Sari la conținut

Ktm 250 Exc-f


Notka
 Share

Postări Recomandate

Am un prieten ce si-a luat un KTM 250 EXC-F nou (are vreo 100km facuti cu el) si are urmatoarele intrebari:

1. Motorul i se incalzeste cam repede, incepe apa sa picure pe la furtune si pe la supapa radiatorului scoate aburi. E normal? Fiind incepator, nu merge prea repede cu ea dar nici nu o forjeaza prea tare, nu urca pante, etc. (inca). O foloseste normal, mai intra prin balti noroaie, etc.. Dealer-ul i-a spus ca trebuie sa-si puna ventilator. Asa trebuie?

2. Cand motorul se incalzeste nu mai poti acelera. Cand accelereaza moare. Trebuie sa stea sa se raceasca. E pur si simplu enervant.

3. Motorul nu ii sta bine pe cric. In loc sa stea un pic inclinat, sta drept, ca daca stranutzi langa el se rastoarna. E normal? Cand a luat-o i-a cerut dealer-ului sa-i coboare un pic saua. Acum se gandeste ca asta o fi motivul, s-a lasat motocicleta mai jos iar piciorul cricului e prea lung.

4. Daca sta normal pe sa, si e incaltat cu cizme enduro, schimba foarte greu vitezele. Practic nu ii intra piciorul intre scarita si parghia schimbatorului. Ca sa poata schimba viteza, trebuie sa stea cat mai in fata pe motocicleta (practic pe rezervor). E normal? E vreo smecherie cu schimbatul vitezelor? Or fi cizmele de vina (Alpinestars T8)? Are aprox 1,80m si 43 la picior.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 57
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

3. Da, e din cauza ca motorul a fost coborat. Eu recomand sa il urce la loc, mai ales ca garda mare la sol nu e un avantaj de ici de colo la enduro, si mai ales ca are 1.80.

4. Trebuie data pedala schimbatorului mai sus; e un reglaj simplu. Dar cand o sa mearga fara cizme, o sa trebuiasca sa miste mai mult din picior ca sa schimbe vitezele.

 

Pentru 1 si 2 ii asteptam pe cei care se pricep.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3. Da, e din cauza ca motorul a fost coborat. Eu recomand sa il urce la loc, mai ales ca garda mare la sol nu e un avantaj de ici de colo la enduro, si mai ales ca are 1.80.

Asta s-a gandit si el sa faca. Totusi cred ca era normal sa-l proiecteze astfel incat sa stea bine pe cric chiar daca saua este coborata.

 

4. Trebuie data pedala schimbatorului mai sus; e un reglaj simplu. Dar cand o sa mearga fara cizme, o sa trebuiasca sa miste mai mult din picior ca sa schimbe vitezele.

Omul a mutat schimbatorul cat de sus a putut. Daca il pune mai sus decat este acum, schimbatorul loveste intr-un plastic negru si practic nu face cursa completa cand schimba viteza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1.fiind motoreta noua, vine serata din fabrica la un nivel f f f sarac al amestecvului aer gaz, pentru a respecta normele de poluare.din aceasta cauza si pt ca la un motor nou frecarile sunt f mari si caldura degajata de asemenea, supraincalzirea nu e ceva anormal.

2. carburatie setata conform pct 1

remediul este sa termine cat mai repede cele 3 ore de rodaj(cred) dupa care sa scoata restrictoarele si sa seteze amestecul mai bogat.problema ar trebui sa se rezolve de la sine, inclusiv pt incalzirea excesiva de la frecari interne.cat despre sfatul dealerului cu privire la ventilator, i as spune prietenulu tau sa nu mai calce a 2 a oara pe la respectivul dealer, pt ca nu ii e prieten, din cate inteleg.

3 si 4 explicate deja mai sus

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2. carburatie setata conform pct 1. remediul este sa termine cat mai repede cele 3 ore de rodaj(cred) dupa care sa scoata restrictoarele si sa seteze amestecul mai bogat.problema ar trebui sa se rezolve de la sine, inclusiv pt incalzirea excesiva de la frecari interne.cat despre sfatul dealerului cu privire la ventilator, i as spune prietenulu tau sa nu mai calce a 2 a oara pe la respectivul dealer, pt ca nu ii e prieten, din cate inteleg.

 

A terminat cele 3 ore de rodaj. Deja a comandat si ventilatorul. De fapt doua, pentru ca se monteaza cate unul pe fiecare parte, radiatorul fiind din doua bucati, de o parte si alta a cadrului. Si eu m-am mirat cand am auzit ca trebuie montate ventilatoare. Ma intreb daca nu se blocheaza palele ventilatorului daca mergi cu motorul prin noroaie (de la noroi).

Referitor la dealer, pare baiat de treaba, dar poate nu are prea mare experienta in motoare KTM.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A terminat cele 3 ore de rodaj. Deja a comandat si ventilatorul. De fapt doua, pentru ca se monteaza cate unul pe fiecare parte, radiatorul fiind din doua bucati, de o parte si alta a cadrului. Si eu m-am mirat cand am auzit ca trebuie montate ventilatoare. Ma intreb daca nu se blocheaza palele ventilatorului daca mergi cu motorul prin noroaie (de la noroi).

Referitor la dealer, pare baiat de treaba, dar poate nu are prea mare experienta in motoare KTM.

aoleo..ce draq sa faca cu 2 ventilatoare..se monteaza doar un singur ventilator,are loc intr-o singura parte (dreapta pana in 2007 si stanga 2008)..instalatia nu va cara cele 2 ventilatoare si oricum este imposibil sa montezi 2 buc..ce dealer e ala care nu stie treaba asta??????

paletele nu se blocheaza fiindca namolul nu ajunge acolo..si oricum sunt incastrate intr-o protectie de plastic..(de fapt o sa vedeti)

 

PS..am observat si eu ca la 2008 e o problema cu cricul,fiind mult mai lung ca la celelalte modele..sunt si altii care patesc la fel..nu recomand sa tot umbli la pedala/schimbator,trebuie sa te obisnuiesti cu cizmele ..

cum a zis si soso trebuie umblat in carburatie ptr reglaje dar tine foarte mult si de stilul de pilotaj..motorul asta e conceput ptr un pilotaj mai agresiv ,ceea ce implica o viteza de deplasare mai rapida/deci o mai buna aerisirea radiatoarelor..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...... De fapt doua, pentru ca se monteaza cate unul pe fiecare parte, radiatorul fiind din doua bucati, de o parte si alta a cadrului.....

 

Omu' vrea sa se racoreasca si el, nu doar motorul ! :D

 

Ce dealer la safatuit asa ,,de bine" !? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-as vrea sa dau numele dealer-ului, pentru ca sigur nu e rau intentionat. Poate nu are experienta cu KTM-urile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna ziua

Dealerul in cauza este NOMAD - concesaionar KTM Timisoara - manager vanzari Zoran Popovic - adica eu.

 

1. Motorul fierbe pentru ca se merge foarte incet cu el si carburatorul inca nu a fost setat - acest lucru are loc dupa terminarea celor 10 ore de rodaj a motocicletei (conform service Manual KTM) la 3 ore de functionare a fost schimbat uleiul din motor (din fabrica motocicleta vine cu Motorex Cobra - ulei mineral de rodaj care se schimba dupa 3 ore).

Ventilatorul afost recomandat deoarece clientul merege incet cu motorul. KTM EXC 250-F si modelul 525 fierb si daca stau pe loc dupa 5 minute. Se monteaza UN singur ventilator pe radiatorul din stanga . Nu stiu de unde neintelegerea cu 2 ventilatoare. Noi nu am pomenit de asa ceva. Doar nu sunt tampit.

Ventilatorul a fost recomandat doar pentru ca pilotul este incepator si merge foarte foarte incet cu motorul . Gama KTM EXC sunt ready to race si necesita un pilotaj mai agresiv pentru a permite unui flux de aer mai bogat sa raceasca apa din ventilator.

 

2. Rezulta din setarile carburatorului - clientul a fost anuntat in mai multe randuri ca se fac setarile dupa 10 ore de functioanre - se schimba jetting needle-ul si main jet-ul cu cele pe care le furnizeaza fabrica intr-un recipient separat.

 

3. Motorul nu sta bine pe cric pentru ca a fost coborata suspensia spate cat se poate de jos - Firesc inaltimea suspensiei spate se regleaza la gol - "static sag" si apoi cu pilotul pe motor. In acest caz clientul dorea sa ajunga cu talpa picoarelor full pe jos stand in sa. Cricul nu este proiectat pentru aceasta inaltime foarte coborata. In momentul reglarii suspensiei spate s-au folosite metode "neortodoxe" (adica a fost fortat) pentru ca inelul de strangere a suspensiei a fost intepenit din fabrica. Dauna (surub zgariat si lovit + filet monoshock) se repara in garantie.Piesa este comandata si ajunge joi la magazin urmand ca la reglarea carburatorului dupa rodaj sa se schimbe in garantie.

 

4. Distanta dintre axul clapetei mobile a pedalei si scarita motorului este cu 1,5 cm mai mica decat la EXC 450 sau EXC 525. De aici, senzatia usor ciudata la schimbatul vitezelor.

 

 

Iar acum:

In ce sens dealerul este lipsit de experienta??!!!?

1. Cunostinte tehnice ? - avem scolarizare KTM la tot servicul - mecanicul sef a fost in consursul Dakar de doua ori.

2. Cunostinte despre motocicletele KTM ? KTM este pasiunea mea inainte sa fi devenit dealer.

3. Pilotaj off- road? Ne dam in fiecare week end - nu Red Bull Romaniacs, nu Erzberg- ci doar de placere .

Unde este lipsa noastra de experienta?

 

 

La reactile de genul –" nu mai calca a doua oara" , "dealer de bine", "dealer care nu stie treaba" – nu raspund la fel de agresiv pentru ca autorii, au fost informati gresit si in Romania ne asteptam ca toti dealerii sa fie hoti, prosti, lenesi ...

 

Zoran Popovici

KTM Timisoara

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Draga Zoran,

Vad ca ai raspuns concret la toate nelamuririle formulate de mine. Raspunsurile sunt verosimile si presupunerea mea, legata de lipsa voastra de experienta, nu a fost intemeiata, asa ca imi cer scuze.

Concluziile mele sunt urmatoarele:

- Prietenul meu, ori nu a fost atent ori nu a inteles explicatiile date de tine ori tu nu ai reusit sa il faci sa inteleaga aceste lucruri.

- Poate unele lucruri le-a inteles iar la altele nu a intuit implicatiile. De exemplu, a priceput ca trebuie setat carburatorul, dar nu a stiut ca pana se va face acest setting, nu are ce cauta cu motorul pe munte. Weekend-ul asta am fost la Poaiana Marului si i se oprea motorul aproape pe orice panta mai abrupta, sau cand trebuia sa il accelereze brusc. Si cum la munte sunt o groaza de pante .... Sincer, cand il vedeam cum se chinuie, imi venea sa-mi dau cu casca de pamant.

- Fiind incepator, probabil nu si-a ales corect motocicleta, daca spui ca KTM 250EXC-F este "ready to race" si trebuie condus mai agresiv. Acum cateva zile citisem pe undeva pe acest forum ca exista doua tipuri de 250EXC. Varianta F, care intradevar este ready to race si inca o varianta mai "linistita". Poate trebuia sa-si ia varianta mai "linistita".

- Legat de cric, eu cred ca indiferent daca saua este ridicata sau nu, ar trebui sa stea corect pe cric. Din punctul meu de vedere este o eroare de proiectare.

 

Probabil ca prietenul meu e un client dificil si cu foarte putine cunostinte de mecanica moto, dar parca nu imi vine sa cred ca este incapabil sa priceapa unele lucruri, pe care le-ai expus tu atat de simplu in acest topic. O fi comunicarea de vina? Oricum omul si-a dat seama de un lucru si anume ca pentru enduro ai nevoie de un anume tip de motocicleta iar daca vrei sa mergi si prin oras sau sa faci drumetii mai lungi, ai nevoie de altceva. Se gandea sa-si mai cumpere una. Cred ca depinde si de tine daca isi va luat tot KTM sau va opta pentru o alta marca.

 

Sper ca topicul asta va fi util atat pentru tine Zorane, cat si pentru altii care poate se vor lovi de aceleasi probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Recent am comandat si eu un 250exc-f, tot pt cineva care nu e mult prea avansat. Am comandat de la inceput ventilator... stiam ca este predispus la fierbere.

 

Legat de limitare, o sa incerc sa-mi fac timp eu sa merg cu motorul cele 3 ore si apoi sa scot limitarea. E ingrozitor chiar si pt un incepator sa mearga cu limitare.

 

Am vazut cum era un 400exc... dar un 250F... 250-ul chiar nu merge subturat... nu are cuplu asa cum se spune...

 

revin cu informatii!

 

P.S. abia astept sa vad cu 250F-ul... io... posesor de 300exc. tk!

 

legat de fiervere... recomand un lichid de racire special care are temp de fierbere mai ridicata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toata gama KTM este ready to race. Din pacate nu exista op varianta mai puturoasa decat 250 EXC -F.

Exista 250 EXC cu motorizare in 2 timpi si 250 EXC-F (cu f de la four stroke) cu motorizare in 4 timpi.

 

Din punct de vedere tehnic un motor in 4 timpi e mai puturos decat unul de 2 timpi si mult mai recomandat la un pilot incepator.

 

Maine dimineata o sa vorbesc cu prietenul dumneavoastra - pe langa actele de leasing pe care le finalizam ii mai explic cum sta treaba cu perioada de rodaj si setarile carburatorului.

 

Problema cu cricul - sustin ca e foarte bine proiectata - motorul nu se foloseste ata de jos precum l-am pus noi.

 

Prietenul dumneavoastra nu este deloc un client dificil - doar un pic de rabdare sa termine perioada de rodaj (cred ca afacut cele 10 ore de mers) si un pic de antrenament si se va descurca de minune cu motocicleta aleasa.

Editat de Nomad_shop
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema cu cricul - sustin ca e foarte bine proiectata - motorul nu se foloseste ata de jos precum l-am pus noi.

Inseamna ca segmentul de clienti caruia i se adreseaza KTM cu motoarele enduro, este pentru persoane peste 1,75. Eu am 1,70 si asa cum e reglata saua lui acum, nici nu ma pot urca pe motocicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inseamna ca segmentul de clienti caruia i se adreseaza KTM cu motoarele enduro, este pentru persoane peste 1,75. Eu am 1,70 si asa cum e reglata saua lui acum, nici nu ma pot urca pe motocicleta.

 

Nici gand - avem destui piloti nationali si internationali de statura mica care se dau cu KTM

Se regleaza inaltimea de la sa la gol iar daca iti trebuie mai coborat se schima arcul de la monoshock (amortizorul de spate)- exista 4 tipuri de arcuri cu tarii diferite - din ele se alege cel potrivit. Conteaza si greutatea pilotului. In manual este un tabel care te ajuta sa alegi arcul potrivit.

 

Eu am 183 si cand am setata ultima oara motorul despre care se vorbeste aici imi era prea jos (iar cricul statea perfect, asta a fost vineri la 12) - deci cred ca pentru tine e perfect pentru race. Insa conteaza foarte mult nivelul de pilotaj si conditile un de se foloseste- una este un Rally ride pe camp si altceva o urcare pe stanci gen Red Bull.

Editat de Nomad_shop
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Draga Zoran,

Vad ca ai raspuns concret la toate nelamuririle formulate de mine. Raspunsurile sunt verosimile si presupunerea mea, legata de lipsa voastra de experienta, nu a fost intemeiata, asa ca imi cer scuze.

Concluziile mele sunt urmatoarele:

- Prietenul meu, ori nu a fost atent ori nu a inteles explicatiile date de tine ori tu nu ai reusit sa il faci sa inteleaga aceste lucruri.

- Poate unele lucruri le-a inteles iar la altele nu a intuit implicatiile. De exemplu, a priceput ca trebuie setat carburatorul, dar nu a stiut ca pana se va face acest setting, nu are ce cauta cu motorul pe munte. Weekend-ul asta am fost la Poaiana Marului si i se oprea motorul aproape pe orice panta mai abrupta, sau cand trebuia sa il accelereze brusc. Si cum la munte sunt o groaza de pante .... Sincer, cand il vedeam cum se chinuie, imi venea sa-mi dau cu casca de pamant.

- Fiind incepator, probabil nu si-a ales corect motocicleta, daca spui ca KTM 250EXC-F este "ready to race" si trebuie condus mai agresiv. Acum cateva zile citisem pe undeva pe acest forum ca exista doua tipuri de 250EXC. Varianta F, care intradevar este ready to race si inca o varianta mai "linistita". Poate trebuia sa-si ia varianta mai "linistita".

- Legat de cric, eu cred ca indiferent daca saua este ridicata sau nu, ar trebui sa stea corect pe cric. Din punctul meu de vedere este o eroare de proiectare.

 

Probabil ca prietenul meu e un client dificil si cu foarte putine cunostinte de mecanica moto, dar parca nu imi vine sa cred ca este incapabil sa priceapa unele lucruri, pe care le-ai expus tu atat de simplu in acest topic. O fi comunicarea de vina? Oricum omul si-a dat seama de un lucru si anume ca pentru enduro ai nevoie de un anume tip de motocicleta iar daca vrei sa mergi si prin oras sau sa faci drumetii mai lungi, ai nevoie de altceva. Se gandea sa-si mai cumpere una. Cred ca depinde si de tine daca isi va luat tot KTM sau va opta pentru o alta marca.

 

Sper ca topicul asta va fi util atat pentru tine Zorane, cat si pentru altii care poate se vor lovi de aceleasi probleme.

 

exact ce ziceam intr-un post de mai sus a scris si dealerul..vis-a vis de nomand shop..mi se pare normal sa interpreteze lumea aiurea cand auzi ca dealerul aduce 2 ventilatoare ptr un singur exc..nici o problema si mie mi-a trimis szolt 2 buc dar am avut un amic fara si am rezolvat problema fara retururi scumpe..iar legat de problema cu eroare de proiectare a cricului sa stii ca acelasi lucru l-am observat si eu la modelele 2008 de multe ori lumea prefera sa il reazeme de un copac fiindca isi pierde echilibrul din cauza cricului..cred ca 2-3 cm mai scurt ar fi rezolvat problema..

 

PS exc-f este varianta domoala,exc 250 este varianta in 2 timpi si aia iti rupe capul clar daca nu te stii cu pilotajul..F vine de la four stroke(adica exc in 4 timpi)

Editat de atillas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum cateva zile citisem pe undeva pe acest forum ca exista doua tipuri de 250EXC. Varianta F, care intradevar este ready to race si inca o varianta mai "linistita". Poate trebuia sa-si ia varianta mai "linistita".

 

Sunt 4 tipuri de 250, cel putin in line-up'ul pentru anul 2008:

250 SX = motocross, 2T;

250 SX-F = motocross, 4T;

250 EXC = Offroad Competition, 2T;

250 EXC-F = Offroad Competition, 4T.

Intradevar, 250 EXC sunt 2 tipuri ...

 

Zice-se ca motorul in 4 Timpi (250 EXC-F) este mai "friendly" si mai "iertator" cu incepatorii decat 2T (250 EXC)... poate de asta nici nu vreau sa probez un 4T chiar si pentru o secunda ca sa nu-mi para rau ca am ales 2T ca incepator :unsure:

Editat de seseseko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

io am mers cu un 250exc-f... cum poti sa spui ca e prea puternic. chiar si pt un incepator.

 

nu explodeaza in putere chiar daca o accelerezi brusc, etc...

 

chiar nu e nevoie de alte modificari pt un incepator. daca nu se descurca nici cu asta atunci sa aleaga altceva un scooter de offroad, etc.

 

ce sa mai zicem de ce care au inceput pe 2t???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vad ca au ramas fara glas cei care au comentat la adresa dealerului "de bine".

Ce este baieti nu stiti sa dati o explicatie de ce sunt fara experienta?

 

Va ascult.

 

Intr-adevar, este vorba de o informatie trunchiata. Citez ... !

 

,,[...... De fapt doua, pentru ca se monteaza cate unul pe fiecare parte, radiatorul fiind din doua bucati, de o parte si alta a cadrului.....]"

 

..... exact asa arata citatul de mai sus ! Citit inegral tot textul, am inteles ca dealerul a recomandat 2 ventilatoare, din motivul asta a aparut ,,stupoarea", ... ca sa ii zic asa !

 

Cam asta este ,,explicatia" ce mi-o asum ! Nu am comentat nimic despre ... experienta !

 

Scuze mele ..... daca asta ajuta la ceva ... cu toate ca nu eu trebuia sa le cer ...

Editat de petrica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai hai, totusi... :unsure: sa nu exageram.

 

nu stiu cati dealeri de la noi sunt perfect pregatiti, mai ales pt motoarele de 2t.

 

 

Noi putem sa ne mandrim cu un asa mecanic. Nu zic ca suntem perfecti dar la 2t stam foarte bine -

Editat de Nomad_shop
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...