Sparky Postat Aprilie 29, 2008 Share Postat Aprilie 29, 2008 Sal. Am cateva probleme. De curand am terminat un simson de reconditionat. Am pus pe el alternator de IJ, fara flansa..., am pornit motorul cu o baterie si am verificat daca alternatorul scoate ceva tensiune. Am pus un bec de 55W/12V si cu motorul turat se aprinde foarte bine. Am facut un releu de incarcare electronic dupa o schema postata aici pe forum.L-am probat cu o sursa de alimentare reglabila, consumatorul fiind un bec tot de 55W/12V (simulare consum excitatie) si a functionat perfect. La 13,5V taia curentul pe excitatie, iar la 13V pornea iar. Am facut toate legaturile electrice pe motocicleta dupa o schema gasita tot aici. Adica alternativul de la alternator (3 faze) le-a bagat in punte. Minusul (-) l-am legat pe cadru. Plusul (+) la consumatori (bobina, far, releu incarcare etc) si excitatia direct pe rotor. Nu e bateria destul de buna ? Consumul e mai mare decat poate genera alternatorul ? Acum nelamurirea mea e DE CE NU VREA SA INCARCE BATERIA ? Am anulat releul (legat pe direct) si tot nu vrea. Asi vrea sa ma ajutati cu o schema sau cu ceva idei, sau daca nu, cateva explicatii ca nu mai stiu ce sa-i fac ! Multumesc mult. In curand o sa apara si poze cu motoru! PS Vine vreme frumoasa si nu pot iesi cu motoru !! Sanatate la toti si distractie faina cu motoarele ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Aprilie 29, 2008 Share Postat Aprilie 29, 2008 Sal. Am cateva probleme. De curand am terminat un simson de reconditionat. Am pus pe el alternator de IJ, fara flansa..., am pornit motorul cu o baterie si am verificat daca alternatorul scoate ceva tensiune. Am pus un bec de 55W/12V si cu motorul turat se aprinde foarte bine. Am facut un releu de incarcare electronic dupa o schema postata aici pe forum.L-am probat cu o sursa de alimentare reglabila, consumatorul fiind un bec tot de 55W/12V (simulare consum excitatie) si a functionat perfect. La 13,5V taia curentul pe excitatie, iar la 13V pornea iar. Am facut toate legaturile electrice pe motocicleta dupa o schema gasita tot aici. Adica alternativul de la alternator (3 faze) le-a bagat in punte. Minusul (-) l-am legat pe cadru. Plusul (+) la consumatori (bobina, far, releu incarcare etc) si excitatia direct pe rotor. Nu e bateria destul de buna ? Consumul e mai mare decat poate genera alternatorul ? Acum nelamurirea mea e DE CE NU VREA SA INCARCE BATERIA ? Am anulat releul (legat pe direct) si tot nu vrea. Asi vrea sa ma ajutati cu o schema sau cu ceva idei, sau daca nu, cateva explicatii ca nu mai stiu ce sa-i fac ! Multumesc mult. In curand o sa apara si poze cu motoru! PS Vine vreme frumoasa si nu pot iesi cu motoru !! Sanatate la toti si distractie faina cu motoarele ! Inceaeca sa incarci bateria de la un redresor daca nu merge inseamna ca-i bateria de vina .Daca incarca atunci nu stiu succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Aprilie 29, 2008 Share Postat Aprilie 29, 2008 Sal. Am cateva probleme. De curand am terminat un simson de reconditionat. Am pus pe el alternator de IJ, fara flansa..., am pornit motorul cu o baterie si am verificat daca alternatorul scoate ceva tensiune. Am pus un bec de 55W/12V si cu motorul turat se aprinde foarte bine. Am facut un releu de incarcare electronic dupa o schema postata aici pe forum.L-am probat cu o sursa de alimentare reglabila, consumatorul fiind un bec tot de 55W/12V (simulare consum excitatie) si a functionat perfect. La 13,5V taia curentul pe excitatie, iar la 13V pornea iar. Am facut toate legaturile electrice pe motocicleta dupa o schema gasita tot aici. Adica alternativul de la alternator (3 faze) le-a bagat in punte. Minusul (-) l-am legat pe cadru. Plusul (+) la consumatori (bobina, far, releu incarcare etc) si excitatia direct pe rotor. Nu e bateria destul de buna ? Consumul e mai mare decat poate genera alternatorul ? Acum nelamurirea mea e DE CE NU VREA SA INCARCE BATERIA ? Am anulat releul (legat pe direct) si tot nu vrea. Asi vrea sa ma ajutati cu o schema sau cu ceva idei, sau daca nu, cateva explicatii ca nu mai stiu ce sa-i fac ! Multumesc mult. In curand o sa apara si poze cu motoru! PS Vine vreme frumoasa si nu pot iesi cu motoru !! Sanatate la toti si distractie faina cu motoarele ! Sparky:cele trei fire de la infasurarea statorului vin legate la puntea redresoare[nu conteaza care fir unde,important e ca fiecare sa fie legat ca altfel curentul debitat iti scade la sfert],puntea se leaga la masa cu borna minus,iar borna plus o legi la plusul de pe baterie.de la peria pozitiva a colectorului legi un fir la borna DF a releului de incarcare,la borna B+ a aceluiasi releu vine un fir de la contactul cu cheie[asta trebuie sa aiba curent doar atunci cand ai bagat cheia sa pornesti motorul ca altfel iti descarca bateria prin rotor]de la terminalul 15/54.eu ti-am zis cum vin legate firele in caz ca folosesti punte redresoare si releu de Dacia.daca ai punte si releu original de IJ vezi ca daca dai un search o sa gasesti schema pe forum.la puntea de Dacia surubul ala mai subtire e borna minus si ala mai gros e plusul.normal ca daca nu ai legat plusul puntii direct la borna plus a bateriei nu iti va incarca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
topi Postat Aprilie 30, 2008 Share Postat Aprilie 30, 2008 Nu se incarca pentru ca trebuie sa-i dai minim 13.8V. Incearca sa reglezi tensiunea de incarcare intre 13.8 - 14.4V http://jgdarden.com/batteryfaq/carfaq9.htm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WHITE RAVEN Postat Mai 3, 2008 Share Postat Mai 3, 2008 este mai frumoasa chestia! releul regulator de dacie electronic nu o sa itzi incarce bateria niciodata, deoarece este facut sa functioneze la 60A si in plus de asta itzi incarca numai la turatzii mari! solutzia este releu regulator alectromagnetic si cu ala rupi! itzi incarca si la relanti chiar si cu faza lunga aprinsa si in plos de asta potzi sa ii reglezi tensiunea si la 15V fara nici o problema! BAFTA!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sparky Postat Mai 4, 2008 Autor Share Postat Mai 4, 2008 este mai frumoasa chestia! releul regulator de dacie electronic nu o sa itzi incarce bateria niciodata, deoarece este facut sa functioneze la 60A si in plus de asta itzi incarca numai la turatzii mari! solutzia este releu regulator alectromagnetic si cu ala rupi! itzi incarca si la relanti chiar si cu faza lunga aprinsa si in plos de asta potzi sa ii reglezi tensiunea si la 15V fara nici o problema! BAFTA!! Chestia e ca eu am facut cam tot ce ati zis voi aici. Am legat si pe direct. Adica am legat minusul pe cadru, plusul pe baterie, consumatori etc, bateria nu e tocmai foarte buna dar din moment ce are excitatie alternatorul, genereaza curent si poate aprinde un bec. Cu motorul turat putin vreo 1500-2000 rpm am ars un halogen de 12V. Deci generatorul functioneaza.Am spus ca releul de incarcare l-am facut eu nu e din comert dar o sa-ti urmez sfatul si o sa incerc cu unul electromagnetic. Oricum nu pot fi sigur ca incarca pana nu pun o baterie noua si instalatia sa fie finalizata. Inca o chestie: periile colectoare le-am facut eu pentru ca asa am luat alternatorul dar nu cred ca are vreo importatanta cert e ca nu o sa ma las pana nu descopar problema. Iti multumesc RAVEN pentru tot si celorlalti la fel. O sa revin cu detalii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WHITE RAVEN Postat Mai 8, 2008 Share Postat Mai 8, 2008 ca sa potzi sa il reglezi trebe sa ai o baterie incarcata si buna eventual! daca bateria nu este incarcata nu itzi indica corect tensiunea, prin problemele astea am trecut si io si inca mai trec, si inafara de asta sa itzi faca fatza itzi cam trebe sa ai o baterie de 10A minim, bafta!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.