Sari la conținut

Fum La Pornirea De Dimineata.. Xj 600 Diversion


ernorban
 Share

Postări Recomandate

De cateva zile dimineata cand pornesc, las sa se incalzeasca si imping schocu.

Daca o ambalez scoate destul fum. Dar doar cand o pornesc pt prima oara dimineata.

Dupa aia nu mai scoate fum deloc...

Motorul este Yamaha xj 600 cu doua tobe si fumul se manifesta doar la toba din dreapta ........

Ce sa fie simeringurile la supape...... sau altceva???????????

A mai intalnit cineva asa ceva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ulei ars. Pot fi semeringurile de supapa sau uzura segmenti, cilindru. Cauta un mecanic si masoara compresia. La rece. Inclin sa cred ca sunt segmentii. Sa dea Domnul sa ma insel.

 

Cu stima,

 

Compresia e 10,5 - 10,8 la fiecare cilindru...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

diagnosticele astea "categorice" si relativ "grave" ar trebui puse dupa mai mult studiu

fumul alb pe toba din dreapta indica ceva probleme la cilindrul 2 sau la 3

inainte de a te apuca sa demontezi motorul, verifica amanunte gen: nivel de ulei (a scazut sau nu), batai suspecte, "comportament" schimbat al motorului de cand ai observat ca a aparut fumul, etc

de asemenea, daca fumul a aparut dupa tentative prelungi si repetate de porni motorul...

personal cred ca posibilitatea de a aparea mult fum de ulei din cauza simeringurilor de supape este destul de scazuta. din cauza solutiei constructive la nivelul chiulasei, coada supapei si simeringul nu se "scalda" in ulei, ci sunt acoperite de "valve lifter" (piesa in forma de pahar cu gura in jos care culiseaza intr-un canal cilidric si apasa pe coada supapei sub actiunea camei)

daca totusi se ajunge la concluzia ca este o defectiune mecanica, mai repede as suspecta o aliniere a fantelor segmentilor

succes

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

diagnosticele astea "categorice" si relativ "grave" ar trebui puse dupa mai mult studiu

fumul alb pe toba din dreapta indica ceva probleme la cilindrul 2 sau la 3

inainte de a te apuca sa demontezi motorul, verifica amanunte gen: nivel de ulei (a scazut sau nu), batai suspecte, "comportament" schimbat al motorului de cand ai observat ca a aparut fumul, etc

de asemenea, daca fumul a aparut dupa tentative prelungi si repetate de porni motorul...

personal cred ca posibilitatea de a aparea mult fum de ulei din cauza simeringurilor de supape este destul de scazuta. din cauza solutiei constructive la nivelul chiulasei, coada supapei si simeringul nu se "scalda" in ulei, ci sunt acoperite de "valve lifter" (piesa in forma de pahar cu gura in jos care culiseaza intr-un canal cilidric si apasa pe coada supapei sub actiunea camei)

daca totusi se ajunge la concluzia ca este o defectiune mecanica, mai repede as suspecta o aliniere a fantelor segmentilor

succes

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

diagnosticele astea "categorice" si relativ "grave" ar trebui puse dupa mai mult studiu

fumul alb pe toba din dreapta indica ceva probleme la cilindrul 2 sau la 3

inainte de a te apuca sa demontezi motorul, verifica amanunte gen: nivel de ulei (a scazut sau nu), batai suspecte, "comportament" schimbat al motorului de cand ai observat ca a aparut fumul, etc

de asemenea, daca fumul a aparut dupa tentative prelungi si repetate de porni motorul...

personal cred ca posibilitatea de a aparea mult fum de ulei din cauza simeringurilor de supape este destul de scazuta. din cauza solutiei constructive la nivelul chiulasei, coada supapei si simeringul nu se "scalda" in ulei, ci sunt acoperite de "valve lifter" (piesa in forma de pahar cu gura in jos care culiseaza intr-un canal cilidric si apasa pe coada supapei sub actiunea camei)

daca totusi se ajunge la concluzia ca este o defectiune mecanica, mai repede as suspecta o aliniere a fantelor segmentilor

succes

 

Tocmai ca uzura sememringurilor de supape nu este un disgnostic grav. Iar daca erau segmenti aliniati, coxati sau cum vrei sa`i spui atunci la revedere compresie pe cilindrul respectiv si fum si la rece si la cald si in orice imprejurare.

 

Cu stima,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eh, "grav" prin prisma celor ce nu au acces la un atelier sau la bani :cheers:

cel putin motorul de diversion (4BR) e relativ simplu

 

PS

scuze pt postul dublu de mai sus, reteaua face figuri...

Editat de draku
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fum alb cu miros usturator.....

 

 

De obicei culoarea fumului dezvaluie si sursa sa: fumul negru - benzina nearsa (amestec bogat), fum albastrui - ulei (semeringuri supape, segmenti...etc), fum alb-galbui - lichid de racire (garnitura de chiulasa), insa pot fi si combinatii care inseala ochiul.

 

Verifica nivelul lichidului de racire... e posibil sa scape doar putin in asa fel incat sa fie vizibil doar cu motorul rece, dupa ce se incinge lichidul se poate evapora instant. E doar o teorie...

 

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aceasta problema cu fumul mi-a aparut imediat dupa schimbarea uleiului. Este posibil ca este din cauza ca am pus ulei mai "gros" 15W50 deoaece motorul este cu racire cu aer. Azi am observat si aparitia uleiului in dreptul garnituri de quloasa. Intrebarea este oare fiind uleiul mai "gros" presiunea lui este mai mare la pornire si deaceia a aparut si fumul albicios? Ma-m gandit sa bag uleiul vechi inapoi sa vad ce se intampla, dispare fumul si scurgerea de ulei "inainte foloseam ulei 10W40" nu afuma si nu aparea uleiul la garnituri insa cand se incingea "tacaneau tacheti".........

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai compresie, nu papa ulei in ritm deranjant, mananca asfalt? Foloseste-o.

 

Cand am avut Jawa nu ma deranja dar pe un "pian" japonez nu sta bine cu fumul in coada......mai ales numai pe o parte... :cheers:

Editat de m_memphis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La pornirea de dimineata frate, tu o mai si ambalezi aiurea. E absolut acceptabil pentru un motor rulat. Vrei sa vezi ce nor alb las cand pornesc BMW-ul cu socul tras si cu acceleratia un pic piscata? Miroase si ma ustura ochii, zici ca au tras foc de baraj grenadierii lui Napoleon. Si ce daca?

In 3 secunde nu mai scoate fum alb.

 

AI dat jos bujia, e vreuna uleioasa un pic?

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La pornirea de dimineata frate, tu o mai si ambalezi aiurea. E absolut acceptabil pentru un motor rulat. Vrei sa vezi ce nor alb las cand pornesc BMW-ul cu socul tras si cu acceleratia un pic piscata? Miroase si ma ustura ochii, zici ca au tras foc de baraj grenadierii lui Napoleon. Si ce daca?

In 3 secunde nu mai scoate fum alb.

 

AI dat jos bujia, e vreuna uleioasa un pic?

 

Nu ma-r deranja fumul dar a aparut dintr-o data, cu ozi inainte nu afuma de loc, si fumega numai pe o toba.

Nu am gasit urme de ulei pe bujii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fum alb cu miros usturator.....

fum alb cu miros usturator poate fi si de la arderi incomplete. mirosul ala usturator semnifica acest lucru.

verifica sa nu fi ramas vreun soc blocat la unul din carburatoarele cilindrilor care au evacuarea comuna la toba cu "probleme"

 

 

De obicei culoarea fumului dezvaluie si sursa sa: fumul negru - benzina nearsa (amestec bogat), fum albastrui - ulei (semeringuri supape, segmenti...etc), fum alb-galbui - lichid de racire (garnitura de chiulasa), insa pot fi si combinatii care inseala ochiul.

 

Verifica nivelul lichidului de racire... e posibil sa scape doar putin in asa fel incat sa fie vizibil doar cu motorul rece, dupa ce se incinge lichidul se poate evapora instant. E doar o teorie...

 

 

Ride Safe!

daca e inecata poate scoate si fum albicios.

ai dreptate ca de la antigel scaote fum alb-galbui, numai ca a lui e racita cu aer din cate stiu, cu aripioare de racire si radiator de ulei.

Editat de bogdanawo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca e inecata poate scoate si fum albicios.

ai dreptate ca de la antigel scaote fum alb-galbui, numai ca a lui e racita cu aer din cate stiu, cu aripioare de racire si radiator de ulei.

 

 

Ai dreptate, "diversiunea" are racire pe aer...

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am rezolvat problema!!!!!!! :D

Greseala a fost ca am folosit un ulei motor cu grad mai mare de vascozitate fata de cel recomandat de producator (15W50 in loc de 10W40) astfel a crescut presiunea de ulei la rece si ajungea in camera de ardere. Am gresit , am platit (120 lei uleiul+38 lei filtru+ 30 lei diagnostizarea defectiuni la mecanic) :D

Recomandare!!!!! :D NU FOLOSITI ALT TIP DE ULEI FATA DE CEL PRESCIS IN CARTEA TEHNICA!!!

Toate cela bune!!!!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu care voiam sa imi bag ulei 15 w 50 dar nu am gasit si am pus 10 w 40 Motul 5100. Am acelasi model ca al tau..

Problema e ca pe canicula parca pierdeam din puterea motorului,aveam impresia ca intrerupe o bujie si motoru vibra ff puternic... Acum cand nu mai sunt temperaturi de alea merge ff frumos.

Chestia cu scapat ulei..mie mi-a scapat de cand am luat-o..am facut 3000 de km si tot mai scapa dar nu am inlocuit pierderile pt ca nu e inca necesar. Mie imi scapa mai mult pe stanga ...in fața cilindrului pe la un prezon cred..sau distributie si mai vad uneori,adica mai des cand dau cu degetu mi se prelinge de sub cutia de viteze, nu stiu de o fi de sub cutie...vreun semering ceva....Deocamdata merg asa..nu o desfac ca nu ma pricep.

Cantitatea pierduta de de ordinul a 2 picaturi la un drum de 30 km

asa percep eu..

In fine..bine ca ai rezolvat-o.... Bafta cu Diversionul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...