Sari la conținut

"comprimarea" Motorului


moshulik
 Share

Postări Recomandate

Hm... oltcitul il tratez cu cel mai mare dezinteres. Pur si simplu, mi-e sila de complicatzenia aia... Ma rog... daca as avea timp si garaj si scule, as mai zice, dar asa... sa ma duc la service "ba, scoate axa veche, pune-o p-asta"... nu mai e nici o placere. Iar de bine de rau, chiar nu vreau sa risc sa raman in pana cu acoperisul ala cald, mai ales pe vremea asta... ma distreaza cum ii vad pe aia in dacii cum sterg la geamurile alea aburite pe interior cu toate mainile pasagerilor disponibili. Ma rog... vara se distreaza ei cand stau cu motoru pe loc, in blocaj si incepe sa iasa fum.... :P)

Hadess, nu iti recomand Oltcit. Are mai multe dezavantaje decat avantaje... Eu am nimerit unu bunicel, care deocamdata m-a tzinut 2 ani si nu m-a lasat niciodata in drum, nici nu mi-a halit galetzi de benzina, dar am inteles ca astea sunt exceptziile :D) . Dacia ramane dupa parerea mea masina ideala raportata la infrastructura romaniei. Acum... conteaza raportul fiecaruia intre pragmatism, eficientza si nevoia de afirmare, etalare, confort...

Ei... deocamdata vremea asta mizera nu imi permite nici macar sa-i pun la loc magnetoul (l-am luat la caldurica pentru o "vasectomie" - i-am legat plumbii avansului centrifugal, ca atarnau ca dintzii babii in niste arcuri blegite de vreme). Ia ziceti-mi, nipra are avans centrifugal ???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate stiu eu (adica am citit pe www.simson-awo.de, este acolo o rubrica cu documente originale de la fabrica, cu seriile de motoare, intre ce ani s-au fabricat seriile cutare si cutare, ce modificari au avut de la an la an etc.) Simsonu' Sport a avut initial 14 cai, si apoi, prin marirea raportului de compresie, 15,2 cai. Deci eu cred ca nemtii au stors maxim din treaba asta, avand in vedere materialele din care sunt facute componentele motorului. Sa-l mai comprimi cred ca merge, dar cred ca trebuie sa torni piesele din aliaje mult mai rezistente, nu sa pastrezi tehnologia rezistentei materialelor din anii '60.

O posibila marire a puterii ar fi obtinuta, dupa parerea mea, in urmatoarele moduri: ori ii pui o "turbina" - mi-a zis cineva ca la Lastun?! i-au pus un ventilator!! inaintea admisiei, ca sa bage fortat amestecul. La simson ar merge treaba asta cu un ventilator de calculator bagat in carcasa filtrului de aer, da' nu stiu daca treaba asta da rezultate real. Sau - mai elegant dar mai greu de facut, in chiulasa sa-i mai dai 2 gauri, sa mai pui 2 supape, antrenate de o noua axa cu came (modificata cea veche).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Singura solutzie TURBO eficienta este compresorul cu doua turbine - o turbina motoare, antrenata de gazele de pe evacuare si o turbina efectoare, are baga aer cu presiune pe admisie. Acuma... de ce nu am vazut pana acum TURBO pe dacie : pentru ca alea doua turbine trebuiesa atinga mii de ture, mai ales lagarul ala miniatural sa fie fiabil. Acel compresor nu are un debit nebun si o presiune de cel putin 1 atm (peste atmosfera ambientala), nu castigi nimic. Pierderea de putere de pe evacuare nu se compenseaza de cresterea puterii obtinuta prin supra-alimentare. Acuma... pe SImson... sa zicem ca pun un aspirator... trebuie ca asta sa aiba turatzia in functzie de turatzia motorului. E facubil. Dar de unde iar curent pentru aspirator ? Sa zicem ca dintre doua faze ale alternatorului (curent alternativ, neregulat, a carui tensiune urmareste turatzia motorului, in sperantza ca e un aspirator cu motor asincron (nu tine cont de rotirea campului magnetic in functzie de frecventza), oricum, cazul majoritazii motoarelor electrice de turatzie mare si cuplu mic)) , buuun... Ramane problema "validarii" rezultatului... motorul invarte alternatorul, deci alternatorul va manca serios din puterea motorului, ca sa miste aspiratorul ala. Intrebarea cheie... : Poate aspiratorul ala sa faca macar un 0.5-0.7 atm in cilindru ??? Nu prea cred.....

Am vazut o poza o data cu o chiulasa modificata (practic alta chiulasa), dar asta e munca de durata....

Cat priveste "tehnologia anilor 60", cred ca otzelul german de atunci e mai bun decat ce se face la noi astazi... pentru ca tine mai mult de "cultura" decat de "tehnologie" :P))))) "fier, da-l draq..."

De ce nu au facut nemtzii motorul cu raport de compresie de 10:1 inca de atunci ? Sa-ti spun eu de ce. Pentru ca motorul era destinat initzial pentru razboi sau pentru uz larg, nu de curse, iar COMBUSTIBILII disponibili era inapoiatzi rau (cifre octanice de 75...), de-aia nu se putea urca raportul de compresie !!! Buna ideea cu forumurile nemtzesti. Aia chiar sunt maniaci pe simson. O sa bag intrebarea pe acolo...

Eu tot astept sa trezesc interesul vreunui neprist infocat... sa puna "balauri" pe tavanul camerei de ardere. La nepra cred ca riscurile cresterii eforturilor sunt mai mici, datorita geometriei boxerului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Simsonu a fost produs intr-o perioada in care ocrotirea cetateanului era o prioritate. D'aia nu admite viteze mai mai de suta(aproximativ). Din constructie era impusa chestia asta, care combinata cu ce a zis moshu, a dus la crearea unei motociclete fiabile, si cu viteza de croaziera relativ suficienta. Cred ca ar fi reusit sa il mai stoarca un pic daca vroiau. Nu ati vazut ca Simsonu, dupa ce atinge o viteza, pur si simplu nu mai vrea. La mine pe la 95-100, desi mai am cursa la acceleratie, nu mai ia. Ba daca incerc sa il fortez, ma duce singur inapoi la 60-70. E o cadere subita, cred ca din cauza avansului centrifugal. Gresesc cumva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pur teoretic, caderea e din vina carburatziei, nu a avansului centrifugal. Practic, e posibil ca nenorocitu ala sa fie vinovat. Simsonul lui Filip tragea ca un dement, la orice turatzie, si nu avea nici o urma de avans centrifugal ramasa pe motor. Al meu, cu tot avansul meu centrifugal, facea ca totzi dracii, dar de-abia il prindeam pe Filip, doar la vale :P(( Am eliminat si eu efectul avansului centrifugal, dar inca nu am avut timp sa il montez si sa vad diferentza. Modificarea e penibil de usoara. Trebuie dat jos platoul cu platini, apoi scos platoul cu avansul centrifugal, legatzi plumbii cu sarma de cupru de 0.5, si gata. Pentru a fi siguri ca nu pierdetzi pana aia mica de la platoul cu plumbi, e bine sa dati magnetoul jos dinainte. Apoi reglati avansul fix la Zp si gata. (Asta era situatia la Filip). Si contrar teoriei si efectului benefic al avansului centrifugal, la el nu se simtzea deloc deloc lipsa. Motorul avea mers regulat, ralanti constant, putere berechet, repriza, turatie maxima mare, ce mai... De-abia astept sa fac proba pe simsonu meu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai motorul uzat potzi sa-l comprimi, asa de-o chestie. Cind am ajuns la concluzia ca setul este terminat am dus cilindrii (dnepr ) la strungar si am dat jos din capatul care intra in chiulasa doi milimetri (mergeau si 3 ). Trebuie sa bagi in cilindru, in zona care se prinde in universal, un bulumac de fier facut la diametrul cilindrului ca sa evitzi o eventuala deformare sau chiar spargere si sa-l tragi de urechi pe meserias ca sa-ti faca suprafatza de asezare identica cu cea originala. Inainte de a lua din tzilindru verifica prin masurare cu sublerul cit iese capul pistonului din cilindru in PMS. Apoi cu acelesi subler masori cit tzi se deschid supapele. In felul acesta afli cit sa dai jos.Dupa ce refaci reglajele ( vei avea ralanti mai mare, avans la aprindere mai mic, alte reglaje in carb ) potzi sa-i dai bice.

Din pacate nu vei ajunge la raport de 10:1 dar oricum va prinde viatza fierul.

Trebuie sa mai tzii cont si de urmatoarele ( probabil ca le stii deja):

turatzie mare - uzura prematura - viatza scurta

compresie marita - neaparat benzina cu cifra octanica cit mai mare

benzina usoara - posibil supape arse, pistoane gaurite, garnituri impuscate, motor mai fierbinte

viteza mare - uzura mare in cutie si grup

 

Cit despre "balauri" in camera de ardere nici nu te gandi. Vei avea puncte fierbintzi, dilatari ale chiulasei care vor duce la un consum marit de ulei pe la ghiduri plus RISCUL ca respectivul balaur sa-ti pape pistonul. Eu sint matriter si pot sa-ti spun ca unde ai cuptor pentru aluminiu ai si nisip in care sa faci citi balauri vrei si in ce forma vrei. Toata treaba-i ca trebuie sa bagi aluminiu de pistoane (de la raba,autobuz,etc) si in nici un caz cel care se foloseste la alte produse (aluminiu moale).

 

Dupa cum vezi am incercat si sincer nu sint multzumit de rezultat. Este adevarat ca pleci cu nerv de la semafor, ajungi la viteze pe care fabricantul nici nu le-a visat dar trebuie sa pui in balantza o durata de viatza binecunoscuta cu o moarte prematura. Aici ramine sa alegi.

 

 

Asta a fost solutzia folosita de mine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok. mersi de informatii. Am retinut. Vad ca ai experientza tehnica necesara.

Cu insurubatul balaurilor m-am lamurit... e riscant.

Dar de sudat balaurii pe interioru chiulasei ce zici ? Apoi lustruita suprafatza la loc. In fine... per ansamblu e clar ca ar fi de preferat solutia a doua, cu degajare de material, in loc de adaugare, insa asta inseamna ca am nevoie de acces la unelte speciale, industriale, pentru care nu prea am timp... si nici bani...

Oricum, m-am mai potolit deocamdata... daca imi pica in mana o chiulasa de incercari, ma bag, altfel, parca nu as sta ore in sir cu mainile pe fiare inghetzate, pe vremea asta.

In alta ordine de idei : Am mai scris undeva despre o problema ce cred ca apare la orice motor cu transmisie pe cardan, anume uzarea prizei dintre cardan si motor. Banuiesc ca si la nipru trebuie sa existe o astfel de priza cu caneluri longitudinale, altfel nu ai avea cum sa scotzi cardanul de acolo... Ei bine, la mine s-a dezvoltat un joc destul de mare (greu de estimat... 3-4 mm masuratzi pe circumferintza), care produce ceva socuri la trecerea din sarcina in frana de motor si invers. Cineva mi-a zis sa bag pe acolo niste ace de cusut. Deocamdata nu prea vad cum as putea sa le bag acolo si , mai ales, sa le asigur ca nu pleaca de acolo. Pe la nipre s-a intamplat ? Cum rezolvatzi ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cea mai simpla solutzie pentru cardan ar fi confectzionarea altuia. Nu am intzeles ce-i cu jocul ala. Daca te referi la diferentza de diametre sa stii ca este normala. Totul este sa nu ai jocuri mari (cred ca un joc de 0,5 - 1 mm axial ar fi perfect) pe dantura cuplajului si sa ai cupla de cauciuc care sa-ti preia socurile, ca de asta e pusa acolo. Nu este normal sa se uzeze dantura nici pe cardan, nici pe cupla in care intra cardanul (doar daca ai scos cauciucul de la locul lui :P ).

 

Balaurii aia potzi sa-i sudezi numai in argon (in prealabil trebuie sa-ti incalzeasca chiulasa cu autogenul) ca altfel muncesti degeaba. Si mai dai si o gramada de parale.

 

Nu stiu ce alezaj / cursa are motorul tau dar te-ai gindit sa-l faci patrat? Eu unul o sa incerc la Dnepr (ma aranjeaza o capacitate cilindrica de 745 cc!).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea e ca ce iei pe mere dai pe pere, deoarece la o reducere cu 10 cc, poti sa fii foarte sigur ca si cantitatea de amestec carburant e prea mica, ba chiar eu cred ca o sa mearga si mai prost, cu o mare pierdere de putere, Pun pariu ca nemtii nu sunt chiar prosti, iar noi romanii. care facem o masina de 30 de ani si o facem din ce in ce mai proasta, n-avem cum sa ii invatam pe ei cum se calculeaza un raport de compresie. Nu crezi ca s-ar fi gandit si ei sa faca un motor de 3 cc ca sa aiba putere si mai mare??? Si la ce consum! Mai bine scoate-i motorul de tot si da-o la vale. No offense...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea e ca ce iei pe mere dai pe pere, deoarece la o reducere cu 10 cc, poti sa fii foarte sigur ca si cantitatea de amestec carburant e prea mica, ba chiar eu cred ca o sa mearga si mai prost, cu o mare pierdere de putere, Pun pariu ca nemtii nu sunt chiar prosti, iar noi romanii. care facem o masina de 30 de ani si o facem din ce in ce mai proasta, n-avem cum sa ii invatam pe ei cum se calculeaza un raport de compresie. Nu crezi ca s-ar fi gandit si ei sa faca un motor  de 3 cc ca sa aiba putere si mai mare??? Si la ce consum! Mai bine scoate-i motorul de tot si da-o la vale. No offense...

De ce sa nu incerce? Chiar daca obtine aceleasi rezultate, dar altfel, tot e ceva. De-aia e si dacia asa cum e, ca am fost prea multumiti de ea si ne-am gindit ca daca au proiectat-o francezii nu se mai poate face nimic in plus. Iar pina la urma s-a putut: au scimbat farurile, stopurile, au facut-o biodegradabila... :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

and , esti pe langa subiect.

Motorul are o capacitate cilindrica de 247cmc plus camera de ardere de 35cmc, deci un total de 280cmc. Reducerea cu 10cmc a volumului camerei de ardere ar insemna un volum util total rezultant de 270cmc, deci o reducere de 4%, complet insesizabila si irelevanta. Semnificativa este insa reducerea volumului camerei de ardere, de la 35cmc la 25cmc, ce ar duce la cresterea relevanta a raportului de compresie (matematica simpla, liniara...).

Motivul pentru care nemtzii au proiectat motorul cu raport de compresie mic era la momentul respectiv benzina care se putea produce, respectiv calitatea inferioara a acesteia (cifra octanica de 75, cifra ce reprezinta chiar capacitatea benzinei de a nu se autoaprinde in conditzii de presiune si temperatura si in lipsa scanteii).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...
Lista de minareli e cam asa (tine cont ca e ij jupiter, deci 2 timpi, 2 cilindri):

-pistoane mai mari -raport de compresie mai mare, mai multi cmc

-luat din chiulasa la strung (strict afectat doar raportul de compresie)

-2 carburatoare in loc de 1

-pilite ferestrele

-gaurit volanta din mijloc (pisa de legatura)

-astupate toate gaurile din volant + bolturi de piston cu doape de pluta

Asta l-a dus cam la 10500 rpm in gol, vmax atinsa pe ceas cu 2 pe el 140+

 

Ce era in plan:

-muzicuta (reed valve) sau mutate carburile in carter - cu muzicuta n-am reusit sa facem rost (oricum trebe 2), si sa le bagi in carter cu disc rotativ e distractie mare..

-tobe acordate pentru vreo 5000 rpm

-aprindere electronica (asta a a vut tot timpul probleme)

-pistoane si mai mari, dar trebuiau alte bucse ( al nostru mai avea camasi de 1 mm la baza..), si pt asta trebuiau depresate/strunjite camasile originale, bagate altele mai mari si mutate suruburile ca sa incapa

Ce era in plan, in plan a ramas si pina in ziua de azi, partea cu tobele si aprinderea  ar fi cel mai usor de realizat dar n-am timp..Oricum ce-am facut la el e de acum vreo 3-4 ani...Intre timp mi-am luat un cz de motocros si dupa ce brother a trecut pe gpz 1000 rx, ne-am mai calmat .. Acuma ne interesa mai mult turbo..asta e..

Cine crede ca e realizabila chestia asta?Daca usurezi volanta nu ar trebui sa scada top speedul?In alta ordine de idei rog pe oricine are idei(realizabile) de tuning pt motoarele in doi timpi sa-si dea cu parerea.Ce ati incercat si ce va reusit?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

Mosulik, daca vrei sa faci ceva bun cu adevarat, lasa sudurile in camera de ardere si prinsu' cu suruburi! Eu iti propun altceva (e valabil si la 2t): du-te frumos la un strungar bun si ia un milimetru din buza chiuloasei si un milimetru din cilindru! fa un calcul simplu (vezi ce volum elimini) si vezi cati cmc castigi! ai mare grija ca strungarul sa fie bun altfel risti sa nu se mai pupe chiuloasa cu cilindrul! Numai bine! :ph34r:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

Depinde de ce distanta ai intre supape si cilindru...trebuie masurat... vedeti si voi cat poate fi luat exact...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

Salut mosulik.Inteleg ce vrei sa faci.Eu am un Dnepr.I-am luat din cilindrii,de sus,unde vine chiulasa si i-am facut degajari in pistoane.

Rezultat?---Prima oara l-am lipit.A doua oara am spart pistonul drept si cilindrul.A treia oara am schimbat vilbrochenul,rulmenti,cuzineti...TOT.

Acum motorul este asa cum l-a gandit rusu'.Crede-ma,din rahat nu poti face bici...Si chiar daca il faci sa pocneasca,nu tine mult.Asa ca pune ban pe ban si ia-ti o scula.

Aaaa,era sa uit...dupa ce ca l-am comprimat,am mai folosit si tetra-etil de plumb si i-am bagat si benzina de elicopter adusa de ta-su unui prieten,care cica are o super cifra octanica,nu stiu cat...NU REZISTA!:materiale proaste,+ ca toate piesele,in urma unei astfel de tunari devin mai sensibile(normal,fortele se dubleaza aproape).Faceam modificari de genul asta si la dacii,dar tot nu merg...

Dar,ca dambla,asa,ca pasiune de mecanic,poti sa incerci,o sa fie distractiv B)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...