrarea pe loc e o joacă și e foarte ușor de ridicat pe cricul central inclusiv cu plinul făcut. De asemenea, și în mers se simte foarte ușor și agil. Pe lângă greutate, agilitatea are legătură și cu ampatamentul scurt, de „naked” (al MT-ului), care o face extrem de manevrabilă. Se apleacă fără niciun efort în curbe și am observat din start că pot intra mult mai rapid și cu încredere în curbe. Suspensia de la Hyperpro se simte foarte bine, fiind suficient de rigidă pentru mers normal pe curbe, dar destul de comodă și pe cele câteva porțiuni cu asfalt mai denivelat pe care le-am parcurs (doar în timp voi putea să o evaluez). Pe parte de motorizare e primul tricilindru pe care îl dețin. E ciudat, fiindcă nu sună nici ca un bicilindru paralel, nici ca un 4L, ci undeva între și are acel „șuierat” tipic. Ca și putere se simt cei 30 cp în plus (116 vs 86 la TDM) și îi livrează destul de plăcut. Nu e un motor cu care să mergi subturat, sub 4000rpm se simte ușor dezechilibrat, iar sub 3000 nu merge „rotund” (comparativ, FJR-ul putea funcționa bine chiar și în viteza a 5-a la 2000 rpm). Dar per total, ceea ce oferă e WOW în combinație cu greutatea scăzută și ciclistica pe care le-am amintit anterior. Legat de felul în care se simte accelerația, e considerabil mai cizelată în comparație cu TDM-ul și nu smucește aproape deloc în modul standard (netul e plin de persoane care se plâng de efectul de „snatchy throttle”). În ceea ce privește poziția de mers e, din nou, altceva față de ce am mai experimentat. Ghidonul lat te face să te simți ca pe un streetfighter, dar poziția spatelui e dreaptă și ești „sus” (cu șaua montantă pe poziția înaltă) aproape ca și pe un adventure-touring. Poziția scărițelor dă Tracer-ul de gol că nu e un adventure sau touring, fiind mai în spate și mai sus, ca și în cazul unei motociclete de stradă (din nou MT-ul). Șaua nu e cea mai comodă, dar după 2 ore nu am resimțit vreo durere anume (în cazul în care e nevoie sunt pregătit să apelez la Motovis - transformarea în cazul TDM-ului a fost cea mai bună investiție făcută). Per total, poziția se simte comodă, e suficient de agresivă în zona curbelor și simt că se potrivește cu caracterul motocicletei. Pe parte de dotări, farurile cu LED sunt printre cele mai bune montate pe o motocicletă, iar bordul oferă o gamă variată de informații. Spațiul de sub șa e destul de limitat, dar măcar șaua pilotului are două poziții de înălțime. Am remarcat și câteva minusuri: - Scărițele metalice sunt destul de mici și pe partea dreaptă se resimt niște vibrații între 3-4000 rpm (pe lista de achiziții sunt niște scărițe de TDM/FJR); - Brațele oglinzilor sunt mult prea scurte, oricum le-am reglat îmi văd coatele pe mai mult de jumătate din suprafața lor (am comandat deja niște extensii); - Radiatorul e total neprotejat (trebuie să îi cumpăr o protecție, altfel există riscul să se fisureze în timp de la o pietricică „zburătoare”); - Protecțiile de mâini sunt mai mult de design, nu prea protejează în fața vântului (pentru cei care au nevoie există câteva extensii after market - pentru mine nu e o prioritate); - Oala de ambreiaj e zgomotoasă la relanti în neutru (o problemă tipică a motorului CP3); - Finisajele sunt ușor mai puțin „cizelate” față de modelele mai vechi (e una dintre zonele de compromis - pe lângă suspensia stoc slabă - prin care s-a coborât prețul motocicletei, dar nu e nimic grav). Care e părerea mea în acest moment? Este de departe o îmbunătățire considerabilă față de celelalte motociclete pe care le-am deținut până acum. E o motocicletă perfectă? Nu există așa ceva, toate motocicletele având plusuri și minusuri. Dar cu accesoriile potrivite poate fi motocicleta perfectă pentru ce am eu nevoie. Mă bucur că am reușit să fac această schimbare și sper să nu mă dezamăgească în timp.
  13. Astăzi public ultima actualizare pe acest topic, motocicleta fiind vândută în urmă cu puțin timp. După 1461 de zile împreună și 25.469 km parcurși, a venit momentul să deschid un nou capitol în experiența mea de motociclist. Dar având în vedere că am început cu o poveste (lungă), am de gând să închei acest topic în aceeași manieră. În primăvara anului trecut, făceam o scurtă actualizare cu experiența avută în perioada 2017- 2019. Nici anul 2020 nu a fost foarte diferit, având în vedere pandemia și toate problemele rezultate din aceasta. Ultima tură lungă a fost realizată la începutul lui octombrie, când am făcut un scurt tur al Dobrogei și am fost foarte mulțumit de prestație având în vedere distanța parcursă în 3 zile și vântul puternic prezent în afara Arcului Carpatic. La finalul sezonului încă nu mă gândisem să o vând, dimpotrivă eram dispus să investesc niște bani în câteva accesorii. Lista începea cu un parbriz mai mare, favoritul pe listă fiind un Secdem Bullster de 45cm. Am renunțat la cel mare (de 54 cm) amintit în update-ul precedent, existând posibilitatea să intre în câmpul vizual și să fie deranjant în locurile în care ai de ocolit gropi și denivelări. Totodată, eram destul de hotărât să schimb și ghidonul cu un Renthal 755 și să adaug un set de înălțătoare și niște mânere încălzite de la Oxford. Asta era mai mult de moft, decât o necesitate, poziția fiind ok și în varianta standard, iar drumurile realizate pe răcoare pe parcursul unui an le-am numărat până acum pe degetele de la o mână. Până la urmă am schimbat doar geanta de rezervor cu un SW-Motech Pro Trial, de multă vreme dorind un tankbag care să fie atașat de motocicletă, dar să nu atingă și vopseaua. În perspectiva asta, am tot stat și cântărit dacă merită să mai investesc în TDM. Pe deoparte, e o motocicletă foarte bine gândită și construită și ii pot reproșa doar protecția la vânt mai slăbuță. Poate, dacă mă străduiesc puțin îmi mai amintesc și de roata față pe 18 inchi care te restricționează la câteva anvelope (printre cele mai bune amintesc Michelin Pilot Road 3, 4 sau 5 și Dunlop Road Smart III - din păcate în oferta Metzeler nu este dimensiune pentru Roadtec 01 ci doar pentru vechiul Interact Z8). În rest am doar cuvinte de laudă despre motocicleta aceasta, care nu m-a dezamăgit deloc și a funcționat ireproșabil. Costurile de rulare au fost extrem de scăzute (aproximativ 0,39 lei/km – în acest preț este inclus combustibilul, întreținerea și asigurarea/taxele) și cu excepția unor operațiuni mai complexe (verificat jocul supapelor, schimbat uleiul în furcă, ș.a.) marea majoritate a întreținerii este ușor de realizat pe cont propriu pentru cei care au sculele necesare și priceperea. Consumul este de asemenea un punct forte, media pe cei 25.000 km fiind de 3,96L/100Km. Revenind la poveste, la sfârșitul anului trecut un prieten posesor de TDM 900 a avut un accident, din care a scăpat nevătămat dar motocicleta a fost lovită binișor. Din discuțiile cu el am înțeles că în piață sunt puține TDMuri de vânzare și că nu găsește nicicum unul potrivit. Pe acest fond m-am gândit pentru prima dată vânzare, sens în care i-am făcut și o ofertă prietenului meu. Din păcate, bugetul stabilit de el era sub prețul cerut de mine și a optat pentru o achiziție de la Motomus. După acest episod am renunțat din nou la ideea de a mai vinde motocicleta. De la începutul anului, am început să mă interesez de costul accesoriilor și de unde le pot procura. De asemenea, îmi făcusem și calcule referitoare la o călătorie prin Muntenegru și Croația, plan amânat (anual) de prin 2014. În urmă cu 3 săptămâni, apărea un mesaj pe grupul posesorilor de TDM de pe Facebook prin care noul proprietar al fostei mele motocicletei întreba dacă e cineva dispus să vândă un TDM. Debutul discuțiilor nu era foarte promițător din partea mea, expunând clar ideea că eram destul de nehotărât. Nu știam nici ce vreau să iau după și, evident, nici dacă am bugetul necesar. Și așa au urmat 3 săptămâni de așteptare pentru viitorul proprietar, perioadă în care mi-am bătut capul ce să fac... (Partea asta a povești o păstrez pentru topicul viitoarei motociclete, care nu știu încă precis când va veni, dar mai mult ca sigur o să găsiți un link în semnătura mea...) până la urma pot zice că „s-au aliniat stelele” și la începutul acestei săptămâni am dat un răspuns afirmativ cumpărătorului. Ca să fie sigur că nu mă răzgândesc nu mi-a oferit niciun răgaz (glumesc) și azi a venit și a luat-o. Pe această cale, îi urez mulți kilometri frumoși lui Dan și sper ca experiența lui să fie cel puțin la fel de frumoasă pe cât a mea sau a lui Cătălin. Închei topicul cu o imagine aproape identică cu cele 2 TDMuri pe care le-am avut. Prima din 2014, a doua din 2020, și cine știe, poate cândva va fi și o a treia.
  14. Vlad S

    BURSA LOCALA

    Vând: - Tankbag Held Fun Tour, utilizat, în stare bună. Preț: 150 lei. Mai multe detalii aici: https://www.olx.ro/oferta/held-fun-tour-tankbag-geanta-pt-rezervor-IDej1NK.html - Kit de comunicație bluetooth Sena SMH5 Dual (include 2 unități de comunicare și accesoriile aferente), utilizat. Preț: 150 lei. Mai multe detalii aici: https://www.olx.ro/oferta/kit-comunicatie-sena-smh5-dual-IDej2Po.html S-au vandut ambele produse.
  15. Pe lângă faptul că în ultimii ani s-a golit forumul, FJR nu a fost un model foarte popular (cel mai probabil din cauza prețului destul de mare și al notorietății mult mai scăzute față de alte motociclete din aceeași gama de preț - mă uit spre BMW ca cel mai elocvent exemplu). Și totuși, FJR Gen 1 2004-2005 e o motocicletă foarte bună și care astăzi poate fi achiziționată la un preț foarte bun...
×
×
  • Creează nouă...