Sari la conținut

Accident Moto-auto...


Angelo
 Share

Postări Recomandate

Poate este adevarat sau nu dar de curand cineva,nu am vazut eu cu ochii mei dar asa a spus omul,a castigat in instanta prin contestatia facuta de el in 15 zile de la primirea p.v.,intrucat judecatorul a spus ca"este vorba pulitianului vs omul cu contestatia,daca pulitianul are probe trebuie sa la arate,dar de la pulitie nu a venit nimeni,asa ca,legiuitorul a anulat p.v si omul a castigat,dar tu poti cosulta un avocat si poti deschide dosar penal prostului,si politiei,asta cred,si binenteles trebuie neaaparat un certificat medico legal si il atasezi(copia) la dosar,dar trebuie sa ta misti repede ca nu stiu cand ai avut accidentul,sau daca mai poti face contestatie,sau ce se mai poate face,bafta multa.

PS.Nu stiu data cand ti s-a intamplat accidentul te rog pune si tu aici data si ora accidentului si pe urma mai vedem ce se poate face mai departe,si sa vad cum te pot ajuta sanu-l lasi pe mu...st.Astept

Editat de DAN IERNIE
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca te-ai dus (si dupa) la spital,ei trebuiau sa anunte politia si venea cineva indiferent de ce ai scris tu initial.

daca nu te-ai dus, nu prea ai cum sa dovedesti ca eventualele rani le ai in urma unui accident rutier.

nu-ti ramane decat sa scoti cat mai mult de la asigurari. bafta!

 

in certificatul medico-legal o sa scrie ce `daune` prezinti tu, dar daca nu te-ai dus la spital si nu s-a facut cercetare la fata locului, oricine poate spune ca ai cazut din pom sau cu bicicleta.

Editat de cry
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Momentan vreau sa ma orientez asupra reparatie motocicletei si recuperarea echipamentului... Celalate demersuri le voi lua alaturi de un avocat, zilele acestea! Maine va trebui sa merg la asigurari. Nu stiu ce sa fac, sa evalueze daunele si sa o duc in service, sau sa evalueze daunele, sa scot un deviz de la reprezentanta cu costul pieselor iar eu sa mi-o repar in regie proprie. Astfel cu banii luati pot sa aduc modificari motocicletei care le doream demult (oglinzi, far, semnalizari, mansoane, ghidon, capete ghidon etc etc.) Cum se procedeaza cu reparatul in regie proprie? Care sunt procentazele de despagubire, cum faci demersurile etc.... Eu consider (si in urma consultului cu un mecanic moto) ca mai bine ar fi in regie proprie. Si inca ceva, echipamentul, chiar daca are mici zgarieturi (de ex in cazul manusilor sau daca era casca) trebuie sa ti le despagubeasca, am inteles ca echipamentul de protectie, odata avariat (catusi de putin) e considerat "de unica folosinta" si trebuie inlocuit...Inca o dilema ar fi ca eu am alta toba decat cea "stock", care e belita (zgaraiata, dar nu perforata iar la imbinarea cu galeria rasufla), in cazul acesta, oricat de mica ar fi zgarietura ar trebui sa imi dea alta, categoric, nu? dar, de care, originala sau de care aaveam montata in timpul accidentului (la casco spre exemplu iti da cele standard, la RCA sunt obligati sa iti dea ce ai pe ea, nu?). Arpopo, echipamentul cum atest ca are anumita valoare (casca e airoh de vreo 200 euro, usor atest, la fel ca si manusile si ghetele, dar de geaca purtam una mai subtire de vara care valoreaza sub 100 euro, pot spune, in absenta chitanteor si altor dovezi cat a costat si de unde o am, ca ea defapt valoreaza 250 eruo?

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu ce sa fac, sa evalueze daunele si sa o duc in service, sau sa evalueze daunele, sa scot un deviz de la reprezentanta cu costul pieselor iar eu sa mi-o repar in regie proprie. Astfel cu banii luati pot sa aduc modificari motocicletei care le doream demult (oglinzi, far, semnalizari, mansoane, ghidon, capete ghidon etc etc.) Cum se procedeaza cu reparatul in regie proprie? Care sunt procentazele de despagubire, cum faci demersurile etc.... Eu consider (si in urma consultului cu un mecanic moto) ca mai bine ar fi in regie proprie. Si inca ceva, echipamentul, chiar daca are mici zgarieturi (de ex in cazul manusilor sau daca era casca) trebuie sa ti le despagubeasca, am inteles ca echipamentul de protectie, odata avariat (catusi de putin) e considerat "de unica folosinta" si trebuie inlocuit...Inca o dilema ar fi ca eu am alta toba decat cea "stock", care e belita (zgaraiata, dar nu perforata iar la imbinarea cu galeria rasufla), in cazul acesta, oricat de mica ar fi zgarietura ar trebui sa imi dea alta, categoric, nu? dar, de care, originala sau de care aaveam montata in timpul accidentului (la casco spre exemplu iti da cele standard, la RCA sunt obligati sa iti dea ce ai pe ea, nu?). Arpopo, echipamentul cum atest ca are anumita valoare (casca e airoh de vreo 200 euro, usor atest, la fel ca si manusile si ghetele, dar de geaca purtam una mai subtire de vara care valoreaza sub 100 euro, pot spune, in absenta chitanteor si altor dovezi cat a costat si de unde o am, ca ea defapt valoreaza 250 eruo?

Multumesc!

 

Pe forum se gasesc raspunsuri la absolut toate problemele tale...o gramada de lume a trecut prin ce treci tu acum...

 

Un rezumat pe scurt ar fi asta:

 

-Evaluarea primara a daunelor se face la asiguratori, ulterior in service unde se pot constata daune ascunse (tre sa te intorci cu evaluarea la asiguratori sa o semneze ca au luat la cunostinta de celelalte daune constatate in service, altfel nu le despagubesc!)

 

-Nu te imbata cu apa rece ca vei putea face imbunatatiri motocicletei cu banii de pe asigurari, bucura-te daca iti vor ajunge sa repari motorul asa cum era inainte de accident...tu nu stii care e sistemul de despagubire si cat de mult vor sa te jecmaneasca de bani???

 

-toba se despagubeste cea stock, cu care vine motocicleta, nu cea sport pusa de tine...exact cum daca tu iti facusesi motorul jumate busa nu-ti vor despagubi jumate motorul de-l aveai si restul costul unei jumatati de busa!! (sper c-ai inteles ironia :D )

 

-echipamentul se despagubeste doar daca ai facturi la el pe numele tau, cu pretul fiecarei piese de echipament, nu facand tu "evaluari" cam cat ar valora ele!

 

-reparatia in regie proprie se face in felul urmator: se face un proces verbal dupa ce tu aduci devizul de la service ( care e , de obicei, enorm si pe care ei il refuza) in care tu ceri sa iti faca ei o estimare a pagubelor(suma cat ar costa piesele de inlocuit, sume care se iau din catalogul Schwacke, pe modelul si anul motocicletei tale, insa fara TVA si alte adaosuri, adica pretul de pruducator). Ti se comunica pretul ala, esti de acord cu el, semnezi ca o repari in regie proprie, iei banii si ei se spala pe cap de toata povestea. Sau incepi sa o repari tu, strangi absolut toate facturile si bonurile cu cheltuielile, le duci la ei si ei iti returneaza, atentie, doar o parte din acesti bani (deoarece piesele tot la pretul de producator sunt puse, nu la cel cu care le-ai cumparat tu, iar manopera mainii de lucru este evaluata la 25 lei/ora, nu 50 lei/ora cat poate ai dat tu la service)...

 

Astea sunt cele doua variante ale regiei proprii, am trecut prin asta si stiu ce vorbesc...Ai mare grija insa sa nu incerce sa-ti faca si tie ce au incercat la mine, adica sa imi dea si suma initiala(cat evaluau ei, fara facturi) si sa-ti ceara si facturi pentru suma aia de neam prost! Ideea e sa te duci peste ei cu legea scoasa la imprimanta pe foaie si vei vedea ca nu mai sunt asa tari in gura...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator lznicu
Buna!

Nu de mult am avut un accident cu motocicleta si a-si vrea sa clarific unele aspecte legate de acest incident!

Accidentul s-a petrecut in felul urmator: eu circuam (in localitate) corespunzator iar din sens opus un autoturism a vrut sa faca stanga (in demaraj) acrosandu-ma. Impactul nu a fost la viteza, in jur de 40-50 km/h, eu intrand in portiera fata si aripa fata dreapta (in acest timp motorul cazuse pe piciorul meu drept) iar in urma accidentului am fost proeictat sub masina respectiva (roata atingandu-mi umarul ; corpul fiind intr-o pozitie flectata, adica umarul stang era pe unde trebuia sa fie cel drept, iar capul sub masina). Imediat dupa accident am cerut la respectivul sa cheme ambulanta ca aveam dureri ingrozitoare de spate, iar el in loc sa cheme ambulanta urla si facea scandal ca eu a-si fi de vina. Dupa 15 min de urlat pe mine mi-am adunat puterile si am mers la politie, acolo el a dat mana cu toti, le spunea la toti pe nume etc. au intrat la o cafea 15 min sa povesteasca, timp in care eu stateam si asteptam in dureri (telefonul il pierdusem in urma impactului). Dupa un timp au venit si au insistat sa terminam de scris procesele verbale chiar daca am zis ca nu ma simt bine si vreau sa merg prima data la spital. Au terminat de scris procesele (in procesul meu mi-au zis sa scriu: "IN URMA ACCIDENTULUI NU AU FOST VICTIME OMENESTI NUMAI DAUNE MATERIALE!") apoi respectivul a plecat iar politia a zis ca daca vreau sa ma duc la spital. M-am dus la spital unde mi-au imobilizat marul, nimic serios, entorsa la piciorul drept, juliturile de rigoare iar pt coloana nu este fractura dar au zis ca poate fi probabilitate de tasare de nervi...

 

1. Inca am dureri de coloana (pe mine inca ma mai doare coloana si dupa nici 15 min de stat pe scaun am durerii)

2. Imi este frica sa ma mai urc pe motor (vreau sa il vand, asta dupa 4 ani de motociclist, deoarece am frica permanenta ca o sa fiu lovit din nou si nu mai am incredere pe 2 roti, mai ales dupa ce am simtit si am vazut in timpul impactului)

 

=> pot intr-un fel folosi aceste 2 motive in instanta, primul ma afecteaza enoprm in cadrul muncii de serviciu care o prestez iar cel de-al 2-lea ca ma priveaza de o actine care inainte era mia presus de orice alceva ca si pasiune si s-a transformat intr-o oroare...

 

Accidentul nu este unu "de laudat" si pt asta ii multumesc lui Dumnezeu, dar ma schimbat radical (desi nu voiam asta)...

 

Iar in ultimul rand vreau sa va intreb daca trebuie sa primesc despagubiri si pe echipamentul proitector (geaca de piele - total distrusa, casca - 2 julituri etc.) si cum crede-ti ca trebuie sa procedez mai bine daca vreau sa imi repar motorul (mentionez ca este primul accident suferit ca motociclist)...

 

 

Nu-l lasa, consulta un avocat si incearca toate caile de atac si fa-ti cat mai repede un control si un certificat medico-legal, chiar daca ai semnat PV nu cred ca acum n-ai mai putea sa redeschizi dosarul mai ales ca ala si-a recunoscut vina. Daca te intreaba politia de ce n-ai depus reclamatie atunci sustii ca ai fost presat/imbarligat de politistii respectivi, bagami-as in rasa lor, nu pot sa sufar lichelele astea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu judecatoria si cu legea nu o sa se faca niciodata dreptate. Spune-ne unde sta bou sa mergem sa-i rupem oasele intr-o seara si sa-i devastam masina. Asta e singura solutie. Acum orice tigan cocalar si jegos ce da regulat spaga la politie pentru manevrele pe care le face, poate sa faca orice, pentru ca ii stie p-aia pe acolo. Sa-i ard in gura pe toti 90% dintre politisti (care sunt corupti) si da-mi adresa lu ala din PV ca ii rup oasele !!! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu era necesar sa fi arogant cu baiatul...si-a exprimat o parere, asa cum si tu ti-ai exprimat una... :D

 

Iar pentru informatia ta generala, afla ca modul cum s-a rezolvat cu despagubirea echipamentului tau nu e general valabila...in cazul accidentului meu (asigurare BT Transilvania) mi s-a aratat clar pe foaie conditiile de despagubire a echipamentului: sa ai factura de achizitie a lui PE NUMELE TAU si sa fie specificat in procesul verbal de la politie ca le aveai pe tine in momentul producerii accidentului si ca sunt marca cutare (adica la ce vei aduce tu factura). Pe ei nu-i intereseaza cat mai costa echipamentul terfelit ACUM, ci cat te-a costat cand l-ai cumparat. Simplu!

 

Parerea mea este ca in loc de rautati gratuite, mai bine s-ar concentra lumea sa dea sfaturi cat mai utile sa ajute omul aflat la necaz :blink:

 

PS: Si acum ON TOPIC: trebuia macar sa dai un telefon la un prieten imediat dupa accident.. Inteleg, tu erai socat, insa el poate te-ar fi sfatuit sa chemi salvarea, in loc sa-i permiti idiotului aluia sa te intimideze...

 

Pentru informarea ta generala, aroganta nu are nimic de a face aici. Dar cand un om iti cere sfatul cum sa faca, nu stai sa iti dai cu parerea, ori stii si ii zici, ori mai bine taci. Cel putin eu prefer sa aud sfaturi pertinente cand cer ajutor, nu sa stau sa citesc 50 de post-uri cu poate, cred ca samd... e mai simplu si mai eficient. Pentru restul "discutiilor" exista mess, blog, net, hifive samd...

 

Tot pentru informarea ta generala, in legea asigurarilor nu se specifica ca trebuie sa ai factura de achizitie la absolut tot ce s-a avariat-distrus intr-un accident. Daca ar fi asa, ar insemna ca astia nu mai despagubesc nimic. Mai mult decat atat, daca eu iau motorul si echipamentul tau si am accident, asta inseamna ca nu mi-l despagubesc pt ca nu e al meu... get real !!!!

 

Asa au facut aia de la Generali cu mine si dupa o mica sesizare la CSA, nu numai ca mi-au platit instant, dar si dublu decat cerusem initial.... si fara sa fi trecut echipamentul in PV-ul de la politie.

Cei de la Allianz au zis ca imi despagubesc casca fara tva, ca le-am zis ca vreau bani, nu vreau sa imi iau alta, mi-au dat suma fara tva si cand mi-au cerut casca, le-am zis sa vina sa isi ia 81% din ea, daca iau mai mult sau mai putin ii dau in judecata. Crezi ca mi-au luat casca ?

 

Tot pt inf ta generala, daca cei de la asigurari vor echipamentul scris pe PV si tu nu l-ai trecut, nu ai decat sa te mai duci o data la Politie, il cauti exact pe acelesi care ti-a scris initial PV-ul si il completeaza si cu echipamentul, mare scofala, e doar un drum in plus.

 

In concluzie daca stii ce si cum, nu ai nici o problema in a iti recupera dauna. Totul e sa nu pleci urechea la tot ce debiteaza nenea de la asigurari...

Daca mai vrei si alte sfaturi, tot pt inf ta generala, te rog, nu ezita.

Multumesc.

 

Daca tu pleci urechea la tot ce debiteaza asigurarile, sunt convins ca o sa iti recuperezi bani, poimarti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru informarea ta generala, aroganta nu are nimic de a face aici. Dar cand un om iti cere sfatul cum sa faca, nu stai sa iti dai cu parerea, ori stii si ii zici, ori mai bine taci. Cel putin eu prefer sa aud sfaturi pertinente cand cer ajutor, nu sa stau sa citesc 50 de post-uri cu poate, cred ca samd...

 

 

Mai mult decat atat, daca eu iau motorul si echipamentul tau si am accident, asta inseamna ca nu mi-l despagubesc pt ca nu e al meu... get real !!!!

 

Cand cineva isi exprima o parere, poate fi cea pertinenta pentru problema omului sau nu...asa cum si tu esti sigur ca ceea ce spui tu este "adevarul absolut".

Cand vine altcineva si ii zice "nu cred ca ai dreptate, legea spune asa si pe dincolo"...mi se pare o contra-parere formulata corect si amical...insa cand cinevaul ala se exprima astfel: "Si ca sa nu zici ca ai neclaritati, sa te luminez un pic..." mie una mi se pare putin aroganta exprimarea. Poate am eu alt sistem de valori asupra modului cum e politicos sa te exprimi...cine stie.

 

Si acum on topic cat de cat:

Daca iei tu motorul si echipamentul meu (ma indoiesc ca te-ar incapea :blink: ) si faci accident , la asiguratori ori vii cu procura speciala de la mine cum ca sunt de acord ca tu sa fii despagubit, ori nu primesti nici un ban! Pentru dauna unui motor este despagubit PROPRIETARUL.(la accident eram cu motorul care in acte figura inca pe numele fostului proprietar)

 

Si crede-ma, ca am sunat si am stat de vorba si cu un inspector de la CSA (Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, pentru cine intreba) si mi-a spus acelasi lucru...ca sa fii despagibit de ceva trebuie sa fie ale tale...altfel fiecare ar declara ca la accident avea 3 geci Rucka pe ei, 2 casti( si pt pasagera, de rezerva) si 3 perechi de pantaloni de piele Vanucci, ca, deh, sunt mai frigurosi.

 

Din partea mea, m-as bucura din tot sufletul sa nu am dreptate si sa fie cum spui tu, sa-ti despagubeasca absolut tot, doar ca declari tu ca "le-ai fi avut pe tine", insa la cum stiu companiile de asigurari...nu stiu cate sanse reale sunt.

 

Numa bine :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

angelos, nu e imposibil de rasturnat procesu ala verbal, daca ai niscaiva probe (martori la accident, de-un par egzamplu). sfatul meu: consulta un avocat, expune-i speta cu toate detaliile si vezi ce si cum.

 

pies: pt curiozitatea mea personala, de pe ce sectie erau politistii aia?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand cineva isi exprima o parere, poate fi cea pertinenta pentru problema omului sau nu...asa cum si tu esti sigur ca ceea ce spui tu este "adevarul absolut".

Cand vine altcineva si ii zice "nu cred ca ai dreptate, legea spune asa si pe dincolo"...mi se pare o contra-parere formulata corect si amical...insa cand cinevaul ala se exprima astfel: "Si ca sa nu zici ca ai neclaritati, sa te luminez un pic..." mie una mi se pare putin aroganta exprimarea. Poate am eu alt sistem de valori asupra modului cum e politicos sa te exprimi...cine stie.

 

Si acum on topic cat de cat:

Daca iei tu motorul si echipamentul meu (ma indoiesc ca te-ar incapea :blink: ) si faci accident , la asiguratori ori vii cu procura speciala de la mine cum ca sunt de acord ca tu sa fii despagubit, ori nu primesti nici un ban! Pentru dauna unui motor este despagubit PROPRIETARUL.(la accident eram cu motorul care in acte figura inca pe numele fostului proprietar)

 

Si crede-ma, ca am sunat si am stat de vorba si cu un inspector de la CSA (Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, pentru cine intreba) si mi-a spus acelasi lucru...ca sa fii despagibit de ceva trebuie sa fie ale tale...altfel fiecare ar declara ca la accident avea 3 geci Rucka pe ei, 2 casti( si pt pasagera, de rezerva) si 3 perechi de pantaloni de piele Vanucci, ca, deh, sunt mai frigurosi.

 

Din partea mea, m-as bucura din tot sufletul sa nu am dreptate si sa fie cum spui tu, sa-ti despagubeasca absolut tot, doar ca declari tu ca "le-ai fi avut pe tine", insa la cum stiu companiile de asigurari...nu stiu cate sanse reale sunt.

 

Numa bine :D

 

Daca eu am tot echipamentul tau, plus motorul tau si am accident, nu din vina mea, iar asig. unde are nenea rca-ul nu ma despagubeste, sa stii ca pot(poti) plati tot din buzunarul meu, apoi proces, unde nenea va plati de ii va iesi pe nas.

Revenind, la ceea ce ziceai tu... asiguratorul e obligat prin lege (Prin RCA) sa acopere toate cheltuielile legate de accident, asta insemnand ca el, asiguratorul va incerca mereu sa diminueze suma de despagubire, dar va plati ce s-a distrus in accident. Normal ca va dori sa se asigure ca ceea ce ceri tu a fost implicat in accident samd... dar nu are cum sa ocoleasca plata despagubirilor. Vrei sa ma convingi ca daca casca care am avut-o in cap la accident, mi-a cumparat-o sor-mea din alta tara, dar eu am platit-o si am factura pe numele ei nu al meu , nu mi-o despagubeste ???? Ei bine, sa stii ca inclusiv in situatia asta asigurarea iti da banii pe ea.

Ideea e ca nu eu trebuie sa fac dovada a ceea ce am avut pe mine la accident, ci invers, asigurarea tre sa dovedeasca ca nu. Daca sunt baiat desptept si ii dictez politistului cand face PV-ul ca am avut in cap Kiyonari (stiu io pe unul care o are zob) , dar eu aveam velmar de 200 Ron si Icon Titax in loc de maieu samd.. crezi ca politistul face diferenta intre ele? Imi apar acum pe PV, am de unde sa iau acest echipament "rupt" si declar ca nu am facturi de achizitie, dar le aduc proforme, sau il cumpar nou si le duc facturile caz in care le vor plati 100 %.

 

Si inca ceva, asa pt tine, tot ceea ce ti-am zis a fost pe pielea mea, nu din auzite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...