six Postat Iunie 19, 2005 Share Postat Iunie 19, 2005 Am niste intrebari legate de un Simson.. De unde sa incep.. De curand am am achizitionat 2 simsonuri, din care sper sa fac unul functional . E.., povestea e asa, sa nu radeti daca mai pun niste intrebari timpite, sunt incepator, asta ar trebui sa fie prima mea motocicleta . Bun, deci unul dintre ele avea motorul spart, n-am avut cum sa-l pornesc nu stiu ce merge de pe el sau nu.. Am mai luat dupa aceea de la cineva un motor intreg + o groaza de piese (ii multumesc si acu' daca citeste topicul asta..) M-am apucat.. am dat jos motorul spart, l-am pus pe asta nou (care are instalatie pe 12v, cu alternator de ij, dar din pacate n-are carbunii la alternator), deci n-am putut sa-i montez aprindere pe 12v cu bobina de dacie or whatever.. si acum au aparut problemele.. I-am pus magnetoul lui vechi, am reglat platina la 0.4mm cum, pus o fisa, bujie de dacie cred, dar nu vrea nici in ruptul capului sa porneasca, da in cel mai fericit caz niste rateuri. Scanteie da, dar e foarte slaba, abia pisca la mana. I-am schimbat si condensatorul, la fel face. Aaa.. si am o intrebare: in cutie + cardan ce fel de ulei se pune? Ei zic in cartea din '60 ca se pune ulei de motor (de vascozitate 6-8 E?! ) nu valvolina sau alte uleuri mai vascoase. Eu am pus ulei de transmisie de dacie T90. O fi bine, o fi rau? Ce bujii se potrivesc mai bine? Aveti vreo idee sau vreun mecanic care poate s-o puna la punct? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Iunie 20, 2005 Share Postat Iunie 20, 2005 Sfatul meu - daca stii cat de cat de unde se apuca o cheie de zece si o tubulara, nu o da pe mana "specialistilor", refa-i instalatia electrica obligatoriu pe 12 volti si cu bobina de inductie de dacie si cel mai important - schimba-i carburatorul - pune-i carburator nou noutz de Minsk (in Bucuresti gasesti la magazinul din giulesti al lui Cristi Tunaru) - era 700.000, dar merita. Asa... dupa cate zici, e clar o problema electrica. Mai toate simsonurile au magnetoul demagnetizat, din cauza timpului. Nu vei reusi sa-l remagnetizezi, am incercat eu de toate (mers la "specialist", bagat niste magnetzi de neodymium in el - de-aia de hard-disk)) si nu merge. Asadar - pui baterie (alternatorul nu da curent fara baterie in sistem), pui bobina de dacie si folosesti magnetoul doar pentru rolul mecanic de actionare a platinilor - scoti firul galben care iese din el si legi la surubul respectiv firul care vine de la minus bobina , condensatorul il lasi unde e si legat la surubul platinei mobile, unde e si acum. Partea a doua - trebuie sa verifici avansul centrifugal - pentru asta trebuie sa scoti magnetoul si apoi platoul cu avansul centrifugal - scoti intai platoul cu platinile - - asta se scoate usor, are doua "urechi", apoi scoti cama - asta trebuie sa iasa liber, apoi ii vezi plumbii de pe platoul centrifugal - astia trebuie sa-si revina elastic langa ax, daca ii impingi spre margine. Daca nu revin, trebuie sa scotzi platoul si sa-i refaci arcurile (niste sarme sunt, nu arcuri propriu-zise). Platoul se scoate folosind doua suruburi de metric 4 - sunt doua gauri filetate in platou in care insurubezi suruburile - ele vor impinge sub platou si platoul va iesi. Oricum, daca iti lucreaza "plumbii", nu da jos platoul - risti sa pierzi pana. De asemenea, platoul nu trebuie sa aiba joc fatza de ax - daca are - scotzi, refaci pana si pui la loc. Nu trebuie sa ai joc de asemenea nici la cupla de aluminiu (care intra in motor). Dupa ce termini, reglezi avansul - aduci motorul la compresie, pana cand vezi semnul de pe chiulasa (Zp) prin fereastra de vizitare - s-ar putea sa ai acolo un dop de cauciuc - ai grija, motorul sa fie pe compresie, nu pe evacuare. Ei bine, in momentul ala trebuie ca platina sa se deschida - rotesti fie din magnetou (din cele 3 suruburi cu cap nimbus), fie din platou (acum nu mai conteaza pozitzia platoului, ca atunci cand ar fi fost pe magnetul original) - probezi cu o foitza subtzire sa prinzi momentul deschiderii platinii. Asta e tot. Daca ai compresie in motor (te tzine urcat pe pedala, daca o apesi incet, incet), merita sa-i faci aprinderea asa cum ti-am zis eu, sa-i pui carburator nou noutz de minsk (la asta se deschide surubul de amestec 2.5 ture de la strans complet - il vezi, e "celalalt" fatza de surubul de ralanti - care tine clapeta deschisa ) si nu mai ai probleme niciodata cu astea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
six Postat Iunie 20, 2005 Autor Share Postat Iunie 20, 2005 moshulik, mersi pt. raspuns si sfaturi. singura nedumerire pe care o mai am acum e legata de ulei de la cutie si cardan.. e bun ala de transmisie 80w90 (t90) sau e mult prea gros si trebuie ulei de motor 20w40? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Iunie 20, 2005 Share Postat Iunie 20, 2005 La asta nici eu nu stiu ce sa-ti raspund... Eu personal am folosit mereu ulei de transmisie la simson (T90). Ambreiajul uscat, carterele separate de motor si cutie fac simsonul sa semene cu un autovehicul, cutia la fel... cred t90 e mai bun (daca ai neetanseitatzi, curge mai greu... ) pe de alta parte.. neamtzul insista in cartea tehnica sa pui ulei de motor (gen 20w40, ceva ieftin). A.. - la cardan in spate vezi ca e un canal de scurgere a surplusului de ulei care de obicei se infunda, in timp - bagi o sarma de otzel pe canal pana iese sarma pe langa semeringul de la grupul conic. Daca ai infundat acel canal, uleiul ala ajunge pe sabotzi si ramai fara frana. De asemenea - nu neglija sigurantzele care tzin boltzurile sabotzilor (mie mi-a iesit cu totul, a franat roata usor - s-a suprasolicitat motorul => calare). Deci - in cutie baga ce-o fi, dar sa fie la nivel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
six Postat Iunie 20, 2005 Autor Share Postat Iunie 20, 2005 Aaa... apropo de frane, ferodourile sunt cam duse, ai idee unde gasesc ferodouri care sa se potriveasca pe saboti sau saboti cu tot cu ferodouri? Se potrivesc de la alte motociclete rusesti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Iunie 20, 2005 Share Postat Iunie 20, 2005 cauta ferodouri prin targ si adapteaza-le pe sabotii tai... saboti cu totul noi nu cred ca mai gasesti decat la mosi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
six Postat Iunie 21, 2005 Autor Share Postat Iunie 21, 2005 Asa.. Am reusit s-o pornesc cu magnetoul ei, se pare ca merge, problema era de la avans, era pus total pe dos. Mi-am cumparat si carburator de minsk nou intre timp. Acum au mai aparut evident 2 probleme: 1. La carburatorul de minsk trebuie facut vreun "tuning" ceva, o adaptare? Asta fiindca el sta putin aplecat spre fata si curge benzina din camera de nivel constant prin gaurica aia care-i sus de tot. Sa dau plutitorul putin mai jos? Moshulik, surubul de care trebuia sa rotesc 2,5 ture e ala ingropat, nu? Ala mare cu arc in ce pozitie trebuie sa stea? 2. Tot incercand s-o pornesc se pare ca s-a stricat mecanismul care tragea inapoi pedala de pornire, nu mai revine unde trebuie. Din cate am vazut in desen ala e un simplu arc. Intrebarea e: pot sa ajung cumva la arcul ala fara sa desfac toata cutia? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Iunie 21, 2005 Share Postat Iunie 21, 2005 Deci... Carburatorul de minsk nu are nici o problema din cauza ca sta putin aplecat, nu din cauza asta curge benzina din el, vezi ca probabil nu inchide cuiul pontou si din cauza asta da benzina pe supra-plin. Cuiul poate nu inchide din diverse motive - nu este pasuit un pic (daca e de metal) sau are ceva mizerie sau plutitoarele se "agatza" sau or fi sparte. Cel mai bine te duci cu el inapoi la magazin, cu o sticla de benzina dupa tine si un furtun si ii faci proba - daca curge din el trebuie sa-ti dea altul. Acuma... daca el este deja inecat, nu prea mai conteaza reglajele, ca nivelul este mult peste cat trebuie. Surubul ala care trebuie 2.5 ture desfacut este ala ingropat, intr-adevar. Ala cu arc regleaza pozitzia minima a clapetei (adica ralanti-ul). Asta nu are o pozitie fixa, dar reglajul lui incepe de la pozitia "desfacut complet", adica clapeta inchisa de tot. Ai grija - daca e deschis prea mult, nu porneste (nu face depresiune cum trebuie pe circuitul de ralanti). Asa... socul ! - e un buton in dreapta care trebuie in mod normal sa fie impins in jos. La pornire se ridica socul (tragi in sus de tija aia), apoi dupa ce porneste il impingi si incepi sa reglezi ralanti-ul din surubul cu arc. Oricum, intai rezolva problema cu nivelul benzinei, poate este intr-adevar doar de reglat nivelul - e o tablie care apasa efectiv pe cuiul pontou - asta trebuie ajustata in sensul in care sa inchida cuiul mai devreme (la un nivel de benzina mai mic). Oricum, din cate stiu eu, supraplinul ar trebui sa dea benzina fix printr-o gaurica din baia carburatorului, acolo e o tevusca in interior care preia benzina peste un anumit nivel. Daca zici ca iti curge pe la alte suruburi, s-ar putea sa fie vreo gaura care trebuia obturata din fabrica... Cel mai bine mergi cu sticla si furtunul la magazin si ia alt carb. Asa... arcul de la pedala de pornire. Daca mai are tendinte de revenire, inseamna ca inca nu s-a rupt arcul, probabil doar i-a iesit vreunul din capete sau s-a rasucit "nuca" din cauza surubului opritor slabit. Nu trebuie desfacuta nici o cutie ca sa vezi care-i buba. Asadar - e o bucsa acolo din care iese axul pedalei de pornire. Dai jos pedala, ca sa vezi mai bine. Apoi... aceasta bucsa este oprita in cutie de un surub opritor (il simti cu mana si il si vezi - se vede de jos in sus) - pe asta trebuie sa-l desfaci (cheie fixa de 10) si astfel bucsa se va elibera si va iesi si arcul apoi. Aici e aici - daca arcul e rupt, nu mai ai ce sa-i faci, decat sa-l scoti, sa-l iei in buzunar si sa cauti in targul vitan la tarabele cu arcuri un model cat mai apropiat de al tau (din care sa poti taia si indoi capetele care iti trebuie). In timpul asta, iti faci o sarma ceva care sa iti tina pedala in sus, sa nu cada in mers ca nu e bine. Grija mare cand montezi la loc - pui arcul pe pozitie (intra cu fiecare cap in cate o gaura - una in cutie alta in bucsa), apoi incepi si pretensionezi arcul rotind bucsa in sens trigonometric, cu un cleste de-ala mare, gen "mops", iar cu cealalta mana pui surubul opritor - sa nu il insurubezi prea tare, ca e filet in aluminiu si daca il strici, adio... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lil debul Postat Iulie 2, 2005 Share Postat Iulie 2, 2005 SALUT NEA SIX. DE LA MINE VIN PIESELE, SPER CA ESTI MULTUMIT DE ELE. DE ALTERNATOR N-AM STIUT CA NU ARE CARBUNII,CA ITI ZICEAM, IAR ARCU DE PEDALA NU ARE NIMIC, DAR IN ZELUL MEU[EXCESIV] AM DAT JOS CAPACU CU PRICINA SI CINE L-A MONTAT NU L-A MAI PUS LA FIX, AM FOST MULTUMIT CA MI-A SINCRONIZAT CUTIA, CA EU AM RAMAS CU PINIOANELE IN MINA LA DEMONTAREA CAPACULUI. DA EU CRED CA TI-AM MAI DAT UN CAPAC DE SCHIMB, CU TOT CU ARC. HAI SA AUZIM DE BINE. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.