ernorban Postat Septembrie 1, 2008 Share Postat Septembrie 1, 2008 De cateva zile dimineata cand pornesc, las sa se incalzeasca si imping schocu. Daca o ambalez scoate destul fum. Dar doar cand o pornesc pt prima oara dimineata. Dupa aia nu mai scoate fum deloc... Motorul este Yamaha xj 600 cu doua tobe si fumul se manifesta doar la toba din dreapta ........ Ce sa fie simeringurile la supape...... sau altceva??????????? A mai intalnit cineva asa ceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
whiteman Postat Septembrie 1, 2008 Share Postat Septembrie 1, 2008 Ce culoare are fumul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ernorban Postat Septembrie 1, 2008 Autor Share Postat Septembrie 1, 2008 Ce culoare are fumul? Fum alb cu miros usturator..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
whiteman Postat Septembrie 1, 2008 Share Postat Septembrie 1, 2008 Ulei ars. Pot fi semeringurile de supapa sau uzura segmenti, cilindru. Cauta un mecanic si masoara compresia. La rece. Inclin sa cred ca sunt segmentii. Sa dea Domnul sa ma insel. Cu stima, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ernorban Postat Septembrie 1, 2008 Autor Share Postat Septembrie 1, 2008 Ulei ars. Pot fi semeringurile de supapa sau uzura segmenti, cilindru. Cauta un mecanic si masoara compresia. La rece. Inclin sa cred ca sunt segmentii. Sa dea Domnul sa ma insel. Cu stima, Compresia e 10,5 - 10,8 la fiecare cilindru... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
whiteman Postat Septembrie 1, 2008 Share Postat Septembrie 1, 2008 s`ar putea sa ai noroc si sa fie semeringurile de supapa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Septembrie 1, 2008 Share Postat Septembrie 1, 2008 diagnosticele astea "categorice" si relativ "grave" ar trebui puse dupa mai mult studiu fumul alb pe toba din dreapta indica ceva probleme la cilindrul 2 sau la 3 inainte de a te apuca sa demontezi motorul, verifica amanunte gen: nivel de ulei (a scazut sau nu), batai suspecte, "comportament" schimbat al motorului de cand ai observat ca a aparut fumul, etc de asemenea, daca fumul a aparut dupa tentative prelungi si repetate de porni motorul... personal cred ca posibilitatea de a aparea mult fum de ulei din cauza simeringurilor de supape este destul de scazuta. din cauza solutiei constructive la nivelul chiulasei, coada supapei si simeringul nu se "scalda" in ulei, ci sunt acoperite de "valve lifter" (piesa in forma de pahar cu gura in jos care culiseaza intr-un canal cilidric si apasa pe coada supapei sub actiunea camei) daca totusi se ajunge la concluzia ca este o defectiune mecanica, mai repede as suspecta o aliniere a fantelor segmentilor succes Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Septembrie 1, 2008 Share Postat Septembrie 1, 2008 diagnosticele astea "categorice" si relativ "grave" ar trebui puse dupa mai mult studiu fumul alb pe toba din dreapta indica ceva probleme la cilindrul 2 sau la 3 inainte de a te apuca sa demontezi motorul, verifica amanunte gen: nivel de ulei (a scazut sau nu), batai suspecte, "comportament" schimbat al motorului de cand ai observat ca a aparut fumul, etc de asemenea, daca fumul a aparut dupa tentative prelungi si repetate de porni motorul... personal cred ca posibilitatea de a aparea mult fum de ulei din cauza simeringurilor de supape este destul de scazuta. din cauza solutiei constructive la nivelul chiulasei, coada supapei si simeringul nu se "scalda" in ulei, ci sunt acoperite de "valve lifter" (piesa in forma de pahar cu gura in jos care culiseaza intr-un canal cilidric si apasa pe coada supapei sub actiunea camei) daca totusi se ajunge la concluzia ca este o defectiune mecanica, mai repede as suspecta o aliniere a fantelor segmentilor succes Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
whiteman Postat Septembrie 1, 2008 Share Postat Septembrie 1, 2008 diagnosticele astea "categorice" si relativ "grave" ar trebui puse dupa mai mult studiufumul alb pe toba din dreapta indica ceva probleme la cilindrul 2 sau la 3 inainte de a te apuca sa demontezi motorul, verifica amanunte gen: nivel de ulei (a scazut sau nu), batai suspecte, "comportament" schimbat al motorului de cand ai observat ca a aparut fumul, etc de asemenea, daca fumul a aparut dupa tentative prelungi si repetate de porni motorul... personal cred ca posibilitatea de a aparea mult fum de ulei din cauza simeringurilor de supape este destul de scazuta. din cauza solutiei constructive la nivelul chiulasei, coada supapei si simeringul nu se "scalda" in ulei, ci sunt acoperite de "valve lifter" (piesa in forma de pahar cu gura in jos care culiseaza intr-un canal cilidric si apasa pe coada supapei sub actiunea camei) daca totusi se ajunge la concluzia ca este o defectiune mecanica, mai repede as suspecta o aliniere a fantelor segmentilor succes Tocmai ca uzura sememringurilor de supape nu este un disgnostic grav. Iar daca erau segmenti aliniati, coxati sau cum vrei sa`i spui atunci la revedere compresie pe cilindrul respectiv si fum si la rece si la cald si in orice imprejurare. Cu stima, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Septembrie 1, 2008 Share Postat Septembrie 1, 2008 (editat) eh, "grav" prin prisma celor ce nu au acces la un atelier sau la bani cel putin motorul de diversion (4BR) e relativ simplu PS scuze pt postul dublu de mai sus, reteaua face figuri... Editat Septembrie 1, 2008 de draku Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
whiteman Postat Septembrie 1, 2008 Share Postat Septembrie 1, 2008 pt mine no problem. se mai intampla si cu dublaje ) respect! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Septembrie 1, 2008 Share Postat Septembrie 1, 2008 Fum alb cu miros usturator..... De obicei culoarea fumului dezvaluie si sursa sa: fumul negru - benzina nearsa (amestec bogat), fum albastrui - ulei (semeringuri supape, segmenti...etc), fum alb-galbui - lichid de racire (garnitura de chiulasa), insa pot fi si combinatii care inseala ochiul. Verifica nivelul lichidului de racire... e posibil sa scape doar putin in asa fel incat sa fie vizibil doar cu motorul rece, dupa ce se incinge lichidul se poate evapora instant. E doar o teorie... Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ernorban Postat Septembrie 1, 2008 Autor Share Postat Septembrie 1, 2008 Aceasta problema cu fumul mi-a aparut imediat dupa schimbarea uleiului. Este posibil ca este din cauza ca am pus ulei mai "gros" 15W50 deoaece motorul este cu racire cu aer. Azi am observat si aparitia uleiului in dreptul garnituri de quloasa. Intrebarea este oare fiind uleiul mai "gros" presiunea lui este mai mare la pornire si deaceia a aparut si fumul albicios? Ma-m gandit sa bag uleiul vechi inapoi sa vad ce se intampla, dispare fumul si scurgerea de ulei "inainte foloseam ulei 10W40" nu afuma si nu aparea uleiul la garnituri insa cand se incingea "tacaneau tacheti"......... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Septembrie 1, 2008 Share Postat Septembrie 1, 2008 Ai compresie, nu papa ulei in ritm deranjant, mananca asfalt? Foloseste-o. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ernorban Postat Septembrie 1, 2008 Autor Share Postat Septembrie 1, 2008 (editat) Ai compresie, nu papa ulei in ritm deranjant, mananca asfalt? Foloseste-o. Cand am avut Jawa nu ma deranja dar pe un "pian" japonez nu sta bine cu fumul in coada......mai ales numai pe o parte... Editat Septembrie 1, 2008 de m_memphis Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Septembrie 1, 2008 Share Postat Septembrie 1, 2008 (editat) La pornirea de dimineata frate, tu o mai si ambalezi aiurea. E absolut acceptabil pentru un motor rulat. Vrei sa vezi ce nor alb las cand pornesc BMW-ul cu socul tras si cu acceleratia un pic piscata? Miroase si ma ustura ochii, zici ca au tras foc de baraj grenadierii lui Napoleon. Si ce daca? In 3 secunde nu mai scoate fum alb. AI dat jos bujia, e vreuna uleioasa un pic? Editat Septembrie 1, 2008 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ernorban Postat Septembrie 1, 2008 Autor Share Postat Septembrie 1, 2008 La pornirea de dimineata frate, tu o mai si ambalezi aiurea. E absolut acceptabil pentru un motor rulat. Vrei sa vezi ce nor alb las cand pornesc BMW-ul cu socul tras si cu acceleratia un pic piscata? Miroase si ma ustura ochii, zici ca au tras foc de baraj grenadierii lui Napoleon. Si ce daca?In 3 secunde nu mai scoate fum alb. AI dat jos bujia, e vreuna uleioasa un pic? Nu ma-r deranja fumul dar a aparut dintr-o data, cu ozi inainte nu afuma de loc, si fumega numai pe o toba. Nu am gasit urme de ulei pe bujii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Septembrie 2, 2008 Share Postat Septembrie 2, 2008 (editat) Fum alb cu miros usturator..... fum alb cu miros usturator poate fi si de la arderi incomplete. mirosul ala usturator semnifica acest lucru. verifica sa nu fi ramas vreun soc blocat la unul din carburatoarele cilindrilor care au evacuarea comuna la toba cu "probleme" De obicei culoarea fumului dezvaluie si sursa sa: fumul negru - benzina nearsa (amestec bogat), fum albastrui - ulei (semeringuri supape, segmenti...etc), fum alb-galbui - lichid de racire (garnitura de chiulasa), insa pot fi si combinatii care inseala ochiul. Verifica nivelul lichidului de racire... e posibil sa scape doar putin in asa fel incat sa fie vizibil doar cu motorul rece, dupa ce se incinge lichidul se poate evapora instant. E doar o teorie... Ride Safe! daca e inecata poate scoate si fum albicios. ai dreptate ca de la antigel scaote fum alb-galbui, numai ca a lui e racita cu aer din cate stiu, cu aripioare de racire si radiator de ulei. Editat Septembrie 2, 2008 de bogdanawo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Septembrie 2, 2008 Share Postat Septembrie 2, 2008 daca e inecata poate scoate si fum albicios.ai dreptate ca de la antigel scaote fum alb-galbui, numai ca a lui e racita cu aer din cate stiu, cu aripioare de racire si radiator de ulei. Ai dreptate, "diversiunea" are racire pe aer... Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ernorban Postat Septembrie 7, 2008 Autor Share Postat Septembrie 7, 2008 Am rezolvat problema!!!!!!! Greseala a fost ca am folosit un ulei motor cu grad mai mare de vascozitate fata de cel recomandat de producator (15W50 in loc de 10W40) astfel a crescut presiunea de ulei la rece si ajungea in camera de ardere. Am gresit , am platit (120 lei uleiul+38 lei filtru+ 30 lei diagnostizarea defectiuni la mecanic) Recomandare!!!!! NU FOLOSITI ALT TIP DE ULEI FATA DE CEL PRESCIS IN CARTEA TEHNICA!!! Toate cela bune!!!!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
perseu77 Postat Septembrie 7, 2008 Share Postat Septembrie 7, 2008 si eu care voiam sa imi bag ulei 15 w 50 dar nu am gasit si am pus 10 w 40 Motul 5100. Am acelasi model ca al tau.. Problema e ca pe canicula parca pierdeam din puterea motorului,aveam impresia ca intrerupe o bujie si motoru vibra ff puternic... Acum cand nu mai sunt temperaturi de alea merge ff frumos. Chestia cu scapat ulei..mie mi-a scapat de cand am luat-o..am facut 3000 de km si tot mai scapa dar nu am inlocuit pierderile pt ca nu e inca necesar. Mie imi scapa mai mult pe stanga ...in fața cilindrului pe la un prezon cred..sau distributie si mai vad uneori,adica mai des cand dau cu degetu mi se prelinge de sub cutia de viteze, nu stiu de o fi de sub cutie...vreun semering ceva....Deocamdata merg asa..nu o desfac ca nu ma pricep. Cantitatea pierduta de de ordinul a 2 picaturi la un drum de 30 km asa percep eu.. In fine..bine ca ai rezolvat-o.... Bafta cu Diversionul! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
perseu77 Postat Septembrie 7, 2008 Share Postat Septembrie 7, 2008 bine ca ai rezolvat-o Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.