Sari la conținut

Ungerea automata a lantului


john17
 Share

Postări Recomandate

nu stiu ce sistem e asta.

ceva automat de ungere, probabil?

e prima data cand aud de asa ceva.

pe capacul butioasului de care zici nu scrie nimic?

ar fi trebuit sa scrie indicativul uleiului

 

LE

scuza-ma, abia acum am citit si ce scrie sub titlul topicului tau.

ce motocicleta e?

 

merg sa ma uit ..iti multumesc mult inca o data

ok

hai ca am cautat un pic pe net si am gasit si ce inseamna scottoiler.

e un dispozitiv automat de uns lantul.

ok

sfatul meu este sa te uiti in manualul motocicletei si sa vezi cu ce ulei iti recomanda producatorul sa ungi lantul.

daca e sae80w90 (la dominatorul meu asa spune la carte si am vazut ca si la multe alte motociclete este recomandat acelasi ulei) , atunci ar fi bine sa pui in acel rezervor/butoias al scottoiler acest ulei.

m-am uitat pe site-ul lor si am vazut ca ei dau niste uleiuri cu niste preturi destul de mari.

ma rog, daca vrei sa arunci bani aiurea si sa pui scumpetzurile lor, e treaba ta, eu insa te sfatuiesc sa folosesti exact ce-ti spune producatorul motocicletei si nu ce zic cei de la scottoiler.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Intrebare intrebatoare.......pentru cei ce au scottoiler

Acest dispozitiv isi face treaba?

Umple totu de ulei?

Prelungeste viata lantului?

E un moft/fiță?

 

Mulțam fain de eventualele răspunsuri care-mi pot satisface curiozitatea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Eu spun un DA foarte clar pentru Scottoiler. Din cate am vazut toti care l-au folosit si instalat corect spun acelasi lucru.

 

- unge lantul cat de mult/des vrei tu.

- nu trebuie sa te dai jos de pe motor, poti pune cam orice fel de ulei in el, e recomandat de transmisie sau un 10W40 mineral ar trebui sa fie mai mult decat suficient. Depinde putin si de conditiile de clima, daca e foarte frig pui un ulei "mai subtire", daca e foarte cald pui un ulei "mai gros".

- unge lantul constant, nu ca spray-ul

- unge lantul "pe interior", in timp ce spray-ul pe exterior. Centrifugarea il baga unde trebuie :(.

- nu ai nevoie de spatiu in bagaj unde sa-ti tii spray-ul (un "rezervor" plin de Scottoiler tine 5.000 km in conditii normale de drum)

 

Erau cativa pe aici care spuneau ca e un "rahat" pentru ca murdareste. Tind sa cred ca au folosit un ulei foarte "subtire" si din cauza asta le-a curs. Eu l-am folosit in Turkmenistan, in desert si cu debitul la 1 sfert imi ungea foarte bine, nu mi-a murdarit cauciucul. In conditii extreme de praf si noroi (mongolia) ai 2 optiuni: fie il opresti de tot, fie il dai la maxim. Daca e la maxim da, murdareste cauciucul spate, janta si swing-arm-ul. Dar oricum, in conditiile astea vei fi murdar din cap pana in picioare cu alte elemente naturale. Sunt sceptic la comentariile negative anterioare, pentru ca experienta mea (si a multor alti calatori cu zeci de mii de kilometri cu scottoilerul la lant) mi-a spus ca e un dispozitiv excelent. Am 25.000km cu lantul actual -DID O-ring (si a mancat Mongolia, the Stans, ploaie si de toate) si abia acum 3000 km a trebuit sa-l intind prima oara de la instalare.

 

Mai sunt si alte solutii de ungere automata, mai ieftine. Dar Scottoilerul e cel mai eficient.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...