Sari la conținut

Probleme Bendix


devis
 Share

Postări Recomandate

Salutare.

 

Dupa ce mi-am luat un Area 51, am constatat ca are o serie de probleme.

 

Pornea mai greu de la buton, iar dupa cateva zile n-a mai pornit deloc.

 

Am mers luni la un super mecanic si mi-a spus ca e ars electromotorul dupa ce a pus curent de la nuj ce aparat si a incercat sa-l porneasca. Am facut comanda pt un electromotor nou, 120 RON, si azi mi-a sosit. Acel super mecanic a spus ca azi nu are timp sa mi-l instaleze.

 

Asa ca am mers la un coleg acasa si am decis sa-l instalez eu. Problema era ca are 2 suruburi intepenite si nu am putut sa-l dam jos.

 

Atunci am decis sa dau jos capacul de la transmisie, sa vad in ce stare e cureaua si ce mai e pe acolo.

 

Am constatat cu stupoare ca acea curea de transmisie care e acolo, e zob, era plin de ate si bucatele din cureaua respectiva peste tot, si m-am pus pe curatat.

 

Am reusit sa deblochez rotita mica de la electromotor, care invarte o roata mai mare, care la randul ei invarte una mare de tot, care e in spate la tot angrenajul ala din fata.

 

Intre rotita zimtata de la electromotor si cea de-a 2 roata zimtata, erau prinse niste bucati din curea si bloca motorasul. De indata ce le-am scos acesta a reinviat, si a invartit rotitele.

 

Buba e ca ceva tot e dus pe acolo, pentru ca nu invarte axul. Si acu scuterul porneste doar de la pedala. Daca apas pe buton, se aud rotitele cum se invart acolo cu viteza mare dar nu porneste motorul.

 

Cred ca undeva trebuie sa se cupleze cu axul si acolo nu o face bine astfel incat nu porneste motorul.

 

Cum as putea remedia problema asta, fara sa apelez la super mecanici care habar n-au ce meserie au?

 

N-am reusit sa desprind surubul de la ax, pentru ca se invarte tot cu el. (Axul din fata, unde vine prinsa cureaua in fata, nu la cel din spate, unde e variatorul)

 

Cum se desurubeaza acel surub? Tre` ceva unealta speciala?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci....ai luat teapa...stai calm am luat si eu. La fel si la mine...m-am dus la un super mecanic ca nu mergea cu toba sport. Ca cica e reglat super la carburatie(de el) si sigur e ambreiajul. Mi l-a rupt prin metodele lui ingenioase de incercare. Deci nu mai apela la super mecanici. Hai sa o luam pe rand...cel ce corespunde cu roata, adica in spate, sau in dreapta este ambreiajul. Cel din stanga, sau cel ce corespunde pe axul motorului este variatorul. Trebuie sa mergi la o vulcanizare sa-ti scoata piulita cu pistolul(doar asa poti - asta daca nu ai o cheie speciala). Scoti totul - intre timp te uiti si daca rolele sunt tocite - pana ajungi la roata cea mare de care spuneai. Ea este blocata de catre forta de miscare si de catre impact, dar nu este prinsa de nimic. ATENTIE! Nu o scoate. Ca sa fiu mai clar acela este bendixul si are ca scop cuplarea si decuplarea electromotorului. Pe interior are 3 arucuri cu 3 teci si 3 cilindrii mici de tot care iti scapa imediat daca ii scoti. Da la automat - un timp scurt - maxim 5 sec. a.i sa nu-ti sara bendixul si spune-mi ce s-a intamplat. Daca se invarte roata mare, daca nu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare.

 

Dupa ce mi-am luat un Area 51, am constatat ca are o serie de probleme.

 

Pornea mai greu de la buton, iar dupa cateva zile n-a mai pornit deloc.

 

Am mers luni la un super mecanic si mi-a spus ca e ars electromotorul dupa ce a pus curent de la nuj ce aparat si a incercat sa-l porneasca. Am facut comanda pt un electromotor nou, 120 RON, si azi mi-a sosit. Acel super mecanic a spus ca azi nu are timp sa mi-l instaleze.

 

Asa ca am mers la un coleg acasa si am decis sa-l instalez eu. Problema era ca are 2 suruburi intepenite si nu am putut sa-l dam jos.

 

Atunci am decis sa dau jos capacul de la transmisie, sa vad in ce stare e cureaua si ce mai e pe acolo.

 

Am constatat cu stupoare ca acea curea de transmisie care e acolo, e zob, era plin de ate si bucatele din cureaua respectiva peste tot, si m-am pus pe curatat.

 

Am reusit sa deblochez rotita mica de la electromotor, care invarte o roata mai mare, care la randul ei invarte una mare de tot, care e in spate la tot angrenajul ala din fata.

 

Intre rotita zimtata de la electromotor si cea de-a 2 roata zimtata, erau prinse niste bucati din curea si bloca motorasul. De indata ce le-am scos acesta a reinviat, si a invartit rotitele.

 

Buba e ca ceva tot e dus pe acolo, pentru ca nu invarte axul. Si acu scuterul porneste doar de la pedala. Daca apas pe buton, se aud rotitele cum se invart acolo cu viteza mare dar nu porneste motorul.

 

Cred ca undeva trebuie sa se cupleze cu axul si acolo nu o face bine astfel incat nu porneste motorul.

 

Cum as putea remedia problema asta, fara sa apelez la super mecanici care habar n-au ce meserie au?

 

N-am reusit sa desprind surubul de la ax, pentru ca se invarte tot cu el. (Axul din fata, unde vine prinsa cureaua in fata, nu la cel din spate, unde e variatorul)

 

Cum se desurubeaza acel surub? Tre` ceva unealta speciala?

 

Asa-i cand te duci de capu tau si cumperi scuter;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multzam Rolly,

 

In dreapta ai dreptate, e ambreajul, in stanga am eu probleme.

 

Am gasit o poza in care am reusit sa schitez cele 3 rotite zimtate care se invart in spatele variatorului:

 

skutr_variator2.jpg

 

Galben e rotita zimtata de la electromotor, care pune in functiune rotita zimtata rosie, care mai apoi pune in miscare roata zimtata mare, verde, din spatele variatorului.

 

Deci toate astea 3 se invart, doar ca nu pun in miscare variatorul. si axul pe care se afla variatorul ca sa porneasca motorul. Parca se invart in gol.

 

In clipul de aici: http://www.youtube.com/watch?v=qlX4wq5vG4g...feature=related se observa in spate la variator roata aia mare zimtata, care se misca cand apasa pe buton si de indata ce lasa butonul pentru pornire se opreste.

 

Asa ca asta tre` sa rezolv eu cumva, ca roata aia mare zimtata sa puna in miscare variatorul/axul pentru ca sa porneasca motorul.

 

In alta ordine de idei, am nevoie de o curea noua, pentru ca toate problemele de acolo au inceput de la cureaua asta care se dezintegreaza.

 

Am kit de 80 pe scuter, asa ca sunt de parere ca ar fi ok o curea mai rezistenta decat cele normale. Ce recomandati, si unde gasesc?

Editat de devis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Curea x-kevlar de la malossi...cea mai rezistenta curea de pe piata....dau comenzi eu pe www.easyparts.nl, au pret bun acolo. In ceea ce priveste problema: scoate variatorul si lasa bendixul doar cum am zis, apoi roteste-l cu mana. Vezi daca roteste axul motor. Normal trebuie pentru ca el se prinde ca si fulia din fata variatorului cu dinti pe canale. Ori sunt duse canalele ori dinti bendixului, ori nu e de la bendix.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu siguranta sunt dusi dintii de pe axul ambielajului daca atunci cand apesi pe butonul de pornire invarte electromotorul dar nu invarte si motorul. Da jos si vei vedea ca asa e. Practic s-au blocat acele roti zimtate si au fortat canalele de pe ambielaj care au cedat. In fine da jos cureaua si variatorul si vezi in spatele lor la bendix daca acesta nu a facut un mic sant pe ambielaj. Dar cu grija ca asa cum a spus si cel dinainte sunt piese mici care vor cadea daca nu esti atent. In cazul in care este deteriorat axul acela pe care este prins variatorul si toate cele nu poti face altceva decat sa schimbi ambielajul cu totul ceea ce nu-i deloc o traba simpla. Si daca tot vei face treaba asta va trebui sa schimbi si rulmentii ca asa se procedeaza de obicei. Oricum poti sa nu schimbi numic in fara de curea care trebuie schimbata si nu vei putea sa pornesti sdcuterul decat la pedala pentru totdeauna. Numai bine si anunta-ne ce ai rezolvat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare.

 

Azi s-a intamplat inevitabilul. Ieri am vazut in ce stare e cureaua si am sperat sa ma mai tina macar azi pana ajung in service cu ea, dar din pacate a cedat la jumatatea drumului.

 

Am auzit o bufnitura puternica si nu mai tragea motorasul.

 

Am ajuns la service i-am desfacut capacul, si am facut cateva poze:

 

dsc00955.JPG

 

dsc00957.JPG

 

dsc00958.JPG

 

dsc00959.JPG

(in poza de mai sus se vede clar rotita micuta de la electromotor si astalalta mare, si intre ele era prinsa o bucata rupta din cureaua de transmisie, si era blocat electromotorul. In fundal se vede multa mizerie, care am reusit pana la urma cu un pistol cu aer comprimat sa o inlaturam.

 

dsc00960.JPG

 

dsc00965.JPG

Asta de mai sus cica e bendix-ul, si la mine arata in halul care se vede in poza. Cica e defect. Habar n-am cum arata unul nou, dar pe asta am vazut clar ca erau bucati lipsa din el.

 

dsc00966.JPG

 

dsc00967.JPG

 

Asa ca vedeti si voi in poze in ce stare erau treburile pe acolo.

 

Am pus un bendix second, pentru ca nu aveau nou pe stoc. Am cumparat o curea noua (vreau sa comand de pe easyparst una din kevlar (asta), astept o oferta de la Rolly sa vad cat costa distractia).

 

Inainte de toata treaba asta se auzeau niste sunete ciudate, infundate la vreo secunda dupa ce acceleram motorul, acum acele sunete au disparut Inainte simteam elastic motorul, acceleram, si nu raspundea prea ferm la comanda, acum se simte mult mai rigid, cum trag de maneta, cum raspunde motorul, fara scartait de curea, fara alte sunete ciudate.

 

Cel care a facut toata distractia asta mi-a spus ca am variator sport si arc sport in spate, si ca am piston modificat, probabil 80 cc, m-a intrebat daca nu se ridica temperatura peste masura, si i-am spus ca nu, cica asta e semn bun. Si pentru a imbunatati performantele (desi eu nu simt nevoia, sunt multumit de cum se comporta acum scuterul) mi-a spus sa imi comand o toba sport Gianelli.

 

So, cam astea erau problemele. Azi am reusit sa le rezolv.

 

Cine se pricepe mai bine la piese, sa-mi explice si mie care e treaba cu bendixul din poze.

Editat de devis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce-i cu el? Pai in primul rand e praf plasticul. Plasticul ala trebuie sa fie un cerc perfect neintrerupt. Pe interior are 3 canale in care cum am zis sunt 3 arcuri in 3 teci, teaca vine pe urechile fierului(cand vin imbinate) si la capatul arcului 3 cilindri care printr-un mecanism pe principiu fizic elibereaza roata mare cand motorul este in miscare (pentru ca miscarea axului motor la pornire este inversa.) In afara de-asta din prima poza se observa cat de mancat sunt dintii aia care vin pe ambielaj....motiv pentru care mergea in gol

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bendixul se schimba foarte usor,rotile dintate sunt bune din poze reiese ca numai bendixul e stricat ,il gasesti in targ vitan pe la 50-60 ron dar trebuie sa ai grija cand pui cilindri aia mici de metal(se pun perpendicular pe arcurile din interior).

Editat de ctlnext
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce-i cu el? Pai in primul rand e praf plasticul. Plasticul ala trebuie sa fie un cerc perfect neintrerupt. Pe interior are 3 canale in care cum am zis sunt 3 arcuri in 3 teci, teaca vine pe urechile fierului(cand vin imbinate) si la capatul arcului 3 cilindri care printr-un mecanism pe principiu fizic elibereaza roata mare cand motorul este in miscare (pentru ca miscarea axului motor la pornire este inversa.) In afara de-asta din prima poza se observa cat de mancat sunt dintii aia care vin pe ambielaj....motiv pentru care mergea in gol

 

ala se pare ca era problema, si am luat electromotor nou degeaba.

 

ala vechi functioneaza ca ceasu. mecanicul mi-a pus un bendix second, 40 ron a costat si acu porneste foarte usor la buton.

 

trimite-mi un pm cu detalii referitoare la comenzi de pe site-ul ala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 years later...

Salutare . De ce cand i dau la buton se aude doar un pac incet si nu porneste. (bateria este noua) Spuneti-mi si mie va rog ce trebuie schimbat ?

Mesaj completat

Salutare . De ce cand i dau la buton se aude doar un pac incet si nu porneste. (bateria este noua) Spuneti-mi si mie va rog ce trebuie schimbat ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...