Sari la conținut

etanseizare grup conic _dnepr


madras
 Share

Postări Recomandate

nu`s specialist in mecanica. De fapt amu` e prima oara cand im bag nasu intr-un motor ...cutie de viteza si alte alea....

am facut introducerea ca sa motivez lipsa termenilor de specialitate sau a denumirilor mai mult sau mai putin exacte :crack:

 

"Aventura" mea mecanica m-a facut sa ajung la grupul conic ...Am precizat in titlu ca e vorba de o Dnepr (11). L-am desfacut...am schimbat ce era de schimbat pe acolo (acele alea rulante - erau varza intrucat fusesera puse de catre fostul proprietar ace de un diametru cu mult mai mic decat normalu` (3mm) :crack: ... si altele) si am ajuns la partea cu pusu` capacului. Ei bine...intrebarea mea se refera la urmatorul aspect: intre camera propriu-zisa a grupului conic si partea unde se afla sabotii franei spate, etanseizarea e asigurata de un soi de semering cu o "fusta" mai larga. Semeringu e nou si nu avea gauri date pentru suruburile de priindere. Inainte de a pune semeringul am observat un orificiu care pare sa comunice intre cele doua camere. Mai mult...capacelul din aluminiui care fixeaza semeringul are si el un santulet care permite neobturarea orificiului respectiv. Semeringul avea stantat dar negaurit locul in care se suprapune peste orificiul. in mod logic am dat gaura in semering...m-am gandit ca poate orificiul ala asigura o minima lubrifiere a angrenajului (pinoin? rotita dintata?) care antreneaza roata spate.

Am facut bine ca am dat gaura in semering? Dupa felul in care sunt facute piesele alea pe acolo asa parea ca trebuie facut, dar....

Si inca ceva...am desfacut mootorul... una din biele are un joc la tragere si impingere. Cota vibrochenului (arbore cotit?) e de 48. am inteles ca e cota de fabricare. Am mai aflat ca pot corecta jocul cu ceva foita de indigo bagata intre cuzineti si biela...stie cineva cum se face? ca am pus indigo dar nu se mai roteste libera biela...o tine. Ma gandesc ca daca pun intr-o parte indigo...doar sub un cuzinet..iarasi nu-i bine...modific lungimea cursei...e drept cu foarte putin, dar...

Mai am o gramada de intrebari, dar e de ajuns pentru topicul asta :crack:

 

Benzen si asfalt uscat! :crack:

 

Multam pentru evantualele raspunsuri...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu exact daca semeringul ala are vreo gaura ...dar din cate stiu eu..daca are gaura l-ai pus degeaba . cat despre biela , pentru jocul fata spate tre sa pui o saiba care sa il traga (eu am pus 2 saibe la capete ca sa il centrez , ca daca il trageam prea tare imi ajungea in capac dupa ce ii puneam si restul pieselor din fata ) . daca tot ai ajuns sa dai viblokenu jos e bine sa iti schimbi si rulmentii aia mari .

daca schimbi cuzinetii sau pui foita de indigo tre sa faci refaci linia ...de asta se misca si greu acum la tine , biela tre sa se miste usor , sa nu agate , daca o lasi in lateral sa cada singura in jos ...si nu tre sa aiba joc fata, spate ...lateral e posibil sa mai aiba un joc f mic .

daca ai nevoie de manual ...cauta la demostene pe site (acolo tre sa gasesti si un manual scanat de mine)

multa bafta (...da-i foc si ia-ti japoneza :crack: )

Editat de Sergiu_Q
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

no...foc ii dau, da dupa ce ii pun gaz :crack:

gaurile de care zici ca nu stii is alea prin care tre sa intre suruburile...vreo opt la numar...suruburi care fixeaza semeringul de care vorbeam cu un capac...

multam de zicerea cu vibrochenu insa.

Cat despre japoneza ....cam incomoda la drumuri lungi si de munte...

 

noi sa fim sanatosi ca sosele sunt :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

lucru adăugat, lucru de că..cat.

nu umbla cu indigouri si alte minuni!

oricum se tasează si tot acolo ajungi; în plus stratul antifricțiune de pe cuzineti este foarte subțire , si dacă bagi adaos în spatele lor nu faci decît să-l pregăteÂşti de gripare.Am înțeles că esti din Iasi, ia legătura cu rusii din zonă sau încercă la Suceva, si comandă-ți două perechi de cuzinețți la următoarea cota de reparatie (48,00 cotă zero -0,25 cotă 1, -0,5 cotă2...).(fusele arborelui s-ar putea sa fie ovalizate si trebuie rectificate la următoarea cotă)

schimbă rulmenții de sprijin de la capetele arborelui, un radial-axial în față ca să preia sarcinile axiale de la ambreiaj , si un radial în spate (SKF dacă poți)(la cel din spate musai simering nou si rulment bun altfel dă afară uleiul din motor din cauza regimului pulsatoriu)

Verifică pompa de ulei si zona aia dubioasă din capacul de aluminiu care închide arborele , pe unde se introduce presiunea , că nu degeaba s-or gătat cuzinetii.

Găsesti pe forum soluții în legătură cu toate astea , de la oameni care au mai muÂşcat-o!

oricum motoarele astea au probleme de proiectare, de executie , si de material, nu mai trebuie adăugate si altele de montare si întreținere.(întreținere va fi cît duce trenul , numa să fi tu fiabil...)

 

si cu privire la grupul conic: plăcintele alea de simeringuri sînt de doi bani.Încearcă să prelucrezi zona pentru un simering uzual cu inel metalic , ceva cît mai apropriat de ce-ti potriveste tie si n-o să mai ai probleme cu uleiul pe ferodouri.La al meu a fost făcută de către fostul proprietar miÂşcarea asta si e ok.A păstrat si o parte din fusta vechiului simering împreună cu inelul de fixare si cele 7 surubuiri.Gaura este absolut necesară in fustă , ea comunicînd la exterior , cu un dren care elimină uleiul ce scapă din grup, si trebuie desfundată (la fel si canalele, altfel rămîi fără frîne)

spor la treabă

că tare ai nevoie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

jocul radial la fusele de bielă cu toate montate si strîse definitiv 3-6 sutimi

jocul maxim la limita de reparație 15 sutimi

ovalitate fuse max 2 sutimi!(dacă se poate , deloc!)

suprafețe cît mai mari de si mai uniforme de contact între cuzineti si fusele arborelui

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un lucru bun....mi-ai dat cotele la cuzineti si multe alte sfaturi care o sa-mi foloseasca.

buuuuun! Eu am deja cuzineti de -0,25....i-am pus pe biela..., dar strangeau al dracului de tare si nu lasau libera cursa, biela statea intepenita....si am auzit de la un nene mecanic faza cu indigoul si m-am gandit ca ar fi o solutie. Uite...chestia oarecum ciudata e ca doar biela de pe dreapta are joc. In stanga e best. Si tot pe dreapta aveam explozie in carburator ca nu se inchideau supapele bine...aveau depuneri pe "gulerul" de etanseizare...

 

Dar deja asta e alt topic...e permis pe forumu asta sa deviem de la topic? :crack: O sa-mi zica el administratoru... :crack:

 

ok...revin...tot la biela....cum pot sa atenuez o tzara si din jocul lateral.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M'da..

cam toată lumea are probleme pe dreapta , că acolo se gată presiune de ulei..

(numa' io pă stînga...)

În mod normal , dacă fusul arborelui pentru biela din drepta a fost rectificat la cota care trebuie , si cuzinetii potrivesc(adică nu sînt mai înguÂşti), nu ar trebui să ai un joc axial mai mare de 0,5-0,8mm. un joc axial tre' să fie , altfel se gripează, si nu are pe unde iesi uleiul de sub cuzineti.

(Âşaibe ca să centrezi biela nu ai cum să pui acolo , că arborele-i dintr-o bucată si nu le poți băga numai despicate eventual.Si tre' să fie din oțel tratat... si nu au voie să se rotescă sau să joace , pentru că vor săpa în arbore....)

ai grijă cum montezi bielele, pentru că nu se pun oricum!

si vezi suprafețele de aÂşezare de sub Âşuruburile de asamblare a semibielelor(sau sectorul care închide ochiul mare al bielei, sau nu stiu cum îi mai zice...).Dacă ai bavuri sau lovituri si pesa care închide ochiul mare al bielei nu se aÂşează la fix , te poate fura urît la jocurile radiale(stan pățitu..)

Supapele nu închid din cauză că nu a fost reglat corect jocul la culbutori,

sau, talerele nu se aÂşează bine pe scaune datorită dezalinierii dintre axa supapei si cea a scaunului.Fenomenul apare la uzura ghidului supapei cînd ea începe să umble 'slobodă' ;adică demontînd arcurile se poate observa un joc semnificativ al supapei in ghid>>>>alte ghiduri(de ARO, sau ceva model de Fiat cu fi8/14mm, în nici un caz sovietice care sunt dintr-un material galben , moale si care nu se Âştie ce-i), alte supape dacă sînt uzate si joacă si în ghidurile noi.Ghidurile trebuie presate la cald în chiuloasă(încălzită in cuptorul de acasă pînă iese fum din ea)(eventual cu o tăblică de adaus 0,05-0,1mm, oțel, pe toata circumferința ghidului.

Musai o frezare la 45 grade a scaunului pe noua aliniera a ghidului, si Âşlefuire cu pastă abrazivă!!!(freză conică de scaun de supapă de Aro, sau orice freză conică la 45 grade si pentru diametru de 42mm ca să acopere si supapa de admisie si cea de evacuare>>>>atelier de reparații Aro)

post-3884-1123199062_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

felul în care se poate introduce arborele la loc, care se va 'unfla' si nu va mai încapea(mi-a luat foarte mult timp pînă am reuÂşit , si abia apoi am găsit imaginile astea)

fără rulmenți pe el!

post-3884-1123199570_thumb.jpg

Editat de drobu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...