maryus Postat Aprilie 11, 2008 Share Postat Aprilie 11, 2008 (editat) Va spun pe scurt: strada cu 3 benzi pe sens (Plevnei in spatele Operei), eu pe motor in spatele unei masini (la oarece distanta) pe banda de langa axul drumului, masina, fara sa semnalizeze ceva, se indreapta catre dreapta drumului, dand senne ca vrea sa parcheze, eu merg inainte dand gaz, apoi , brusc, masina intoarce, tot fara semnal, peste linia continua si dubla. Franez brusc, cad, motocicleta se duce aiurea, eu sar si ma rostogolesc de nenumarate ori, oprindu-ma cu corpul in masina. Sunt julit tot, motocicleta oarecum putzin. Vinovatia soferului nu se poate demonstra, neexistand impact cu urmari pt masina. Editat Aprilie 11, 2008 de maryus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Max Friz's R 32 Postat Aprilie 11, 2008 Share Postat Aprilie 11, 2008 pai daca tu te-ai oprit in el, inseamna ca a ramas perpendicular pe drum, in timpul manevrei de intoarcere? in acest caz de ce sa nu poate fi stabilita vinovatia lui (care consta in intoarcerea pe linia continua)? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Clodius Postat Aprilie 11, 2008 Share Postat Aprilie 11, 2008 Nu trebuie sa fie neaparat impact intre vehiculele voastre ca sa existe vinovatie. Probele sunt juliturile de pe corpul tau si zgarieturile de pe motocicleta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaduSPR Postat Aprilie 11, 2008 Share Postat Aprilie 11, 2008 Atentie putin mai mare data viitoare. Probabil, daca te-ai rostogolit pana in masina si nu te-ai lovit rau de masina inseamna ca aveai timp sa franezi eficient pana in masina daca nu cadeai. Ai grija data viitoare si incearca sa anticipezi treficul(ce vor sa faca ceilalti participanti la trafic). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
goul Postat Aprilie 12, 2008 Share Postat Aprilie 12, 2008 Atentie putin mai mare data viitoare. Probabil, daca te-ai rostogolit pana in masina si nu te-ai lovit rau de masina inseamna ca aveai timp sa franezi eficient pana in masina daca nu cadeai. Ai grija data viitoare si incearca sa anticipezi treficul(ce vor sa faca ceilalti participanti la trafic). asa e.trebuie anticipat...tot noi trebuie sa fim cu ochii in patru,indiferent ce fac conservarii...si eu era sa cad urat de tot odata...eram cu scuterul si un sofer a plecat de pe loc in fata mea fara sa semnalizeze:(l.am evitat la mustata cu ptrtul unui derapaj...am avut noroc .,eram si in trening.m.am invatat minte... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maryus Postat Aprilie 12, 2008 Autor Share Postat Aprilie 12, 2008 (editat) am anticipat oarecum si am franat pana pe la 30km/h, dar apoi cand am vazut ca se duce spre dreapta am accelerat, dar el a facut o intoarcere d-aia k incepatorii, ducandu-se destul de mult spre drepta si apoi spre stanga. Eu am franat foarte tare, motocicleta s-a oprit, iar eu am zburat de pe ea. Cred ca s-a blocat fatza si am pierdut-o. O pilda pt cei care citesc topicul si k sa nu fie degeaba este urmatoarea: am mers cu geaca absolut mereu, chiar si vara pe 50 de grade. Acum facusem urmatorul lucru: se anuntase un client sa vina sa cumpere moto maine si am fost la spalatorie cu ea. Dupa spalat nu mai mergea bine si i-am schimbata acasa bujiile. Apoi am dat o tura scurta sa vad cum merge, neglijand geaca. Si s-a intamplat sa fac bube la greu...Noroc ca mi-am pus manusi si evident casca. <small>--- Mesaj completat în 12 Apr 2008 06:05 -------------</small><br/> Atentie putin mai mare data viitoare. Probabil, daca te-ai rostogolit pana in masina si nu te-ai lovit rau de masina inseamna ca aveai timp sa franezi eficient pana in masina daca nu cadeai. Ai grija data viitoare si incearca sa anticipezi treficul(ce vor sa faca ceilalti participanti la trafic). Cred ca m-am rostogolit in pozitie de ghemuit pe coate, genunchi si spate cam de patru ori,vreo 5-6m. Intrebarea mea este: daca as fi avut mai mult de un an si jumatate experienta si 8000km pe moto, as fi reusit sa iau alta decizie decat sa franez ineficient pentru mine, eventual sa ocolesc masina prin spate sau sa franez astfel incat sa ma opresc pe roti. Oare dc as fi avut ABS as fi facut treaba mai buna sau ma duceam glont in portiera masinii? Editat Aprilie 12, 2008 de maryus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
blue_nightwishX Postat Aprilie 12, 2008 Share Postat Aprilie 12, 2008 am anticipat oarecum si am franat pana pe la 30km/h, dar apoi cand am vazut ca se duce spre dreapta am accelerat, dar el a facut o intoarcere d-aia k incepatorii, ducandu-se destul de mult spre drepta si apoi spre stanga. Eu am franat foarte tare, motocicleta s-a oprit, iar eu am zburat de pe ea. Cred ca s-a blocat fatza si am pierdut-o. O pilda pt cei care citesc topicul si k sa nu fie degeaba este urmatoarea: am mers cu geaca absolut mereu, chiar si vara pe 50 de grade. Acum facusem urmatorul lucru: se anuntase un client sa vina sa cumpere moto maine si am fost la spalatorie cu ea. Dupa spalat nu mai mergea bine si i-am schimbata acasa bujiile. Apoi am dat o tura scurta sa vad cum merge, neglijand geaca. Si s-a intamplat sa fac bube la greu...Noroc ca mi-am pus manusi si evident casca. <small>--- Mesaj completat în 12 Apr 2008 06:05 -------------</small><br/> Cred ca m-am rostogolit in pozitie de ghemuit pe coate, genunchi si spate cam de patru ori,vreo 5-6m. Intrebarea mea este: daca as fi avut mai mult de un an si jumatate experienta si 8000km pe moto, as fi reusit sa iau alta decizie decat sa franez ineficient pentru mine, eventual sa ocolesc masina prin spate sau sa franez astfel incat sa ma opresc pe roti. Oare dc as fi avut ABS as fi facut treaba mai buna sau ma duceam glont in portiera masinii? Asemenea faze se pot evita in functie de cat de concentrat si stapan esti pe situatia de moment.conteaza foarte mult sa nu te sperii,sa nu bruschezi. Cand ti se taie in scurt calea ..efectiv nu prea mai ai ce sa faci ...poate doar sa controlezi foarte bine amandoua rotile pe franare si eventual o fandare de ultim moment pentru a evita un impact perpendicular cu roata fata,chiar daca impactul in sinea lui se va produce inevitabil (ca sa nu strambi o furca,jambe,cadru,jug etc...) dar variaza in functie de situatie. ABS-ul face treaba buna ,depinde acum si cine si in ce fel il foloseste. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maryus Postat Aprilie 21, 2008 Autor Share Postat Aprilie 21, 2008 Nu mi s-au vindecat ranile in totalitate, dar de cateva zile am inceput sa merg iar cu motorul. Merg ca si inainte: nici mai repede, nici mai incet, poate, inca, excesiv de atent. Cazatura a fost o experienta nedorita, dar interesanta in felul ei. Sper ca aceasta sa fi fost prima si ultima experienta de acest gen. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Petru Moldovan Postat Aprilie 21, 2008 Share Postat Aprilie 21, 2008 Nu mi s-au vindecat ranile in totalitate, dar de cateva zile am inceput sa merg iar cu motorul. Merg ca si inainte: nici mai repede, nici mai incet, poate, inca, excesiv de atent. Cazatura a fost o experienta nedorita, dar interesanta in felul ei. Sper ca aceasta sa fi fost prima si ultima experienta de acest gen. Ca principiu cand mergi pe 2 roti trebuie sa consideri ca toti conducatorii de masina sunt ori orbi, ori handicapati mintali, ori au o masina cu botul prea lung astfel incat cand ajung ei sa te vada deja au taiat o banda. Sigur ca proportiile la aia care spun eu sunt la fiecare categorie de probabil maxumum 1%, dar daca il prinzi tu pe ala handicapatul in fata? Incearca sa te crezi intr-un joc electronic in care tu esti invizibil, si vei avea probabil maximum o cazatura pe an... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maryus Postat Decembrie 26, 2008 Autor Share Postat Decembrie 26, 2008 Am vazut cu totii ca accidentele cauzate de intoarceri neregulamentare ale masinilor sunt din ce in ce mai frecvente si au urmari deosebit de grave. Cred ca ar fi util sa militam mai mult pentru introducerea sanctiunilor si pedepselor pentru vinovatia autorului moral al unui accident, lucru care este cu desavarsire ignorat de legislatia noastra. Daca in cazul accidentului lui nistorescu motocicleta ar fi evitat masina cu pretul unei cazaturi serioase, in mod sigur s-ar fi considerat ca a avut loc o autoaccidentare a motociclistului si tot el ar fi fost vinovat pentru vatamarea pasagerului, soferul (nistorescu) neavand nicio vina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.