Sari la conținut

Kawasaki Gpz500 - Probleme Incarcare Baterie


maa
 Share

Postări Recomandate

de ieri, gpz-ul meu a refuzat sa-si mai incarce bateria. am plecat bine mersi de acasa, am ajuns in oras si nu am reusit sa-l mai pornesc, caraia releul de pornire. iau niste curent de la tipul de la paula's biker shop, pentru ca chiar acolo ma lasase si tipul avea cablu, si porneste normal. plec si merg la un prieten sa masor daca incarca, eu tot speram sa fie bateria, desi bateria stiam ca e ok si intotdeauna imi porneste "la sfert", chiar si dimineata. masor, intr-adevar, nu incarca.. de ceea ce mi-era cel mai teama nu am scapat.

nu stiu de la ce este, stiu doar ca nu am auzit nici un zgomot ciudat, deci nu ar putea fi magnetii alternatorului (am modelul de pana in 94 si stiu ca astia au obiceiul sa sara). daca sareau magnetii, probabil ca se auzeau zgomote ciudate.. de la altceva nu stiu ce-ar putea fi.. aveti vreo idee? ati patit asta pana acum? si dati-mi si mie un pont de service bun care cunoaste electrica gpz-ului. multzam mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

verifica releul de incarcare daca e ok

si cum pot face asta? pot afla eu daca e ok sau nu ca sa stiu daca sa-l comand, sau trebuie sa merg intr-un service cu ea? multzam

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In cele mai multe cazuri in astfel de situatii releul de incarcare e de vina dar ar mai putea fi alternatorul . ( asta presupunand ca nu e alta problema de fire intrerupte/montate gresit/cu izolatia stricata , mufe sarite sau puse aiurea)

Daca ai un aparat de masura poti sa-ti dai seama singur daca e de vina releul sau alternatorul.

Primul pas e sa identifici cele trei fire care ies din alternator, in cele mai multe cazuri sunt galbene si ajung in releu. Desfaci mufa de la releu si masori rezistenta intre firele galbene, fiecare cu fiecare, ar trebui sa-ti dea o rezistenta egala intre oricare 2 fire galbene iar valoarea acestei rezistente este f mica de ordinul 1-5 ohmi. Urmatorul pas e sa masori tot cu ohmmetrul rezistenta intre fiecare fir galben si masa motocicletei, in acest caz trebuie sa ai rezistenta infinita. Daca aceste masuratori nu ies cum trebuie inseamna ca ai buba la alternator. Daca ies cum trebuie mai poti face o proba ca sa fii sigur ca alternatorul e ok si anume: cu bateria conectata, dar mufa ce leaga releul de alternator desfacuta pornesti motorul iar cu un aparatul de masura pus pe voltmetru curent alternativ masori tensiunea dintre firele galbene,la fel ca mai inainte fiecare cu fiecare, ar trebui sa-ti indice tensiuni de peste 50Vca chiar pana la 70-80 cand motorul este turat( valorile astea difera de la motor la motor dar deobicei sunt specificate in manualul de service)

Daca si masuratoarea asta este ok atunci buba e la releu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si cum pot face asta? pot afla eu daca e ok sau nu ca sa stiu daca sa-l comand, sau trebuie sa merg intr-un service cu ea? multzam

 

Pai ca sa vezi daca e releul...mai intai il deconectezi si apoi masori tensiunea direct de la iesirea din alternator(cu motorul pornit).Daca alternatorul genereaza tensiune atunci e de la releul de incarcare sau puntea redresoare.Cam asta e in general, nu stiu sa iti zic exact firele pe care sa le masori pentru nu am avut Kawasaki GPZ .

 

Daca nu te pricepi deloc la electronica mai bine mergi in service...sau daca vrei sa inveti mai intai fa-ti rost de schema electrica a motocicletei.

 

@binox : ai postat in timp ce scriam si eu :kiss:

Editat de vinkator
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...