Sari la conținut

Motor de 50cmc.. se opreste in mers


Postări Recomandate

Salut, ppl

 

Revin cu o noua prolemutza...

Mi-am desfacut motorul de 50cmc pe care il am la Piaggio Bravo. Si am descoperit ca am de fapt un set Polini de 65 (alezaj 44), cu segmenti cromati, toate bune si frumoase.

Asa ca l-am luat frumos la curatat, l-am facut giugiuc, i-am facut si o garnitura de chiulasa din tabla de aluminiu, buuuuun...

Il fac la loc, ii curatz si carbu'... il asamblez, pun toba, si zic sa dau o tura

E de nerecunoscut, e mult mai nervos, raspunde bine la acceleratie, se tureaza bine... eeeehhh, dar aici incep problemele:

 

- In gol (pe cric) se tureaza ba pana pe la 6000 de ture unde parca "il tine ceva", ba sare ca nebunu' in 8000 de ture de zici ca-i sare biela prin carter (mi-a ars si becul de la far nebunu' :laugh: )

- In mers, daca trec cu acceleratia de jumatate, merge ce merge si dupa aia moare brusc motorul. Daca nu mai trag de acceleratie, sta asa pana se opreste motocicleta. Daca trag de acceleratie maxim-minim-maxim-minim, la un moment dat isi revine, mai merge ce mai merge si iar se opreste... si tot asa...

Intrebare e, e de la aprindere, sau de la carburatie ? Ma tot gandesc ca o fi pe undeva o scama nenorocita si plutitoare prin carburator care mi se lipeste de jigler. De la camera de nivel constant ma gandesc ca nu poate sa fie, ca are cursa lejera acul in gaura. Asta aflu maine.

Presupunand ca NU e de la asta. Alte idei aveti voi ? Subliniez, in gol (pe cric) se tureaza frumos si nu moare ! Daca ma sui pe ea si o proptesc intr-o bordura si ii dau gaz maxim, sta, sta, sta, si dupa aia moare.

 

Uat za fac iz hapening ? ! :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dracu stie...Probleme cu afurisitele astea in doi timpi,ca dau citeodata niste lectii de iti vine sa le dai foc...

Ca idee,faza cu opritul in mers,seamana a deficienta in alimentare cind se goleste camera de nivel constant,deci mai verifica si inainte de carburator sa nu fie infundat partial la iesirea din rezervor(daca e nivel mic in carburator,motorul nu o sa mai traga in sarcina cum trebuie).Presupuneri,oricum.Din aprindere,ce sa zic..chestia ar fi daca ar fi CDI-ul cu avans variabil ,dar nu cred ca e cazul la motoare mici dupa cite stiu eu,deci nu prea cred sa fie de acolo,mai ales ca motorul porneste si se si tureaza.

A,sa nu uit..ai verificat esapamentul?Cind se infunda cu calamina si ulei nears,iara nu trage motorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc mult de raspuns !

 

Deci... problema sta cam asa:

 

Cu aprinderea eu zic ca nu am probleme, pentru ca nu am electronica, am platina, si aia cand incepe sa faca figuri, pai face nene, si le face tot timpul, nu dupa 10 secunde de mers "la blana"

Cu furtunul iar nu e bai, ca e scurt, gros si nu e infundat.

Esapamentul. Toba suna dannnggg-danngggg daca dai cu cheia in ea, si e usurica, nu e calaminata. In plus, da-o in masa, ca daca era infundata nu se ducea in 8000 de ture motoru' :ok:)

Ramane carburatia. Ce banuieli am eu:

- Ori acul care inchide benzina la umplerea carbului se intzepeneste (are o guma de cauciuc in varf ca sa etanseze calumea.

- Ori am o mizerie prin carburator care cand ajunge pe jigler se pune pe el si-l obstructioneaza, sau ajunge pe "fluierul" prin care se face admisia de benzina

- Ori e de la canaua de benzina care e rupta si nu mai inchide (daca din miscari s-a pozitionat pe debit "pish-pish-pish", adica undeva intre inchis si deschis nu mai vine benzina in carb).

Totusi tind sa cred ca e de undeva din jigler problema (e de 0.66 mm). O sa iau un litru de motorina si curatz inca o data tot carbul (inainte sa o desfac nu intrerupea !!), cine stie ce bucata de calamina o fi scapat p-acolo... :laugh:

Si totusi ce mama dreq are de pe cric se tureaza si nu se opreste (bine, nici nu o tin poate destul timp la maxim, si o tin si inclinata - eu stiu cum inchide acul ala sau cum se plimba mizeria atunci ??) , si in sarcina parca "se rupe filmul" ? :laugh:

Va anunt dupa-amiaza ce-am rezolvat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate atunci cand ai curatat carburatorul ai micsorat nivelul in camera de nivel constant si deaia se opreste, mai ales cand e in sarcina( cand e in gol s-ar putea sa-i ajunga benzina ; saltul brusc de turatie pe care il ai la mersul in gol poate fi cauzat de un amestec sarac datorat nivelului mic din carb sau blocarii cuiului pontou). Nu stiu cum e la carbul tau dar la al meu la Ij nivelul asta se modifica prin simpla indoire a unei lamele care leaga cuiul pontou de plutitor, si se poate indoi lamela aia si din neatentie atunci cand se curata carbul.

Demonteaza carbul si verifica daca nu cumva e infundat vreun jigleur sau daca nu se blocheaza cuiul pontou. Daca elimini cauzele astea mai ramane nivelul in carburator care trebuie marit.( aste doar pe partea de carburatie)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate, nivelul din camera de nivel constant nu poate fi modificat. Cuiul pontou este prins de plutitor intr-o furca de plastic, ce nu este indoita. Cel mult poate intra si se agatza cumva in ea, asta o sa verific azi.

Jiglor... e unul singur, destul de "grasan", dar am sa ma uit si la el, poate doamne-fereste atunci cand am curatat carbul, o fi cazut din carpa vreo bucata de calamina pe-acolo.

Principiul carbului e foarte simplist. In camera de nivel constant e "scaldat" jiglorul care se continua cu un fluier cu 2 gauri. In momentul in care motorul e pe admisie, vacuumul din galerie face ca benzina sa urce prin fluier si sa iasa printr-una din cele 2 gauri pe care le are, amestecand-o cu aerul care vine prin filtru.

Nu exista alte canalashe de amestec, deci tot ce se poate infunda este ori gaura de dupa filtrul de benzina, ori jiglorul, ori una din cele 2 gauri ale "fluierului".

Oricum mii de multumiri de raspuns, m-a "traznit" o idee cam de ce-ar putea sa aiba (cuiul poantou cam sare din furca de plastic a plutitorului, si sta mai ridicat decat trebuie).

Ajung acasa si va spun cum au decurs "ostilitatile".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am rezolvat-ooooo !!! :ok:

Nu ma intrebati ce i-am facut, pentru ca s-a intamplat EXACT cum se intampla de obicei, banuiesti ca e ceva si de fapt sunt 2 lucruri de vina :D)

Deci... Am luat carbul, l-am desfacut, cuiul pontou statea bine, in schimb am vazut in bazin o bucatica alba de ceva, nu stiu ce era, ca atunci cand am incercat sa o scot cu surubelnita s-a "fleoshcait de perete". Sa fi fost aia ce-mi oprea mie motorul ? :laugh:

Ma rog, am zis "il curat pe tot", l-am luat, l-am spalat, l-am suflat, e ca nou...

L-am pus la loc, pun filtrul de aer (maretzul "filtru" care apropo e de fapt o cutie de plastic cu niste gauri in partea de sus si o sita metalica in partea care intra in carburator - asa e din fabrica, la toate e la fel :laugh:)

Dau pedala, pleaca din prima, o turez de doua ori, ma sui pe ea, merg 5 metri, se opreste. Dau sa o pornesc din nou, ciuciu ! Pedalez pe ea pana transpir prin totzi porii, nu o ia :laugh:

Injur de toti sfintzii, dau bujia jos, uda leoarca... Deci benzina ii venea. Zic sa pun alta bujie. Pun, o ia "la sfert" :ok: Ma plimb ce ma plimb cu ea, nu a mai facut probleme, dupa care observ ca daca o las mai mult la ralanti, ori moare motorul, ori cand vreau sa plec are inertie mare la pornire si merge ca si cum ar fi rece (tar-tar-tar-tar), pe masura ce merge motorul (sa zicem cu acceleratia la jumate) se tura incet-incet singur in sarcina, ca si cum "isi da drumul" si se limita in turatie pe cric.

Dau si bujia asta jos, era carbonizata toata, neagra si plina de calamina / funingine / etc. Opaaaa !! Deci ii vine prea multa benzina, zic eu !!!

Ma duc sus, iau burghiul de 6, ii trag doua gauri in "filtru", pun filtrul la loc, ii dau pedala, o ia, ii dau gaz, se tureaza, pleaca repede, ce mai, merge parfuuuum !!! Cred ca ajunge la 60-65/h acum.

 

Ehhh, si vine si intrebarea "de baza". Era bujia de vina pentru "moartea subita" sau ceva din carburatzie ? Sa deschid un poll pe tema asta ? :ok:

 

Multzam mult pentru raspunsuri oricum, nici unul din voi nu putea decat sa presupuna ce ar fi putut avea, iar vorba aia "pana nu vad nu pot sa spun nimic" cred ca e foarte adevarata !!

 

Sa vedem acum cat consuma :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi,ti-am zis eu ca is a dracului astea in 2 timpi..Multe se pot intimpla si nu stii ce sa suspectezi chiar din cauza simplitatii constructive a motorului.Mai ales ca astea de capacitate mica is si tare sensibile.Poate ca inainte de a da gauri se aduna incet da sigur benzina in carter,de aia facea urit(se tura singur).Cum a inceput sa vina aer la debitul necesar,au iesit balaurii din carter si motorul a inceput sa functioneze normal.Desigur,si bujia putea fi problem..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hihihih !!!

 

Sensibile ??? Cred ca asta e chiar cel mai nepotrivit cuvant, macar in ceea ce priveste Piaggio-ul cu aprindere CDI. Am trecut cu Ciao-ul (fosta, de dinainte de asta pe care o am acum) printr-o balta de era tot motorul sub apa, cred ca numai filtrul era mai sus, mi s-a oprit, evident, dar DUPA ce am reusit sa o urc pe trotuar... (la Perla - intersectia Dorobantzi cu Stefan cel Mare, pe ploaia de acum vreo 3 saptamani)

Se uitau 3 tziganci la mine in frunte cu bulibasha cica "Mai porneste dom'le ?" La care eu, foarte increzator "Da, de ce nu ?". O pun pe cric, dau pedala, dau doua, o ia... Ma sui in sha shi plec... Sa vezi cum se uita tziganii la mine :laugh:

Cu asta cu bobina de inductzie nu stiu cat de rezistenta mai e, dar presupun ca oricum mult mai rau nu poate sa fie :ok:

 

Topic closed :D Multumesc inca o data pentru amabilitate si raspunsuri, si promit ca raman cu motoru' asta pana imi iau A-ul... Naiba, e deja al treilea moped pe care il am in decurs de o luna jumate :ok:)

 

Va puuuuppp !!! :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator
Acest topic este acum închis pentru alte răspunsuri.
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...