Sari la conținut

Problema Far


SEBYK
 Share

Postări Recomandate

In mod normal ar trebui sa gasesti modurile de testare in cartea de service. Daca nu, incerc sa-ti descriu cum se face la mine.

In principiu e foarte simplu. Ai nevoie de un multimetru (preferabil digital, e mai simplu) cu tester de diode. Ai trei fire albe care vin de la alternator, intra in regulator si de acolo ies firul de masa si firul de plus. Mai intai scoti bateria si desfaci conectorul ala sa separi alternatorul de regulator. Pui multimetrul pr ohmetru pe scala cea mai mica (de ex. 200 ohmi). Intre oricare doua din firele alea albe care ies din alternator trebuie sa ai o rezistenta foarte mica (sub un ohm, valoarea mai exacta o gasesti in manual) iar intre oricare din firele albe si masa trebuie sa ai infinit. Daca obtii alte valori e posibil sa fie nevoie sa desfaci alternatorul (Scurt la masa, spire in scurt, se rezolva prin rebobinare sau inclocuire).

Pentru regulator, comuti aparatul pe testerul de diode, pui testerul rosu (plusul multimetrului) pe firul rosu (plusul instalatiei electrice) si testerul negru pe rand pe cele trei fire albe. Valoarea indicata in fiecare caz trebuie sa fie infinit. Inversezi testerii multimetrului si pe fiecare din cele trei fire albe trebuie sa obtii o valoare intre 400 si 700 mV (tensiunea de deschidere a unei diode) (depinde de aparat, dioda, cat de oxidate sunt contactele etc, normal e cam 600mV). Intre firul negru (masa) si firele albe trebuie sa obtii aceleasi rezultate numai ca invers (diodele se deschid daca testerul rosu e pe firul alb si testerul negru e pe firul negru).

 

Apropo, pe schema data de tine cele trei fire albe sunt galbene, firul de masa e negru/galben iar cel de plus e firul alb. Mai e un fir negru pe acolo, da nu-mi dau seama ce rol are (ceva ignition, poate fi comanda pt far?). Nu se vede releul de care ziceai tu insa e posibil sa fie undeva prin Junction Box. Asta ca sa te mai incurc un pic, daca nu erai deja destul :goodposting:

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In mod normal ar trebui sa gasesti modurile de testare in cartea de service. Daca nu, incerc sa-ti descriu cum se face la mine.

In principiu e foarte simplu. Ai nevoie de un multimetru (preferabil digital, e mai simplu) cu tester de diode. Ai trei fire albe care vin de la alternator, intra in regulator si de acolo ies firul de masa si firul de plus. Mai intai scoti bateria si desfaci conectorul ala sa separi alternatorul de regulator. Pui multimetrul pr ohmetru pe scala cea mai mica (de ex. 200 ohmi). Intre oricare doua din firele alea albe care ies din alternator trebuie sa ai o rezistenta foarte mica (sub un ohm, valoarea mai exacta o gasesti in manual) iar intre oricare din firele albe si masa trebuie sa ai infinit. Daca obtii alte valori e posibil sa fie nevoie sa desfaci alternatorul (Scurt la masa, spire in scurt, se rezolva prin rebobinare sau inclocuire).

Pentru regulator, comuti aparatul pe testerul de diode, pui testerul rosu (plusul multimetrului) pe firul rosu (plusul instalatiei electrice) si testerul negru pe rand pe cele trei fire albe. Valoarea indicata in fiecare caz trebuie sa fie infinit. Inversezi testerii multimetrului si pe fiecare din cele trei fire albe trebuie sa obtii o valoare intre 400 si 700 mV (tensiunea de deschidere a unei diode) (depinde de aparat, dioda, cat de oxidate sunt contactele etc, normal e cam 600mV). Intre firul negru (masa) si firele albe trebuie sa obtii aceleasi rezultate numai ca invers (diodele se deschid daca testerul rosu e pe firul alb si testerul negru e pe firul negru).

 

Apropo, pe schema data de tine cele trei fire albe sunt galbene, firul de masa e negru/galben iar cel de plus e firul alb. Mai e un fir negru pe acolo, da nu-mi dau seama ce rol are (ceva ignition, poate fi comanda pt far?). Nu se vede releul de care ziceai tu insa e posibil sa fie undeva prin Junction Box. Asta ca sa te mai incurc un pic, daca nu erai deja destul :goodposting:

Succes!

excelent descrisa procedura!

ca o mica completare, cu mufa de la alternator deconectata si motorul pornit, se masoara tensiunea intre fiecare 2 dintre cele 3 fire galbene care vin de la alternator, adica tensiunea de faza. atentie, multimetrul trebuie sa fie comutat pe voltmetru ac (curent alternativ)!

tensiunea astfel masurata, cu motorul turat, trebuie sa ajunga undeva pe la 60-70V ac in gol.

am adaugat aceasta masuratoare deoarece, daca exista numai scurt intre spirele unei sectiuni din alternator, acest lucru este imposibil de detectat doar masurand rezistenta bobinajului, care, oricum este foarte mica, asa cum ai spus si tu (sub un ohm).

daca nu se obtin aceste tensiuni, alternatorul este defect si trebuie ori inlocuit ori rebobinat.

Editat de bogdanawo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok. Multumesc mult pentru ajutor...Ar mai fi ceva totusi...sin cate stiu eu nu e bine sa deconectezi bateria daca motorul e pornit( corectati-ma daca gresesc).....in cazul asta nu as risca sa mai prajesc ceva daca motorul e pornit si deconectez mufa de la regulator???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa e, Bogdan are dreptate, de testul asta uitasem.

Nu se intampla nimic grav pentru ca bateria ramane in circuit. Tu doar deconectezi alternatorul, care va functiona in gol, deci bateria nu se va mai incarca. E bine asadar sa opresti eventualii consumatori suplimentari (far, casetofon, aer conditionat etc ... :goodposting: ).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...