Sari la conținut

Inlocuire releu regulator mec cu electronic la ETZ


-WERNER-
 Share

Postări Recomandate

:rusinica: Am schimbat releul de incarcare cu unul electronic de dacie conform procedurilor si nu mai functie becul rosu din bord pt semnalizarea incarcarii!!! :drink:

Cand pun contactul si motorul este oprit nu se aprinde..

 

Daca stie cineva ce modificari mai trebuie sa fac sa functie becul acela??? plz!!!

 

:unsure: :bounce: :bounce: :crack:

 

 

(

MODIFICARI: Inlocuirea releului mecanic cu unul electronic(de ex de dacie). Se scoate bateria din circuit ca masura de siguranta. Firul (rosu dunga galbena) de la punteD+ spre borna D+a releului mecanic se scoate iar firul (rosu) de la borna 51 a releului se muta la D+ puntii redresoare . Se inlocuieste releul conectand bornele in felul urmator : DF (excitatia) la firul verde cu dunga albastra (trebuie schimbat papucul cu unul rotund)

B+ (sursa) la firul verde cu dunga rosie (de la 61 al puntii cu bifurcatie spre becul din bord pt semnalizarea incarcarii)

SUPORTUL RELEULUI SA FIE LEGAT LA MASA (-)! )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am montat dar nu pe ETZ ci pe nipru,rezultat: daca o turez arde becurile!

Montaj: releu electromecanic original:3 fire:+ pe contact(cheie);excitatie;bec indicator

releu electronic Dacia: folosit cele 2 fire de la cel original(+ contact si excitatie) si cel rosu de + legat la borna + baterie(sau daca vrei poti lega la alternator la + ce vine de la baterie).Renuntat bec indicator.

Concluzie: nu merge!Baga mult,arde becurile!Sfat de la baieti:"pune electromecanic de Dacie!".Asa o sa fac,dar deocamdata pana-buget.(electromecanic de Dacie=500.000 lei vechi)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am renuntat la schema originala a releului de incarcare electronic si am legat impreuna A+ cu B+ de pe releu..

Functie acum si becul din bord..

Mai ramane de testat..pana acum pare ca e ok!!

 

:unsure: :rusinica:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca le-ai legat impreuna exista posibilitatea sa le fi legat pe amandoua la + bateriei pe direct(fara contact-cheie) si atunci releul sta permanent sub tensiune si nu cred ca-i face bine,iar daca le-ai legat pe amandoua la + pe contact nu stiu ce efect are dar cred ca nu puneau astia degeaba un fir la contact si unul pe direct.

Despre chestia cu functionatul,mie personal mi se pare prioritara,ca degeaba merge becul de control daca el baga mult(iti omoara baterie,becuri).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...