Sari la conținut

Protectii Pt. Manete (ambreiaj/frina)?


gn77b
 Share

Postări Recomandate

Am constatat ca esti mai aproape de buseala decit ti se pare. Si cum la orice cazatura, chiar usoara, se duc manetele, ma gindeam daca nu cumva exista vreo susta care sa le protejeze, vreun capac de ghidon mai bengos poate. Realizez ca e posibil ca astfel se fie expuse alte parti la socuri (ghidonul?), si nu stiu daca e recomandat. De asta si intreb. Anyone?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cea mai buna varianta pentru ce iti trebuie tie ar fi handguarduri cu insertie de aluminiu. Daca decizi sa iti iei asa ceva, sa ma chemi si pe mine sa vad cum arata un naked cu handguarduri. :)

Am avut un timp capete din alea de ghidon. Nu am avut norocul sa le "probez", dar nu imi inspirau deloc incredere. Cel putin la enduro/supermoto si cred ca si la nakeduri, unde unghiul de bracare este destul de mare, ghidonul se loveste, se bracheaza, si maneta se infige in asfalt.

Deci nici asa nu-i bine.

 

Totusi...

Exista niste manete mai smechere, si implicit mai scumpe, care se dau peste cap in toate directiile (pe planul paralel cu ghidonul cat si perpendicular cu ghidonul). Am vazut asa ceva la standul Kawa Motors de la Smaeb, montate pe un Gixer d'omie. Totusi, in functie de cum cazi, poti sa le lovesti in asa fel incat sa se rupa si la pretul pe care il au (vreo 3 milioane daca nu ma insel), e mai ieftin sa mergi cu 2 3 manete clasice la tine, in caz de napasta :P .

Desi la unele astfel de manete (la ASV de exemplu) scrie pe cutie ca se ofera garantie ca "manetele nu se vor rupe", am vorbit cu vanzatori si connaiseuri si toti mi-au zis ca sistemul nu e garantat 100%; si in plus, garantia nu se va onora.

 

Pentru informatii suplimentare, vezi topicurile subsemnatului de la Coltul Enduristilor:

1) despre handguarduri si aparatoare de ghidon (asta doar daca vrei sa experimentezi estetic cu Suzuka)

2) manete care nu se rupe (se discuta despre ASV-uri, manete speciale pentru motocross, care spre deosebire de cele de la Kawa Motors, se misca intr-un singur plan, adica au miscarea spre ghidon, si departe de ghidon).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 milioane pe-o maneta :kali: E drept, mai bine umbli cu o maneta de rezerva in ghiozdan. Ma gindeam la situatia in care esti la dracu-n praznic si iei o cazatura usoara. Te trezesti fara ambreiaj, ce faci? E drept si ca protectii din alea pe naked nu prea merg.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am constatat ca esti mai aproape de buseala decit ti se pare. Si cum la orice cazatura, chiar usoara, se duc manetele, ma gindeam daca nu cumva exista vreo susta care sa le protejeze, vreun capac de ghidon mai bengos poate. Realizez ca e posibil ca astfel se fie expuse alte parti la socuri (ghidonul?), si nu stiu daca e recomandat. De asta si intreb. Anyone?

recomandare pt motoretele care nu le sta bine cu hand-guard-uri :

 

Scoate ambele manete si cu o pila sau panza de bomfaier taie pe interior o adancitura in maneta de 1-2 mm ,cam la vre-o 2 cm de capat) deoarece in caz de ...necaz sa nu se rupa mai de sus ci de acolo de unde ai retezat un pic si sa o poti folosi cu brio pana la destinatie

si daca vei cadea a doua oara pe drum tot pe aceeasi parte riscul sa o rupi va fi mai mic deoarece va fi mai scurta si contactul va fi prima data cu capatul de ghidon ...:kali:

Editat de blue_nightwish
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

recomandare pt motoretele care nu le sta bine cu hand-guard-uri :

 

Scoate ambele manete si cu o pila sau panza de bomfaier taie pe interior o adancitura in maneta de 1-2 mm ,cam la vre-o 2 cm de capat) deoarece in caz de ...necaz sa nu se rupa mai de sus ci de acolo de unde ai retezat un pic si sa o poti folosi cu brio pana la destinatie

si daca vei cadea a doua oara pe drum tot pe aceeasi parte riscul sa o rupi va fi mai mic deoarece va fi mai scurta si contactul va fi prima data cu capatul de ghidon ...:kali:

Era un banc pe vremuri (il stiu de la bunica-mea). Cica tot picau niste avioane, li se rupeau aripile. Inginerie peste inginerie, reproiecteaza astia si tot nimic. Ajung sa-l intrebe pe rabin, care le zice sa dea niste gauri in aripi, pe locul unde se rupe. Cum gauri, dom'le? Pai hirtia igienica are gauri si nu se rupe niciodata de unde trebuie :kali:

 

Nu cumva exista niste manete smechere, mai scurte? Parca am vazut undeva asa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe vremea bunicii tale era hartie igienica cu gaurele?? Ce pe vremea bunica-mii nu era... :kali:

Oricum, fain bancul :kali:

 

Cred ca cel mai bine este sa nu cazi, nu? Si daca intr-adevar vrei sa fii sigur, poti sa mergi cu o maneta de rezerva in rucsac, dar nicodatata inainte de cazatura nu o sa stii exact ce o sa strici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 milioane pe-o maneta :kali: E drept, mai bine umbli cu o maneta de rezerva in ghiozdan. Ma gindeam la situatia in care esti la dracu-n praznic si iei o cazatura usoara. Te trezesti fara ambreiaj, ce faci? E drept si ca protectii din alea pe naked nu prea merg.

 

Si daca iti trebuie si frana - 6 milioane. Eu pentru frana mi-as face griji in principal, ca fara ambreiaj mai merge cum merge. De exemplu, poti sa o pornesti impinsa cu a doua si sa nu ai nici o greata. Urmand ca apoi sa schimbi fara ambreiaj. Uzezi, fortezi, si strici, dar te duce la destinatie. In schimb, daca pierzi frana fata, nu o sa poti sa mergi cu mai mult de 40 - 50 la ora, si tot e periculos.

 

Am vazut eu handguarduri pe niste streetfightere, dar nu erau prea estetice oricum.

 

 

recomandare pt motoretele carora nu le sta bine cu hand-guard-uri :

 

Scoate ambele manete si cu o pila sau panza de bomfaier taie pe interior o adancitura in maneta de 1-2 mm ,cam la vre-o 2 cm de capat) deoarece in caz de ...necaz sa nu se rupa mai de sus ci de acolo de unde ai retezat un pic si sa o poti folosi cu brio pana la destinatie

si daca vei cadea a doua oara pe drum tot pe aceeasi parte riscul sa o rupi va fi mai mic deoarece va fi mai scurta si contactul va fi prima data cu capatul de ghidon ...:kali:

 

Nu prea merge nici asa. A se vedea aici:

/index.php?...t&id=293757

/index.php?...t&id=293759

 

Cu tot cu handguarduri, plastic ce-i drept, si santuri in maneta. S-a indoit cu totul, cel mai pronuntat in dreptul santului. Din imagini nu se vede, dar dupa ce s-a intamplat nazdravania, abia puteam sa actionez ambreiajul, din cauza ca se indoise cumva pe diagonala, si nu putea sa faca toata cursa pentru ca se oprea in ghidon.

 

Ca sa nu mai zic ca depinde de felul cum cazi si de unghiul la care lovesti maneta. Un prieten care avea si el santuri si-a rupt maneta fix din prinderea cablului.

 

Intr-adevar, o solutie este sa iti tai manetele de la jumatate, sa le pilesti si sa mergi cu ele asa. Daca te coafeaza. Eu asa am facut cu cea de ambreiaj si nu imi pare rau, dar pe cea de frana prefer sa o am intreaga.

 

ASV-urile sunt in doua variante. Bucata lunga e 1.5 milioane, cea scurta 2.25 :kali: Mi se pare ca sunt universale, intrucat vin si cu prindere.

ASV unbrakeable levers (lol)

Editat de mihaio07
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca cel mai bine este sa nu cazi, nu? Si daca intr-adevar vrei sa fii sigur, poti sa mergi cu o maneta de rezerva in rucsac, dar nicodatata inainte de cazatura nu o sa stii exact ce o sa strici.

 

Teoria asta cu supermegaatentia in trafic se aplica pina la un punct. De exemplu, in cazul meu, nu vedeam ce e pe banda 2 de pe drumul perpendicular, pt ca pe 1 era coloana. Ce era sa fac, sa astept 5 secunde dupa verde, ca poate-poate vine vreun (cuvant urat)? Daca altii n-au patit nici in 100 de mii de km e doar chestie de noroc.

 

La cazaturi usoare e clar ca cele mai vulnerabile sint manetele (frina/ambreiaj). In rest (acum) am crashpaduri pt. capacele de la motor.

 

Ideea e ca daca nu erau pizdite protectii de la Louis, scapam doar cu manetele busite, levierul de la schimbator il indreptam temporar. Ma ridicam de jos, ii luam un ban aluia care era sa intre in mine si imi continuam drumul. Asa am stat cu motorul pe bara o luna, fiind vara.

 

Drept pt. care de-acum incolo ma gindesc la situatii de genul asta, care in traficul de la ora la care merg eu cu motorul la serviciu, pot aparea la tot pasul.

 

Stiu, unii ar putea sa-mi explice ca mai bine mi-as lua echipament de 5000 de euro, da' eu zic sa stam on-topic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Esti foarte mandru de pompa aia radiala, nu? :kali:

Depinde si cat de articulat e. Aia de care ziceam eu se misca in doua planuri: si sus-jos, si fata-spate. Dar daca o lovesti dreapta-stanga, oha. Si oricum e vorba de 3 milioane vs. 10 milioane. Cale lunga, sa ne-ajunga. Sau tine loc pompa radiala si de ambreiaj :kali: ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...