CharlieKing Postat Iulie 14, 2005 Share Postat Iulie 14, 2005 Am o mare problema cu Hoinarul meu. Am incercat sa ii pun sistem de semnalizare, pe 6 V, cu releu de semnalizare corespunzator, dar problema e ca la relantiu am doar 3 V din generator, ceea ce nu ajunge pentru a amorsa releul. Cum fac sa am tot timpul 6V ? O alta problema cred ca este curentul alternativ care e produs de generator. Credeti ca ar fi indicat o redresare pe curent continuu? Va rog sa ma ajutati sa pot sa termin tuning-ul la motoreta mea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TomCat Postat Iulie 14, 2005 Share Postat Iulie 14, 2005 (editat) Parerea mea e ca daca tu vrei sa ai tot timpul 6 V, iti trebuie o baterie de 6 V + releu de incarcare. Daca ai dinam, curentul produs nu trebuie redresat, pt ca dinamul scoate c.c. O solutie ar fi sa ai un circuit separat pt semnalizari; 4 acumulatori NiCd/NiMh R6 sau R20 mai degraba pe care ii incarci acasa. Ar trebui sa te tina binisor. Consumul e mic daca ai becuri de 5/10W, la cit semnalizezi eu zic ca te-ar tine o zi, macar. Editat Iulie 14, 2005 de TomCat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CharlieKing Postat Iulie 14, 2005 Autor Share Postat Iulie 14, 2005 Curentul ce iese de la magnetou la Mobra e din cate stiu eu curent alternativ (pentru curent continuu iti trebuie dinam, cu perii colectoare, ceea ce nu e cazul pentru Hoinar) Ideea cu bateriile nu e rea, dar putin cam complicata, avand in vedere ca nu am de gand sa incarc mereu acumulatorii. Nu exista cumva un releu stabilizator de tensiune pentru 6V, sau ceva de genul cum e la masina, sa am tensiune constanta? Trebuie sa tin cont si de spatiul limitat pe care il ofera Hoinarul sub sezut, unde deja am pus bobina de Dacie si releul de semnalizare. Problema e ca nu se prea gasesc componente din acestea pentru 6V, ideal ar fi un releu de incarcare si un ansamblu de baterii sau o baterie mai buna, pe la vreo 6-8 Ah, mica, uscata. Poate mai are cineva idei... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TomCat Postat Iulie 14, 2005 Share Postat Iulie 14, 2005 Baterii de 6V mici si uscate, ma rog cu gel, zicea cineva ca se gasesc la firma Germanos, care are magazine mai prin toate orasele mari. Nu prea vad cum ar putea stabiliza un dispozitiv o tensiune de 6 V daca la intrare sunt 3-4. Sunt trafuri ridicatoare de tensiune, se folosesc celule RC (rezistente + cond.), da' nu cred ca e cazul la o motoreta. La masina e alta treaba, este acumulator, care asigura o tensiune relativ constanta cit timp alternatorul nu da suficient curent Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pistolaru Postat Iulie 14, 2005 Share Postat Iulie 14, 2005 Nu cunosc Mobra, dar este normal sa ai 3V in generator, chair si la ralanti? Incearca sa masori ce "scoate" generatorul pe masura ce cresti turatia (grafic turatie-voltaj). Daca printr-o crestere minima de turatie ai o crestere suficienta de voltaj, creste nitel turatia. Daca nu rezolvi cu voltajul generatorului si daca esti priceput la electronica, cauta o solutie de releu mai sensibil. Cred ca poti gasi ceva scheme relativ usor. Dar nu stiu ce becuri luminieaza similar (si suficient de tare) la 3 si la 6V. Daca cele de mai sus nu fuctioneaza, poate poti adapta un generator de la un alt moto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iulie 15, 2005 Share Postat Iulie 15, 2005 ia un semnalizator de bicicleta, din ala cu leduri si ii faci o redresare si o stabilizare la 3v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CharlieKing Postat Iulie 15, 2005 Autor Share Postat Iulie 15, 2005 Multumesc, cred ca voi recurge la varianta cea mai simpla : circuit separat pentru semnalizare cu baterie uscata de 6V si 4 Ah. Incarcare la domiciliu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sili20 Postat Iulie 31, 2005 Share Postat Iulie 31, 2005 Am o mare problema cu Hoinarul meu. Am incercat sa ii pun sistem de semnalizare, pe 6 V, cu releu de semnalizare corespunzator, dar problema e ca la relantiu am doar 3 V din generator, ceea ce nu ajunge pentru a amorsa releul. Cum fac sa am tot timpul 6V ? O alta problema cred ca este curentul alternativ care e produs de generator. Credeti ca ar fi indicat o redresare pe curent continuu? Va rog sa ma ajutati sa pot sa termin tuning-ul la motoreta mea. 202748[/snapback] la mine a mers.daca ai un generator tip ducati pe mobra ,atunci primul pas este sa i-l schimbi pe unul de tip electroprecizia sau bosch.care se potrivesc perfect oricare.2.pas este ca bobina de far sa fie bobinata cu acelasi grosime de fir ,dar bobinezi pe el cit incape in locul respectiv.bineinteles sa nu frece in rotor sau sa atinga carcasa ,ca se va roade si face masa. pasul3 il legi normal la instalatie cum a fost,dar de la nodul asta mai tragi un fir in serie cu o dioda de alternator de dacie,in asa fel ca dioda sa scoata polul(semialternanta)+catre acumulator,si il legi pe borna+. borna - de acumul. legi la masa .din momentul asta ai un curent dintr-o baterie de 12v,care este incarcata in continuu de un curent semialternativ,fiind bobina ta slaba fata de un alternator ,nu se strica bateria fiind supraincarcata.atentie iluminatul sa ramina independent de baterie,adica il legi inaintea diodei.in prima faza sa incerci cu un acumulator cerut imprumut sau ceva de pe un motoscuter care nu mai duce un electromotor,dar pt tine va merge bine.plus o sa mearga si un claxon de motoscuter,dar nu mai mare.succes daca merge sa-mi scrii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.